Jump to content

Zamknięte studia, skasowane gry, obiecujące gry z niewykorzystanym potencjałem i porzucone/"zamrożone" serie


Guest

Recommended Posts

Przypomniałem sobie jeszcze taką ciekawostkę, że tak jak Daymare 1988 miało być grą spod szyldu Resident Evil, tak Sleeping Dogs pierwotnie miało być kolejną grą z serii True Crime (True Crime: Hong Kong). Może nie do końca skasowane gry, ale na pewno wpłynęło to na ich ostetczny kształt.

Link to comment

Za niewykorzystany potencjał, to bym nominował Alienation i Nex Machina. Obie gry mają świetny gameplay oraz prezencję. Niestety patrząc przez pryzmat rozbudowania Resogun, mogę jedynie ubolewać, że kurek z kasą został zbyt szybko zakręcony. 

 

Cała nadzieja w Returnal :banderas:

Link to comment

Virtua Fighter 3 na Saturna. Największy Grall gier nie wydanych, wielka tajemnica obrośnięta legendami, jedna z największych zagadek gamingu w ogóle, moim zdaniem największa. Sam Yu Suzuki poprosił w jednym z wywiadów, aby nigdy nie pytać go o tę kwestię. Sprawa dla archiwum X, przy której rozbicie UFO w Roswell to mały pikuś.

Link to comment

W  pierwszej kolejności nie może zabraknąć tego:

P.T. Silent Hills Concept Movie - YouTube

 

Tutaj może szału nie ma, ale taka mieszanka Sleeping Dogs i LA Noire mogła być czymś ciekawym:

Whore of the Orient Leaked Gameplay Footage - YouTube

 

No i jeden z większych wałów w branży, trailer:

Aliens: Colonial Marines - Cinematic-Trailer: »Contact« (Extended Version) - YouTube

 

Gameplay:

Już nie pamiętam o co tam chodziło, chyba zajebali kasę Sedze, żeby zrobić Borderlandsy, trochę jak było ze  Scalebound i Nier Automata:

Aliens: Colonial Marines - E3 2012: Walkthrough - YouTube

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment

Evolution i DriveClub to świeża sprawa, ale pamiętam taką grę MAG, którą kupiłem w bundlu z konsolą. Sama gra to była mocna średniawka, ale w pewnych kręgach była popularna, powstawały klany. No i to był chyba prekursor pod względem ilości graczy w multi - aż 256. Dość szybko została ubita poprzez wyłączenie serwerów, a że była to gra wyłącznie online...

 

 

 

Tak jak nie jestem wielkim fanem gier wyścigowych i F1, tak do dzisiaj żałuję, że zamknięto Psygnosis - studio odpowiedzialne za Destruction Derby i F1 Championship Edition z 2006 roku, które klimatem F1 zjada to, co wypuszcza Codemasters. Nawet dzisiaj graficznie jest bardzo OK.

 

 

Edited by Guest
Link to comment

DriveClub to chyba będzie jeszcze ładne przez parę lat na tapetę wracać, bo to i tak jest niezrozumiała decyzja zamknięcia studia i wyłączenie online serwerów, gdzie, a nawet śmiem sądzić, grało bardzo dużo ludzi, a jakby jeszcze wypuścili patch 60 fps, to już w ogóle mieliby najlepszą arkejdówkę na PS. Nie wiem, może w tym Sony bali się konkurenta, co by tego Gran Turismo (słaba gra to swoją drogą) nie zdeprymować.

Link to comment

W temacie martwych studiów nie mogło zabraknąć EA, które 2 lata po wykupieniu Pandemic Studios, odpowiedzialnego za oryginalne Battlefronty, Mercenaries czy ich ostatnią grę, The Saboteur, zamknęło je. Saboteur może nie był tytułem wybitnym, ale całkiem przyjemnym, z fajnym klimatem. To właśnie jedna z tych gier, która mogła być dużo lepsza, bo jakiś potencjał był. Na swój sposób wyjątkowa - sandbox (co prawda ubogi jak na sandboksa) w klimatach 2WŚ.

Edited by Guest
Link to comment

Dwa studia które robiły genialne gry przychodzą mi do głowy: 
Evolution- nie za Drivecluba tylko za Motorstorma, a dokładnie Pacific Rift które uważam za najlepsze wyścigi w jakie grałem, jakby po Driveclubie Sony dało zielone światło na remaster/remake/kompilacje wszystkich tras z MotorStormów z gameplayem z PacificRift to zapłacił bym nawet te 350zł, a tak niby wyszło OnRush i Dirt 5, ale to nie to samo,
FreeRadicalDesign - po 2 genialnych TimeSplittersach (1nka była słabsza) i ciekawym SecondSight Sony bardzo chciało Halo-killera ale dostało średniego Haze, jedno potknięcie i studia nie ma, a pracowali już nad TimeSplittersach 4. Jedyna nadzieja w tym że THQ Nordic które wykupiło prawa do marki zleci robotę Dambuster Studios w którym pracują ludzie z Free Radical.

Link to comment

Konami.

Jezu ile oni mają serii, które grało się na psx i ps2, ale nie tylko. MGS, SH, Castlevania i przede wszystkim Suikoden. 

Coś tam jeszcze robią. Głównie PES i trochę syfu jak zbeszczeszona Contra.

Eh mógłby ktoś kupić od nich te ip i zrobić porządne nowe gierki w tych seriach.

Link to comment

Eksperyment z "EndWar" od Ubisoftu zakończył się na jednej części, i nigdy niestety nie wrócono już do genialnego patentu komend głosowych wydawanych oddziałom przez mikrofon. System działał zadziwiająco dobrze,  dostarczając niezliczonych godzin zabawy zarówno w kampanii jak i potyczkach online na x360 . Do dziś nie mogę przeboleć ,że nie rozwinęli tej koncepcji.

 

Zresztą Ubisoft robi świetne  RTSy bo R.U.S.E. też było bardzo oryginalne, choć i tutaj zakończyło się na jednej części.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.