Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, da$io napisał:

Chyba jestem za stary na bycie obłudnikiem więc wciskajcie sobie ten kit dalej. Strona temu i padło kilka słów prawdy ale teraz już kochane Nintendo. Przy tak niepoważnym podejściu do biznesu powinni gryźć muł ale co tam. 

 

 

Żeby nie było, że tylko ja narzekam ale po Nintendo Direct akcje firmy spadły o blisko 7% i inwestorzy również narzekają na przesunięcie gier, które zapowiadali na obecny rok oraz nadmierne skoncentrowanie końcówki roku na Pokach i Super Smashu. NIe oszukujmy się, NIntendo samo wciska kit kiedy im się podoba. Pokazywanie Zeldy Twilight Princess czy też Breath of the Wild lata przed premierą było ok. Zapowiedzi gier z zeszłego roku aby pokazać, że coś jest w produkcji aby przyciągnąć klientele również jest ok. Sprzedaż przerosła zakładane plany sprzedażowe firmy to można olać temat bo wydajemy ograniczone Poki, które rozejdą się i tak w kilku milionach i Super Smasha Complete Edition (bo patrząc ile średnio lat potrzebowali na kolejną odsłonę to w życiu nawet nie śmiga na nowym silniku bo niby kiedy mieli czas go napisać?). 

 

Gdyby nie japońszczyzna i parę pozycji z zachodu to byłoby krucho. Owszem jakby nie patrzeć to co miesiąc jest jakiś dobry tytuł do nabycia ale system sellerów bym ich nie nazwał. Martwi również praktycznie brak zapowiedzi na tegorocznych targach ze strony firm 3rd Party. Owszem rok się nie skończył ale targi są właśnie po to aby społeczność się o tych grach dowiedziała. Po prostu obecna polityka Nintendo trochę przypomina tą z czasów Wii. Mamy sporo gier w produkcji ale dowiecie się o nich tak kilka miechów przed wydaniem. Tylko, że przez resztę czasu zapominają, że konsola to również inwestycja na kilka lat i fajnie byłoby wiedzieć trochę wcześniej, że w produkcji jest tytuł XYZ ale więcej dowiemy się np. na targach ABC. 

 

Po prostu wystarczył nawet głupi Teaser jak zrobił to MS z Halo Infitie. Gra powstaje na zupełnie nowym silniku a do tego mija 3 lata od premiery Halo 5. Przybliżonej daty premiery nie ma ale jednak podjarka była. Ciężko było tak pokazać Metroida i Bayo? Myślę, że nie, no ale Nintendo nie potrafi w zapowiedzi. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, chrno-x napisał:

Sprzedaż przerosła zakładane plany sprzedażowe firmy to można olać temat bo wydajemy ograniczone Poki, które rozejdą się i tak w kilku milionach i Super Smasha Complete Edition (bo patrząc ile średnio lat potrzebowali na kolejną odsłonę to w życiu nawet nie śmiga na nowym silniku bo niby kiedy mieli czas go napisać?). 

 

Czytałem, że ten Smash jest zrobiony na Unrealu, więc chyba jednak mieli czas 

Odnośnik do komentarza

W notce prasowej nintendo wyraznie pisze unreal engine

Mnie dziwi retro... tyle lat...ta ich gierka musi byc w fazie gdzie nie jest wstyd cos pokazac, poyebani sa jesli serio celuja przy takim devie w ujawnienie i szybka premiere, to wlasnie idealny projekt czymkolwiek jest do budowaniu hypu, jakos rok temu logo mp4 czy teaser bayo3 potrafili ogarnac

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, funditto napisał:

 

Czytałem, że ten Smash jest zrobiony na Unrealu, więc chyba jednak mieli czas 

 

Ficuś również potwierdza, więc mea culpa. Tak czy siak użyli nowego silnika a efekt szczerze powiedziawszy jakoś nie powala na kolana. Dopiero przy porównaniach widać tam lepsze tekstury czy więcej obiektów na ekranie ale takiego przeskoku jaki robili wcześniej to nie widać. 

 

Dodatkowo zastanawia mnie jedno. Czy Nintendo nie zrezygnuje w większości przypadków z własnych silników na rzecz Unreal'a 4-rki i kolejnych wersji. Z jednej strony nie głupie bo mają gotowy dobry silnik. Z drugiej zaś strony ten silnik nie był pisany stricte z myślą o Switchu i uważam, że soków z konsoli nim nie wycisną (choć mogę się mylić). 

Odnośnik do komentarza

jakis jest wogole autorski pod switcha na razie? zelda na silniku stworzonym pod wiiu, xeno na silniku z wiiu, farbki na silniku jedynki, arms na silniku mk8 (btw wg mnie najlepszy silnik z obecnych, 60fps przy doborowej oprawie, arms lepiej niz sf5 wyglada)

 

btw reggie twierdzi ze wszystko co pokazali na e3 zadebiutuje do 9 miesiecy

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Ficuś napisał:

jakis jest wogole autorski pod switcha na razie? zelda na silniku stworzonym pod wiiu, xeno na silniku z wiiu, farbki na silniku jedynki, arms na silniku mk8 (btw wg mnie najlepszy silnik z obecnych, 60fps przy doborowej oprawie, arms lepiej niz sf5 wyglada)

 

btw reggie twierdzi ze wszystko co pokazali na e3 zadebiutuje do 9 miesiecy

 

Akurat kolejna Zelda będzie dalej bazować na silniku z Breath of the Wild (sam Aonuma o tym mówił), wiec po prostu ogołącą kod i przerobią go pod Switcha. Tak robiło m.in. Bungie, które stworzyło w zasadzie wszystkie odsłony Halo na jednym i tym samym silniku z Halo 1 (ba nawet robili porównania z Halo 3 a Reach jaki zrobili przeskok pisząc go na nowo specjalnie pod 360). Silnik od MK8 rzeczywiście daje radę, napędza on m.in. Captain Toada i wydaje się, że jest bardzo wszechstronny. Silnik z Xeno X też wymaga w zasadzie trochę poprawek i będzie git bo to co pokazało Xeno 2 wcale źle nie wyglądało. 

 

No i właśnie tutaj leży pies pogrzebany, nie wiadomo tak naprawdę czy jest  (już) jakiś napisany silnik pod Switcha. Na pewno się za jakiś czas pojawi ale Nintendo takimi rzeczami rzadko się chwali. Obecnie najwięcej do zyskania (i nadrobienia) mają takie studia jak Intelligent System bo ekipa zadomowiła się na wiele lat na 3DSie omijając w zasadzie Wii U, więc nie dziwi opóźnienie Fire Emblem (gra jest po prostu brzydka i poziomem prezentuje Radiant Dawn podbite do wyższej rozdzielczości) czy też GameFreak ale w ich przypadku wątpię aby uzyskali efekt, że szczena opadnie.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Basior napisał:

Ten Starlink, który pokazują na Treehouese wygląda całkiem nieźle.

Ciekawe jak z wymagalnością tych zabawek, ceną.

Jakby było w miarę rozsądnie można by wziąć.

Jak dla mnie Day one 

Jak patrzę na gameplay to aż chce mi się latać :), no i ta figurka starfoxa 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Trudno mówić o osobnych silnikach w przypadku Nintendo (jak oni mówią w wywiadach: nie robią osobno gry i silnika), zazwyczaj sporo ich gier przez lata jest w pewnym sensie na tym samym silniku, ale niewiele to w praktyce konkretnie znaczy. Mario Odyssey na pewno powstawało z myślą o Switchu i technologie były dobierane już z myślą o tym, co mają w zaplanowanej grze robić, spośród istniejących 1st i 3rd party oraz tych koniecznych do robienia od początku.

 

Spośród niewielu konkretnych detali zdradzanych przez N w wywiadach na ten temat, wiemy np., że Breath of the Wild wyszłoby w 2015 roku tylko na Wii U (i 5 osób by zagrało), gdyby nie było tak wielkim problemem stworzenie działającego zgodnie z planem silnika fizyki, czyli w sumie najważniejszej rzeczy w grze - ostatecznie przerobiono Havoka i jest, i mamy najlepszą grę wszech czasów. Nie wiem, gdzie w tym pojawia się element, że wobec tego "nie wyciśnięto soków z konsoli", bo sama pierwotna idea Havoka "nie była robiona na Switcha", na moje oko brzmi, że po prostu zrobiono to co najlepsze. 

Edytowane przez ogqozo
Odnośnik do komentarza

TWEWY w trzecim kwartale czyli szybciej niż się spodziewano, ale Dragon Ball w tym samym kwartale co Smash Bros może się skończyć wtopą sprzedażową..

 

Najbardziej gruby jeśli chodzi o premiery jest przełom czerwca i lipca i ma to sens, bo wakacje to wyjazdy, więc granie przenośne tym bardziej będzie uskuteczniane.

Ja już zamówiłem Mario Tennis Aces i Crasha, a jeszcze day one biorę Mario + Rabbids DLC - wszystko na przełomie jednego tygodnia :O

Dlatego póki co odpuściłem Splatoon 2 Octo, jakbym nie przeszedł na WiiU to day one byłby też Captain Toad, a jeszcze jest Octopath Traveler... masakra dla portfela.

 

Zawód Directem z okazji E3 był, ale z drugiej strony nie dziwię się, że nie dają nam więcej, bo i tak w porównaniu do konkurencji mają bardzo mocną drugą połowę roku, a 

trzeba się też zbroić na 2019.

Odnośnik do komentarza

mi na przestrzeni miesiaca wpadna hollow knight, mario tennis, captain toad i octopath travelers - grania do pazdziernika

 

najlepsze to, ze z reguly przez lata odpuszczalem granie w okresie wakacyjnym bo praktycznie nie siedze w domu - caly czas gdzies na ogrodku, wyjezdzie, nad woda itp, a tak dzieki switchowi moge pykac dalej ;)

Odnośnik do komentarza

Mozna narzekac na brak duzych produkcji do konca roku, takich jakie byly w zeszlym, ale ilosc i roznorodnosc jest na tyle duza, ze kazdy moze sobie z tego wybrac cos dla siebie. Ja np Octopath Traveler, Tennis, Hollow Knight, dlc do Xeno i pewnie Mario Party i Smash, na ktorego kompletnie nie zwracalem uwagi do momentu az Rayos go nahajpowal na discordzie. A teraz jeszcze zaczalem ogrywac Tropical Freeze, w ktorego na WiiU nie gralem :banderas:

 

Z tych 6 gier 4 to exy (dlc jednak nie licze jako pelna gre, chociaz w tym przypadku moze byc konkretne), wiec jest mega dobrze i po pol roku kurzenia sie switchunio wraca u mnie do bycia glowna konsola.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...