Skocz do zawartości

Indiana Jones and the Great Circle

Featured Replies

Opublikowano
  • Autor

Te zagadki w ramach głównego wątku są bardzo przystępne jak w Uncharted, ale już łamigłówki w ramach pobocznych aktywności są bardziej skomplikowane i bardziej finezyjne jak łamanie szyfrów i kodów, których odpowiedź nie jest podana na tacy. I dobrze

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Wyświetleń 83,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Chyba dwa tygodnie temu.

  • Skończyłem wczoraj. Jestem dużym fanem Indiany Jonesa, więc dla mnie musieli przede wszystkim zrobić idealny klimat tamtych filmów. Obawiałem się, że Machine Games nie da rady, a jednak zrobili pod ty

  • Mimika postaci, animacje ruchów i otoczenie wyglądają bardzo słabo jak na 2024 rok. Nawet Uncharted 4 wypuszczony 8 lat temu wciąga to nosem. No, ale może gameplay nadrobi. 

Opublikowano

A możesz podać jakieś konkretne przykłady tej finezji i komplikacji ? Jestem jak już pisałem w zaawansowanym Egipcie i robię sporo rzeczy pobocznych. Które szyfry i kody masz na myśli ?

Opublikowano
  • Autor

No było przynajmniej kilka takich zagadek, gdzie trzeba było posłużyć się kilkoma dokumentami i dziennikami kodów, aby go złamać i otworzyć zamek, był znaczne bardziej skomplikowany niż zagadki w ramach głównego. Oczywiście to wciąż dosyć przystępne zagadki, na tyle proste że nawet ja byłem w stanie je rozwiązać. Ale jednak nie spodziewałem się po tego typu grze tego typu łamigłówek i nie przypominam sobie podobnych zagadek w Uncharted. I miło się zaskoczyłem.

Na pewno jest to coś co wyróżnia Inidane, właśnie to podejście i nacisk na eksplorację i zagadki. Ma sie dzięki temu poczucie że gra się sławnym archeologiem, a nie w kolejną grę akcji gdzie głównie się bijemy i strzelamy.

Opublikowano

W Uncharted też by się znalazło kilka zagadek, w których musimy skorzystać z notatek / dokumentów / połączyć wskazówki. Ale faktem jest, że tutaj nacisk położony jest na eksplorację a największą siłą tej gry jest dobrze oddany klimat uniwersum Indiana Jones.

Opublikowano
4 godziny temu, giger_andrus napisał(a):

Nie to miałem na myśli tylko teraz jestem jeszcze bardziej ciekawy zakończenia.

Póki co wszelkie zagadki przypominają te z Uncharted. Poprzestawiaj statuetki, skieruj odpowiednio promienie światła, przekręć korbki tak żeby coś tam pasowało itp.

To był żart.

Te to jest prymityw, ale kilka z tych zagadek co trzeba szyfr odgadnąć jest naprawdę fajnych i kilka(naście) minut można nad nimi spędzić.

5 godzin temu, ASX napisał(a):

Szanuje że się nie poddałeś i nie sprawdziłeś rozwiązania w Internecie

Ja jestem tak głupio uparty, przeszedłem 5 laytonów i tylko kilka razy korzystałem z podpowiedzi. Na jednej zagadce utknąłem na 3 dni, dobre kilkanaście godzn kombinowania. Miałem sadysfakcję, nie powiem.

Opublikowano

No, pamiętam ten wywiad, co cytowałem, gdzie mówili o "bardzo trudnych zagadkach" i czy współcześni gracze są na to gotowi. Trochę prychłem, przypominając to sobie w grze. Zagadki ogólnie raczej są w stylu Naughty Doga czy Alana Wake'a, ot, kod do sejfu jest naprzeciwko sejfu. Praktycznie wszystkie rozwiązania są w zasięgu dwóch kroków od zagadki, a interkatywnych przedmiotów jest tylko kilka, więc naprawdę trudno na nie nie wpaść.

Myślałem przez jakiś czas "o, trzeba znać planety" jak jest zagadka z planetami. Nic wielkiego, ale może wymagać poguglania jak ktoś się nie interesował, może. Ale... nie, trzepiąc potem listę, kapnąłem się, że po prostu przegapiłem półkę w tym samym pokoju, gdzie jest kartka z dosłownie napisanymi liczbami do każdego symbolu. Niesamowicie prosty proces, jak reszta.

Jedyna chyba zagadka, która nie była automatyczna i po prostu podana na tacy, to było coś w Tajlandii z taką grą planszową, gdzie chyba trzeba było samemu wymyślić WIELE ruchów na podstawie samych zasad gry, i nie było też jasne, jaką kolejność gra ma na myśli. Oj, to było 100 razy bardziej zaawansowane, niż cokolwiek innego.

Gdyby nie te zapowiedzi twórców, to bym nawet nie zwrócil uwagi, bo nic w tym złego, gra pędzi do przodu, jak może powinna.

Pamiętam też, jak mówili "my w Machine Games nie rzucamy sztucznej ekspozycji, każdy list ma brzmieć jak coś, co naprawdę by mógł ktoś napisać, to jest podstawa naszego podejścia". Też z tego prychałem w grze. Kurde, kto w realu pisze w liście "kod to sejfu to: listopad zeszłego roku". Jakim cudem to miałby być jakiś prywatny sekret nie do przechwycenia, jaki jest rok lol? Bawiły mnie takie "sekrety". Właśnie dużo bardziej realistyczne jest napisać po prostu kod do sejfu w liście.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mial ktos problem z trofeum dotyczacym notatek?

Mam 100% wszystkiego a trofik nie wpadl, w opisie na psn jest napisane ze brakuje mi jednej.

Jedyne co znalazlem to mam znacznik na mapie tutaj.

Z tym ze jak wejde do podziemii to na mapie podziemii juz znacznika nie ma. Jakies pomysly?

Normalnie bym olal ale brakuje mi tylko tej notatki do platyny

IMG_20250523_123406_080.jpg

Edit: Dobra znalazlem na reddicie, trzeba bylo cyknac fote fontannie w watykanie. Pojebana akcja.

Opublikowano

Dobra, zrobiłem wszystko co gra oferowała, licznik pokazuje 49 godzin.
Ogólnie dobra giera z kilkoma małymi minusami. Przede wszystkim fajnie, że klimat filmowy został zachowany.

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.