Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PS5 Firmware

Featured Replies

Opublikowano

HDMI 2.0 spokojnie obsłuży VRR do 4k60fps lub 1440p120fps. HDMI 2.1 jest potrzebne do 4k120fps lub tego trybu 40fps w grach insomniac (gdzie jest wyświetlany jako 4k ale w 40fps x 3). Czas przetestować starego Samsunga z 2018 z VRR czy to w ogóle działa.

  • Odpowiedzi 295
  • Wyświetleń 53,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • BEHK-GLNF-EFFL Łapcie kodzik ,pójdzie na 5 kontach 

  • Trochę widzę co niektórym VRR wszedl za mocno jedyne co VRR robi to sprawia, ze TV dostosowuje się do frameratu podawanego przez konsole i zapobiega screen tearingowi, nic więcej. Więc 40 klatek czy

  • Zamiast się cieszyć że większość gierek działa w stałych 60 fps to jest płacz że działają za dobrze i nie ma gdzie sprawdzić VRRa 

Opublikowano
8 minut temu, _Red_ napisał:

Mam nadzieje, ze w serii QLED z 2020 ten AMD Freesync jakos to obsłuży mimo HDMI 2.0. No ale w konsoli nie mam zadnych nowych ustawien w sekcji "ekran" czy jak to tam.

Resetnij ps5. W opcjach video musisz miec opcje vrr. 

Opublikowano

Przede wszystkim włącz VRR w TV xD Ja zapomniałem, że to trzeba włączyć w ustawieniach trybu gry i się wkurzałem, że wyskakuje w PS5 info "twój telewizor nie obsługuje VRR" a potem mnie olśniło.

Opublikowano

Reset zrobiony, no i nic :dunno:

Jak tak bez upgrejdu oprogramowania mogła wskoczyć nowa funkcja?

 

IMG_20220426_205855.thumb.jpg.d824d27b703ee19ad589e4095e31b04e.jpg

 

Tu settingi TV:

IMG_20220426_210141.thumb.jpg.dd6c1aa7c00cb56e0ebb323508c994a1.jpg

 

edit

Ej kurde jak, wskoczylo VRR samo nagle jak znowu wszedlem w ustawienie ekranu w PS5 xD Magia.

Opublikowano

Nie mam pojecia o czym piszecie, czuje sie jak na forum pc lab

Opublikowano

Zaznaczyłem by stosował VRR takze w nieobsługiwanych grach i odpalilem z ciekawości Fenyxa. Nie ma żadnej różnicy w przypadku tej gry i dodatkowo jasność obrazu (w grze a także w menu konsoli) robi sie totalnie rozmemłana mleczna, tak jakby HDR wyłączyło.

 

edit

Ano, HDR wylacza, widzę w opcjach TV. Cos mi nie wydala tivik albo ficzer jest zbugowany.

Opublikowano

Telewizory Samsunga i Sonego że strefowym podświetleniem wyłączają je przy VRR, więc obraz będzie gorszy. Poza tym jak włączysz VRR to powinno ci wyskoczyć okno konfiguracji ekranu jeszcze raz w PS5, razem z konfiguracją HDR. Masz włączone w zarządzaniu zewnętrznymi urządzeniami Ultra HDMI, czy jakoś tak, na każdym porcie?

Opublikowano

Jak HDR sie wylacza przy VRR to spory cios wizualny. Nic mi nie wyskoczylo z konfiguracją obrazu po odpaleniu VRR w konsoli. Input Signal Plus mam na kazdym porcie.

Opublikowano

Trzeba wiedzieć, że na niektórych TV VRR nawet podwaja input laga i obraz staje się mniej ostry w ruchu przez to:

 

 

 

Screenshot-20211229-230110.png

 

 

 

W serii LG nie polecane jest za to używanie równocześnie VRR i Black Frame Insertion bo powoduje flickering w trybie 60hz

 

 

 

 

 

No i sam framerate na PS5 jak spadnie poniżej 48 to judder a na XSX w trybie 120hz może spaść nawet do 20fpsów i nic się nie dzieje

 

 

 

 

Opublikowano

Na razie wyłączyłem opcje wymuszania VRR w niekompatybilnych grach.

 

Z ciekawości - gdy TV ma włączony HDR to informacja na ekranie wspomina o tym (np. 4K / 60Hz / HDR). A jak jest aktywny w danym momencie VRR to w waszych TVkach tez jest to jakoś oznaczone?

Opublikowano

VRR nie wyłącza HDRu tylko strefowe podświetlenie w Samsungu i Sony. Używasz trybu gry przede wszystkim?

Opublikowano

Tak, tryb gry wlaczony mam w TV. Po prostu w pewnym momencie podczas gry w Fenyxa (przy wymuszonym VRR dla każdej gry w opcjach PS5) HDR się nagle wyłącza (co widac po wyblakłej jasności i braku znaczka HDR w TV).

Opublikowano

A tylko z tą grą tak masz? Myślałem, że w ogóle się nie załącza HDR, a on ci się nagle wyłącza. Może akurat z Fenyxem wymuszony VRR nie współpracuje za dobrze.

Opublikowano

Na razie tylko to mam odpalone, sprobuje sciagnac jakas gre, ktora VRR ma wspierane.

 

edit

odpalam Astro z VRR niewymuszonym (bo ponoć jest kompatybilny) i od razu HDR się wyłącza dając mleko na ekranie ;/

Opublikowano
18 godzin temu, Shen napisał:

Fabuła tak samo nijaka jak w jedynce? Tylko zajebiste walki z robotami mnie przy pierwszej czesci trzymały.

Fabuła w jedynce względem dwójki to majstersztyk. Nadal obstaje przy tym że przez 90% czasu gry niczego nowego o świecie się nie dowiadujesz (chyba, że kolejne plemiona to dla kogoś nowość). Lore praktycznie w ogóle nie jest rozwinięte. Jedyna nowość to 

Spoiler

Zenici

ale to nadal ledwo 10% całości. 

Opublikowano
12 godzin temu, Schranz1985 napisał:

Mnie historia z 1 bardziej się podobała.
W 2 mnie nie zaciekawiła niestety.

Panowie to może być rozwiązanie problemu wielu gier na ps5
 

 


Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
 

 

Możesz streścić, bo nie chce mi się oglądać.

No i jakby to miało Horizona poprawić? Z 30 na 60 by podbiło? :dafuq:

Opublikowano

Typ trochę gada głupoty, ogólnie tryb 40fps byłby strzałem w dziesiątkę, ale póki co tylko insomniac z tego korzysta.

No i mogą dać jakiś nowy tryb np. tylko z vrr, aby latające klatki tak nie bolały.

Opublikowano

GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga.
I myślę że patrząc ile juz kombinuja z paczami to najlepsze i jedyne rozwiązanie.

Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
19 godzin temu, Schranz1985 napisał:

Sekcje platformowe xd.
Przecież to samograj jak assasin.
Gałka w bok i x i sama się łapie na auto aimie.

Jak grasz w 30 fpsach, bo nie chcesz tracić grafy, to te sekcje platformowe są mega irytujące i toporne. One nie są skomplikowane w żaden sposób, ale ja lubię mieć pełną kontrolę nad postacią w grze, a tutaj feeling skakania i wspinaczki jest dla mnie jak z jakiejś starej gry z PS2. 

 

19 godzin temu, balon napisał:

To może eksploracja bez walki w 30 ks, zaczyna się dynamiczna sekcja np walka, to pauza i przełączamy na 60ks!?
Taki trochę element taktyczny:reggie:  

Za wyjątkiem walki dokładnie taką taktykę stosuję :) Dobrze, że gra w mgnieniu oka przełącza się w tryb performance. 

Opublikowano
13 minut temu, Schranz1985 napisał:

 

GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga.

 

Z 40 na 60 „podciągnie”?

Opublikowano

VRR nie sprawia, że gra działa w 60 :teehee: ot trochę maskuje zwłaszcza jak gra targetuje 60 to w singlówkach wielu będzie zadowolonych ale bez przesady. Z ciekawości czujecie w Ratchecie ten VRR? Jest różnica? 

Opublikowano
54 minuty temu, Schranz1985 napisał:

GG zrobi fidelity mode a vrr podciągnie pod 60 fps i była by miazga.
I myślę że patrząc ile juz kombinuja z paczami to najlepsze i jedyne rozwiązanie.

Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
 

Otóż to. Odpowiednik dlss to będzie gamechanger prawdziwy a nie vrr:dynia: niestety ponoć to co proponuję amd to syf.

Opublikowano

VRR sprawi, że studio będzie np. mogło odblokować klatkarz z 30, i może on nawet sięgać ponad 40+ w trybie jakości, a to już jest różnica. Teraz wszyscy celują w stabilne 30 albo 60 bo nie mogą pozwolić sobie na rwanie, co nie znaczy, że gra w 4k nie wyciągnie więcej niż te 30 klatek ale do tego potrzebny jest VRR. W trybie performacne nie będzie to musiało być sztywne 60 klatek tylko np peaki do 80 jak w Mile Morales. Do tego Insomniac wspomina, że VRR pozwolił na podniesienie rozdzielczości dynamicznej czasami, którą teraz  ogranicza silnik celujący w konkretny klatkarz.

Opublikowano

Trochę widzę co niektórym VRR wszedl za mocno ;) jedyne co VRR robi to sprawia, ze TV dostosowuje się do frameratu podawanego przez konsole i zapobiega screen tearingowi, nic więcej. Więc 40 klatek czy z vrr czy bez to wciąż 40 klatek i tyle. A tu widzę, że już nawet VRR podciąga klatki do 60 ;)

Opublikowano
21 minut temu, WisnieR napisał:

VRR sprawi, że studio będzie np. mogło odblokować klatkarz z 30, i może on nawet sięgać ponad 40+ w trybie jakości, a to już jest różnica. Teraz wszyscy celują w stabilne 30 albo 60 bo nie mogą pozwolić sobie na rwanie, co nie znaczy, że gra w 4k nie wyciągnie więcej niż te 30 klatek ale do tego potrzebny jest VRR. W trybie performacne nie będzie to musiało być sztywne 60 klatek tylko np peaki do 80 jak w Mile Morales. Do tego Insomniac wspomina, że VRR pozwolił na podniesienie rozdzielczości dynamicznej czasami, którą teraz  ogranicza silnik celujący w konkretny klatkarz.

 

VRR zadziała dopiero od 45 klatek, więc przy spadkach poniżej tej wartości będzie to normalnie zauważalne. Wydaje mi się, że mylisz VRR z trybem 120Hz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.