Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

GameCube również miał rewizje a raczej podobnie jak z Wii okrojono go z dodatkowych portów i ostatnie modele konsoli nie miały odczepianego nameplate'a z górnej klapki. Switch to może i jest flagowcem ale jest hybrydą i bardziej handheldem niż stacjonarką a każdy handheld od Ninny miał przynajmniej jedną rewizję. 

Edytowane przez chrno-x
Odnośnik do komentarza

beda revizje, jak kiedys pisalem - pierw tylko w obrebie chipu by zabezpieczyc luke dla piratow, za 2 lata pewnie switch pro, co do switch mini itp to tu moze byc problem i kazda ewentualna revizja moze obracac sie wokol wspolnego rozmiaru - rozmiar joyconow czy teraz nawet labo i jego wyciecia na jednostke centralna sugeruja, ze niny o zmianach rozmiaru nie mysli (wiec zostaje ewentualnosc z zmiana wielkosci ekranu przez eliminacje ramki)

Odnośnik do komentarza

Switch Mini to może być po prostu mniejsza jednostka z wbudowanymi (niewyciągalnymi) joy-conami w którą można grać tylko w trybie handheld. I już, problem z głowy :) kompatybilnosc z labo? dorzuca kartonowa "ramke" na mniejszego switcha, a te ramke bedzie sie wkladac w miejsce zwykłej konsoli i już. Coś wymyślą, ale pewnie Mini Switcha czysto handheldowego nie będą chcieli rzucać na rynek póki 3DS (jeszcze) żyje 

Odnośnik do komentarza

No tylko co wtedy z podstawowym Switchem? Mały użytek z takiej dodatkowej mocy, jeśli trzeba trzymać kompatybilność ze słabszym modelem. W przypadku PS4 Pro/X1X cała para idzie w wyższą rozdzielczość (co PS4 Pro robi i tak tylko w połowie), resztki nadwyżki mocy wykorzystywane są do trzymania stabilniejszego framerate'u i czasami jakichś bajerków graficznych. Tylko faktycznie pisanie multiplatform będzie ciężkie. Już teraz konwersje z PS4/X1 nie są oczywiste, a jak już są osiągane jak Wolf 2 czy DOOM to kosztem cięć. To nie wiem, porzuciliby tego obecnego Switcha?

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, zdrowywariat napisał:

Zanim wyjdzie PS5 to minie jeszcze przynajmniej ze 2 lata. Switch wtedy będzie rozkręcony jak tornado. Niech ino robią dobre gry. Do portowania multiplatform z PS5 jeszcze długa droga. Może wypuszczą power docka, zamiast robić rewizję.

 

PS5 będzie odpalało takie same gierki jak PS4 - będzie po prostu mocniejsze. To już się nie zmieni, taka nowa wersja PC jakim stały się obecne konsole. Switch będzie podobnie rozwijany, ale jak komórki/tablety. Nie wierzę w zastrzyk mocy przez conajmniej 2 lata natomiast jeśli port USB-C pozwala na odpowiednie podłączenie to już dock 4k czy jakoś tak ma dużo więcej sensu. Patrząc na Xenoblade to przydała by się moc w samej jednostce głównej ale żeby konkurować na TV dock byłby łatwiejszy do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, NemoKOF napisał:

Nie wydaje mi się. Spadek mocy jest (w docku jest wyższe taktowanie) i nie wyrabia. Gra nie była pisana pod takie dynamiczne warunki pewnie.

az taka roznica? kazdy inny ex niny przenosnie to praktycznie natywna rozdzielczosc wyswietlacza i roznice wzgledem trybu dockowo marginalne, a jakos nie wydaje mi sie ze xeno2 byl o wiele bardziej wymagajacy niz np taki botw

 

moze byc tak jak pisze rayos - monilith nie znajac specyfikacji switcha tworzylo przez wiekszosc czasu gre tylko pod dock, pozniej to na szybko optymalizowali tryb handheldowy byle tylko byly stabilne fps, kosztem rozdzialki, co nie zmienia faktu, ze wg mnie jakby jeszcze pol roku przy grze posiedzieli to by wydusili wieksza rozdzielczosc przenosnie (sporo gierek dostaje patche po premierze z podbitym trybem przenosnym np rime czy rocket league)

Odnośnik do komentarza

No ale NINNY jak robi Exa to pewnie wiedzą o konsoli ludzie piszący WSZYSTKO. A tutaj pewnie nie wiedzieli zbyt wiele. No jest dokładnie takie założenie - pisane pod docka i na handheld gdzie tej mocy jest sporo mniej - tnie.

 

RIME to po prostu zaczęło działać i to i w dokcu i przenośnie ale KOMFORT to to nie jest :-) Skończyłem ale tnie i tak. Natomiast Xeno dziwi bo jednak nie poprawili działania. 

Odnośnik do komentarza

Ale xeno przenosnie chodzi spoko, rozdzielczosc to najwiekszy minus, zwlaszcza w miastach

 

Tez liczylem ze jakis patch to zoptymalizuje bo np taka zelde w docku ogarneli (tam na premiere bylo odwotnie, na slabszym trybie przenosnym dzialala plynnie, na stacjonarnym mocniejszym gubila klatki jak szalona)

Odnośnik do komentarza

Rewizja sprzętu na pewno będzie, ale pewnie tak jak tu już pisano za jakieś 1-2 lata, Nintendo było by w obecnej sytuacji głupie, gdyby teraz ogłosili "nowego" Switch'a, jak ten obecny się sprzedaje. Co w nim tak naprawdę zmienią, to się okaże w przyszłości. Natomiast jestem pewny, że Switch'a z montowaną  "poprawioną" tegrą, wypuszczą na rynek po cichu, i o tym fakcie dowiemy się od osób trzecich...

Odnośnik do komentarza

Zmienią oczywiście tak, żeby im taniej wychodziło w produkcji, a żeby przy okazji mieć jakąś wymówkę do nie zbijania cen sprzedaży. Należę do obozu kieszokonsolowców i marzy mi się prawdziwie przenośna konstrukcja (mniejsza gabarytowo z lepszą baterią) , która zupełnie nie wyklucza rynkowego współistnienia z tą hybrydową. Niny przecież już pozwala na robienie gier tylko pod tryb przenośny, więc chyba tak bardzo nie zapierają się rękami i nogami przy tej hybrydowości. 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Rayos napisał:

O ile pamiętam, to ktoś z Monolith się wypowiadał, że Xeno2 było początkowo tworzone "na oko" z myślą o mocniejszym sprzęcie. Dopiero potem się okazało, że Switch będzie słabszy i stąd te problemy. 

 

Nie do końca. Czytałem niedawno wywiad z ekipą z Monolith i największy problem dla nich stanowiła hybrydowość, ponieważ ich pierwotna specyfikacja jaką myśleli że będzie miał Switch opiewała na drugim Wii U (w sensie okazało się, że stacjonarnie konsola jest mocniejsza niż myśleli, zwłaszcza jeśli chodzi o RAM. Za to nie wiedzieli, że gra będzie musiała śmigać na słabszym taktowaniu w formie handhelda). To jest właśnie największy problem wielu firm. 

 

Hybrydowa konsola nie działa przecież na tej samej zasadzie co różne specyfikację na PC. Tutaj gra musi w każdej chwili przeskoczyć z jednej specyfikacji na drugą bez resetowania gry oraz bez znaczącej straty na jakości i to moim zdaniem przez jakiś czas będzie stanowić problem dla developerów. Dlatego, też moim zdaniem Xeno ma problemy z rozdziałką w handheld mode, zaś w Docku wygląda prześlicznie. 

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, chrno-x napisał:

 

Hybrydowa konsola nie działa przecież na tej samej zasadzie co różne specyfikację na PC. 

Bardziej działa na zasadzie odpalania trybu turbo, do czego zazwyczaj też nie potrzeba resetowania gry. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...