Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Przypomnę tylko ,że już pierwszy xbox obsługiwał full HD (720p i 1080i). Wiem bo miałem i ogrywałem gierki tak. 1080i na pewno było w Matrixie ;d Natomiast 720P obsługiwało już bardzo dużo gier. Na pewno The Warriors i Soul Calibur 2 :wub:

 

Ja w 8k wierzę ale będą to pojedyncze mniej wymagające gry jak Ori. Natomiast w 60 klatek w 4k w każdej grze nie wierzę bo zawsze producent ma dylemat, płynniejsza rozgrywka kosztem detali czy ładniejsza grafika w 30 klatkach. Nie ma absolutnie żadnego problemu żeby gry już w tej generacji działały w full HD na każdej konsoli w 60 klatkach ale producenci tego nie robią bo wolą dać lepszą grafikę kosztem płynności. I tak będzie w w tej nadchodzącej, bazową rozdzielczością będzie pewnie dynamiczne 4k. 

 

Fajnie jak będzie wybór, mniejsza rozdzielczość a 60 klatek w zamian. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Uwierzcie, nikt nie chce i nikt nie będzie robił gier w 8k, budżet mocy potrzebny na taką rozdzielczość jest gigantyczny,  8k to ponad 33 mln pikseli (4K ~ 8.3 mln) -  żadna gra AAA (lub AA z budżetem na jakość oprawy) nie będzie robiona z myślą o niej.

 Np. "in engine" trailer Hellblade 2 to ~60% z 4K (i kodowanie na 24fpsy), a nie jest reprezentatywny w tym jak gry naprawdę będą wyglądały. Z 8K mogą skorzystać proste projekty, które nie wykorzystają ani skomplikowanej geometrii, ani żadnych skomplikowanych form renderingu grafiki 3D.

Tak naprawdę nawet używając technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości do 8k, to jest prostu strata mocy, zrobienie gry w 6K to potrzeba ogarnięcia ~19.5 mln pikseli, grubo ponad 2 razy większej ilości niż w przypadku 4K.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, McDrive napisał:

Chodzi o to, że producenci gier będą specjalne ograniczać gry żeby pójść na łatwiznę z tekstem "no przecież chcieliście 8k".

Ja mam na to wywalone, przy zapowiadanej mocy nowych konsol to ja chcę płynnej rozgrywki, dużych map jeżeli taką przyjmują koncepcję i (pipi) fizyki minimum jak w Breath of the wild.

Chyba nie powinno byc tak zle. Ogladalem konferencje AMD i karte 5600 XT przedstawili tam jako 1080p Ultimate Experience, natomiast 5700XT jako 1440p Ultimate Experience.  Na 99% te karty znajda sie w nowych konsolach w zmodyfikowanej formie. Poki najdrozsze karty nie stanieja to 4k na PC jako standard to wciaz dosyc odlegla przyszlosc.

Edytowane przez bebbop
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, bebbop napisał:

Chyba nie powinno byc tak zle. Ogladalem konferencje AMD i karte 5600 XT przedstawili tam jako 1080p Ultimate Experience, natomiast 5700XT jako 1440p Ultimate Experience.  Na 99% te karty znajda sie w nowych konsolach w zmodyfikowanej formie. Poki najdrozsze karty nie stanieja to 4k na PC jako standard to wciaz dosyc odlegla przyszlosc.

No nie wiem, już RTXy zbliżył się do 4k bardzo. Jasne, w grach wymagających często zamiast natywne rozdzielczości 4k musisz ustawiać skalowanie, ale jeżeli na 2070S już większość gier chodzi w 70-90% 4k, a sporo też natywnie, to myślę że przyszłoroczna premiera RTXow serii 3080 może uczynić gaming 4k standardem. Oczywiście wszystko też zależy od rozwoju gier i nowych technologii, które będą wykorzystywane.

 

Zdecydowanie wolałbym na konsoli mieć nawet rozdzielczość 1440p (2k), a płynne gry. Inna sprawa że w zamkniętym systemie (o ile znowu nie będą na siłę oszczędzać na innych czesciach) będą mieli większe pole do popisu, więc jeżeli bebechy okazałoby się prawda, to 4k/skalowane 4k przy 60 fpsach byłoby jak najbardzien możliwe.

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

Nie no, nie popadajmy w skrajności. FullHD na telewizorze 4K to nie jest optymalna rozdzielczość, a MS pokazał, że 4K/60 jest jak najbardziej osiągalne, a przy mocno wydajniejszym sprzęcie (I zamkniętej architekturze) tym bardziej powinno się udać.

Odnośnik do komentarza

4k spoko ale dla mnie stałe fps zawsze wygrają. Na koksie brakowało mi tego wyboru często w grach. Najlepsze były z(pipi)ane porty gierek jak np kingdom hearts 3 gdzie niby miałeś tryb performance ale (pipi) dawał xD.  Takie Sekiro np miało czkawki bo rozdziałka była najważniejsza a wolałbym niższą ale 60 fps co w takiej grze powinno być priorytetem. Nie dajmy się zwariowiać. Rozumiem w grach w stylu firewatch gdzie się tylko spaceruje niech będzie i te 4k i 30 fps. Ale w dynamicznych grach chciałbym mieć wybór. Najgorzej jak gra niby ma 4k i 60 fps a te 60 fps jest tylko w teorii bo odblokowane klatki. Najgorzej jak mamy takie techniczne s(pipi)iny jak borderlands 3 gdzie nawet menu się wiesza. Boję się że nowe konsole i stare problemy wrócą. Bo wyższa moc konsoli będzie powodować że deweloperom nadal nie będzie się chciało optymalizować gierki. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, bebbop napisał:

Chyba nie powinno byc tak zle. Ogladalem konferencje AMD i karte 5600 XT przedstawili tam jako 1080p Ultimate Experience, natomiast 5700XT jako 1440p Ultimate Experience.  Na 99% te karty znajda sie w nowych konsolach w zmodyfikowanej formie. Poki najdrozsze karty nie stanieja to 4k na PC jako standard to wciaz dosyc odlegla przyszlosc.

 

E wątpię, są strasznie gorące te karty. Chyba ,że tak je zmodyfikują aby nie były piekarnikami co znowu pociągnie za sobą spadek jakości. 

 

28 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Nie no, nie popadajmy w skrajności. FullHD na telewizorze 4K to nie jest optymalna rozdzielczość, a MS pokazał, że 4K/60 jest jak najbardziej osiągalne, a przy mocno wydajniejszym sprzęcie (I zamkniętej architekturze) tym bardziej powinno się udać.

 

No tak tyle ,że podstawową konsolą był one i PS4 które były sporo słabsze. Więc ustawienie blokady klatek na 60 i zwiększenie rozdzielczości nie było żadnym problemem. Twórca jak będzie miał możliwość dać 60 klatek w gorszej grafice lub 30 klatek w lepszej przeważnie wybiera to drugie jeśli jest to gra singlowa. 

 

Fajnie jak będzie dynamiczne 4k nie spadające poniżej 2k. A jak już dadzą wybory graficzne jak w Nioh to będzie super. Każdy będzie grał jak chce. Tylko żeby 60 klatek to było faktycznie 60 klatek a nie tylko blokada na tej granicy. Full HD nie wygląda już dobrze na dużych TV, dawniej się to sprawdzało bo kupowało się TV 32 lub 40 cali przeważnie. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Przy CB rendering czy dynamicznej rzeczywiście efekt może być piorunujący, a do tego w 60 klatkach. Z resztą, 1st party potrafią działać na konsolach prawdziwe cuda, więc jestem spokojny jeśli chodzi o graficzkę I wydajność.

Odnośnik do komentarza

To zależy kto. Nie oceniaj wszystkich swoja miarą easye.

 

Piszesz że większość czasu spędza sie w multiplatformach a potem w statystykach wsród najpopularniejszych gier jest Forza, SoT i Halo

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, easye napisał:

no tyle ze tych gier 1st party przez cala generacje jest parę na krzyż i przeważnie 95% czasu spędzasz i tak przy multiplatformach.

 

Wcale tak malo tych gier first party sie nie ogrywa, gdy ma sie wiecej niz jedna konsle. Patrzysz na suche liczby. Ile z tych gier multiplatfomowych to kandydaci na GOTY jak Zelda, God of War lub Forza Horizon 4. Odfiltruj z multiplatform wszystkie tasiemce i badziewia od EA, Ubisoftu czy Activision i tych wartych ogrania multiplatfom AAA niewiele zostanie. Przewaznie trzeba dlugo czegac na jakis ceniony tytul multiplatfomowy pokroju Wiedzmina 3, Cyberpunka czy RDR2. 

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza

popularność gier to jedno,  a to ile czasu łącznie z nimi spędziłeś VS czas spędzony w multiplatformach to zupełnie co innego. Jak sie ma 15, czy 20h spędzonych w God Of War, parędziesiąt w Zeldzie czy powiedzmy 100 w Forze Horizon w ogolnym podsumowaniu gier, ktore katujemy przez okres calej generacji. No przeważnie słabo to wypada - w tej wyjątkowo - nawet wykluczając tzw. fanatyków 1 gry, którzy albo 700h wbijają status legendy w SoT, albo graja 1000h w Destiny 2 czy Borderlandsy.. Może przesadziłem z tymi 90%, ale nawet wchodząc w Twoj profil Lucas, na PS3 gdzie tych exow wychodziło znacznie więcej na pierwszy rzut oka gry 1party to jakieś 1/7 całej przegranej biblioteki.

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

PlayStation było dla mnie główną platforma do ogrywania wszystkiego. X360, X1 i Switcha kupilem dla exów, wiec jak te tytuly doliczysz do listy, to na pewno nie jest to 1/7, a juz na pewno nie 5% wszystkiego. Stawiam, ze kolejnej generacji 30-40% gier, ktore bede przechodzic w kombinacji PS5, Xbox i Switch to beda exy. Czasu na granie mniej niz za czasow PS3, gdzie wpadlo troche smieciowych multiplatform, wiec filtracja bedzie wieksza.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, easye napisał:

no tyle ze tych gier 1st party przez cala generacje jest parę na krzyż i przeważnie 95% czasu spędzasz i tak przy multiplatformach.

A musi być koniecznie 1st party? Persona 5 w teorii jest exem 3rd party i spędziłem 120h, no life'ując ile mogłem.

Poza tym, chyba nikt tutaj nie ma już tyle czasu żeby ciorać we wszystko jak leci, i na pewno jakaś selekcja tytułów jest, więc tak, exy sa dobrym wyborem, bo często prezentują najwyższą jakość. Ostatnie kilka gier Sony, poza Spidermanem, nie dostało DLC dla przykładu, kupujesz gotowy produkt.

Odnośnik do komentarza
W dniu 6.01.2020 o 22:46, Hendrix napisał:

Uwierzcie, nikt nie chce i nikt nie będzie robił gier w 8k

Wszyscy chcą, ale jeszcze o tym nie wiedzą :) Tak samo jak z durnym 4K - marketingowcy przekonali jakie to wspaniałe i gracze grają w "4K" na PS4 Pro. Dodam, że pecetowcy mając dużo mocniejszy sprzęt niż PS4 Pro ani myślą grać w 4K.

 

Nowe konsole są wystarczająco mocne na "8K", ale telewizory nie są gotowe. W 2016 roku telewizory 4K były bardziej gotowe. Gdyby premiera PS5 i XSX była na koniec 2021 to by gotowość była podobna. Tak więc możliwe, że 8K będą wprowadzać PS5 Pro i XSXX, ale to nie może być w 2023 bo to za późno.

 

Coś musi sprzedać te idiotyczne TV 8K. Marketingowcy już wcisną kit, że "8K" na PS5 to 8K i że nie można się bez tego obejść. Do tego użyje się skandalicznego skalowania by pogorszyć jakość 4K na TV 8K, a szczególnie FHD ... Ogólnie o czym tu pisać? Przecież to już przerobione przy PS4 Pro i oszukanym 4K (realnie ok. 2,5 K).

PS. Fajny filmik pokazujący moc PS4 Pro w GTA 5: https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=FVYm_Jd_aUk&feature=emb_logo - te stałe 20 fps spadające do 15 fps pokazują, że 8K to nie problem (oczywiście jest tam mowa też o Xbox 1 oraz X).

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.