Skocz do zawartości

PSX Extreme 260


Oceń okładkę PSX Extreme 260  

24 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceń okładkę PSX Extreme 260



Rekomendowane odpowiedzi

PSX Extreme #260

 

001okl_psx260.jpg

 

Kwietniowy numer dostępny od środy 27.03 

Prenumerata - wysyłka 24.03 (niedziela)

 

 

Roger: Microsoft pracuje nad HoloLens 2, Sony zapewne już zabezpiecza kolejne patenty związane z nową wersją PlayStation VR, zaś Nintendo idzie jak zawsze własną ścieżką, oferując nam… gogle z kartonów. My, jako pierwsza redakcja w Polsce, położyliśmy łapki na Magic Leap One, goglach wykorzystujących technologię mieszanej rzeczywistości, która już wkrótce może być konkurencją dla VR.

 

Jak wypada urządzenie? Jak prezentują się pierwsze gry? I czym w ogóle jest Mixed Reality? Na te (i nie tylko) pytania odpowiadamy w ekskluzywnym teście gogli, które porównujemy z zaprezentowanym niedawno na targach w Barcelonie HoloLens 2. Temat numeru zaś skupia się na konsoli, którą nasi czytelnicy doskonale znają. Przypominamy historię PlayStation 3, dokopując się do wywiadów, dziwnych wypowiedzi, słownych przepychanek z konkurencją i przede wszystkim mniej znanych faktów. O jasnych i ciemnych stronach PS3, najlepszych 30 grach wybranych przez redakcję oraz trudnościach w programowaniu piszemy na 8 stronach, oddając niejako hołd systemowi, który mimo wad przyniósł nam setki godzin wspaniałej zabawy. 

 

Obrodziło nam również w topowe gry, ale to nie pierwszy rok, który w okresie zimowo-wiosennym dostarcza hitów z najwyższej półki. Mielu, ekspert od Soulsów, wskoczył w japońskie klimaty, recenzując Sekiro (tudzież nazywany przez niektórych śmieszków Sera Kilo). Piszemy też o inspiracjach mitami i folklorem japońskim tak w grach od From Sofware, jak i wielu innych seriach. Nawet pozycje z Mario sięgają do bogatego „bestiariusza” z wierzeń „samurajów”. W redakcji sporo było też chętnych na recenzję The Division 2, ale walkę w kisielu wygrał HIV (wspierany przez Rozba). Przy okazji sprawdzamy, jak w innych grach przedstawiany był do tej pory Waszyngton. Najazdy kosmitów i wybuchy atomówek to tylko niektóre przykłady. Do formy wrócił również Capcom – Kali zabrał z redakcji Devil May Cry 5 i tyle było go widać. Recenzji towarzyszy streszczenie wszystkich części serii, które potraktujcie jak przystawkę przed „piątką”. Sporym zawodem okazało się Left Alive od Square Enix, ale premiera gry to okazja, by pokłonić się tematowi mechów. Jeśli takie serie, jak Gundam, Front Mission czy Metal Gear Solid, nie są Wam obce, wciągniecie tekst o genezie wielkich kroczących maszyn noskiem. 

 

Nie zapomnieliśmy też o szeroko pojętym retro – dział, jak co numer zresztą, pęka w szwach. Opowiadamy niezwykle zawiłą i dość smutną historię serii Legacy of Kain, która przynajmniej trzy razy próbowała się odradzać. Czemu projekty zawsze kasowano? Sięgamy również pamięcią do czasów, gdy automaty arcade królowały w salonach, by opowiedzieć Wam, jak powstał jeden z największych hitów tamtego okresu – Zaxxon. Sobek z kolei bierze na warsztat serię „Matrix”, rozkładając fabułę na części pierwsze, szukając wspólnych mianowników ze współczesnymi czasami i zastanawiając się, jak powinna wyglądać kontynuacja przygód Neo. A może niekoniecznie Neo? W Kąciku Filmowym czeka na Was też wywiad, którego udzielił nam Isaac Hempstead Wright, grający w serialu „Gra o tron” rolę Brandona Starka. Dowiecie się choćby, jak wyglądało dorastanie na planie jednego z największych telewizyjnych hitów w historii. Na deser przygotowaliśmy też swoisty słownik gracza, w którym pojawia się masa terminów i haseł związanych ze współczesnymi grami. Teraz będzie można błysnąć wiedzą w towarzystwie :).

 

W przyszłym miesiącu tylu hitów już nie będzie. Szykujcie się powoli na grube zapowiedzi w trakcie i okolicach E3. Niestety, embargo rzecz święta, więc tutaj muszę skończyć i życzyć Wam po prostu udanej lektury! Jesteśmy już z Wami 260 numerów!

 

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMAT NUMERU

PlayStation 3 – ciemna i jasna strona historii

 
CO NOWEGO

Astral Chain
Ion Maiden
Shenmue III
Magic Leap – ekskluzywny test gogli Mixed Reality
 

RECENZJE

12 is Better Than 6
Anthem
Ape Out
Beat Cop
Dead or Alive 6
Degrees of Separation
Devil May Cry 5
Eternity: The Last Unicorn
Fate/Extella Link
Final Fantasy IX
Ghost of a Tale
Hard West
Kirby’s Extra Epic Yarn
Left Alive
Legendary Eleven
LEGO Przygoda 2 Gra wideo
Modern Combat Blackout
One Piece World Seeker
RemiLore
Sekiro: Shadows Die Twice
Tetris 99
The Caligula Effect: Overdose
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel
The Occupation
The Wizards – Enhanced Ed.
Tom Clancy’s The Division 2
Yoshi’s Crafted World

 
HARDKOR

Waszyngton w grach  
Parasole, tanuki i inne upiorstwa
O co chodzi jakby – Devil May Cry
Mechy – wielkie roboty rodem z Japonii
Słownik gracza
Wywiad z Isaakiem Hempsteadem Wrightem (Gra o tron)

 
RETRO

Dziedzictwo serii Legacy of Kain
Martix żyje! 
Gry, które ukształtowały Sojera
Zaxxon, czyli pełny odlot

 
FELIETONY

Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Achievement Unlocked [Krooger]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Z dziennika gracza [Dżujo]
Okiem maniaka [Roger]

 
STAŁE RUBRYKI

Prenumerata
Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Graczpospolita
Comix Zone – recenzje
Region Filmowy
Listy
Głos Ludu

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

PRENUMERATA została wysłana w niedzielę, 24.03. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.

Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Perez napisał:
PlayStation 3 – ciemna i jasna strona historii

 

Dzięki za podsumowanko. Za jakiś czas czekam na tekst o Xboxie 360 :)

 

W dniu 1.03.2019 o 19:33, grzybiarz napisał:

(...) Może pora to odkurzyć i podsumować PS3 i Xboxa 360? No w sumie te konsolki wyszły ponad 10 lat temu. A i w sumie Vita też już jest trupem - właśnie niusa widzę na PPE i tak mi się skojarzyło. 

 

Edytowane przez grzybiarz
Odnośnik do komentarza

Dżujo i te jego "podniecanie się" smartfonami za kilka tyś zł :) 5G i co z tego ? Baterie w nowych smartfonach będą pewnie niewiele lepsze (niż obecnie). Zresztą grać na ekranie dotykowym w np; gry "zręcznościowe" to wg mnie głupota, no ale co kto lubi :) Taa jasne można pada podłączyć, tyle że nie każda gra "współpracuje" z padem. No i ciągłe "bycie" online... Cudownie. Jeśli tak mam wyglądać przyszłość "gier video" to ja "podziękuję" :) 

 

Dobra recenzja DOA6, Mutti nie "podnieca się" tak jak Kali :) Potrafi w "miarę obiektywnie" podejść do tematu. Kali jak zobaczy "NAMCO" lub "CAPCOM" to z automatu daje +2/+3 do oceny (głównie bijatyki). 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Kali sprostał moim rygorystycznym wymaganiom odnośnie recenzji DMC5 ;) Numer przekartkowany na szybko, dogłębne czytanie rozpocznie się zapewnie z godzinę-dwie po obiedzie (w zależności od perystaltyki jelit oraz produkcji soków trawiennych czas testowania może ulec zmianie).

Odnośnik do komentarza

Tekst o Matrixie:

Mam mieszane uczucia. Oczywiście Sobek, jak zawsze, zrobił analizę pop kultury i socjologicznej analizy społeczeństwa na przełomie 2 dekad i jak zawsze jest to absolutny top jaki PSX Extreme może zaoferować. JEdnak zastanawia mnie trochę forma. Odniosłem wrażenie, że jest na kogoś zły. Że siedzi przy piwie z jakimś tempym dzbanem i musi mu tłumaczyć podając pytania retoryczne (których jest bardzo dużo w tekście) i proste metafory, aby jego odbiorca zrozumiał. Co ciekawe nie jest to wycelowane w czytelnika, tylko jakbyśmy siedzieli z boku i przysłuchiwali się rozmowie. Ten dzban patrzy na nas ze wzrokiem "ratuj mnie", a my odpowiadamy, "nie patrz na mnie, dobrze mówi, słuchaj!". Całkiem możliwe, że to zabieg celowy. Że Sobek analizując temat spotykał się z ludzką głupotą i teks to jego manisfest, którym chce przerwać spiralę durnoty, która narasta w okół filmu. 

Po poprzednich tekstach nie byłem gotowy na taką zmianę klimatu felietonu. 

Tak czy inaczej znów felieton numeru i ponownie zachęcił mnie by odświeżyć sobie Matrixa aby zestawić dzisiejszy "smartfonowo/internetowy" świat z tym jaki odiór filmu był na początku milenium.

Seal-of-Approval-med.jpg

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, MichAelis napisał:

Jakim cudem sojer po zakupie PSXa kupił kartę pamięci 8mb magic gate, a ta dopiero wyszła przy ps2? Ok pamięć zawodzi, ale żeby takie coś do druku poszło? Na niczym sie nie znacie :(

 

Walnąłem niezłego glitcha z tą memorką, musicie mi wybaczyć - gdybym tylko mógł wypuścić stosowny update, damn! Oczywiście chodziło mi o oryginalną Memory Card Sony 1Mb (15 blokową). Z kartami pamięci miałem w tamtym czasie przeboje, bo chcąc zaoszczędzić łapałem za podróbki, z których często znikały save'y, więc pokusiłem się wreszcie o oryginała. Z Magic Gate do PS2 miałem podobnie, stąd moja pomyłka. Sorry, memory!

Odnośnik do komentarza

Dobrze, że Kroolik zmienił nieco swój kącik. Już nie jest to wyliczanka polskich crapów, a po prostu czytamy, co ciekawego dzieje się w polskiej branży gamedev'u :lapka:
---
W tekście wspominkowym o PS3, zabrakło czegoś o PS Move, wszak było to sztuczne przedłużenie żywotności konsoli. Ale też i na tej generacji pojawiło się 3D (w okularach), czy masa indyczków w PSS (rozwój cyfrowej dystrybucji, abonament PS Plus). Króciutki tekst, tak ze dwie strony jeszcze bym poczytał. 

Edytowane przez grzybiarz
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...

Pierwszy nr od dawna, który miałem okazję przeczytać niemal od deski do deski. Kilka spostrzeżeń:

 

Podoba mi się, że Roger traktuje Wstępniak z szacunkiem. Jest to otwarcie pisma, jego list otwarty do czytelników, zasługuje na osobną stronę i podpis jak obecnie. Pamiętam, że Ściera nieraz niemiłosiernie go skracał i upychał, gdzie się da (jeśli mnie pamięć nie myli, to wspominał też, że nie lubi ich pisać)

 

Pierdoła, ale jakie są kryteria bycia w „Alei Zasłużonych”? Takiego Majlo prawie nie kojarzę, Esiek czy Mashter też jakichś wielkich ról w historii pisma nie odegrali, a nie ma tam redaktorów, którzy byli z pismem dość długo. 

 

Cytat numeru - brakowało mi, kim Amy Hennig jest, jej roli zawodowej. Dopiero z tekstu o Legacy of Kain się dowiedziałem, że to reżyserka Uncharted. 

 

Ohayo Nippon zawsze na propsie. Fajne te japońskie smaczki Mazzi wynajduje. 

 

Test o Magic Leap ciekawy i zaskakująco obiektywny, zważywszy, że sprzęt załatwiony przez Kaliego. Miło poczytać coś od red. nacza. Szacun, Roger, że znajdujesz czas, u Ściery (zwłaszcza) i Butchera (w mniejszym stopniu) był z tym problem. 

 

PS3 - dobre ciekawostki, pewność siebie Sony (szczególnie Kutaragiego) w tamtym czasie niesamowita. „Banan” zasługiwał na trochę więcej info, bo (pipi)burza była wtedy spora. Nie ma nic na temat tego, że Six Axis nie miał wibracji, bo Sony sądziło się z właścicielem patentu. Zawsze lubię, jak w rankingach/tekstach bierze udział wielu redaktorów. Doceniam. 

 

Ach, teksty okołogrowe, śliski temat... niektórych irytują, inni je lubią. Niemal zawsze wydają mi się takimi zapychaczami numeru, napisanymi trochę na siłę, nawet jeśli tematyka jest ciekawa. Nie jestem całkowicie na „nie”, bo zawsze się czegoś nowego dowiem (teksty są nieźle napisane), ale bawi mnie nieco myślenie: „o, wyszła gra o mechach, co prawda crap, ale to nic, robimy tekst na cztery strony o historii mechów!” Czasem jest to miej lub bardziej naciągane, ale zawsze trochę mi odstaje od reszty pisma.    

 

Recenzja Sekiro jest irytująca. Nie grałem w żadne Soulsy, wiem tylko o nich, że mają bardzo wymagających bossów, a czułem się, jakbym czytał recenzję kolejnej części. Czy nie jest mimo wszystko tak, że twórcy chcieli stworzyć coś nowego, a mimo to Mielu cały czas katuje porównaniami do Soulsów? Nie przypominam sobie, jak Naughty Dog stworzyło Jaka & Daxtera, żeby każdy element był drobiazgowo przyrównywany do ich poprzedniej kreacji, Crasha. Ciężko mi się to czytało (symulacja wysokiego poziomu trudności gry?).

 

Historia DMC - taki tekst dodatkowy mi zupełnie nie przeszkadza, ma to sens. 

 

Zastanawiałem się, po co podawać ceny gier w recenzjach, ale przy tylu indykach ma to sens. Inne kryteria oceny gry AAA, a inne takiej za 20zł. Tak mi się wydaje. Może powinno to być wyjaśnione tam, gdzie są wyjaśnione oceny gier (Btw., nie wiedziałem, że stosujecie 0, raczej nigdy na łamach pisma się nie pojawiło). 

 

Konsolite jest bardzo surowy w ocenach (zachwyt, zachwyt i „tylko” 8/10), ale druga opinia zawsze w cenie. Na ile to możliwe, starajcie się o to przy okazji każdej dużej recenzji. 

 

Recka Yosi autorstwa @KOMODO . Tu też nie rozumiem oceny. „Najlepsza część serii od 1995, dużo innowacji, piękna oprawa” i potem taka wydawałoby się trochę niska nota jak na tyle superlatywów. 

 

Recka Legendary Eleven w wykonaniu @Roger - w sumie to nie wiem, co jest z grą nie tak, a tu taka ocena. Brak tutoriala, wolne oddawanie strzałów, kiepscy bramkarze, trochę bugów. A reszta brzmi jak superzabawa, więc o co tu chodzi?

 

@Zax nie boi wlepiać niskich ocen, to dobrze :)  

 

Dobre felietony, to naprawdę mocna strona obecnego PE. Jestem pełen szacunku, że wciąż macie o czym pisać i jest to zrobione wnikliwie i interesująco. Legacy of Kain opisany przednio (a nigdy nie grałem). Felieton czytelnika też wciągający. 

 

Czytam was z przerwami od mniej więcej 40-go numeru, choć kiedyś dużo bardziej regularnie. Niewiele jest większych przyjemności niż walnąć się na leżaczku na wakacjach z PE w ręku. Dzięki za te wszystkie lata przyjemności i oby tak dalej!

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.