Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Mój brat szuka czegoś dla siebie do max 100k zł i zrobiliśmy ostatnio objazd po salonach. To co się dzieje teraz w kwestii cen, to jakieś chore gówno. Suzuki Vitara z potężnym benzynowym 1.4, manualem, wyposażeniem z Dacii Sandero i 2WD? 95 tys piękny kawalerze. I to wnętrze jak z 2008 roku :sadkek:

 

FB_IMG_1680957868605.thumb.jpg.8eaf55d8d5cfdb3aaa5d100b3c8a4521.jpg

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
W dniu 7.04.2023 o 13:41, MaZZeo napisał:

 

Patrząc na wszystkie aspekty czyli wyposażenie, cena, wygląd zewnętrzny i wewnętrzny ale też dostępność auta to o dziwo naszym faworytem jest Peugeot 308. Bardzo przyjemny silnik 1.2 130km do miasta w sam raz, super skrzynia biegów, układ kierowniczy zwinnie się porusza podobnie jak moja Giulietta Veloce, jest bardziej sztywny niż komfortowy. Naprawdę porządnie wyposażony, środek nie każdemu podpasuje z tą małą kierownicą, ale nam się bardzo podoba, car play bezprzewodowy, kamery 360 stopni, czujniki etc. bagażnik też wystarczający. Ogólnie to nie spodziewałem się takiego progresu u Peugota, jakość wykonania też lepsza niż się spodziewałem. Spalanie po mieście to jakieś 6-7 litrów. Kumpel kupił 2 lata temu Peugota 508 SW i też jest bardzo zadowolony. No i najważniejsze, auto już wyprodukowane i będzie na miejscu za miesiąc, więc w zasadzie za moment. No i ten zielony kolor <3 Dla mnie obecnie najfajniejszy

Patrząc na segment, cenę i dostępność, to pewno niedługo także będzie wyborem flotowym dla handlowców, więc tutaj tego nie unikniecie. 
Mówisz, że Citroen miał słaby leas, a Peugot lepszy?

Odnośnik do komentarza

@MaZZeoTen silnik grupy PSA 1,2 to jest ten 3 cylindrowy zapewne, zastanów się, bo tam sporo problemów z paskiem rozrządu, on pływa w oleju, strzępi się i zapycha pompę. 

Jest wersja tego silnika na łańcuchu, ale czy jest to załatwienia w salonie, że chcesz auto z tym silnikiem to nie wiem. Musisz popytać. 

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, second said:

Mój brat szuka czegoś dla siebie do max 100k zł i zrobiliśmy ostatnio objazd po salonach. To co się dzieje teraz w kwestii cen, to jakieś chore gówno. Suzuki Vitara z potężnym benzynowym 1.4, manualem, wyposażeniem z Dacii Sandero i 2WD? 95 tys piękny kawalerze. I to wnętrze jak z 2008 roku :sadkek:

 

FB_IMG_1680957868605.thumb.jpg.8eaf55d8d5cfdb3aaa5d100b3c8a4521.jpg

Nowe Dacie wyglądają dużo nowocześniej niż to. 

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Mustang napisał:

Nowe Dacie wyglądają dużo nowocześniej niż to. 

Wiem, to jest mniej więcej poziom Dacii Sandero z okolic 2014 r

 

pobrane(5).jpeg.9bcd95ba2ab35555cc9b4e1e280cec2d.jpeg

 

Najlepszy był sprzedawca w salonie, który przekonywał, że to przecież zaleta, bo mało elektroniki, nie ma co się zepsuc i dzięki temu samochod będzie jeździł bezawaryjnie przez długie lata :kekw:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza

Najlepsze są te pokrętła do klimatyzacji jak kurki od gazu, w samochodzie za 90k xd jak dla nie to kompletnie dyskwalifikuje auto w tych pieniądzach.

 

Też szukam, postawilem sobie limit na poziomie 60-70 i przeglądam te guwno oferty, ale mnie rozpacz bierze jak widzę 10-letniego aurisa za 50k. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 9.04.2023 o 08:42, balon napisał:


Mówisz, że Citroen miał słaby leas, a Peugot lepszy?


tak. W peugeot dostaliśmy jakieś 106-107%. Nie wiem z czego to wynika skoro to wszystko jest pod Stellantisem.

 

W dniu 9.04.2023 o 08:54, Wooyek napisał:

@MaZZeoTen silnik grupy PSA 1,2 to jest ten 3 cylindrowy zapewne, zastanów się, bo tam sporo problemów z paskiem rozrządu, on pływa w oleju, strzępi się i zapycha pompę. 

Jest wersja tego silnika na łańcuchu, ale czy jest to załatwienia w salonie, że chcesz auto z tym silnikiem to nie wiem. Musisz popytać. 

 

czytalem opinie o tym silniku i głównie opierają się one na wersji sprzed paru lat, liczę ze przez pare lat dopracowali go. Do opinii z neta podchodzę zawsze z dystansem, np o mojej Alfie z 1.75tb naczytałem się ze problematyczne i drogi w eksploatacji silnik a jest dokładnie odwrotnie 

Odnośnik do komentarza

Mnie się ten futuryzm we wnętrzu nowych Peugeotów nie podoba za bardzo, aczkolwiek może jakbym się przejechał i poużywał kokpitu to bym się przekonał. Z zewnątrz za to taki 308 to jest miazga, ale ta marka już przyzwyczaiła do fajnego i ponadczasowego designu. Kilkunastoletnie modele tej marki potrafią wciąż wyglądać stosunkowo świeżo, moim zdaniem, gdzie np auta z grupy VW z tych roczników już wieją sandałem.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak wnętrze nowego 308, ale mój z 2018 bardzo mi się podoba. Po za jedną rzeczą. Ten kto wymyślił obsługę klimy bez pokręteł jest debilem i ogólnie wszystkie guziki dotykowe to jest dramat. W trakcie jazdy cokolwiek zmienić jest w chuj nie wygodne. W nowszym część funkcji wróciła jako guziki, więc duży plus, ale i tak uważam to za nieporozumienie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
5 minutes ago, Sedrak said:

Nie wiem jak wnętrze nowego 308, ale mój z 2018 bardzo mi się podoba. Po za jedną rzeczą. Ten kto wymyślił obsługę klimy bez pokręteł jest debilem i ogólnie wszystkie guziki dotykowe to jest dramat. W trakcie jazdy cokolwiek zmienić jest w chuj nie wygodne. W nowszym część funkcji wróciła jako guziki, więc duży plus, ale i tak uważam to za nieporozumienie. 

 

 

Znak czasów, w wielu VAGach jest tak samo, w tym w zamówionej przeze mnie Cuprze. Wszystkim sterujemy z ekranu dotykowego albo dotykowych paneli.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, krupek napisał:

Słabo wykonane, tanie nie są, a sporo się ich widzi na ulicy. Dobrze ten model się chyba u nas przyjął.

Bo  to Toyota (jadą na marce, szczególnie u ludzi 50+ to jeszcze mocny brand) i były swego czasu dobrze/szybko dostępne.
Wg mnie Toyoty w segmencie A-C, to obecnie dla mnie jedne z najgorszych modeli pod kątem wykonania (plastiki, materiały),  multimediów czy komfortu (wygłuszenie, małe fotele, ciasno na tylnych kanapach).     

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, MaZZeo napisał:

czytalem opinie o tym silniku i głównie opierają się one na wersji sprzed paru lat, liczę ze przez pare lat dopracowali go. Do opinii z neta podchodzę zawsze z dystansem, np o mojej Alfie z 1.75tb naczytałem się ze problematyczne i drogi w eksploatacji silnik a jest dokładnie odwrotnie 

 

W rodzinie jest i nic strasznego się nie dzieje, a jest zaskakująco dynamiczny i mało pali. Do tego całkiem fajnie terkocze/warczy przy wkręcaniu na obroty. :D Warto tam tylko oleju pilnować, wymieniać co 10k i mieć świadomość, że pasek dobrze jest zmieniać profilaktycznie co 70-80k. Poza tym ten pasek jest widoczny po odkręceniu korka wlewu oleju, więc jak ktoś się obawia tych historii o łuszczącym się pasku zatykającym silnik to wystarczy, że na niego od czasu do czasu spojrzy przez ten korek i go wymieni, jeśli na oko coś jest z nim nie tak. :)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Co do Toyoty, to wnętrza mają nudne jak na japończyka przystało ale jakość wykonania nie odbiega od innych popularnych marek, już nie dajmy się zwariować. xD Silniki bardziej słychać, bo masz wolnossący 1,5L 125KM lub 116KM w hybrydzie, więc będzie głośniejszy od uturbionego 1,2, których wiele osób stara się unikać jak ognia. Do tego skrzynia CVT nie pomaga przy dynamicznej jeździe i hałasie. Coś za coś. Za to na rynku wtórnym trzymają swoją cenę, bo taksówkarze i ubery robią najlepszą reklamę tej marce pokazując, że >500 000km dla hybrydy i skrzyni cvt to nic i dalej ciśnie Ahmed na uberku w 15-letnim priusie. Z dupy te opinie i rewelacyjna sprzedaż się nie biorą. Jesteśmy po Francji największym rynkiem dla Toyoty w Europie. Ale Yaris Cross faktycznie mimo wszystko mógłby być lepiej wyciszony i mniej sztywny.

 

Co do ceny, to znowu 1,5L, do tego silnik elektryczny, baterie, to swoje kosztuje, a cenowo taki Yaris w wersji GR Sport Hybryda 116KM nie odbiega od Peugeota 208 GT 100KM 1,2T i innych a masz spalanie w mieście na poziomie 3,5L i duży silnik jak na dzisiejsze czasy dla auta miejskiego, bardzo dobrą elastyczność, nieporównywalną z mniejszymi silnikami turbo, w dodatku na łańcuchu i gwarancję 10 lat w cenie. 

 

Hybrydy to złoty środek w dzisiejszej motoryzacji. Dzięki nim można spełnić z nawiązką wyśrubowane normy EU, przy tym zachować dużą pojemność silnika, co przekłada się na lepszą elastyczność i brak awaryjności. Oprócz Mazdy to chyba jedyna marka z taką filozofią.

 

Ja tam nikogo nie namawiam i nie bronię Toyoty, bo wiele można zarzucić tej marce. Je i tak sprzedaje się jak bułki w sklepie i prędko to się nie zmieni ale będę uświadamiał i bronił ich podejścia do produkcji silników, w pewnym sensie opieraniu się elektrykom i szukaniu innych rozwiązań.

 

image.thumb.jpeg.dc965a12072de75c23f5fe821f052abd.jpeg

 

7b0e3e8b-ef33-4390-87df-a42d0981ae8d.jpeg

Edytowane przez Marcin_wawa
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Miałem nieprzyjemność jeździć tym z wypożyczalni. Carolla to nawet nie ma tej maty wygłuszającej na pokrywie silnika, sama gola blacha, dawno nie widziałem tego w nowych samochodach. Jechałem nią 400km autostradą, to był dramat. Jak zjechałem na normalną drogę, to szumiało mi w uszach jeszcze z 15 min, nie wspomnę że było tak głośno, że nie da się praktycznie przez BT rozmawiać. Co do fotela, to klatka mnie tek bolała, że myślałem że mam covid, dopiero po jakimś czasie powiązałam te fakty . A te zawiasy w bagażniku (sedan) które mają 20 cm w dół  i nie można przez to bagażnika ca mocno załadować :)  

Mógłbym tak wymieniać i wymieniać.Następne w kolejce były by przestarzałe multimedia zapożyczone chyba z alacatela z 2016 roku…


Żeby nie było to z tego co ludzie piszà to jaja zadziałały się w tych markach dla ludu czyli segment a-c, Camry czy Highlander (dla mnie bardzo udana Toyota) już tak nie odstają. 

Odnośnik do komentarza

To przeszkadzał Ci głośny silnik (który ma niskie obroty przy nawet 140km/h), czy szum powietrza, czyli wyciszenie kabiny? Zdecyduj się :) Wygłuszenie od wew. strony maski nie wpływa na dźwięki w kabinie, tylko wygłuszenie ściany grodziowej.  Multimedia poprawili w zeszłym roku i są takie same jak w Lexusie.  Masz nieaktualne dane ;)  Dalej jest to gówno ale takie same jak we francuzach czy niemcach. Do ideału z mercedesa im daleko.

 

A jakie jaja zadziały się z Yarisem ze zdjęcia (segment B)? Chętnie poczytam. Przeprojektowali całą płytę podłogową, samochód świetnie się prowadzi, na 6 biegu przyspieszy nawet od 40km/h, jest szerszy od poprzednika, więc na autostradzie jest bardziej stabilny, ma nową generację hybrydy ze spalaniem 3,5l w mieście. To jest bardzo udany model. W końcu wygląda jak auto dla młodej osoby, a nie tylko dla dziada na emeryturze. Akurat tego modelu będę bronił, bo jest bardzo udany.

 

Wiadomo, że kazdy producent szuka oszczędności gdzie się da. Corolla Sedan w hybrydzie do niedawna kosztowała tyle, co Peugeot 208, a jest to zupełnie inny segment i technologia. Siedziska mogłyby być dłuższe dla wyższych osób ale to jest japończyk. Mazda ma ten sam problem. 

 

Nie chce mi się bronić Toyoty, bo to marka popularna jak każda inna wymieniana tutaj, ale chociaż nie muszą udawać i wciskać, że silniki 1.0 i 1.2 są ok, bo mają swoją sprawdzoną technologię, która pewnie trochę przypadkiem wpisuje się idealnie w dzisiejszą europejską rzeczywistość. Reszta wg mnie nie odbiega mocno od konkurencji, jeśli w ogóle.

 

Nie oszukujmy się, nie ma idealnej marki wśród marek popularnych. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...