Skocz do zawartości

Awarie, usterki, niedomagania


Gość osiol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Taka ciekawska z przejazdu 50k km maluchem w 1978.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/polski-fiat-126p-po-50-000-km-test-trwalosciowy-z-1978-roku,aid,1828?

 

1305 km: wyciek oleju z silnika

1350 km: urwana linka ograniczająca kąt otwarcia pokrywy silnika

1730 km: urwana linka zamka pokrywy bagażnika

6400, 8970, 9365 km: pęknięte zabezpieczenie dźwigni sterowania gaźnikiem (3x)

9595 km: wyciek oleju ze skrzyni biegów 

10 685 km: pęknięta sprężyna powrotna pedału przyspieszania

10 720 km: niesprawny włącznik świateł stop

14 640 km: zatkana dysza wolnych obrotów

17 400 km: niesprawny termostat

20 805 km: przepalone 2 żarówki oświetlenia numeru rejestracyjnego

20 910 km: niesprawny włącznik świateł stop

21 580 km: zgubiony korek wlewu oleju

22 730 km: niesprawny termostat

22 730 km: pęknięta gumowa osłona dźwigni zmiany biegów

23 100 km: utrudnione zamykanie prawych drzwi

23 910 km: pęknięty wspornik przedniego numeru rejestracyjnego

24 580 km: urwany zaczep linki otwierania maski przedniej

25 000 km: zmiana ogumienia Michelin-Stomil

25 100 km: zerwana linka sprzęgła, drgania pokrywy termostatu (luz w ułożyskowaniu pokrywy)

26 076 km: zakleszczenie szczotek silnika wycieraczek, utrudnione zamykanie przednich drzwi

26 630 km: urwana linka ssania 

26 736 km: trudności z rozruchem (temp. -15°C)

27 450 km: niesprawny sygnał dźwiękowy (wymiana)

28 800 km: urwane cięgno rozrusznika 

28 970 km: blokowanie zamka lewych drzwi

28 970 km: przepalone żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

29 463 km: zacinanie pedału przyspieszania, kierunkowskazy działają z przerwami

30 500 km: uszkodzenie zawieszenia silnika – wymiana poduszek

34 400 km: głośna praca rozrządu – wymiana łańcucha i kół zębatych, termostat nie otwiera się – wymiana termostatu i obudowy 

38 400 km: zanieczyszczona dysza wolnych obrotów, brak przerwy w aparacie zapłonowym, ustawienie przerwy

48 720 km: przepalone żarówki oświetlenia numeru rejestracyjnego, brak blokady prawych drzwi, hałaśliwa praca I biegu

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Mustang napisał:

Taka ciekawska z przejazdu 50k km maluchem w 1978.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/polski-fiat-126p-po-50-000-km-test-trwalosciowy-z-1978-roku,aid,1828?

 

1305 km: wyciek oleju z silnika

1350 km: urwana linka ograniczająca kąt otwarcia pokrywy silnika

1730 km: urwana linka zamka pokrywy bagażnika

6400, 8970, 9365 km: pęknięte zabezpieczenie dźwigni sterowania gaźnikiem (3x)

9595 km: wyciek oleju ze skrzyni biegów 

10 685 km: pęknięta sprężyna powrotna pedału przyspieszania

10 720 km: niesprawny włącznik świateł stop

14 640 km: zatkana dysza wolnych obrotów

17 400 km: niesprawny termostat

20 805 km: przepalone 2 żarówki oświetlenia numeru rejestracyjnego

20 910 km: niesprawny włącznik świateł stop

21 580 km: zgubiony korek wlewu oleju

22 730 km: niesprawny termostat

22 730 km: pęknięta gumowa osłona dźwigni zmiany biegów

23 100 km: utrudnione zamykanie prawych drzwi

23 910 km: pęknięty wspornik przedniego numeru rejestracyjnego

24 580 km: urwany zaczep linki otwierania maski przedniej

25 000 km: zmiana ogumienia Michelin-Stomil

25 100 km: zerwana linka sprzęgła, drgania pokrywy termostatu (luz w ułożyskowaniu pokrywy)

26 076 km: zakleszczenie szczotek silnika wycieraczek, utrudnione zamykanie przednich drzwi

26 630 km: urwana linka ssania 

26 736 km: trudności z rozruchem (temp. -15°C)

27 450 km: niesprawny sygnał dźwiękowy (wymiana)

28 800 km: urwane cięgno rozrusznika 

28 970 km: blokowanie zamka lewych drzwi

28 970 km: przepalone żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

29 463 km: zacinanie pedału przyspieszania, kierunkowskazy działają z przerwami

30 500 km: uszkodzenie zawieszenia silnika – wymiana poduszek

34 400 km: głośna praca rozrządu – wymiana łańcucha i kół zębatych, termostat nie otwiera się – wymiana termostatu i obudowy 

38 400 km: zanieczyszczona dysza wolnych obrotów, brak przerwy w aparacie zapłonowym, ustawienie przerwy

48 720 km: przepalone żarówki oświetlenia numeru rejestracyjnego, brak blokady prawych drzwi, hałaśliwa praca I biegu

No ale "kiedyś to było".

Teraz w takiej Pandzie, która jest proporcjonalnie tańsza względem zarobków niż kiedyś maluch robisz 100 K tylko tankując (ok, wymiana płynów, klocków itp ,żeby nikt się nie czepiał)

Odnośnik do komentarza

Wokół aut FSO funkcjonuje taka aura, że były to super auta i wielki ból, że zaprzestano ich produkcji. Prawda jest taka, że były awaryjne i kilka lat za konkurencją z innych krajów. Jeśli powstawały innowacyjnee projekty, które miały szansę być lepsze od zachodu to były tłumione w zarodku przez władzę. 

 

No, a w wolnej Polsce to powstawały Polonezy i Lubliny, więc sami pamiętamy jakie to były archaizmy względem zachodnich aut.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Chlopaki czy jak podczas ostatniej jazdy wyjebalo mi przewod laczacy chlodnice z silnikiem to powinienem sie martwic? 

Uzupelnilem plyn, przewod przyczepilem i jest ok ale to mogl byc jednorazowy jakis skok cisnienia czy powinienem sie skonsultowac z mechanikiem lub farmaceutą? 

 

Zaden error nie wyskoczyl procz sprawdzenia stanu plynu jak mi go wyjebalo. 

Odnośnik do komentarza

A jak 16-tka to świezynka przecież! Jeździć obserwować. No ja bym tę obejmę wymienił jeśli jakaś tam jest, ale skoro to układ chłodzenia, to raczej nie zastosowali wciskanych węży. Lepiej wymienić obejmę niż jakby miał ci w trasie wąż spaść i zagotować silnik. Czujnik czujnikiem, ale np. w silnikach BMW wystarczyło lekko przegrzać silnik żeby mieć już problemy do końca jego żywota - wersje 3litrowe podatne na przegrzanie.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Panowie, jaki olej najlepiej dolać na dolewkę do auta kia ceed 2014 przebieg prawie 200 tys kilometrów. Zamiana oleju dopiero jest u mnie mozliwa za 2 tyg a jutro trasa około 150 km do zrobienia. Nie mam pojęcia co było wcześniej, czy syntetyk czy półsyntetyk. Może ktoś tutaj coś doradzi sensownego?

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj dostałem wspaniałą wiadomość od mechanika, że pompka od adblue przestała domagać, a żeby naprawić to trzeba wymieniać cały zbiornik xd Koszt 4 tysiące.

Mówi, że jest jeszcze możliwość wyłączyć cały system za 1100, ale kurde nie wiem. Na necie opinie różne z tym, a szczerze mówić nie uśmiecha mi się bulić tyle za naprawę szajsu, który nie ma wpływu na pracę silnika. Ktoś z was to wyłączał?

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Tak chciałbym przestrzec kogoś kto zamierza kupić nowsze auto z systemem ADBLUE. Nie brać tego badziewia , kupując Range Rover Evoque nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje. Obecnie włożyłem już w czyszczenie systemu 600e dodatkowo wymiana pomniejszych elementów 200e i dalej coś z tym system jest nie tak i ciągle pokazuje check engine. Jest to na tyle durny i złożony system że zamierzam go kompletnie zablokować poprzez dospawanie wstawki metalowej w systemie( ponoć masa posiadaczy aut z tym systemem tak robi) bo jest to skarbonka bez dna. Jak w taki sposób mają zamiar dbać o ekologie to średnio im to wychodzi.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...