Skocz do zawartości

Alan Wake II


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, MEVEK napisał:

Zgadzam sie, mimo to gatnek ten sam wiec i tak sie nie obejdzie bez porownan.

 

A wracajac do Remedy to tworzac nowego Alana Wakea przeszli samych siebie. Swietna gierka jak by nie spojrzal. Ciekawe na ile Epic byl zaangazowany w prace na gra. W koncu to ich silnik jest uzyty.

 

Epic wyłożył kasę na grę, ale to nie ich silnik jest tu zastosowany, a Northlight Engine należący do Remedy.

  • Plusik 2
  • Dzięki 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Czasami to się czuję jakbym grał w kontynuacje lub spinoff Control. Chociaż patrząc jak bawią się konwencją i tym uniwersum, to bym się nawet nie zdziwił :obama:

 

W ogóle ta ilość smaczków i nawiązań na każdym kroku niszczy mnie jako fana ich gierek

 

Na dobranoc 

 

IMG_9412.jpeg

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
56 minut temu, balon napisał:

Czasami to się czuję jakbym grał w kontynuacje lub spinoff Control. Chociaż patrząc jak bawią się konwencją i tym uniwersum, to bym się nawet nie zdziwił :obama:

 

W ogóle ta ilość smaczków i nawiązań na każdym kroku niszczy mnie jako fana ich gierek

 

Na dobranoc 

 

IMG_9412.jpeg

Kosmiczna jest ta gra, ten etap z 

Spoiler

Teledyskiem

To dzieło szatana :fsg:.

  • This 1
Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, ASX napisał:

Ogólnie niezaleznie od wersji to Alan to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najpiękniejszych gier tej generacji


Oczywiście nie mam zamiaru srać na Alanka, bo gierka jest przepiękna i co chwilę pstrykam jakiegoś screenshota, mówiąc pod wąsem "kuźwa, jakie to ładne", ale...
Patrzę na ten obrazek z Bright Falls, myślę sobie, że pięknie wygląda ta mokra nawierzchnia...

18b87d3dc5d95-screenshotUrl-min.thumb.png.e8943e5fa71fd6f08e9e7ad2d77b3c80.png

A później przypominam sobie, że to tylko mały wycinek miasteczka-makiety i że takie rzeczy widziałem już w GTAV - z żyjącym open world, w którym dodatkowo mam RT nawet na konsolach, jeśli odpalę w 30fps.

Albo to - piękna, mglista, deszczowo-błotna sceneria, no zajebisty widok...

18b877ce01c53-screenshotUrl-min.thumb.png.859c2878cee4b0d29a46367d0084f241.png

...których mam na pęczki w takim Days Gone - również open world, zmienne pory dnia, nocy i warunki pogodowe, a do tego dużo więcej możliwości gameplayowych.
Zresztą RDRII i okolice Saint Denis to również dobry przykład takich klimatów.

Więc tak - Alan Wake II jest ślicznym tytułem, podobnie jak była nim druga Plaga np, ale żeby od razu określać "najładniejszym"?
Nie wiem, jakie trzeba spełniać kryteria i nie chcę niczego temu przepięknemu tytułowi umniejszać, ale chyba większym wyczynem jest wrzucić takie widoczki/efekty do otwartego świata, niż do korytarzówki z kilkoma przestronniejszymi lokacjami.
 

16 godzin temu, SnoD napisał:

Z ciekawości - gracie w 30 czy 60 fps?


30 - tak odpaliłem i 60 nie sprawdzam, żeby nie kusiło. To powolny survival horror z małą ilością szybkiej akcji, więc zdecydowanie stawiam wyżej doznania wizualne (podobnie zrobiłem w Callisto).

  • Plusik 2
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Gra wygląda bardzo dobrze, ale spusty nad grafiką są mocno przesadzone.

 

Gra polega mocno na oświetleniu, a to ma niestety jakieś niedociągnięcia i wali różnymi artefaktami, szczególnie jak się chodzi po lesie w trakcie dnia. Normalnie bym nie zwrócił uwagi, ale są momenty jak światło przebija przez drzewa czy jakieś szczeliny i wtedy wzorki na podłożu wyglądają naprawdę ciekawie, raz myślałem, że trafiłem na jakieś podświetlone "ślady", ale nie :p

 

No i jedna rzecz mi się rzuciła w oczy od początku, nie wiem czy to jest celowy zabieg, ale chodzi o mocno "przerysowaną" twarz naszego towarzysza, jakby był z wosku.

 

Natomiast cała oprawa i zastosowane filtry tworzą naprawdę świetną atmosferę. Daleko nie dotarłem bo byłem padnięty, ale Bright Falls w dzień jest rzeczywiście takim leniwym miasteczkiem na prowincji, ale gdy patrzysz na horyzont, za wodę, to czujesz, że coś się tam czai :)

 

Wszystkie ich 4 ostatnie gry udowadniają, że Remedy są mistrzami w budowaniu atmosfery i klimatu w oparciu o design otoczenia.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, SnoD napisał:

Z ciekawości - gracie w 30 czy 60 fps?

Ja wyjątkowo 30, bo faktycznie różnica w grafice duża, a nawet nie w samej grafice, a w rzeczach co wprowadzają klimat czyli we mgle, świetle i filtrach o których właśnie pisałeś.

 

No ale nie powiem, pierwszego bossa przeszedłem jak przełączyłem na 60ks :problem: 

Odnośnik do komentarza

Na PC nie ma ładniejszej gry jak dla mnie (ale to oczywiscie nie jest open world), aczkolwiek już gdzieś pisałem, że teraz to już bardziej kwestia stylu, bo ciężko porównać grafikę spektakularnego tym bardziej, ze na razie tylko na konsolach Horizon Forbidden West, CP 2077 PC max RT, czy Alana 2 PC max RT.

 

W Alanie doceniłbym, że nawet bez RT wyglada bardzo pięknie, z drugiej strony RT np. odbicia mają pewne niedociągnięcia, wciąż to półka wyżej niż SSR ale jednak (transparency chyba to się tutaj nazywa i to jedyny ficzer, który mam na 7900 XTX domyslnie wlaczony, bo inne opcje już są za mocne dla tego urzadzenia by ciągnął 60 fps, ale sprawdzalem na max RT i też były niedociagniecia np. brak odbic w niektorych lustrach, dodatkowe artefakty i oczywiscie slaby performance z RT itp., oczywiście nie mogę też sprawdzic Ray Reconstruction na AMD) i w samej implementacji RT na pewno lepszy CP2077, ale oni to tam dopracowywali kilka lat. 

 

Do survival horroru jednak to co zrobili w Alanie to absolutny top i to tylko jeden z plusów tej fenomenalnej gry. 

 

Bardzo dobrze, że to nie jest kolejny open world, bo przecież mogli taki zrobić, tylko po co?

Odnośnik do komentarza

Do dupy jest jednak ta gra. Wczoraj nie mogłem kilka godzin zasnąć rozkminiając własne dzikie teorie o co tam w ogóle chodzi i jak łączy się z resztą uniwersum. Jak już zasnąłem, to miałem najbardziej pojebane sny od lat i całą noc się tylko wymęczyłem. A po przebudzeniu jedyne o czym myślę, to że wszystkie inne gry przy Alanie wydają się być naiwnymi zabawkami dla dzieci i po ukończeniu będę smutną żabą.

 

Spoiler

10/10

 

  • Plusik 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza

Czy Wam też boost latarki nie zawsze działa? Raz potrafi ściągną osłonę z przeciwnika za pierwszym razem, a raz 3-4 pastki muszę zużyć. Do tego bardzo często ten boost celuje w inne miejsce, niż sama latarka. Wydaje mi się, że w jedynce było to bardziej intuicyjne i nie sprawiało tyle problemu.

 

BTW - wczoraj pokonałem pierwszego bossa, ale się namęczyłem, głównie dlatego, że podszedłem nieprzygotowany do tej walki. Musiałem załadować wcześniejszy stan zapisu i trochę powęszyć tu i tam i znalazłem obrzyna. Od razu grało się inaczej. 

 

Próbowałem też bez asysty celowania, ale za dużo naboi szło w powietrze, więc wróciłem do asysty. Na padzie precyzyjne celowanie jest jednak trudniejsze, niż na myszce.

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, SnoD napisał:

Z ciekawości - gracie w 30 czy 60 fps?

Początkowo 60 ale jednak zmieniłem na 30. Różnica, zwłaszcza w efektach jest kolosalna, zresztą nie tylko bo w quality jest znacznie bujniejsza roślinność  no i ostrzejszy obraz. To pierwsza gra na tej generacji, gdzie wybrałem grafikę ponad płynność, po wielu testach uznałem, że zbyt wiele tracę, a jak się wywali jeszcze ten efekt blura przy ruchu kamerą, to jest naprawdę całkiem nieźle.  Gra jest tak cudowna, że napewno przejdę ja jeszcze kiedyś ponownie na mocnym pc czy na ps5 pro. 

Edytowane przez izon
  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Rozi napisał:

Czy do tej gry jest wymagana PEŁNA znajomość? Próbuję ukończyć ten remaster, ale gameplay odbiera mi smak życia.

Wyszedł jakiś oficjalny filmik-streszczenie pierwszej części, ale to musisz poszukać, albo ktoś podrzuci link.

 

 

To chyba to. Całe 2,5 minuty.

Edytowane przez krzysiek923
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Rozi napisał:

Czy do tej gry jest wymagana PEŁNA znajomość? Próbuję ukończyć ten remaster, ale gameplay odbiera mi smak życia.

Znajomość jest potrzebna, bo to  bezpośrednia kontynuacja. Streszczenie pewno styknie. Nie przechodząc jednak całości i Control wielu mega rzeczy się nie wyłapie. Zresztą dalej jestem w szoku ile tu jest nawiązań, odwołań i połączeń z Control. Zdecydowanie więcej niż w Control do Alana. 

  • This 1
Odnośnik do komentarza

Warto znać uniwersum Remedy, ale bez jego znajomości nadal AW2 jest grą, w którą można wsiąknąć bez popitki. Jeśli komuś nie po drodze do tej pory było z grami tego studia a chce sprawdzić o co ten cały szum wokół gierki to obowiązkowo obejrzeć jakiś recap jedynki i można pykać. Kto wie, może po dwójce taki delikwent sięgnie po Control/jedynkę/QB? Wtedy też wiele rzeczy będzie się łączyć i puszczanie oczek do grającego będzie mieć trochę inny, ale nadal pewien wydźwięk.

  • This 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...