Skocz do zawartości

NieR: Automata


amsterdream

Rekomendowane odpowiedzi

No sorry, ja nie widze wiekszej roznicy w tym podbijaniu przeciwnikow, robi sie to banalnie, nadal uzywa 2 przyciskow, wiec jak ktos w demie nie podbil zadnego przeciwnika do gory, albo uwaza przystrzymanie ataku za chora akcje to "SROTFL".

 

Lulz nope. No chyba, że znałeś większość pokazanych zagrań i egzekowałeś je równie banalnie, jak to opisałeś. No wątpię, a uzasadniony STROTFL był za zdanie:

 

system walki jest taki, ze rownie dobrze Final Fantasy mozna byloby nazwac slasherem - roznic w broniach znaczacych nie zauwazylem, tez wciskasz 2 razy kwadrat+trojkat, unik, ktory wyglada podobnie jak teleport z Finala, jasne ciosow jest wiecej, ale nie jest to Bayoneta, czy DMC.

 

- a następnie przyznanie, że no jednak zagrań jest więcej, w gierce Platinum xd Sorry ale mając w pamięci jak uboga była lista zagrań np. w pierwszym Devilu, wyszłoby, że i jego system ma tyle wspólnego ze slasherem, co FF XV. Gra, w której często wystarczy po prostu trzymać jeden przycisk i wciskać od czasu do czasu drugi do uników [*]

 

No nie wiem, wychodzę z założenia, że do dobrego systemu wystarczą i tak dwa proste klawisze, odpowiedzialne za ataki, które w połączeniu z unikiem, skokiem, czy analogiem potrafią zapewnić sporo fajnych zagrań. Szczególnie gdy wraz z progresem dochodzą nowe kombinacje, oraz wymagany jest odpowiedni timing.

 

TL;DR: Porównanie do systemu FFXV to inwalida i choy

Odnośnik do komentarza

 

No sorry, ja nie widze wiekszej roznicy w tym podbijaniu przeciwnikow, robi sie to banalnie, nadal uzywa 2 przyciskow, wiec jak ktos w demie nie podbil zadnego przeciwnika do gory, albo uwaza przystrzymanie ataku za chora akcje to "SROTFL".

 

Lulz nope. No chyba, że znałeś większość pokazanych zagrań i egzekowałeś je równie banalnie, jak to opisałeś. No wątpię, a uzasadniony STROTFL był za zdanie:

 

Acha - ale to nie ja wrzucam tego typu filmik, z podbijaniem przeciwnikow 1 przyciskiem 

i pisze ze "o polowie zagran nawet nie mialem pojecia z istnieja" xDDDD

Cala mechanika z dema, o ktorej Ty bys napisal ksiazke w temacie (choc z niczego widac nie korzystales)

 

Heavy ; Heavy ; Heavy ; Heavy = H1,H2,H3,(pause),H1

Light and Heavy attacks can be chained together - each time the weapon is swapped the combo resets eg

Heavy ; Heavy ; Light ; Light = H1,H2,L1,L2

Light(hold) = Charge attack

Heavy(hold) = Charge attack (Virtuous Treaty has a two stage charge in heavy, indicated by light flashes - the second stage needs to connect with an enemy to unlock its full potential)

Light attacks followed by a Heavy creates an intermediate transitional duel wield attack [doesn't work when airborn, or on the last attack in the combo] eg:

Light ; Light ; Heavy ; Heavy = L1,L2,DW,H1 (obviously doesn't work when barehanded either)

Move (when attacking) = chain direction/target of attack - works with directional attacks

do tego dopisalbym jeszcze Dodge+Heavy, Dodge+Light

 

Po 30h gry, gdzie 3/4 broni za wiele sie od siebie nie roznia powiem Ci szczerze, ze jak dla mnie system jest ubogi.

Moze zagraj najpierw, wez rozne bronie do reki i wtedy sie wypowiadaj, bo widzisz najgorsze w tym systemie jest to, ze rozwija skrzydla z kazdym upgradem broni, czyli gdzies tak przy 4 przejsciu, ciekawe czy wiele osob w ogole dotrwa xD

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

Ocenianie Nier'a po pierwszym przejsciu, zbierz story do kupy, zobacz wszystko i potem ocenka, narazie pierwsze przejscie rozumiem na  "nie jest zle".

 

No przyznaje sie szczerze, ze nie miale pojecia z jaka gra mam doczynienia xD i aby ja w pełni ukonczyc trzeba przejsc min. 4 razy. Nie powiem - pomysl ciekawy, trzyma przy gierce, bo juz z ciekaosci chce zobaczyc co oni tu jeszcze wymysla. Nie jest to tez nudne jak sie spodziewałem, bo za kazdym razem nasza historia sie zmienia - 3 przejście to w zasadzie epilog, do ktorego nie mielismy wczesniej nawet dostepu i gdy czlowiek mysli, ze to juz koniec, nagle... (nie chce spoilerowac, ale wlasnie biegam po raz 4ty po tym swiecie z nowa historia i nowymi misjami)

 

Mimo tego wszystkiego jak dla mnie czegos w tej grze zabraklo - sam gra wywoluje u mnie sporo sprecznosci, z jednej strony mam juz przegrane ponad 30h(misje poboczne calkowicie olalem, wiec dla kogos kto bedzie robil wszystko pewnie minimum 100h) i koncze historie po raz 4ty, z drugiej ciagle odnosze wrazenie, ze niekiedy calosc jest przedluzana na sile.

Ludzie czepiali sie kupowania osiagniec - zupelnie nie potrzebnie - nie ukonczylem jeszcze 4 sciezki, ale nadal nie mam tej opcji, a jak widze osiagniecia za ugrade wszystkich podow na maksa, a ja nawet 1 po 4 przejęciach nie mam zrobionego, to dla trophy hunterow opcja kupna osiagniecia w grze moze byc jak zbawienie.

 

No i ciezko tez pisac o dlugosci gry, gdy juz wiemy, ze pelne przejscie to minimum opowiedziane 4 historie (nawet jest chyba trofik za . Ba - z kazdym kolejnym mamy nowe filmy, przerywniki wyjasniajace wiele szczegolow fabuly, postaci - wiec jak ktos sie wciagnie w swiat, to na pewno nie bedzie mogl sie oderwac. Ba nawet jest trofik, za obejrzenie finalowych creditsow - wiec to nadal przede mna. xD

 

PS. gram na Normal.

Edytowane przez easye
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No wielu w 1dynke nie gralo - ja tez nie wiedzialem, czego sie spodziewac po automacie. Tylko 2gie przejscie (z wiadomych przyczyn) ma wspolne momenty - 3 i 4 to zupełnie co innego, ba nawet inna

postac!

Za sam pomysl chyba podnioslbym swoja ocene z poprzedniej strony o 1 oczko, zwlaszcza, ze gry nie odlozylem, sam jestem ciekaw ile zajmie mi calosc (pomijajac wiekszosc misji pobocznych)

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

Kurcze ja caly czas myslalem, ze to jest slasher z elementami RPG i ciekawa historia, natomiast wychodzi na to ze jest RPG z elementami slashera?

RPG tutaj tez nie ma, bo rozwoj postaci nie istnieje. Jasne - mozna kupic dodatkowe ruchy (jak kontynuacja combo podczas uniku), mozna upgradowac Pod'a i bronie - ale to naprawde idzie jak krew z nosa (poda to nie moge zupgredowac jeszcze ani jednego - a jestem przy 3-4 przejsciu - no chyba, ze w tych wszystkich misjach pobocznych znajdujemy materialy - ale tak jak pisalem, wtedy trzeba sie przygotować pewnie na 100h opowiesc, a mnie osobiscie misje poboczne nudziły)

O kurde to njezle - kolejna kozak giera nadchodzi. :banderas:

Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze w sumie to ciagle kontynuowanie fabuly - gra po prostu z kazdym przejsciem sie rozwija.

Odnośnik do komentarza
Gość suteq

Czyli kolejne przejscia to sa zwyczajne ng+, ng++ itp?

Wiec jak tam sie zmienia fabula skoro glowny trzon gry jest taki sam?

Chyba ze sa znaczace zmiany jak walki z bossami czy inne lokacje do odwiedzenia? Nie mowie o calosci ale o jakiejs czesci aby nie bylo zbytniej monotonii.

No bo dlaczego mialbym przechodzic gre 3, 4 czy 5 razy skoro dodatkowe endingi mozna obejrzec na yt? Czym gra zacheca aby to zrobic?

Odnośnik do komentarza

Pewnie wielu przejdzie gierke raz, sprzeda i bedzie narzekac ze wiele niedopowiedzen i o woja tam chodzilo XD

 

Dokladnie, troche smiesznie sie czyta te wypowiedzi po ograniu jedynki i docenieniu jej kunsztu, niestety bedzie powtórka z jedynki, ludzie beda wystawiali 6-7/10 po jednym przejsciu i "nie wiem o co chodzi"

 

 Skoro easye, który nie gral w jedynke i narzeka na system walki jest gotowy dac jej 8/10 to  dla mnie to bedzie GOTY :banderas:

 

@suteq

 

Powiedzialbym Ci o co chodzi z tymi przejsciami kolejnymi, ale to by sie równało ze spojlerami, które rujnują całe załozenie gry, poprostu z kazdym kolejnym przejsciem w Nier byl mindfuck. Do tego duzo ludzi uznalo ze "obejrze endingi na Youtube przeciez" i tu jest kolejny błąd, bo w jedynce np cala esencja byla zawarta w DIALOGACH podczas gry, a nie endingu, ogladanie samego endingu na sucho pozostawi jeszcze gorsze wrazenie.

Odnośnik do komentarza

@Velius

Duże spoilery na temat pierwszego Niera, nie otwierać, bez znajomości:

Ano, cała sprawa z Replicantami i Gestaltami bez dialogów jest niezrozumiała dla kogoś, kto tylko pobieżnie obejrzy filmiki na YT. To samo z kanonicznym endingiem D. No i nie pozna się postaci, a tymi cała gra stoi:  od  Niera (i Shadowlorda w jednym), Devolę i Popolę, aż po Weissa, Emila czy Kaine.  Zresztą motywy z shade'ami też były dobre: szczególnie Kalil z P-33, czy Roc

 

Odnośnik do komentarza
Gość aphromo

easye, no właśnie, co Cię pcha do tego, żeby gierkę cały czas cisnąć od nowa? Nie wiem, system walki jest taki miodny (chociaż jeśli się nie rozwija to nie wiem jak) czy co, że starczy na parę przejść?

 

Zeby poznac cala fabule musisz przejsc gre kilka razy. Po prostu. Kolejne przejscie rozni sie od poprzedniego- dialogi,cutscenki,zakonczenie itp

Zreszta jest nawet o tym komunikat w grze ( po pierwszy "endingu"), zeby nie bylo sytuacji jak z Nierem jedynka o czym Zetta wczesniej mowil.

Edytowane przez aphromo
Odnośnik do komentarza

do tego misje tez sa inne, nawet bosowie (choc nadal wiekszosc to lekki meh), niektóre epickie walki - mnie Raven ciagnie wlasnie zakonczenie i ciekawosc co jeszcze wymysla, bo wszystko uklada sie w jedna zakrecona calosc! system walki po 30h jak dla mnie nie jest az tak dobry, by dla gameplayu grac, zreszta na poprzednich stronach sam go krytykuje, za wolno rozwijamy te wszytskie umiejetnosci, bronie, przez co w sumie jak juz wybierzesz 1 miecz to glownie z nim latasz, bo z kazdym przejsciem masz nowych przeciwnikow na wyzszym levelu, bija 2 razy mocniej to przeciez nie bedziesz latal z nowo znalezionym mieczykiem z DMG 200, jak masz swoj na 4tym z 700dmg. Postaram sie moze wytlumaczyc w spoilerze te kontynuacje dla ludzi, ktorzy nie grali w jedynke - nie bede tam pisal o fabule, albo o tym czego nowego sie dowiadujemy ale w skrocie dla zainteresowanych na czym te wszystkie kontynuacje polegaja. Rozpoczynamy gre 2B, podczas misji towarzyszy nam inny android - 9S

 

ktory w wielu miejscach ma po prostu inne zadania. Uzupelniniem calej histori jest wlasnie 2 walkthrough 9S (tu dowiadujemy sie sporo nowych rzeczy odnosnie fabuly, mamy nowe filmy, wyjaśnienia poszczegolnych historyjek, profilu robotow, ktore z nami walcza i w sumie chyba najwazniejsze poki co, o czym z wiadomych względów nie napisze)

Po zakonczeniu mozemy nasz historie nadal kontynuowac i tym razem mamy dostep do swoistego Epilogu - wydarzen, ktore dzieja sie po naszych 2 przejsciach, ciezko nazwac to w ogole kolejnym przejsciem, bo tutaj tylko mapa jest wspolna. Trwa to oczywiscie o wiele krocej, no i znowu - gdy myslimy, ze to juz koniec po epilogu dzieja sie rzeczy, o ktorych przy 1 przejsciu nawet bysmy nie pomysleli, do tego stopnia, ze wita nas mozliwosc kontynuowania historii po raz 4 nowa postacia, gdzie nawet motywy glownych bohaterow sie zmieniaja, NPCow itp.

 

wiec nie nazwalbym tego rozwiazania swoistym New Game+, ++,+++, bo tutaj nawet fabula sie ciagle zmienia i za kazdym razem dochodzi cos nowego. Gdyby nie to, pewnie dawno gierkę usunąłbym z dysku, ale po raz pierwszy spotykam sie z tak za(pipi)istymj pomyslem i jestem ciekaw jak to wszystko panowie z Platinium zakoncza!

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...