Skocz do zawartości

Seria Megami Tensei


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie dlatego, że to Atlus, nikt nie powinien sobie robić większych nadziei na nic szczególnie rewolucyjnego.

 

Ale w tym przypadku to już trochę przesadzacie jednak. Gra wygląda dobrze. Użyli silnika P5, który wcale się nie zestarzał zbyt mocno przez swoją stylistykę. Lokacje są ładne, a zarazem wierne oryginałowi. Osobiście bym nie chciał, żeby zmieniali zbyt dużo, bo wtedy to już przestaje być remake, tylko nowy twór.

 

Zresztą, Atlus wypuszcza P3 Portable, to ludzie narzekają, że nie remake. Atlus ogłasza Remake, to ludzie narzekają, że nie zmienili tego i tamtego... A założę się, że gdyby zmienili, to ludzie by narzekali, że za bardzo i oni jednak chcieli tak, jak w oryginale... Zawsze będzie coś źle a Atlus zły i leniwy.

 

Ja tam dzięki Atlusowi nawet polubiłem dungeon-crawlery, dlatego mnie ten Tartarus tak nie razi. Nawet teraz, jak pogrywam trochę w P3P. Kolejne piętra były niewielkie. Problem nie polegał na ich ilości, co monotonii i małym zróżnicowaniu, zarówno wizualnym, jak i od strony mechaniki. Tu póki co wiele nie widzieliśmy, ale z tych kilku klatek można odnieść wrażenie, że lokacje są nieco bardziej otwarte/rozległe i być może stylistyka kolejnych segmentów wprowadzi nieco urozmaicenia. Albo w stylu Mementosa piątki mimo wszystko dostaniemy jakieś większe zmiany, bądź interakcje z otoczeniem.

 

Większe oczekiwania będę miał, jak ogłoszą całkiem nową grę, czy Personę. Wtedy faktycznie nie chcę kolejnego przypadku, jak w Soul Hackers 2, gdzie 2/3 gry to tunele metra, albo SMT5, gdzie również przez 2/3 gry mamy tylko ruiny miejskie w czterech kolorach.

Odnośnik do komentarza

Przesadą to jest ta taryfa ulgowa dla Atlusa, która trwa już od bardzo dawna. "No bo, hehe, wiecie, to Atlus i NIE MOŻNA od nich za dużo wymagać. Może za 10 lat jak zrobią Personę 6, ale nie teraz. Broń boże".

 

Gameplay zawsze mają tip top, z tym nie ma się co kłócić, sam ich cholernie szanuję że w czasach, w których królują erpegi akcji potrafią wypuścić takie SMTV będące ultra hardkorową turówką dla największych wyjadaczy. Ale nie bójmy się powiedzieć, że technicznie ich gry są często zacofane i to nie o kilka lat, tylko o całe dekady. Jasne, to nie jest gigantyczne studio z nieograniczonym budżetem jak SE, ale nie jest to też team składający się z czterech nerdów siedzących w garażu i klepiących gierki w przerwach między partyjkami Dendżyns end Dragons. Stać ich na więcej.

 

Rewolucji chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekiwał, ale może chociaż, nie wiem... dostosowania się do współczesnych standardów? I nie, zrobienie gry na silniku Persony 5 z 2016 roku, z podobną grafą (chociaż tutaj muszę się zgodzić z Pupciem: gra wygląda nawet gorzej od P5) to nie jest dostosowanie się do współczesnych standardów. Dla mnie to nie wygląda dobrze, nie rusza się dobrze, a jeżeli nie zaoferuje ciekawszych i bardziej rozbudowanych dungeonów (co najmniej na miarę Piątki) tylko znowu generyczne korytarzyki z innymi kolorkami to już w ogóle będzie szczyt lenistwa. To tak jakby Capcom robiąc RE4R tylko podrasował lekko grafę, a całą resztę zostawił bez zmian. To by nie uszło płazem, więc czemu miałoby ujść płazem Atlusowi? 

 

Of course nie mówię, że na 100% tak będzie, bo może (albo inaczej: lepiej żeby) zaskoczą dużymi zmianami. Na tę chwilę wiadomo niewiele odnośnie samego gameplayu, ale sądzę że spokojnie po tym trailerze można już tę gierkę lekko skopać za leniwie odrestaurowaną grafikę zamiast udawać, że wszystko jest ok i chłopy się napracowały.

 

Jeszcze tylko przypomnę sytuację z remakiem Prince of Persia: The Sands of Time. Pamięta ktoś ten trailer od Hindusów, który zaprezentował potworka z grafiką jak za czasów PS3? Pamięta ktoś oburzenie graczy? Wywartą na Ubisofcie presję, która doprowadziła do skasowania tej gry, rozpoczęcia produkcji od nowa i odsunięcia tych tanich wyrobników od projektu? Ja pamiętam. Teraz mamy podobną sytuację i wszystko jest git. 

 

"No bo, hehe, to tylko Atlus." :leo:

 

 

 

 

Edytowane przez Josh
Odnośnik do komentarza

Kurcze, zaczynam rozumieć powoli, dlaczego Sony robi remake'i TLOU czy Horizon Zero Dawn... :notbad:

 

Nie wiem, jak ten remaster miałby wyglądać, żeby sprostać Twoim oczekiwaniom. Bo przedstawiasz to tak, jakby stylistyka P5 i cel-shadingowa oprawa były brzydkie (bo 2016), zaś sama gra tylko podbiciem rozdzielczości oryginału, kiedy doskonale wiemy, że tak nie jest. Nie wspominając o tym, że jeśli chodzi o jRPGi inne niż Final Fantasy, to to mimo wszystko serio nie jest brzydka oprawa, nawet na tle kompletnych nowości.

 

Także chyba w Soul Hackers 2 nie grałeś, jeśli nie wiesz, czym jest szczyt lenistwa w wykonaniu Atlusa. :D

 

Z reguły jestem pierwszy do narzekania, ale na ten moment podoba mi się to, co widzę w P3R. Jasne, zawsze mogło być lepiej, gdyby mieli budżet i pewność, że sprzedadzą miliony kopii. Takiej pewności nie ma, więc przy założeniu, że mechanika gry zostanie na tyle odświeżona i urozmaicona, że nie powtórzą monotonii oryginału, to ja jestem entuzjastycznie względem tego remake'u nastawiony.

 

Mnie bardziej razi brak Female Protagonist, ale cóż...

 

PS. No na ten remake PoP tak się gracze oburzyli, że koniec końców nie dostali niczego. ;)

Odnośnik do komentarza

Przeciez setki tysięcy fanów właśnie takiego remake'u chciała, wiernego pierwowzorowi. Rozmowa o niczym. Na zmiany w core gameplayu czekamy do Persony 6, ciężko przebić P5 (a wlasciwie P5R), dzieło imo epokowe w dziejach JRPG,  które wynioslo Persony do mainstreamu i najlepiej oceniane JRPG w historii. 

 

Jedyne czego trzeba temu remakowi do osiągnięcia sukcesu to przebudowanie social linków, dopakowanie graficzne, zrobienia Tartarusa na wzór Memento i core gameplay z P5. A kto Wie, może jednak cośtam popracowali też nad mini dungeonami i boss fightami z podstawki. Oby. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Suavek napisał:

 

PS. No na ten remake PoP tak się gracze oburzyli, że koniec końców nie dostali niczego. ;)

Jak to nie? Przecież dostaniemy gangsta-Księcia krojącego demony w rytmie stękającego Tupaca  :reggie:

 

Osobiście wolałbym nie dostać nic, niż rzygi na pocieszenie, ale to jest Ubisoft i tego się nie da ogarnąć rozumiem. A co do P3R, to tak sobie narzekam (ktoś musi!), ale w głębi serduszka trochę się cieszę, bo to moja ulubiona Persona. 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Josh napisał:

Jak to nie? Przecież dostaniemy gangsta-Księcia krojącego demony w rytmie stękającego Tupaca  :reggie:

 

Osobiście wolałbym nie dostać nic, niż rzygi na pocieszenie, ale to jest Ubisoft i tego się nie da ogarnąć rozumiem. A co do P3R, to tak sobie narzekam (ktoś musi!), ale w głębi serduszka trochę się cieszę, bo to moja ulubiona Persona. 

Ja grałem tylko w Portable, więc też bardzo chętnie ogram remake, wciąż na 100% nie wiemy ile będzie nowych rzeczy poza szatą graficzną. 

 

A co do silnika pisaliście, że to silnik z P5? Ale to jest UE4, więc to nie może być ten sam engine, styl graficzny może i ten sam, ale P5 nie była na UE4 i SH2 też nie. Tylko SMTV było na UE4, ale nie wiemy jak by wyglądało, jakby wyszło na normalną platformę do gier :). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, KrYcHu_89 napisał:

A co do silnika pisaliście, że to silnik z P5? Ale to jest UE4, więc to nie może być ten sam engine, styl graficzny może i ten sam, ale P5 nie była na UE4 i SH2 też nie.

Nie wiem, jak to odpowiednio określić. Silnik UE4, ale od razu widać wykorzystanie wielu zasobów z innych gier, jak to u Atlusa. Tj. animacje, mechanika, modele etc. Widać to było w Phantom X, widać i tutaj. Znawcą w żadnym wypadku nie jestem, ale zmiana silnika nie jest od razu równoznaczna z tworzeniem wszystkiego na nowo. Chociażby Nocturne HD to wciąż ta sama gra (włącznie z pewnymi mankamentami, typu 30fps), ale przenieśli grę na Unity. Dlatego zakładam, że tu podobnie, przenieśli co mogli na UE4. Tak jak wspomniałem, ta animacja biegu postaci z trzeciej osoby jest już tak wryta w głowę, że od razu rzuciła się w oczy.

 

A póki co pozostaje czekać na kolejne materiały. Do premiery i tak jeszcze ponad pół roku przynajmniej. Oprawa oprawą, ale reszty nie będę z góry oceniał po jednym krótkim zwiastunie. Ale tak jak wspomniałem, jestem raczej dobrej myśli.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Suavek napisał:

Nie wiem, jak to odpowiednio określić. Silnik UE4, ale od razu widać wykorzystanie wielu zasobów z innych gier, jak to u Atlusa. Tj. animacje, mechanika, modele etc. Widać to było w Phantom X, widać i tutaj. Znawcą w żadnym wypadku nie jestem, ale zmiana silnika nie jest od razu równoznaczna z tworzeniem wszystkiego na nowo. Chociażby Nocturne HD to wciąż ta sama gra (włącznie z pewnymi mankamentami, typu 30fps), ale przenieśli grę na Unity. Dlatego zakładam, że tu podobnie, przenieśli co mogli na UE4. Tak jak wspomniałem, ta animacja biegu postaci z trzeciej osoby jest już tak wryta w głowę, że od razu rzuciła się w oczy.

 

A póki co pozostaje czekać na kolejne materiały. Do premiery i tak jeszcze ponad pół roku przynajmniej. Oprawa oprawą, ale reszty nie będę z góry oceniał po jednym krótkim zwiastunie. Ale tak jak wspomniałem, jestem raczej dobrej myśli.

Tak tak, to jasne, może nie silnik, tylko bardziej "assety". 

 

Swoją drogą trochę podobnie jest w serii Yakuza, też "trenują" na UE np. remake, po czym inne gry mają na swoim engine itd. Itp. 

Odnośnik do komentarza

Ja mam obecnie niecale 30h w Remasterze P3P i jak dla mnie remake zeby mial sens i byl grany z przyjemnoscia to powinien miec ponizsze QOL:

 

- przyspieszanie/przewijanie animacje atakow/czarow jak w SH2

- dash po tartarusie i dungeonach jak w SH2

- dziedziczenie skilli podczas fuzji

- rozbudowane dungeony zwiedzane podczas pelni (moze poza pierwszym bo nie wiem czy ma to sens)

- wiecej VA w dialogach (moze byc ten sam level jak chodzi o EN)

- szersze korytarze w tartarusie zeby latwiej omijac wrogow

- na kazdym pietrze powinien byc teleport na poziom 1

- wiecej EXP za walke, niby w remasterze mozna wlaczyc "more" za kazde zwyciestwo ale to nadal gowno a nie wzrost wiec grind nadal poteznie obecny

 

Oczywiscie chcialbym zeby Tartarus zostal gruntownie przebudowany zeby nie byl takim nudnym obowiazkiem ale nie spodziewam sie cudow. Niech go chociaz odrobine uprzyjemnia i bede zadowolony. Poza tym cholernie mocno czekam.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli kogoś dubbing obchodzi, to w P3R zmieniają bodajże wszystkich aktorów. Jap pozostają bez zmian.

 

https://www.siliconera.com/new-persona-3-reload-voice-actors-announced-for-remake/

 

Nie znam ludków, i tak będę grał z japońskimi głosami, ale trochę dziwna decyzja, tym bardziej, że w potańcówce kilka lat temu jeszcze byli ci oryginalni, poza Fuuką. Nie żebym płakał, bo nie uważam oryginalnego dubbingu za jakiś szałowy, ale np. Junpei był bardzo dobry i bliski oryginałowi. Akihiko był ok, choć gość podkładał ten charakterystyczny głos w co drugiej grze swego czasu. Reszta meh, a Fuuka to była istna tragedia.

 

PS. Zostawiamy wszystko w temacie ogólnym, czy lepiej zrobić necro tematu P3 sprzed lat ?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Bzduras napisał:

Trójeczka na bazie FESa? Nareszcie :fsg: Daj mi to człowieku, tu masz pieniążek

haha nie dla psa kiełbasa bzduri

https://www.ign.com/articles/persona-3-reload-wont-include-content-from-fes-or-portable-including-the-female-protagonist

Ta firma jest niesamowita ale chyba nie ma co się martwić może za 3 lata wyjdzie persona 3 reload+royal i dodadzą zawartość fes i portable :)

Dobrze że będzie w gamepassie bo nie chce żeby dostali za dużo pieniążków

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza

Dodatkowy epizod rozgrywający się po głównym wątku, w którym protagonistką jest Aigis. 100% dungeon crawler w pseudo-tartarusie i okazjonalne cut-scenki, żadnych elementów socjalnych. Fabuła i cut-scenki szczerze dyskusyjne - niektóre postacie wręcz zjebane względem podstawki.

 

Fajny dodatek, kilka fajnych pomysłów, ale chyba nie tak, żeby zaraz płakać. Wielu graczy narzekało, a chwalili tylko pojedyncze elementy. Tak, jak wyżej wszyscy narzekają na Tartarusa, tak w tym przypadku nie powinni płakać za FES, jeśli mam być szczery.

 

Mnie osobiście bardziej boli brak grywalnej kobitki. Dużo lepsze S-Linki, a mnie osobiście zauroczyła swoją osobą w Persona Q2, choć wiadomo, że to non-canon.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

Persona 5 Tactica First Nyahoo News Video Reveals Details About the Game - Siliconera

 

Cytat

 

At the start of Persona 5 Tactica, the Phantom Thieves are gathered at the Leblanc Café when the café itself is transported to a Metaverse location similar to a Palace or Mementos. There they meet Elle, the leader of a Revolutionary Army that is fighting back against Shadow-like creatures.

 

While the game is a strategic-RPG, its gameplay will be somewhat closer to games like modern XCOM entries or the Mario + Rabbids series. Players will control a team of 3 characters and can use melee, ranged, or Persona Skills on their foes.

 

When enemies are surrounded in a triangle formation by the team, the new Triple Threat attack known as the Tribangle attack in Japanese will be available. It plays out similarly to All-Out Attacks in the main series.

 

The first Nyahoo News video also revealed that Person 5 Tactica will have a DLC expansion episode titled Repaint Your Heart and shared key art of it with Joker’s Persona Arsene appearing wounded by a mysterious creature. Orpheus Picaro and Izanagi Picaro will be included as pre-order bonus Personas as well.

 

 

Grę ledwo ogłoszono i oczywiście już DLC i pre-order bonusy. Cały Atlus.

 

Nie wiem, co myśleć o fakcie sterowania raptem trzema postaciami. Czy będzie to na tyle rozbudowane, że pozwoli na ciekawsze zagrywki w ograniczonym składzie, czy gra będzie tak uproszczona, że nie będzie za bardzo czego planować.

 

Ogólnie jednak wygląda spoko, mimo wszystko.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Najgorsze, że w tych DLC często są jakieś przegięte Persony/ itemy dosłownie jak pay2win xD, ale wiadomo, nie warto z nich korzystać. W Royal dawali chyba Persone z Megidolan czy coś od 1 lvl xD. 

Robią teraz jakiś free2play dla chińczyków, to może trochę przystopują z tymi gówno DLC w przyszłości... (no ale raczej chyba jednak nie :D) 

Odnośnik do komentarza

W Soul Hackers 2 było to samo. Wszystkie demony z DLC można było przywołać z kompendium za darmo już na początku gry, w tym Satana.

 

Ja sobie w ten sposób gry nie psuję, ale z innymi to różnie bywa. Ale w tym przypadku znowu już mówią o dodatkowym epizodzie, zapewne fabularnym. W Soul Hackers 2 DLC z takim epizodem było dosyć obszerne. Nie cierpię takich praktyk, bo jest to nic innego, jak ucięta na premierę zawartość sprzedawana dodatkowo za zawyżoną cenę. I potem mamy gry za 380zł... A z drugiej strony, jak już gram, to jednak chcę mieć komplet 'doświadczenia', więc siłą rzeczy takie rzeczy fabularne kupuję...

 

Ciekawe, co będzie z P3R i Metaphor. Bo P5T przeczekam do jakichś obniżek. Życia mi na te wszystkie gry nie starczy.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...