Skocz do zawartości

Redfall


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.05.2023 o 15:03, ASX napisał:

Gdyby wszyscy postępowali tak jak ty, to mało kto zagrałby w takie gry jak np. Days Gone, Driveclub, Mad Max, The Order 1866 czy Ryse.

Bo na premierę mało kto w to grał, a jak już grał, to krytykował. DG to najlepszy przykład niedojebania mózgowego gdzie na początku większość to łajała za błędy, a teraz, kupę lat po premierze jest ryk czemu nie ma kontynuacji. 

Control od Remedy to samo. Gra zajebista, ale była krytykowana przez ludzi grających na YouTube. Dopiero jak faktycznie zagrali, to nagle olśnienie, że zajebisty tytuł.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 31.05.2023 o 15:03, ASX napisał:

Gdyby wszyscy postępowali tak jak ty, to mało kto zagrałby w takie gry jak np. Days Gone, Driveclub, Mad Max, The Order 1866 czy Ryse.

 

14 godzin temu, Lukas_AT napisał:

Gdybym miał tym się sugerować to nigdy bym nie zagrał w Tormented Souls, czyli dla mnie jedną z najlepszych gier 2021 roku ze średnią na metacritic 72.

Ale kurchwa panowie! Bądźmy poważni. Powyższe gry w większości dostały 7/10 na premierę i nie śmierdziały kupą przy pierwszej prezentacji. Do tego nie były bugfestami za 3,5 bomby (bez GP), a ich oceny na premierę nie mówiły jednogłośnie, że mamy do czynienia z crapiszczem jak w przypadku Redfall. 

 

No ale zagranie w grę, która od roku prezentuje się słabo i kolejne pokazy nic w tej kwestii nie zmieniają, a potem pisanie na forum jaki ta gra to wyrzyg to wyższy poziom masochizmu. 

  • This 4
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, ASX napisał:

Cały artykuł Jasona jest za Paywallem, ale czytając fragmenty wyłania się obraz który już wcześniej podejrzewałem. 

 

Redfall zaczął produkcje w 2018 r. Po porażce sprzedażowej Prey były naciski na Arkane z Zenimaxu na robienie gier usług i mikrotranskacje. Gra powstawała w bólach, mnóstwo ludzi odeszło. Po przejęciu Bethesdy przez Microsoft, wielu developerów miało nadzieje że Microsoft skasuje Redfall, albo zresetuje produkcję jako tradycyjną dla Arkane grę singlową. Niestety Microsoft przyjął stratęgie nie wtrącania się w produkcję i ograniczył się tylko do skasowania wersji na PS5 i usunięciu mikrotransakcji. 

 

To brzmi jak ten cały artykuł hehe.

 

W sumie to, że po tylu latach 70% ludzi już nie pracuje, to bardzo dużo, ale nie jest jakoś dalece rekordowe w świecie developingu (są wyjątki jak Nintendo, które pewnie nawet w kiblach ma banknoty zamiast papieru toaletowego, ale ogólnie ta branża zwalnia i wypala jak powalona). Kwestia wspominanych warunków pracy w Bethesdzie ma cięższy skutek - ciężko zatrudniać sporo nowych ludzi, jak ich trzeba, gdy płace i świadczenia nie są na poziomie Microsoftu, delikatnie mówiąc. Zwłaszcza że developerzy gier to często nie są ludzie, którzy marzą o mieszkaniu w Teksasie. 

 

Inny nowy element artykułu, to że rozmówcy mają zaprzeczać temu co mówił Harvey Smith w wywiadzie np. z Eurogamerem. Smith mówił, że walczył z ideą zakupów w grze, "szefostwo zawsze pyta, a co jakby był sklep?, ale ja im na to, nie ma sklepu, nie ma mikrotransakcji", brzmiało to bardzo stanowczo - tutaj rozmówcy mówią, że aż do 2021 studio nie wydawało się mieć problemu z koncepcją gry-usługi, i przez tyle lat developingu, oparcie gry o mikrotransakcje było istotnym elementem designu gry.

Nie tylko w tym elemencie, rozmówcy Bloomberga mają być zdecydowani, że Smith nie kierował ich ku zrobieniu gry takiego typu, jaką ci ludzie potrafili i chcieli robić, że kierunek był mętny i się zmieniał. "Wkurzające były ciągle nowe odniesienia do innych gier, jak Far Cry czy Borderlands. Każdy dział miał inną wizję tego, jaką właściwie grę robią. Rozkrok pomiędzy singlem a multi nigdy nie został rozwiązany. Smith i Bare nie odpowiedieli na prośbę o komentarz".

Ogólnie to koleś był twarzą projektu i go bronił do końca, że będzie ta magia Arkane, bla bla, teraz jak ktoś to pyta to się nie odzywa hehe. Wychodzi na to, że od dawna robił dobrą minę do bardzo złej gry i mógł przewidzieć, że od dnia premiery będzie twarzą porażki.

 

 

Generalnie projekt był pomyślany jako kit, a potem gdy nieco zmieniono kierunek, to i tak przez te 2 lata przesuwania premiery prawie nic w nim nie poprawiono, bo nie było na aż takie cuda budżetu i zdolności. 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...