Skocz do zawartości

PS5 Firmware


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

No tak to nie będzie że odblokują tryb 30 żeby sobie latał klatkarz jak chce. Żeby VRR działał to musi być minimum 45 (żeby działał na większości TV z VRR) a nie latać od 30 do 60. Zależy też czy w Horizonie jest zapas mocy w trybie 30 (tak żeby było minimum 45), jak nie to będą musieli obniżyć rozdzielczość. No i tak jak tjery pisze to nie sprawi nagle że gra działająca w 45 fps-ach bez VRR nagle z VRR dostaje mega kopa, to nadal będzie 45 FPS tylko bardziej przyjemne dla oka.

Odnośnik do komentarza

No ale to o to chodzi, że teraz gra musi być zafiksowana albo na 30 albo na 60 klatek żeby zachować płynność. Nie wiadomo czy po odblokowaniu klatkarzu nie chodziła by w tych 45+. No dobra może nie taki moloch jak Horizon, bo tyle w 4k raczej nie wyciągnie ale jakieś mniej wymagające produkcję? Może coś nowego od Insomniac będzie śmigać w 4k 45+?

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

VRR zadziała dopiero od 45 klatek, więc przy spadkach poniżej tej wartości będzie to normalnie zauważalne. Wydaje mi się, że mylisz VRR z trybem 120Hz.

Spadki z VRR do wartości powyżej 45 fps też są normalnie zauważalne, tylko nie ma screen tearingu. VRR nie ma żadnego wpływu na framerate.

1 minutę temu, WisnieR napisał:

No ale to o to chodzi, że teraz gra musi być zafiksowana albo na 30 albo na 60 klatek żeby zachować płynność. Nie wiadomo czy po odblokowaniu klatkarzu nie chodziła by w tych 45+. No dobra może nie taki moloch jak Horizon, bo tyle w 4k raczej nie wyciągnie ale jakieś mniej wymagające produkcję? Może coś nowego od Insomniac będzie śmigać w 4k 45+?

Latający framerate jest ok przy wartościach 70-80 i więcej FPS, takie latanie między 45-60 to już lepiej grać w 30.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, tjery napisał:

Spadki z VRR do wartości powyżej 45 fps też są normalnie zauważalne, tylko nie ma screen tearingu. VRR nie ma żadnego wpływu na framerate.

 

Masz rację, to był skrót myśłowy - chodziło mi o oczywiście o zauważalny screen tearing wynikający z wyraźnie się od siebie różniących wartości framerate'u oraz częstotliwości odświeżania ekranu. :lapka: 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, PanKamil napisał:

Otóż to. Odpowiednik dlss to będzie gamechanger prawdziwy a nie vrr:dynia: niestety ponoć to co proponuję amd to syf.

Nie nazwałbym syfem coś, co ma darmową licencję, jak pozostałe technologie AMD i można je wszędzie zaimplementować. Co jak co ale spełnia swoją rolę i zdecydowanie wiele gier na niej zyskuje. 

 

Edit: Pochrzaniło mi się z Freesync. VRR to ogólny termin my bad xd

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, mario10 napisał:

Niby jeden system jak vrr a co chwilę czytam różne rzeczy gdzieś czytałem, że wyłącza hdr, gdzie indziej, że nie, gdzieś czytałem, że wyłącza strefowe podświetlenie. Nie wiem czy to taki game charger czy dodatek :)

Tryb gry w TV wyłącza strefowe podświetlanie, a żeby włączyć VRR musisz być w trybie gry, więc poniekąd tak :) Co do HDR to nie ma na niego wpływu.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
45 minut temu, _Red_ napisał:

U mnie w Q70R ma bo co chwila wyłącza HDR :( Jak ponownie przełączę Freesync z off na on to HDR wraca na jakis czas. 

 

Moze to kwestia HDMI 2.0.

 

Aha, gram zawsze w trybie gry i strefowe podświetlanie jest włączone (local dimming: high).

Taki mały tip: to że wyswietla Ci local dimming na hight to nie oznacza ze działa. U mnie np w q80r local dimming w trybie gry ssie totalnie. Odpal sobie jakąś korytarzową ciemną scene i sprawdz różnice pomiedzy trybem gry a np standart. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Do którego portu podłączony? HMDI 2.1? MAsz włączone rozszerzone przetwarzanie HDMI w "zarządzanie zewnętrznymi urządzeniami" na porcie do którego masz PS5 podłączone?

 

@_Red_

 

Tu masz temat na Reddicie gdzie ludzie potwierdzają czy działa na danym TV. Przy Q70 jest napisane zeby używać pierwszego portu.

 

  • Samsung Q70R (2019)* (with Ultimate FreeSync Mode turned on & use HDMI Port 1)

Edytowane przez WisnieR
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Na tv czy konsole? Tv juz po, konsola jedynie rekojmia. Rownie dobrze moze jeszcze cos poprawią ze stabilnoscia w kolejnych patchach, a zreszta, żyłem bez VRR i bylo dobrze. Nagle wszystkim sie wydaje, ze stalo się płynnie, a ja rozumialem z wszystkich technicznych filmow, ze polega to na dostosowaniu ilości klatek w telewizorze do liczby fps w konsoli, by zlikwidować nakladanie sie na siebie półobrazów (tearing), a nie ze nagle bedzie wszystko gladko smigac na bagnach w wieśku 3 xd

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, _Red_ napisał:

Nagle wszystkim sie wydaje, ze stalo się płynnie, a ja rozumialem z wszystkich technicznych filmow, ze polega to na dostosowaniu ilości klatek w telewizorze do liczby fps w konsoli, by zlikwidować nakladanie sie na siebie półobrazów (tearing), a nie ze nagle bedzie wszystko gladko smigac na bagnach w wieśku 3 xd

Tu nie chodzi o screen tearing bo tego w większości gier na konsole nie ma (od tego jest v-sync) tylko o to że normalnie obraz jest dostarczany co 16.6 ms (przy 60fps) albo co 33.3  (przy 30), bez wartości pomiędzy (bo jest to odpowiednio każde lub co drugie odświeżanie TV 60Hz). Więc gra działająca w np. 45 fps wyświetli na przemian nowe klatki (pasujące do 60 fps) i powtarzane (pasujące do 30). Gra która działa np. w 55 fps-ach większość klatek będzie miała nowych/szybszych ale zdarzą też się wolniejsze (część klatek będzie się powtarzała), więc raz gra będzie działała bardziej płynnie raz mniej. VRR wprowadza właśnie takie wartości pomiędzy więc różnice w płynności są mniejsze bo nowa klatka może być wyświetlona w przedziale 16.6 - ~24 ms (przy max 60 fpsach).

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Z tego co czytalem to vsync jest bardziej zasobozerny, więc VRR ma problem rwania naprawic bez nakładów performancowych.

 

Anyway, w jakiej grze wyraznie da się to potestowac gdy mam max 4K/60Hz (mimo TV 120Hz)? W astrobocie stałe 60fps więc zero roznicy w ruchu pomiędzy vrr on/off. 

 

Spiderman tu się pojawiał jak przyklad, Elden. Akurat tych nie mam, ale moze cos z PS+? To sobie pobiore dla testu.

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, _Red_ napisał:

Bo sama gra odblokowuje ten tryb, a nie ze TV doklada. Jak rozumiem.

 

I tak do tego musiałbym miec 120Hz w 4K po HDMI2 1, a mam 2.0 :(

Doktoryzowalem sie z telewizorów 120Hz w 2020 a o wersjach HDMI nie nauczylem sie. Moze za rok zmienie tv na oleda.

 

Tyle, że tryb performance to nie jest 4k tylko FullHD więc powinno śmigac na 2.0. 4k120fps? Mordo ta konsola ledwo sobie radzi z 4k30fps. Nie powiem ja też po wczorajszej aktualizacji zacząłem przeglądać oferty telewizorów z HMDI 2.1 ale ja do tego jeszcze mam między TV, a PS5 wpięty rozdzielacz do optyka do słuchawek, a takich co mają HDMI 2.1 jeszcze nia ma ;)

Odnośnik do komentarza

Raczej nie o to chodzi ile gra ustawia dynamicznie w danym trybie, ale jaki stały sygnal (output) konsola generuje natywnie (a przy tym tv jest to 4k/60Hz co widac w info o obrazie w dashu konsoli lub wciskając OK na pilocie szajsunga w czasie gry). Musiałbym chyba w settingach konsoli wymusic full hd by output wykrzesal 120Hz. Ale wtedy czcionki sa gowniane na duzym tv. Potwierdzi ktos czy dobrze to rozumiem? 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...