Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Ficuś napisał:

niny nigdy nie ma na tgs, ale bankowo inni cos pokaza, jakis czas temu pisalem ze capcom ma panel na zywo o serii phoenix wright i maja byc szokujace newsy na nim wiec raczej bankowo cos nowego zapowiedza

Phoenix'em to ja się będę jarał, jak zdecydują się  kolejnego wydać na Zachodzie, a tak to chyba najbardziej liczę na jakieś konkrety odnośnie SMTV i jakiś ciekawych zapowiedzi na Switch'unia, o których jeszcze nie wiemy...

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Basior napisał:

W tym tygodniu zaczyna się TGS.

Wie ktoś może gdzie i kiedy są jakieś transmisje prezentacji? Bo to chyba wygląda po części jak E3?

 

Na pewno coś na Switcha pokażą.

Ja osobiście liczę na nowego Phoenixa Wrighta.

 

https://gematsu.com/2018/09/tgs-2018-live-stream-schedule#capcom

 

powyżej masz rozpiskę ale jeszcze nie wszystkie streamy itp. są aktywne. Temat na stronie jest aktualizowany, więc polecam przeglądać co jakiś czas.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Rayos napisał:

Pytanie dla wszystkich zainteresowanych:

 

Chcecie przenosin New Super Mario Bros. U z Wii U do Switcha, tak jak to robiliśmy już z Bayonettami, Toadem, Donkeyem? 

 

Przenoś a się nie pytaj, wiadomo, że znajdą się tacy co nie grali w wersje na Wii U. 

Odnośnik do komentarza

Jakoś ta gierka mnie nie rusza mogli by sobie ją darować. 

11 godzin temu, Rayos napisał:

Pytanie dla wszystkich zainteresowanych:

 

Chcecie przenosin New Super Mario Bros. U z Wii U do Switcha, tak jak to robiliśmy już z Bayonettami, Toadem, Donkeyem? 

 

Jakoś ta gierka mnie nie rusza mogli by sobie ją darować. 

W zamian Mariana 3d World lub Xeno X poproszę. 

Edytowane przez Rezoo7
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Banan91PL napisał:

Rozumiem tych którzy mieli wii u i ograli te gry które maja być przeportowane na switcha 

 

ale wiele osób wii u nie miało w tym ja i chętnie ogram te perełki z tamtej konsoli i pewnie wiele innych osób jest jak ja w sumie gdyby nie było to by nie robili portów 

 

Patrząc na to jak obecnie tanie jest przeportowanie tych gier, podciągnięcie rozdziałki z 720p do 1080p i ew. wrzucenie wszystkich płatnych dodatków to i tak im się to opłaca, zwłaszcza, że w większości przypadków chcą tyle co za zupełnie nowy tytuł. DKTF sprzedał się już lepiej w Japonii niz wersja na Wii U (ogółem już jakiś czas temu przebił 1mln sprzedanych kopii). Dla mnie mogą przeportować wszystkie duże tytuły z Wii U bo to jednak szansa na drugą młodość (zwłaszcza tych mniej znanych tytułów jak The Wonderful 101 czy Tokyo Mirage Session czy jak to tam się zwało). Osobiście łykam w dniu premiery port z Wind Wakera HD (jeżeli go w ogóle planują). To dla mnie jedna z 3-ech najlepszych Zeld ever i świetny remake. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
31 minut temu, NemoKOF napisał:

A skąd wiesz czy jest to tanie? Zupełnie inna architektura jest. Programujesz coś?

 

Wystarczy, że same studia developerskie otwarcie przyznają iż do przeportowania wielu gier na Switcha przeważnie odsyłają max. 10 osobowy zespół. Nawet EA sięwypowiadało, że stworzenie portu na Switcha to niebo a ziemia, gdzie do stworzenia portu Mass Effecta 3 potrzebowali Team składający się z ponad 30 osób.  

 

Oczywiście sam nie wiem jak jest w 100% tak jednak wątpię aby developerzy, którzy tak psioczyli na Wii U nagle zaczęli chwalić Switcha ot tak, gdyby rzeczywiście tak nie było. Wielu developerów indie chwaliło się, że stworzenie portu na Switcha zajęło im zaledwie kilka dni lub  max. 2/3 tygodnie. Coś jest w takim razie na rzeczy, nie uważasz? 

 

No i najważniejsze nie odnoszę się do wszystkich możliwych portów. Odnoszę się do portów gier od samego NIntendo, gdzie w ogóle jest możliwa jakakolwiek poprawa graficzna. W przypadku takiego Skyrima, Dooma czy Wolfa jestem przekonany że port zajął te kilka dobrych miesięcy, stąd i cena pełnoprawnego produktu. Wiadomo też, że sam nośnik swoje robi i gry na Switcha będą trochę droższe niż u konkurencji. 

 

Gdyby było źle lub tak tragicznie jak na Wii U to na 100% nie widzielibyśmy tyle portów z różnych generacji. 

Edytowane przez chrno-x
Odnośnik do komentarza

No ale może dlatego, że masz już zrobione rzeczy jak grafikę, masz poziomy itd, więc trzeba portować silnik? To nie jest stworzenie gry CAŁEJ od postaw ale jednak trzeba ją przepisać i zajmuje to dużo czasu jednak.

 

Robią to bo sprzedaż była słaba i za koszty mniejsze niż napisanie całej gierki, mogą próbować zarobić ale nie jest tak, że jest to super proste i nie wymaga ogromu pracy. Nintendo jako 1st party ma konsolę rozgryzioną i ma zespoły, może ew ludzi przerzucić jak jest problem. Ale jak widać, porty od 3rd party nie wychodzą jak grzyby po deszczu

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Banan91PL napisał:

Rozumiem tych którzy mieli wii u i ograli te gry które maja być przeportowane na switcha 

 

ale wiele osób wii u nie miało w tym ja i chętnie ogram te perełki z tamtej konsoli i pewnie wiele innych osób jest jak ja w sumie gdyby nie było to by nie robili portów 

Ja mam do dzisiaj choćby Wii/Wii U (nie sprzedaje konsol), a i tak bym chciał by przeportowali choćby takie pierwsze Xeno ( najlepiej w stylu graficznym Xeno 2), Xeno X'a, czy choćby takie Tokyo Mirage Sessions, nie wspominając o paru innych gierkach. Więc ja na remastery czy remake'i nie narzekam:)...

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, NemoKOF napisał:

No ale może dlatego, że masz już zrobione rzeczy jak grafikę, masz poziomy itd, więc trzeba portować silnik? To nie jest stworzenie gry CAŁEJ od postaw ale jednak trzeba ją przepisać i zajmuje to dużo czasu jednak.

 

Robią to bo sprzedaż była słaba i za koszty mniejsze niż napisanie całej gierki, mogą próbować zarobić ale nie jest tak, że jest to super proste i nie wymaga ogromu pracy. Nintendo jako 1st party ma konsolę rozgryzioną i ma zespoły, może ew ludzi przerzucić jak jest problem. Ale jak widać, porty od 3rd party nie wychodzą jak grzyby po deszczu

 

Akurat portów gier od firm 3rd Party jest znacznie więcej niż portów od samego Nintendo i jego 1st i 2nd party developerów. 

 

Ja nigdzie nie napisałem, że to banał, tak jednak opinie wydawców i developerów mówią same za siebie. Przeportowanie gier na Switcha jest znacząco łatwiejsze niż na Wii U. Devkit Switcha kosztuje 500 zielonych (to devkit PS4 kosztuje 2500$, nie mówiąc o Wii U i 5000 za sztukę), potrzebują znacznie mniejszą ilość ludzi oraz czasu. Gdyby tak nie bylo to Switch nie zostałby zalany Indykami w takiej ilości a przecież nie mówimy o shitach z komórki a naprawdę porządnych produktach. 

 

Zresztą potrzebny czas jak i jakość portu zależy od developera oraz od kodu źródłowego. Mieliśmy wiele sytuacji, gdzie kod źródłowy danej gry przepadł i nowy developer musiał męczyć się z jakimś przestarzałym buildem (vide: Silent Hill HD Collection) tak jednak na Switcha wychodzą stosunkowo świeże gry albo mają kompletny kod źródłowy co ułatwia pracę. 

 

Wracając do tematu samych portów.  W tym roku pojawiło się akurat bardzo dużo zapowiedzi różnorakich portów co może tylko dobrze wróżyć Switchowi. Port kosztuje zawsze mniej niż nowa pełnoprawna gra (tak jak napisałeś jest już wszystko gotowe, trzeba to jeszcze przepisać). Gdyby się to wydawcom nie opłacało to nie byłoby zapowiedzi trylogii Atelierów, nie było zapowiedzi Finali czy chociażby Doom Eternal czy ogólnie poprzednich pozycji od Bethesdy. 

 

W skrócie jestem dobrej myśli i popieram wypuszczanie portów (za rozsądną cenę), zwłaszcza jeżeli ich jakość jest w wielu aspektach bez zarzutu. 

Odnośnik do komentarza

Ktos juz sobie zamowil NESowe kontrolery od Nintendo?
Wysylka w polowie Grudnia - ja chyba poczekam troche i dopiero po nowym roku zamowie (okres swiateczny - nie, dzieki... jeszcze sie zgubi).

Chociaz gdzies widze, ze "not for child acocunts" pytanie czy konto dziecinne czy podlinkowane family ;P

Odnośnik do komentarza

Ale @chrno-x ja nie piszę o archaizmach jak wiiu. Chodzi o to, że port z PC na ps4 I xone jest prostszy. Ok, cena devkita wyższa ale go kupujesz raz, to nie jest duża kwota i masz procek z PC, grafikę z PC i więcej ramu. A w Switchu masz procka z komórek (arm) i mało wszystkiego. Porty indie są głównie dlatego że się sprzedają, gier na Switcha jest ciągle mniej niż na resztę systemów plus nintendofagi lubią platformery i metroidvanię bardziej niż przeciętny posiadacz ps4 a dużo indorów to te gatunko. Co nie zmienia faktu że łatwiej grę z PC przenieść na ps4/one niż na Switcha. 

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, NemoKOF napisał:

Ale @chrno-x ja nie piszę o archaizmach jak wiiu. Chodzi o to, że port z PC na ps4 I xone jest prostszy. Ok, cena devkita wyższa ale go kupujesz raz, to nie jest duża kwota i masz procek z PC, grafikę z PC i więcej ramu. A w Switchu masz procka z komórek (arm) i mało wszystkiego. Porty indie są głównie dlatego że się sprzedają, gier na Switcha jest ciągle mniej niż na resztę systemów plus nintendofagi lubią platformery i metroidvanię bardziej niż przeciętny posiadacz ps4 a dużo indorów to te gatunko. Co nie zmienia faktu że łatwiej grę z PC przenieść na ps4/one niż na Switcha. 

 

Oceniam tylko po tym co przeczytałem w ciągu ostatniego roku. Cieszy fakt, że coraz więcej gier wychodzi, wiadomo to nie PC ani obecnie PS4 ale nie zapominajmy, że PS4 na rynku jest już coś koło 5 lat. Przez pierwsze 1.5 to PS4 nie miała czym się chwalić, ani dużymi exami ani konkretnymi cyfrówkami. 

 

Tak czy siak wracając do tematu i tak jestem pozytywnie zaskoczony tym co wychodzi na Switcha i czekam na kolejne iteracje gier pisanych pod samego Switcha.

Odnośnik do komentarza

Nie myślałeś o karcie Revolut? Bardzo korzystny kurs, a do tego będziesz mógł dowolnie przechodzić między regionami (przy zmianie regionu tracimy środki, które mamy aktualnie zgromadzone, co jest problemem przy doładowaniach). Tam, gdzie Revolut nie zadziała, najczęściej będziesz mógł kupić przez Internet kartę doładowującą (Japonia czy USA). Warto śledzić zniżki w różnych regionach, bo można sporo zaoszczędzić.

 

Portfel jest tylko dla danej waluty i przy zmianie regionu tracisz środki, więc karty działają tylko na dany region.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...