Skocz do zawartości

Redfall


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, ASX napisał:

Dla mnie to po prostu dwie bardzo dobre gry, a ty po prostu jednej z nich odmawiasz jakości bo nie pasuje do twoich standardów w ramach których tylko blockbustery AAA się liczą.

Dobre gry to prawda, ale tez bardzo dobry powód do spadku sprzedaży konsol o 30%. Spencer już to rozumie a Ty uprawiaj control damage udając, że AA mające ciągnąć markę xbox to nie problem. 

Odnośnik do komentarza

Sam pisałem wielokrotnie jeszcze w  2022 r. kiedy była posucha z większymi grami,  że mniejsze gry nie przycigagną wielu ludzi do konsoli czy game passa,. I zbyt mała ilość regularnie wychodzących gier AAA to faktycznie problem Xboxa od wielu lat.

 

Ale dyskusja dotyczyła teorii że  Game Pass przyczynił się do spadku jakości gier (a nie przyczynił się do tej pory, bo tego spadku na razie nie widać), a nie tego czy gry AA sprzedają Xboxa (nie, nie sprzedają, bo to zazwyczaj gry niszowe). 

Odnośnik do komentarza

Mysle ze wiele osób myli spadek jakości ze spadkiem ilosci AAA które rozmiarem i rozmachem dorównałyby grom konkurencji. Starfield ma szanse być czyms porównywalnym chociaż graficznie szału na trailerach nie robił (tylko bez pierdolenia mi tutaj ze te 1000 planet z generatora blokuje im graficzkę). Jak ktoś gra na PlayStation to takie gierki jak HiFi może rozpatrywać raczej w kategorii zapychacza po GoW w oczekiwaniu na Spidermana 2. 

 

Ja osobiscie nie lubie grac w multi więc wszystko rozciągane pod tym kątem jest tragedią. MS ma juz SoT, F76, TES online i teraz dochodzi niestety Grounded które pewnie też będzie rozciągane ile się da. Ciekawe czy jak by te gry nie robiły im tyle hajsu to ludzie pracujący na tych projektach nie musieli by pocisnać Everwild, F5 czy TES VI lub Tyrrany2? Może pracowaliby nad czyms kompletnie innym, kto wie.  Może to i dobrze ze Redfall nie będzie kolejną rozciąganą w nieskonczoną grą typu GaaS. Ja bym chciał AAA dla pojedynczego gracza z max jednym czy dwoma duzymi DLC. No cóż, ogram Starfielda i kupie PS5.

 

XSX to mój pierwszy Xbox więc jeszcze na ten moment spokojnie nadrabiam zaległosci. Jak bym miał KOXa to bym czuł się mocno oszukany nowa konsolą od MS. Sony moze i wypuszcza cross geny ale spatchowane pod PS5 wyglądają na tyle dobrze ze ludzie posiadający obecne konsole Sony przynajmniej wiedzą za co zapłacili. Psychonauts 2 czy HiFi takiego czegoś nie dostarcza. I nie, nie jest to kwestia gustu bo jeden woli nudne open worldy (nuda to tutaj kwestia mocno dyskusyjna) a inny orginalne mniejsze gierki, chodzi o pokaz mocy i powód przesiadki z jednej generacji na drugą. MS tego powodu nie dał po dziś dzień. No ale Starfield juz blisko. Trzymam kciuki! tak szczerze, uwielbiam sci-fi tak jak do 2 maja uwielbiałem studio Arkane.

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

no te udane gry multi które osiągnęły sukces to jednocześnie zaleta jak i przekleństwo Xboxa, sam przegrałem ponad 890 godzin w Sea of Thieves i pewnie już na zawsze będą to jedne z moich growych doświadczeń, ale po tych 5 latach od premiery sam wolałbym żeby skupili się bardziej już na nowej grze, obojętne czy będzie to Everwild czy.... Sea of Thieves 2. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, jimmyyy8 napisał:

Podłapane od Rokiborysa a propos spierdolenia skali ocen:

 

Redfall ma 57/100 na meta teraz. Jak musi się prezentować gra żeby dostać 40, 30, 20?

 

Kabaret w gamedevie to jedno, ale te dziennikarzyny to:frog:

 

Oceny 1-5 są już nieużywane. Dzisaj skale 5-10 można przełożyć na skalę szkolną 1-6.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, PanKamil napisał:

Oceny 1-5 są już nieużywane. Dzisaj skale 5-10 można przełożyć na skalę szkolną 1-6.

I ja osobiście szkolną stosuję u siebie przy ocenach. 1 to gra technicznie zepsuta, wręcz agrywalna, a gameplay nie poleciłbym nawet zatwardziałym fanom gatunku. 2 jeżeli jeszcze cokolwiek może ją ratować np fabuła albo ost.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 4.05.2023 o 20:50, PanKamil napisał:

I to jest największy błąd. Jeżeli ktoś myśli, że znajdą się gracze co będą chcieli ogrywać starfielda przez te 60h na telefonie na 4 calach to kogoś tam ładnie pojebało. Spencer sobie wymyślił utopie i do niej dąży. Chmura jako substytut na jedną gierke odpalona na lapku jest ok ale grac tak jak na głównym sprzęcie to może za 10/20 lat. Abonamenty też nigdy w grach nie będą hitem bo filmy czy muzykę pochłania się hurtowo a gry są o wiele bardziej angażująca i czasochłonne. 

 

Nie chcę tutaj wychodzić na adwokata M$, bo też czuję się zawiedziony tym jak to wygląda, ale w tym szaleństwie jest metoda. Może teraz nie dowożą przyzwoitej jakości ale patrzą długoterminowo na rynek w perspektywie tych 10 czy nawet 20 lat. Stąd też podpisują 10 letnie umowy na współpracę z różnymi innymi firmami. Wygląda jakby chcieli okopać się na na rynku / rynkach (mobilny+chmura) aby zająć tam jakąś pozycję i nie wpuszczać konkurencji. Mając nieograniczone zasoby finansowe mogą sobie pozwolić na taką strategię. Z ich biznesowego punktu widzenia może to mieć sens choć gracze mają o tym inne zdanie.

 

Od początku kiedy dowiedziałem się, że Redfall jest w produkcji byłem zawiedziony tym, że znów idą w jakieś multiplayerowe gówno olewając gry z ciekawą kampanią dla jednego gracza. Niczego się po tej grze nie spodziewałem. Nawet miałem jej nie instalować ale dzień przed premierą ściągnąłem aby sprawdzić to cudo. Fajnie, że jest polski dubbing tylko nie wiem czemu tak kiepsko się tego słucha. Czy oni zawsze muszą podchodzić do dubbingownaia gry tak jakby to była bajka dla dzieci? Sama gra wygląda mega słabo ale może to kiedyś połatają - nawet jakby mieli ją całkiem przebudować. Chciałbym aby zamiast tego porzucono ten produkt i zaczęto robić tam dobre gry dla pojedynczego gracza ale podejrzewam, że mają tam inną koncepcje. Wydają takie gówno aby programiści zbierali doświadczenie w grach typu GaaS. Przynajmniej tak staram się to sobie tłumaczyć, bo nikt normalny nie przepala bezsensownie milionów dolarów aby tylko na tym stracić.

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Elitesse napisał:

 

 Wygląda jakby chcieli okopać się na na rynku / rynkach (mobilny+chmura) aby zająć tam jakąś pozycję i nie wpuszczać konkurencji. Mając nieograniczone zasoby finansowe mogą sobie pozwolić na taką strategię

I od tego są właśnie urzędy monopolów i cma które podjęło bardzo dobra decyzję. Cieszę się, że nie tylko ja to widzę.

Edytowane przez PanKamil
  • beka z typa 2
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Elitesse napisał:

Od początku kiedy dowiedziałem się, że Redfall jest w produkcji byłem zawiedziony tym, że znów idą w jakieś multiplayerowe gówno olewając gry z ciekawą kampanią dla jednego gracza.

Na każdym materiale od początku było widać, że to multi coopowe generyczne gówno, ale co jakiś czas pojawiała się wrzutka od twórców, że to typowa singlowa gierka, że jest nacisk na kampanię itp. bajki, no i wtedy tak z 3-4 osoby z tego tematu nagle robiły się bardzo spokojne :) 

  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, balon napisał:

Na każdym materiale od początku było widać, że to multi coopowe generyczne gówno, ale co jakiś czas pojawiała się wrzutka od twórców, że to typowa singlowa gierka, że jest nacisk na kampanię itp. bajki, no i wtedy tak z 3-4 osoby z tego tematu nagle robiły się bardzo spokojne :) 

Dokładnie, od pierwszego CGI wiadomo było że to będzie fortnite w klimatach Buffy.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, balon napisał:

Na każdym materiale od początku było widać, że to multi coopowe generyczne gówno, ale co jakiś czas pojawiała się wrzutka od twórców, że to typowa singlowa gierka, że jest nacisk na kampanię itp. bajki, no i wtedy tak z 3-4 osoby z tego tematu nagle robiły się bardzo spokojne :) 


Pamietaj, każde studio MSu marzy o stworzeniu onlinowej kooperacyjnej gry akcji. :)

  • This 1
Odnośnik do komentarza

O tym akurat marzyła Bethesda, zlecając Arkane ten twór.

 

Ale fakt dużo osób w tym ja dało się nabrać na Redfalla przed premierą gadaniem że ten coop to tylko opcjonalny i singlowa natura gier Arkane wcale na tym ucierpi , udziłem się też że to przecież Arkane i oni nie mogą zrobić słabej gry, 

 

Przyznaje że mnie oszukali i posypuje głowę popiołem. Dawno nie czułem się tak wyruchany.

 

 

 

 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, PanKamil napisał:

I od tego są właśnie urzędy monopolów i cma które podjęło bardzo dobra decyzję. Cieszę się, że nie tylko ja to widzę.

 

Ale tego urzędy antymonopolowe akurat im nie zablokują. Bo jak? Urzędy jak to urzędy raczej nie mają przed sobą wizji sięgającej 10-20 lat do przodu, a oceniają poszczególne transakcje raczej w krótszym horyzoncie czasowym. Oczywiście mogę się mylić. Nie chodziło mi też dosłownie o zajęcie tam pozycji monopolisty, a uzyskania statusu znaczącego gracza podnoszącego dla konkurencji koszty wejścia w ten biznes. Możliwość z zagospodarowania nowego rynku mogłaby im dać przewagi nad konkurencją albo skrócić do niej dystans. Nintendo jak rozumiem obecnie ma cały albo większość rynku grania mobilnego, a Sony góruje na rynku konsol stacjonarnych. M$ ze swoją strategią chciałby rzucić wyzwanie obu graczom. Cel jest ambitny, a jakby im się udało, to konkurencji mogłoby zostać tylko połączyć się w jeden koncern co było rozważane dawno temu jeszcze na ich początkach ;) Osobiście to nie wiem czy decyzje CMA i innych urzędów antymonopolowych to były dobre decyzje. Mam przeczucie, że te decyzje mogą jeszcze ulec zmianie, bo wejdzie w to polityka.    

 

4 godziny temu, balon napisał:

Na każdym materiale od początku było widać, że to multi coopowe generyczne gówno, ale co jakiś czas pojawiała się wrzutka od twórców, że to typowa singlowa gierka, że jest nacisk na kampanię itp. bajki, no i wtedy tak z 3-4 osoby z tego tematu nagle robiły się bardzo spokojne :) 

 

Jak zobaczyłem pierwszą zajawkę, to nic już więcej nie oglądałem i unikałem newsów. To nie mój klimat. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz i później trudno jest je zmienić.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, ASX napisał:

O tym akurat marzyła Bethesda, zlecając Arkane ten twór.

 

Ale fakt dużo osób w tym ja dało się nabrać na Redfalla przed premierą gadaniem że ten coop to tylko opcjonalny i singlowa natura gier Arkane wcale na tym ucierpi , udziłem się też że to przecież Arkane i oni nie mogą zrobić słabej gry, 

 

Przyznaje że mnie oszukali i posypuje głowę popiołem. Dawno nie czułem się tak wyruchany.

 

 

 

 

 

Tymczasem Grounded zrobione przez 15 osób po ostatniej darmowej aktualizacji :reggie:

Screenshot_20230506-203408_Chrome.thumb.jpg.4221fbcfc72c0340418d9f72a3e8e3a4.jpg

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...