Skocz do zawartości

Noob kupuje telewizor bądź monitor pod PS5/XSX


Antares

Rekomendowane odpowiedzi

mozi - Samsung UE46F6400, tak jak w opisie filmiku, oczywiście w trybie gra. Tak na prawdę, to jak mam przed sobą tylko TV i ruszam myszką to nie czuję laga, dopiero jak mam do porównania laptopa i tv to na przykładzie maksymalizującego się okna widać lekkie opóźnienie jakiejś 1 czy półtora klatki, ale nadal jak poruszam się po necie czy po pulpicie to nie czuję input laga. Jutro możliwe, że pogram w BF4 i ustawię kamerę żeby nagrać więcej niż telefon w ciemnym pomieszczeniu :D

 

chris85 - input lag można przerobić na zwykły ping z gry w multi, tylko, że jest on obecny zawsze. Powiedzmy, że il jest 100ms, dodaj do tego ping do serwera i już masz ping w grze 100+ ping do serwera czyli np 160 ms. Im większy il tym gorzej, bo masz większe opóźnienie od wciśnięcia przycisku do efektu na ekranie. Wciskasz strzał, a koleś strzela 100 ms później.

 

Co do tego, że pomiar jest niemiarodajny, ano nie jest, ale wolę wynik taki jak na filmiku, że jest zauważalne MINIMALNE opóźnienie niż info , że ma laga 33 ms. Jak ja mam zobaczyć 33ms, co muszę zrobić by sprawdzić czy mi to odpowiada czy nie? Przecież mam urządzenie lub reckę która mi to mówi, a mimo wszystko nadal nie wiem czy będzie ok. Tu mam pokazane jak wygląda ten lag o takiej wartości. Na monitorze który też przez HDMI podłączałem nie było widocznego laga, jak patrzyłem klatka po klatce to też nie było opóźnienia, więc taki test też ma sens.

Edytowane przez NewNickPL
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

To napisałem, ze poprzez takie filmiki nie zobaczymy co i jak, lecz zdjęcie da jednoznaczny wniosek, tutaj oszukanstwa nie bedzie, gdyż strzeli stacjonarny obraz danej klatki na kompie i na TV. Proste.

Oszukaństwa nie będzie, będzie nieścisłość, bo nie wie jakie opóźnienie (i na ile powtarzalne) ma wyświetlacz referencyjny. Proste. Piszę o tym po raz wtóry, jesteś w stanie pojąć czy nie za bardzo?
 

Ja wiem, wiem fajniej jest poszpanować wiedzą na forumku ohohoho profesjonalne urządzenia miernicze (notabene bez żadnej certyfikacji żadnego Urzędu Miar, wyposażone jedynie w certyfkat CE jednym słowem daje tak mierne wyniki jak alkomat za 30zl) jednak to nie tedy droga.

Nędzna prowokacja. Twoje lekceważące podejście może jedynie szkodzić tym którzy szukają rzetelnych informacji.
 

W postprodukcji filmowej mierzymy takie wartości dla niektórych urządzeń (np kamer) i pięknie wychodzą różnice za pomocą tak prostych metod (choć najszybciej mierzy sie różnice po różnicach w kodach czasowych na timeline podczas montażu nieliniowego). I jakoś pewnie nie narzekaż potem jak idziesz do kina więc jednak możesz uznać moje metody za skuteczne

W filmach desynchronizacja dźwięku może sięgać nawet kilkuset milisekund i być niezauważalna dla widza (ma się nijak do STEROWANIA - tak, bo IL w grach to nie opóźnienie które widzimy, tylko które odczuwamy pomiędzy komendami wprowadzanymi na kontrolerze a reakcją na te komendy), więc tam możecie sobie stosować uproszczone procedury pomiarowe.

 

 

wiec cokolwiek byś Mike nie powiedział, wygrałem

Tak, wygrałeś. Nie zamierzam kontynuować polemiki z Twoją ignorancją, z której usiłujesz zrobić cnotę.

 

 

Co do tego, że pomiar jest niemiarodajny, ano nie jest, ale wolę wynik taki jak na filmiku, że jest zauważalne MINIMALNE opóźnienie niż info , że ma laga 33 ms. Jak ja mam zobaczyć 33ms, co muszę zrobić by sprawdzić czy mi to odpowiada czy nie? Przecież mam urządzenie lub reckę która mi to mówi, a mimo wszystko nadal nie wiem czy będzie ok. Tu mam pokazane jak wygląda ten lag o takiej wartości. Na monitorze który też przez HDMI podłączałem nie było widocznego laga, jak patrzyłem klatka po klatce to też nie było opóźnienia, więc taki test też ma sens.

Gdybyś miał odbiornik z opóźnieniem 90ms, to na filmiku też wyglądałoby minimalnie (chyba że byłby to puszczony w zwolnionym tempie tryb HighSpeed (240kl\s?)), a na kontrolerze byłoby już zauważalne. Suche cyferki jak najbardziej dają pojęcie, po to się tworzy klasy i rozpisuje legendy do wyników pomiarowych żeby czytelnikom łatwiej było wyciągać z nich wnioski, choć finalnie wszystko i tak sprowadza się do percepcji użytkownika (jeden widzi, drugi nie).

Edytowane przez Mike
Odnośnik do komentarza

 

 

W filmach desynchronizacja dźwięku może sięgać nawet kilkuset milisekund i być niezauważalna dla widza (ma się nijak do STEROWANIA - tak, bo IL w grach to nie opóźnienie które widzimy, tylko które odczuwamy pomiędzy komendami wprowadzanymi na kontrolerze a reakcją na te komendy), więc tam możecie sobie stosować uproszczone procedury pomiarowe.

 

Nie, nie chodzi o dźwięk tylko o obraz, jednak nie chce mi się pisać wypracowania. Wykazujesz się ignorancją i nieznajomością tematu. Twoje lekceważące podejście może jedynie szkodzić tym którzy szukają rzetelnych informacji.

 

napisałeś jednak jedną prawdę, niestety sam sobie zaprzeczając, ale paradoksalnie miałeś rację (mimo, że sam sobie przeczysz w jednym zdaniu). Chodzi mi o ostatnie zdanie:

 

-->Suche cyferki jak najbardziej dają pojęcie

-->Wszystko i tak sprowadza się do percepcji użytkownika (jeden widzi, drugi nie).

 

to się chłopie zdecyduj :D z tego co piszesz dają pojęcie, że jest inputlag np 80ms, a potem może się okazać, że jeden widzi a drugi nie -- no to jak to jest, ważne są te liczby czy nie? Sam sobie od razu odpowiem na to pytanie - jest to pojęcie subiektywne, tak samo jak kompletnie nie daje pojęcia liczbowe określenie kontrastu, gdyż niektórzy ludzie nie widzą więcej niż 300 przejść tonalnych między bielą a czernią (więc wysoka różnica między najjaśniejszym i najciemniejszym punktem jest im o kant d,upy potłuc bo i tak tego nie zobaczą, względnie mogą odczuwać dyskomfort patrząc na obraz w ich odczuciu zbyt ostry, zbyt kontrastowy). Tak samo jest z input lagiem, gdzie cyferki NIE DAJĄ POJĘCIA bo różnią się w zależności od sposobu pomiaru i najlepszy pomiar każdy zrobi sobie sam, porównując swoje "odczucia". I żaden proponowany przez Ciebie pseudo pomiarowy sprzęt za 70 funtów nie da wyniku, gdzie "suche cyferki jak najbardziej dają pojęcie"

Odnośnik do komentarza

o co to całe Halo z tym lagiem? :P jak do tej pory grałem na LCD a niedługo przeskoczę na nowoczesnego LEDa z dużym lagiem to nagle będę przegrywał na easy z CoD ? :P

 

Zalezy od laga. Nawet niewielki wyklucza gre na wysokim poziomie w cokolwiek zrecznosciowego, zwlaszcza, gdy licza sie pojedyncze klatki, chociaz nawet casual w koncu to odczuje.

Do mordobic, FPSow, etc, IMO tylko dobra plazma (zero smuzenia to dodatkowy plus, wazne przede wszystkim w FPSach i soccerach, ogolnie wszedzie tam gdzie szybko scrolluje sie tlo; do tego gleboka czern GOTY).

Edytowane przez Dave Czezky
Odnośnik do komentarza

-->Suche cyferki jak najbardziej dają pojęcie

-->Wszystko i tak sprowadza się do percepcji użytkownika (jeden widzi, drugi nie).

 

to się chłopie zdecyduj :D z tego co piszesz dają pojęcie, że jest inputlag np 80ms, a potem może się okazać, że jeden widzi a drugi nie -- no to jak to jest, ważne są te liczby czy nie?

 

 

Jak komuś wystarcza 15kl\s to autorytatywnie można stwierdzić, że jest to płynna gra? To że jakiś procent populacji nie widzi efektu 3D, to znaczy że go nie ma? Widocznie dla Ciebie parametr IL jest nieistotny, skoro tak wszystko bagatelizujesz i przeciwstawiasz sens jakichkolwiek pomiarów skrajnościom w percepcji. Tym bardziej nie rozumiem po co zabierasz głos w temacie który Cie nie dotyczy. Może ktoś jest autentycznie zainteresowany, a trafia na dyskusję sprowadzoną przez Ciebie do poziomu przedszkola.

Odnośnik do komentarza

 

-->Suche cyferki jak najbardziej dają pojęcie

-->Wszystko i tak sprowadza się do percepcji użytkownika (jeden widzi, drugi nie).

 

to się chłopie zdecyduj :D z tego co piszesz dają pojęcie, że jest inputlag np 80ms, a potem może się okazać, że jeden widzi a drugi nie -- no to jak to jest, ważne są te liczby czy nie?

 

 

Jak komuś wystarcza 15kl\s to autorytatywnie można stwierdzić, że jest to płynna gra? To że jakiś procent populacji nie widzi efektu 3D, to znaczy że go nie ma? Widocznie dla Ciebie parametr IL jest nieistotny, skoro tak wszystko bagatelizujesz i przeciwstawiasz sens jakichkolwiek pomiarów skrajnościom w percepcji. Tym bardziej nie rozumiem po co zabierasz głos w temacie który Cie nie dotyczy. Może ktoś jest autentycznie zainteresowany, a trafia na dyskusję sprowadzoną przez Ciebie do poziomu przedszkola.

 

 

 

Z przykładem niestety nie trafiłeś, gdyż klatkaż jest wartością bezwzględną, określoną jednoznacznie, bez cienia wątpliwości (może przyjmować zmienne wartości, lecz jego pomiar jest jednoznaczny, stały), a inputlag jest wartością względną, różną w zależności od metody pomiaru (podobnie jak czas reakcji monitora komputerowego). Po dyskusji z Tobą sprawdziłem i okazało się, że przytoczonych przez Ciebie urządzeń jest więcej (więcej producentów takich mierników) i co ciekawe każdy z nich na tej samej instalacji pomiarowej daje różne wyniki. Powiedz proszę, co teraz? Jako Mike użytkownik forum PSX Extreme uznasz autorytatywnie, że ten pomiar jest lepszy od tamtego i tak ma być i wtedy cały świat też to uzna, czy jednak będziesz dążyć do samodzielnej oceny przedstawionych wyników i stwierdzisz, że liczby to nie wszystko?

 

edit.

sprawdziłem teraz różnice między urządzeniami do testowania inputlaga, inputlagiem mierzonym kamerami powyżej 480 klatek na sekundę oraz (w mojej opinii metodą najdokładniejszą) oscyloskopem i różnice czasami są dwukrotne (czyli jeden pomiar pokazuje 20ms, inny nawet 40 parę ms). Powiedz teraz drogi Mike, tak autorytatywnie, bo przecież cyferki tak dużo mówią - który pomiar jest najlepszy, jaka metoda jest obiektywna i przede wszystkim - prawdziwa? Przedszkolak chciałby troszkę ogrzać się w cieple Twojej wiedzy tajemnej. 

 

oczywiście nie wspomnę, że producenci mierzą ten parametr jeszcze inaczej, każdy jakimiś swoimi dziwnymi metodami i mają jeszcze inne wyniki. Skoro to nie jest parametr subiektywny, tylko jednoznacznie cyfrowo określony, to kogo słuchać? Mike?

Edytowane przez waldusthecyc
Odnośnik do komentarza

Model serii F8000 w teście ma il na poziomie 80ms. wg mnie to dużo. Twój model powinien mieć podobnie szukałeś info w sieci?

Jeśli piszesz do mnie, to mój jest serii 6xxx i u mnie w zależności od pomiaru jest od 33 do 40 ms. Co jest w niektórych bazach danych il określane jako good (od 20 do 40 ms). 

Odnośnik do komentarza

Jaki jest teraz najwyższy model telewizorów sony? I o stopien nizszy od wymienionego? ;-) kiedy sony zaktualizuje serie? Warto brać teraz czy lepiej czekać?

3d mnie nie interesuje, nie wiem czy to jest rozgraniczane.

 

W9 to mistrz. Naprawdę warto się nim zainteresować szczególnie, że cena spadła. W przyszłym tygodniu zaczynam testy nowych serii ale już wczoraj się trochę bawiłem live i myślę, że można śmiało iść teraz w W9. Nie będzie żadnej przepaści. Raczej więcej gadżetów. Najwyższy to oczywiście X9 4K ale jeżeli 4K cię nie ciągnie ; ) to radzę iść w W9. W8 to IPS... (czyli niższy kontrast ale dobre kąty). Ale do W9 mu brakuje.

 

Doszedł jeszcze F5500 w 46". Też spora przekątna...

Edytowane przez -gmeru-
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Warto w ogóle się interesować czymś od LG?   w cenie Sony lub Samsunga miałbym więcej cali, okularów i jeszcze by na flaszkę zostało :P

Samolot do polski mam 8 marca więc deadline jest 9 :P

Jeszcze pytanie do posiadaczy tv z 3D - korzystacie z tego? Filmy? Gry? pornosy? :D Czy to jak move w PS3 jest bo jest :)

Edytowane przez chris85
Odnośnik do komentarza

Ja też ma w planach kupno W656 50 cali, ale na wiosnę pojawią się W600 48 cali i W630 60 cali. Rodzina W6, czyli jakość obrazu powinna być taka sama, ale nowe mają już 4 HDMI. KDL-48W600B kosztuje w USA 650$, więc u nas pewnie będzie tańszy niż KDL-50W656. Ciekawi mnie natomiast cena 60 cali, jeśli będzie poniżej 4000 zł to kto wie, może takiego sobie sprawię.

Edytowane przez Kris77
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...