Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

1 hour ago, Snake_Plissken said:

O kurwa, jakby Larian robił robił kolejnego Fallouta, widokiem z góry, systemem SPECIAL i porządnymi dialogami to oddałbym wszystko co mam. :obama: Ale to niestety marzenie ściętej głowy, biorąc pod uwagę kto posiada od lat tą markę…

 

Teraz pora na Divinity OS 3 - dawaj Larian!

Na kolanach do sklepu bym poszedl. Dojebac tam takie relacje z druzyna, obozy, miasta i osady jak w BG3. No i ta walka…

Odnośnik do komentarza

A co to ma wspólnego że jedna gra wyszła lol. Ogromna większość gier, które powstają, nie wychodzi fizycznie, nigdy, naprawdę.

 

Baldur po prostu jest najpopularniejszą pecetową produkcją od blisko 20 lat? Nie wiem czy to taki wzór na wszystko. Na rynku PC od dawna wydanie fizyczne jest traktowane głównie jako kolekcjonerski gadżet, odpowiednik płyty winylowej i złotej laurki z autografem. No ale udają, gdy to faktycznie zazwyczaj zależy od popularności gry i nikt z wyprzedzeniem tego nie planuje.

 

Alan Wake jest współfinansowany przez Epic. Zrobią co chcą, ale serio dużo bardziej wyjątkowy jak na razie jest brak premiery na Steam, niż brak płytki. Pewnie obie te rzeczy się kiedyś staną, ale bez zaskoczenia że firma płacąca i za zrobienie gry i za sklep Epic używa ekskluzywności. Twórcy konsol już taki "trend" podłapali 50 lat temu, gdy Atari pilnowało wyłączności na Ponga, a jego pierwsza domowa edycja była sprzedawana nie pod tytułem "Pong", tylko "Sears Tele-Games", bo to było specjalnie dla Sears i tylko Sears sprzedawał Pongi przez jakiś czas. Ale za to właśnie zapłacili...

  • This 1
Odnośnik do komentarza

@ogqozoNie bardzo wiem do czego zmierzasz, skoro sam instynktownie wyczuwasz, że Alan też wyjdzie w pudle. Przecież nie rozmawiamy o indykach tylko o top grach w branży.

 

20 minut temu, ogqozo napisał:

gdy to faktycznie zazwyczaj zależy od popularności gry i nikt z wyprzedzeniem tego nie planuje.

Bitch please :) takie rzeczy są już dawno poplanowane, ale lepiej puścić najpierw cyfrę i rżnąć głupa, a za jakiś czas i tak wydać pudło - najwięksi fani zapłacą dwa razy.

 

Jest też plus takiego rozwiązania - już popatchowana gra na nośniku. No ale wypadałoby być fair i zapowiedzieć, że za pół roku będzie edycja fizyczna.

Edytowane przez jimmyyy8
Odnośnik do komentarza

Zwróćcie uwagę ,że Larian sam to wydaje i prowadzi dystrybucję. Gdyby gra się nie sprzedała i była finansową klapą to i by tego wydania nie było tak samo jak wersji na Xboxa.

 

A żeby zrozumieć niechęć Lariana do wydawców to trzeba znać ich historię. Zostali już parę razy przez nich wydymani, dlatego obecnie wolą wszystko sami ogarniać a to mała firma. 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Fajnie by było, jakby z Divi 3 wyrzucili wtedy ten podział na magic/physical armor. Walka bardziej taktyczna niż w Baldurku ale jednak to imo zupełnie niepotrzebne i wkurzające momentami było.

 

No i z nowymi kompanami i ich questami to się muszą naprawdę postarać żeby przebić/dorównać postaciom z BG3. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, messer88 napisał:

Fajnie by było, jakby z Divi 3 wyrzucili wtedy ten podział na magic/physical armor. Walka bardziej taktyczna niż w Baldurku ale jednak to imo zupełnie niepotrzebne i wkurzające momentami było.

 

No i z nowymi kompanami i ich questami to się muszą naprawdę postarać żeby przebić/dorównać postaciom z BG3. 

Będzie im trudno przebić, jednak tutaj mieli wsparcie że strony Wizards of the Coast. Ale trzymam kciuki, niekoniecznie musi być to dla mnie Divi3, imo bardziej bym się cieszył z np. Icewind Dale 3, czy nawet jakiegoś Planescape, ale pewnie największe szanse są na Divi3 i to się kroi. Czas pokaże, ciekawe czy też będzie tyle animowanych scen, czy jednak wrócą nieśmiało do tego co było w Divi2, bo jednak Divi to chyba nie bedzie ta skala popytu. 

Odnośnik do komentarza

W ogóle to granie originem jest nieco koślawo zrobione. Nie lubię grać postaciami pustymi, bo wszystko co jest w grze fajnego ktoś jednak napisał. Ponadto to wydawało się stratą miejsca, skoro nie możemy mieć wszystkich przy sobie naraz, tylko 4 postaci (imo czysta strata, trzymanie w obozie nic nie daje, wiem że balans, ale mogliby być do scenek i luźnych interakcji, nie w walkach, niektóre RPG-i tak zrobiły).

Wziąłem Karlach, bo ciekawiło mnie cóż to w tym Baldurze można nawyczyniać barbarzyńcą (nie aż tak wiele - zazwyczaj sprowadza się to do tego, że jak z kimś dyskutujemy o czymś, to możemy go "przekonać" poprzez zastraszenie, reszta jest bardziej okazjonalna).

 

No ale jak gramy jakąś postacią oryginalną, to... z nią nie rozmawiamy. W praktyce postać ta ma mniej charakteru, niż pozostałe. Nasze opcje dialogowe nie są zbytnio spersonalizowane. Tak więc wybierając Karlach, doświadczyłem dużo mniej Karlach, niż gdyby była spotkaną postacią. Myślałem, że będzie więcej scenek typu "postać sama gada do siebie", ale poza początkiem gry, to specjalnie ich tak nie ma. Nasza postać ogólnie robi to, co robiłby "pustak", nie ma specjalnie własnych reakcji, opinii. 

 

Wiem, że sporo budżetu poświęcono na samego narratora, który mówi innym tonem dla każdej postaci, różnego obrotu spraw itd. Ale to też nie jest tak duża część gry tak naprawdę. Ogólnie grając napisaną postacią, w pewnym sensie ją tracimy scenariuszowo. 

 

Nadal wolałbym, żeby jakoś naciągnęli sztywne standardy D&D i była cały czas cała paka i zachowywała się tak samo. Oczywiście gracz mógłby podejmować decyzje, które wpływają na relacje itd.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...