Opublikowano 5 października 20177 l Mój ma 1.4 125 koni, niestety w Irlandii nie ma 1.8, są tylko 2.0 Cupra. Samochod mam dopiero ze 3 miesiące ale jest świetny, to zlepek całej grupy VAG w pozytywnym tego słowa znaczeniu, np. zegary Audi A3/S3, klima to VW/Skoda, centrum multimedialne to również VW itd itd. Bardzo pewnie się prowadzi, poza DSG warto mieć jeszcze DCC, jeśli będziesz rozważał zakup. Ile Ci pali ten silnik w mieście?
Opublikowano 5 października 20177 l Choruję, ostatnio na takie sportowe kombiaki. Leon fajny, ale tak ze 200 kunia mógłby mieć. Octavia RS i Focus RS to nii faworyci na razie.
Opublikowano 5 października 20177 l Mój ma 1.4 125 koni, niestety w Irlandii nie ma 1.8, są tylko 2.0 Cupra. Samochod mam dopiero ze 3 miesiące ale jest świetny, to zlepek całej grupy VAG w pozytywnym tego słowa znaczeniu, np. zegary Audi A3/S3, klima to VW/Skoda, centrum multimedialne to również VW itd itd. Bardzo pewnie się prowadzi, poza DSG warto mieć jeszcze DCC, jeśli będziesz rozważał zakup. Ile Ci pali ten silnik w mieście?Jakieś 6,5 - 7,5W trasie 5 - 5,5 Średnia spalania z ostatnich 4000km to 6,5
Opublikowano 5 października 20177 l Dzięki. No to dobre wyniki. Biorę na rok auto z takim silnikiem i zastanawiałem się jak to będzie paliło.
Opublikowano 5 października 20177 l Choruję, ostatnio na takie sportowe kombiaki. Leon fajny, ale tak ze 200 kunia mógłby mieć. Octavia RS i Focus RS to nii faworyci na razie.Octavia RS jak najbardziej spoko, w Irlandii niestety w chorych pieniądzach, o Focusie RS nie wspominając, Octavia to wydatek o jakieś 30-40% więcej, a RS to już inna liga.Gdybym miał zmienić teraz Leona to byłaby to oczywiście Cupra która jest w cenie Octavii RS, niestety Cupra to w Irlandii + 12,000€ I duzo większe ubezpieczenie (około 2000€ rocznie - aktualnie płace 700€) Dzięki. No to dobre wyniki. Biorę na rok auto z takim silnikiem i zastanawiałem się jak to będzie paliło.To bardzo dobry silnik jeśli ktoś nie lubi diesli, ja ich nie lubię dlatego padło na 1.4 benzyna zamiast 2,0TDi 150km.Jeśli jedziesz autostrada 140-150km/h to spalanie będzie w okolicach 7-7,5.
Opublikowano 5 października 20177 l Nie brakuje dźwięku sześciu garów? Trochę koni też ucieķło :) na pierwszych biegach pewnie dobrze się zbiera, a jak przy większych prędkościach np. Przy wyprzedzaniu?
Opublikowano 5 października 20177 l W takiej Octavii RS dźwięk silnika brzmi rasowo i konkretnie, tylko szkoda, że z głośników.
Opublikowano 5 października 20177 l Nie brakuje dźwięku sześciu garów? Trochę koni też ucieķło :) na pierwszych biegach pewnie dobrze się zbiera, a jak przy większych prędkościach np. Przy wyprzedzaniu?To jest największy ból, i za tym tęsknie równie mocno jak za napędem na tył i uslizgami tylnej osi na wyjściach z ciasnych zakrętów czy podczas zjazdu z ronda.Wszystko inne jest porównywalne lub lepsze w Leonie względem E90, tylko E90 było z 2005 roku.... Samo przyspieszenie do 100km/h daje porównywalne doznania, owszem, Leonowi zajmuje to 2s dłużej ale samochod jest o 300kg lżejszy od BMW i pełny moment obrotowy dostępny jest od 1400 do 4000obr gdzie w BMW był dostępny dopiero przy 2800obr. Brakuje elastyki czasami powyżej 120km/h ale nie ma tragedii, Leon ma tylko 50nm mniej niż BMW, a w przypadku mojej to różnica wynosi tylko 20nm. W takiej Octavii RS dźwięk silnika brzmi rasowo i konkretnie, tylko szkoda, że z głośników.To tak jak w Cuprze a nawet wielu furach za ponad 500tys zł. nawet Edytowane 5 października 20177 l przez eX4cT_PL
Opublikowano 5 października 20177 l Yyyy wszystko fajnie ale 50nm to dość dużo. Co do auta to bardzo sympatyczne. Faktycznie w środku to mix wszelkich rozwiązań z VAGów, a zegary z Audi to już w ogóle lol, a no i pięknie ci pali ta turbo benzin (teściu ma nową Astrę też 125 konną w turbo benzynie i faktycznie fajnie to jeździ, szczególnie jak jeździ się samemu). Mi w mieście moje TSI po te 10l bierze (choć ostatni jeżdżę z aktywnym tempomatem po mieście to zachodzi do 9 xD) ale jednak te 100KM więcej do napojenia. Edytowane 5 października 20177 l przez balon
Opublikowano 5 października 20177 l A jaka cena tego Seacika? Nie za mało dla Was te 125 km? :) W tym miesiącu mają mi w końcu dostarczyć tę Hondę, tam jest 1.5T - 182km i tym już można się bujnąć, a zależało mi na większej mocy. Dużo się różni cenowo ten Seat od Hondy? Edytowane 5 października 20177 l przez [InSaNe]
Opublikowano 5 października 20177 l Yyyy wszystko fajnie ale 50nm to dość dużo. Co do auta to bardzo sympatyczne. Faktycznie w środku to mix wszelkich rozwiązań z VAGów, a zegary z Audi to już w ogóle lol, a no i pięknie ci pali ta turbo benzin (teściu ma nową Astrę też 125 konną w turbo benzynie i faktycznie fajnie to jeździ, szczególnie jak jeździ się samemu). Mi w mieście moje TSI po te 10l bierze (choć ostatni jeżdżę z aktywnym tempomatem po mieście to zachodzi do 9 xD) ale jednak te 100KM więcej do napojenia. Owszem, katalogowo 50nm to sporo, ale na hamowni w mojej BMW pokazało jak dobrze pamietam 200 koni z 218 i 212nm z 250, Seat katalogowo ma 125 koni i 200nm ale według forum Seata to nie ma osoby która tyle dostała, każde Turbo w grupie VAG ma jakieś +10% gratisa w mocy i momencie, swojego będę pewnie testował za jakiś miesiąc, dwa, jak będę miał więcej wolnego czasu wiec się okaże, dlatego napisałem ze nie odczułem jakiejś drastycznej przesiadki z BMW na Seata, wręcz czasami odwrotnie.Czuc brak pojemność i elastyke dopiero po 120km/h, przynajmniej w moim odczuciu.
Opublikowano 5 października 20177 l A jaka cena tego Seacika? Nie za mało dla Was te 125 km? :) W tym miesiącu mają mi w końcu dostarczyć tę Hondę, tam jest 1.5T - 182km i tym już można się bujnąć, a zależało mi na większej mocy. Dużo się różni cenowo ten Seat od Hondy? Tez myślałem ze 125 koni to mało, dopóki się nim nie przejechałem, niższa masa i brak turbodziury daje poytywne odczucia podczas jazdy.Owszem jeździłem tez TDi 184 konnnym no i to to była petarda, aż strach myśleć jak Cupra jeździ, jeździłem również wersja 150konna w TDi, i już tak ogromnej przepaści nie było pomiędzy 125 benzyna, oczywiście elastyka dzięki momentowi miażdżyła benzynę ale samo przyspieszenie do 100 porównywalne, w ubezpieczalni jednak powiedzieli mi ze będzie sporka zwyżka względem benzyny dlatego postawiłem na benzyne, zreszta lubię jak jest ciepło jeździć z otwartymi szybami - diesla bym nie zniósł. Gdyby tylko była możliwość w Irlandii dostania 1.8 TSi to wybrałbym bez wahania ale niestety, w Irlandii jest tylko 1.4 TSi 125 i 2.0 TSi 300, lub diesle 90,110,150,184koni. Myślałem również nad I30, nowa Astra, Kia Ceed GT,ale Leon deklasował wszystkie wyżej wymienione w każdym aspekcie, od oświetlenia (fabryczne LEDy robią robotę), przez jakość wnętrza + wyposażenie, w Leonie są tworzywa miękkie i dodatkowo mam u siebie Alcantare na fotelach, centrum multimedialne z 8 głośnikami w standardzie które gra lepiej niż w mojej Beemce, kończąc na silnikach, żadna jednostka benzynowa nie była tak elastyczna, czuła i nie wkręcała się tak dobrze jak w Leonie, dodam tylko ze najbliżej była Astra w mojej rywalizacji. Hondy nie brałem żadnej pod uwagę bo mi sie zwyczajnie nie podobają - wiadomo kwestia gustu. Co zadecydowało najbardziej o Leonie? Najlepszy system ratalny i zniżkę jaka na niego dostałem, dostałem 9000€ upustu względem nowego przez to ze był to samochod „reprezentacyjny” marke który miał 5000km przebiegu. Gdybym chciał złożyć taki „do produkcji” w konfiguracji jaka mam to cena wynosiłaby 28,000€(Tak tak, ceny samochodów są chore względem Polski)
Opublikowano 5 października 20177 l No to wybacz kolego ale Twoje BMW to była jakaś padaka skoro tyle mocy jej uciekło. BMW mocy nie gubi chyba, że ma coś niesprawnego, a o to oczywiście w BMW bardzo łatwo. No nie uwierzę, że jest aż tak mała różnica pomiędzy 125 końmi w małej turbo benzynie, a 200 w R6. Jeździłem różnymi autami i miałem też Leona FR 150 koni ale w życiu nie powiedziałbym, że różnica pomiędzy nim,a E36 328 była mała. Jest ogromna. Rozumiem że te nowe silniki mają wysoki moment i dobrze się wkręcają ale to za duża przepaść w mocy... Edytowane 5 października 20177 l przez WisnieR
Opublikowano 5 października 20177 l Ajjj, dopiero teraz w dyskusji o Seacie Leonie pojawił się wątek E36 328. Cały dzień musiałem czekać.
Opublikowano 5 października 20177 l Ja mam inne doświadczenie, na forum BMW to 5/10 ma moc katalogową, baa, ludzie się śmieją że nowe Mki nie mają nawet mocy deklarowanej katalogowo, no i również czytałem na forum BMW że ludziom też tak moc spada po paru latach, fakt 18 koni w moim przypadku to trochę więcej niż średnio 10-12 jak u innych. Czy Beemka była sprawna? miałem ją 3 lata, zrobiłem nią ponad 40 tys km. nigdy mnie nie zawiodła, mam w domu komputer pod który podłączałem ją cyklicznie sprawdzając czy są jakieś błędy albo coś, ale nic mi nie pokazywało. a tu Leon, poważnie według Ciebie tu jest przepaść? Edytowane 5 października 20177 l przez eX4cT_PL
Opublikowano 5 października 20177 l ludzie się śmieją że nowe Mki nie mają nawet mocy deklarowanej katalogowo No ja bym powiedział że jest raczej całkiem odwrotnie, co potwierdzają wykresy z hamowni a nie urban legend.
Opublikowano 5 października 20177 l ludzie się śmieją że nowe Mki nie mają nawet mocy deklarowanej katalogowo No ja bym powiedział że jest raczej całkiem odwrotnie, co potwierdzają wykresy z hamowni a nie urban legend. niestety nie mogę znaleźć teraz tego tematu na forum BMW(ostatni raz widziałem go ze dwa lata temu), jeśli jednak już nowe Mki wychodzą z deklarowana mocą a nawet jest gratis to super, mimo wszystko mowa była o starych Beemkach a tam podobno minus 10-15 koni to norma, chyba że to tez "urban legend"
Opublikowano 6 października 20177 l Leon super oczywiście, prywatnie w tej klasie też bym pewnie brał albo podobnie Astrę nową. Zresztą widuję codziennie identycznego, moje A3 dzieli z nim garaż i stylistycznie stawiam go wyżej niż Audi, chociaż Audi ma ciekawsze wnętrze. Zegary są rzeczywiście podobne, tylko czcionka oczywiście inna. Silnik wystarczy do normalej jazdy, wrażenia pewnie są podobne jak u mnie w 1.6 TDI 116, a do Niemiec pewnie nie za często będziesz jeździł, żeby brakowało mocy przy wysokich prędkościach. Chociaż szkoda, że nie było tam wersji 1.4/1.5 150.
Opublikowano 6 października 20177 l Jeśli chodzi o mój gust to podobnie Leon > A3 zewnętrznie A3>Leon wewnętrznie ale za to wewnętrznie i zewnętrznie dla mnie Leon > wszystkie hatche na rynku w podobnej półce cenowej. Tez żałuje ze nie bylo chociaż 1.4 150 koni, z drugiej strony różne ma opinie ta jednostka w internecie, 1.5 150 chyba bym się bal, to nowa konstrukcja debiutująca w tym roku w Leonie 1.4 125 jest trzeciej generacji, podobno najlepszy, wcześniejsze 1.4TSi mialy słaba opinie a pierwsza generacja wręcz okropna.
Opublikowano 6 października 20177 l Leon z 1.8 + chip na ponad 200 koniuf albo Cupra to jeden z moich głównych pomysłów na następny wóz.
Opublikowano 6 października 20177 l Ale to poczekaj na następną generację, bo Giulietta zbyt zbliżona. No chyba, że ta Cupra, chociaż Cuprą to już trudno nawet się pobawić poza torem, bo po chwili potencjalnie jesteś w strefie utraty prawka.
Opublikowano 6 października 20177 l Leon z 1.8 + chip na ponad 200 koniuf albo Cupra to jeden z moich głównych pomysłów na następny wóz. 2.0 TSi to jeden z najlepszych silników na rynku aktualnie, przecież ten samochód 100-200 potrzebuje tylko 1,5 sekundy więcej od Audi RS6, a na Stage 2 jest szybszy od RS6
Opublikowano 6 października 20177 l pierwsze 2.0 tsi to jednak nie zbyt udana konstrukcja. Bańkę oleju trzeba ze sobą wozić.
Opublikowano 6 października 20177 l Tyle że RS6 po modach to istny potwór do którego można załadować lodówkę + pół domu i objechać na autostradzie praktycznie większość aut. A Cupra ile kuniów by nie miała, to nadal pozostanie przednionapędówką. I nie że hejtuję to auto i FWD ogólnie, ale na tej ośce powyżej pewnej granicy nie da się po prostu jeździć i jeśli ktoś kupuje auto z zamiarem modzenia, to już bardziej celowałbym w Gofra R. I żeby wrzucić coś na temat, to zdjęcie środkowej części przodu po spotkaniu z samobójczym pasztetem xd Kratka już czeka u dealera, a IC będzie wymieniony na większy na wiosnę razem z wydechem i downpipe, zderzak na szczęście bez ryski. EDIT: My bad, dopiero ogarnąłem że Cupra po lifice jest dostępna z haldexem i jeździ na dwóch ośkach(co prawda nie w wersji hot hatch) xd Edytowane 6 października 20177 l przez jar3czek
Opublikowano 7 października 20177 l Owszem, można, tylko porównajmy cenę Cupry i RS6, a nie możliwości. Co to Ci wpadło w ta kratkę? Edytowane 7 października 20177 l przez eX4cT_PL
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.