Skocz do zawartości

PES 2014


Szprota

Rekomendowane odpowiedzi

pes na next geny bedzie kozaczyc graficznie bo widac ze fox engine ma mega mozliwosci ale nie wierze ze nagle po tylu latach zaprojektuja poprawny algorytm bramarzy albo silnik poprawnie liczacy kolicje i przeliczający zachowanie pilkarza randomowo wbiejacego w tor lotu pilki. Do tego kod sieciowy leży i kwiczy.

 

ps. ja tez wole pesa od fify w tej generacji i to znacznie ale juz widac po gameplayach f14 na ps4 ze o ile egnite engine to sredniak graficzny to sama rozgrywke ogarnia swietnie

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

To co, warto pograć ? Pokroiłem cebulę na pół "bo okazja", chociaż 40 zł dla tych partaczy to i tak szczodrość. Zainstalowałem grę i dwa miliony łatek oraz data packów, założyłem swój profil, połaziłem po menusach i wyłączyłem xD

 

Dzisiaj wieczorem pierwszy kontakt. Coś czuję, że muszę się zaopatrzyć w tabletki na ból dópy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

To co, warto pograć ? Pokroiłem cebulę na pół "bo okazja", chociaż 40 zł dla tych partaczy to i tak szczodrość. Zainstalowałem grę i dwa miliony łatek oraz data packów, założyłem swój profil, połaziłem po menusach i wyłączyłem xD

 

Dzisiaj wieczorem pierwszy kontakt. Coś czuję, że muszę się zaopatrzyć w tabletki na ból dópy.

ja na ciebie klątwę rzucę bo przez ciebie z tobą zjadłem te pół cebuli jak się okaże, że za dwa dni będę musiał melise znowu pić by się uspokoić po błędach tej części. Jeszcze dziś pewnie pół dnia spędzę na nagrywaniu jakiegoś odpowiedniego option filem tym bardziej ze na wenb jakos nie umiem znalezc aktualnie pasującego, ma ktoś linka?

Odnośnik do komentarza

To co, warto pograć ? Pokroiłem cebulę na pół "bo okazja", chociaż 40 zł dla tych partaczy to i tak szczodrość. Zainstalowałem grę i dwa miliony łatek oraz data packów, założyłem swój profil, połaziłem po menusach i wyłączyłem xD

 

Dzisiaj wieczorem pierwszy kontakt. Coś czuję, że muszę się zaopatrzyć w tabletki na ból dópy.

ja bym sie nawet na osmiu nie zlozyl drugi raz, tak mnie chuye z konami w(pipi)iły

Odnośnik do komentarza

Dobra, już po playtestach. Nie dałem rady dokończyć trzeciego meczu.

 

Nie wiem co to ma być i kto to zatwierdził. Nie chce mi się pisać składnie, bo mimo tego, że niczego dobrego się nie spodziewałem, to i tak się w(pipi)iłem niesamowicie, więc moje odczucia przedstawię w punktach:

 

1. Game plan - gdzie jest połowa opcji taktycznych ? To to za jakieś wydumane poskryptowawane warianty zagrywek jak w futbolu amerykańskim ? Kto wymyślił jakiś bzdurny system "morale" zawodników na bieżąco wpływający na statystyki ? Mam niby co minutę wchodzić do opcji żeby sprawdzać, jak tam się moi grajkowie trzymają psychicznie ? Jak w ogóle taka randomowa bzdura ma się do grania na poważnie ?

 

2. Rozgrywka - w to nie da się grać. Co z tego, że tempo jest ze 3 razy wolniejsze niż dotychczas, skoro proporcjonalne jest spowolnienie reakcji zawodników na komendy ? Jeden wielki festiwal przypadkowego wpadania na siebie nawzajem. O sensownym dryblingu można zapomnieć, mam wrażenie, że trzeba mieć włączony ten lamerski auto-faint i machać jak debil prawą gałką w nadziei, że grajek odpali jakiegoś zajo zwoda, żebym mógł się pos/rać z wrażenia.

Dlaczego nie można zagrać niczego z trójątem, bo nagle celownik mi zaczyna zapier.dalać po murawie ? Kto to wymyślił, jakie to ma mieć zastosowanie ? Przy strzałach też od czasu do czasu jakiś celownik wyskakuje chu/j wie skąd i po co. Tak, ogarnąłem performance training i tam jest to tak pokazane, że jak nie wiedziałem co, z czym i do czego, tak dalej nie wiem.

 

Konami każe mi wyje/bać do śmieci lata nawyków i byłbym w stanie podjąć wyzwanie, gdybym widział, że zaproponowane zmiany są jakoś uzasadnione. Ale to wygląda w ten sposób, że wyrzucili usprawniane od lat patenty i zastąpili je jakimiś totalnie abstrakcyjnymi, kompletnie nie intuicyjnymi bzdurami. Dlaczego off the ball działa teraz z tylko z wciśniętym L1, co jest kompletnie niewygodne, a i tak działa o wiele gorzej niż w 2013 i często przełączasz się nie na tego grajka co trzeba? BO TAK I CHU/J, nowa wizja chłopaków z konami.

 

 

PES nie żyje [*]

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

ja mam za sobą już z 10 meczów, początkowo moje spostrzeżenia były takie jak Tokara ale po kilkunastu meczach w jakimś tam stopniu zacząłem rozumieć wizję Konami.

 

po pierwsze Tokar - katygorycznie ustaw podania i strzały na BASIC - opcja Advenced właśnie pojawia się ten celownik na murawie i na bramce i chyba tylko najlepsi fighetrzy z bijatyk 2d w japonii są wtedy w stanie ogarnąć kombinacje na padzie by odpowiednio to wykorzystać. Swoją drogą właśnie to chyba pierwsza w życiu gra piłkarska gdzie tak ostro trzeba się uczyć wszystkich kombinacji na padzie, to najbardziej realne podejście do footbolu w dziejach elektronicznej rozrywki ale Konami pod wieloma względami przegięło - na chwilę obecną palce mi się łamią na padzie od tych wszystkich kombinacji - na raz trzeba ogarniać:

- najlepiej każdą piłkę zagraną do kogokolwiek przyjmować z idealnym klepnięciem R2 bo ilość odskakiwania piłki od nogi w tej części jest gigantyczna

- trzeba jeszcze ogarniać grę barkiem czyli wychylenia prawej gałki gdy mamy piłkę i przeciwnik nas atakuje bo bez tego ani nie odbierzemy piłki, albo ją od razu stracimy

- przez to ze teraz pod prawa galka sa ruchy cialem to by wypuscic kogos na dobieg trzeba wychylac prawa galke i trzymac L1

 

By to ogarnąć Konami bardzo zwolniło rozgrywkę, akurat to mi podeszło bo nie ma takiego adhd przy graniu najlepszymi drużynami jak w poprzednich częściach, tylko jak pisze Toar - w slad za nim poszła ociężałość zawodników i czasem mam wrażenie, że steruje czołgiem i mam sportowy odpowiednik killzone2.

 

I jeszcze mi się nie podobają strzały - tzn fizyka piłki jest ok ale strzelić bramkę za pola karnego to cud, bramkarze wszystko idealnie wyłapują,baaa nawet nie odbijają tylko wszystko perfekcyjnie kleją w ręce. Przez to niestety traci się największy plus serii pes - nieprzewidywalność, która od zawsze ją cechowała, że z każdej pocycji, z każdego strzału może upleść się coś niebezpiecznego i dać bramkę. Za to nie lubiłem od lat serii fifa(nawet pierwsze części na ps3 na to narzekały), że tam gwarantem było kilka pozycji, z której padnie bramka i rozgrywka sprowadzała się do stworzenia właśnie tego gwarantu bo strzał za pola karnego czy z innej nie zaprogramowanej pozycji to tak jakby oddanie piłki przeciwnikowi bo i tak praktycznie w 100% nie dało się trafić.

 

Ehhh bardzo trudny jest ten pes w odbiorze...a szkoda, bo wizja tak realistycznego, wolnego,taktycznego podejscia do footbolu jest całkiem wporzo, do tego podoba mi się ten cały baryczny engine, super widac roznice na ktorej nodze mamy pilke, z ktorej strony atakuje nas przeciwnik i jak gra cialem wtedy mozna go ograc.

Odnośnik do komentarza

mnie najbardziej bolą te strzaly zza pola karnego i to ze bez polamania palcow praktycznie nie sposob wymienic kilka ciekawych i szybkich podan w srodku pola z uwagi na te kombinacje klawiszy i to ze przeciwnicy ruszaja sie i prowadzi jak czołgi. Ostro kontrowersyjna jest ta czesc - albo zakceptujesz ta ociężałą, realistyczną wizję footbolu konami z bugami albo tą część znienawidzisz.

 

ja odpuszczam uczenie się tej części - do mnie to przegięcie, że mam się uczyć i łamać palce by móc dać normalną piłkę na wysunięcie tam gdzie chce

Odnośnik do komentarza

No dobra, wyłączyłem te gówniane celowniczki i od razu jest trochę normalniej. Niemniej główny problem pozostaje - nie da się dryblować za pomocą gałki. Jednym z głónych atutów PESa zawsze było to, że dało się w nim mieszać tylko za pomocą kierunków w połączeniu z różnymi prędkościami sprintu, bez stosowania żadnych śmiesznych trików i zwodów, na które w seniorskiej piłce pozwalają sobie tylko najlepsi technicy raz na jakiś czas. Tutaj na poziomie proffesional konsola cały czas (lala) jakieś rulety i flip-flapy i to jest chyba wskazówka, że tylko tak w tej grze można kogoś minąć. Co to ma być, wuef na orliku ?

 

Z cyklu "dlaczego ja":

 

- Gdzie jest kilkustopniowe zmienianie nastawienia obrona/atak ? Teraz za każdym razem, gdy sytuacja na boisku ulegnie zmianie, mam włazić do gameplanu, że zmienić na "all-attack" albo "all-defense" ? Jak tak, to bardzo to wygodne. Szczególnie podczas grania online, gdzie musisz dostać pozwolenie drugiego gracza na spauzowanie

 

- Czemu nie można stopniowo napełniać paska strzału ? Do tej pory od momentu naciśnięcia kwadratu do momentu zetknięcia się stopy grajka z piłką można było ładować pasek na raty, a teraz klepniesz strzał i nic już nie zrobisz z miernikiem siły. Nie ma to jak wsteczna ewolucja.

 

 

No nic, spróbuję jeszcze dać tej grze szansę, bo po fatalnym pierwszym kontakcie drugi był już tylko nieciekawy. Jeżeli tendencja zostanie zachowana, to jeszcze ze 3 podejścia i stwierdzę, że nawet da się w to grać.

Odnośnik do komentarza

da sie na krzyzaku zmieniac w locie te 3 ustawienia ktore w gameplanie mozesz ulozyc - chyba na strzalkach w gore i dol jak dobrze pamietam. Do tego dluzsze przytrzymanie przyciwsu w tyl gdy przeciwnik ma piłkę(czyli w lewo lub prawo w zaleznosci od strony boiska) na krzyzaku cofa całą linię obrony 

Odnośnik do komentarza

No wpadłem na rozwiązanie z gameplanami, ale problemy są dwa: po pierwsze są tylko skrajne rozwiązania - all attack i all defence czyli albo wszyscy pod bramkę i nikogo nie ma na obronie, albo wszyscy w swoim polu karnym i nie ma jak kontry wyprowadzić. Po drugie w ferworze walki może się popie/rdolić który gameplan odpowiada za którą taktykę.

 

Co im przeszkadzało to proste i intuicyjne rozwiązanie z pięciostopniową skalą widoczną na ekranie, które było w serii od niepamiętnych czasów ? 

Odnośnik do komentarza
Gość aphromo

Chcieli uniknąć zarzutów o brak zmian i kopiuj/wklej z poprzednich odsłon. Ten problem akurat dotyczy całej masy gier wydawanych w seriach.

 

Lepsze wrogiem dobrego...

Edytowane przez aphromo
Odnośnik do komentarza

No wpadłem na rozwiązanie z gameplanami, ale problemy są dwa: po pierwsze są tylko skrajne rozwiązania - all attack i all defence czyli albo wszyscy pod bramkę i nikogo nie ma na obronie, albo wszyscy w swoim polu karnym i nie ma jak kontry wyprowadzić. Po drugie w ferworze walki może się popie/rdolić który gameplan odpowiada za którą taktykę.

 

Co im przeszkadzało to proste i intuicyjne rozwiązanie z pięciostopniową skalą widoczną na ekranie, które było w serii od niepamiętnych czasów ? 

gameplany ustaw na custum i sobie sam dopasuj suwaczki

 

ja tego pesa odpuscilem i cebule puscilem dalej glownie ze wzgledu:

- strzaly zza pola karnego ktore praktycznie nie maja szas przyniesienia bramki - przez co caly gameplay sprowadza sie do stworzenia sytuacji sam na sam, jakis gwarantow na pusta bramke albo tanich lobow czy szczurkow w polu karnym = schamatycznosc i brak radosci z akcji, za to samo nienawidzialem przez tyle lat fife

- ociezalosc i lag przy sterowaniu pilkarzami, wolne tempo rozgrywki jest wg mnie rewelacyjne ale sterowanie pilkarzami przypomina poruszanie sie czolgiem

- brak mozliwosci manewrowania miedzy pilkarzami przeciwnika za pomoca balansu kierunkow i zmian predkosci biegu - glownie z uwagi na wprowadzenie gry barkiem to praktycznie nie istanieje i przynajmniej w singlu by przejsc przeciwnika trzeba sie bawic w sztuczki techniczne

Edytowane przez Ficuś
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...