Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma co pisać czarnych scenariuszy. Larian umie w fabułę, więc o to się nie martwię. Mechanika piątki jest zdecydowanie bardziej przejrzysta i łatwiejsza w przełożeniu na komputerową grę, więc tu również nie powinno być żadnych zgrzytów. Nie mam pojęcia czy są jakieś przecieki co do ewentualnych dodatków, ale jeśli Wizardsi wpadli na genialny plan przełożenia fabularnych książek do BG3 to mamy sztos rpg'a na lata. Jakby wyszło info, że Klątwa Stradha wyląduje jako DLC to yebnąłbym portfelem w monitor :fsg:

 

 

7 godzin temu, Il Brutto napisał:

Ale to co napisal to prawda bo jemu chodzilo o bardziej "falloutowe" pojecie madrosci/inteligencji/charyzmy gdzie poszczegolne progi odblokowywaly opcje dialogowe.

 

Jak ja tego nienawidzę w RPG'ach xd Oby takiej mechaniki w BG3 nie było, bo przeczy to całkowicie systemowi, który kręci się wokół k20 xd Utrudnienie czy wysokie ST a i owszem, ale brak wyboru przekupienia strażnika, bo mam 7 charyzmy, a wymagane do rzutu jest 13? Kompletny bezsens. Nie gram w ogóle w early access i nie wiem jak to tam jest, może ktoś z grających wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Bartolinsky napisał:

Ale to co napisal to prawda bo jemu chodzilo o bardziej "falloutowe" pojecie madrosci/inteligencji/charyzmy gdzie poszczegolne progi odblokowywaly opcje dialogowe.

 

Jak ja tego nienawidzę w RPG'ach xd Oby takiej mechaniki w BG3 nie było, bo przeczy to całkowicie systemowi, który kręci się wokół k20 xd Utrudnienie czy wysokie ST a i owszem, ale brak wyboru przekupienia strażnika, bo mam 7 charyzmy, a wymagane do rzutu jest 13? Kompletny bezsens. Nie gram w ogóle w early access i nie wiem jak to tam jest, może ktoś z grających wyjaśni.

 

 

Właśnie to powinno być w takiej grze jak Baldur's Gate 3. Każda czynność powinna być obliczana na podstawie statystyk, a nie na podstawie tego jak szybko machasz padem/naciskasz guzik czy strzelasz. Wtedy taką grę nazywa się zręcznościową, bo podstawą grania jest szybkie naciskanie guzików a nie role playing games. Bo RPG to coś więcej niż dialogi i to, że wcielasz się w postać. Takim tokiem myślenia to i Fifa jest grą RPG, bo w sumie jest tam jakiś tryb kariery, wcielasz się w postać i rozwijasz drybling i strzał. 

 

W grach RPG właśnie po to kreujesz i rozwijasz swoją postać, żeby korzystała ze swoich atutów i żeby niwelowały one jej braki. Jak chcesz mieć charyzmatycznego bohatera który słowami potrafi rozwiązać każdy problem - ładuj punkty w speech. Jak chcesz kogoś kto nadrabia braki w gadce machaniem mieczem czy strzela - ładuj w zręczność i siłę. Tak samo jest w świecie realnym, jeden umie np. tak porozmawiać, że pogodzi ze sobą dwie zwaśnione strony, a drugi tak pogada, że tylko zaogni całą sytuację. Właśnie to odzwierciedla speech/charyzma i te statystyki z tym związane. A Ty byś chciał, żeby Twoja postać i walczyła jak lew i była wygadana, i umiała otwierać zamki i znała się na medycynie i na magii i jeszcze żeby umiała zabijać po cichu taka 10 w 1.

 

I tak z każdą statystyką, które wcale nie są zbędne, głupie i niepotrzebne, bo w dobrej grze RPG powinno się móc rozwiązać sprawę na kilka sposobów. Dla przykładu - drogą siłową, drogą skradania się i kradzieży, drogą rozmowy (przy czym tutaj powinien być wymagany jakiś poziom speech i charyzmy), drogą jakiejś pomniejszej umiejętności. I takie powinno być Baldur's Gate 3.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

O czym ty pyerdolisz w ogóle? Jaka zręcznościówka? Jakie machanie padem? :pawel:

 

Wokół rzucania k20 kręci się cały system dnd. Nie ma znaczenia jak rozwija się swoją postać czy w wypadku gry komputerowej całą drużynę. Możliwość obrócenia sytuacji na swoją korzyść w danym momencie dzięki dobremu rzutowi kostki to jest to co jara graczy od dziesiątek lat, nie tylko w tym systemie. Zwłaszcza kiedy postać nie jest biegła w danym checku, obojętnie czy to atak, umiejętność, statystyka, czy rzut obronny. Wyrzucenie 20 w trudnym momencie to jedno z lepszych uczuć podczas grania w dnd. Blokowanie np. opcji dialogowych, bo postać nie spełnia pewnych wymogów w tym systemie jest po prostu głupie. Specjalnie teraz sprawdziłem jak to jest i oczywiście takich blokad nie ma. Całkowicie logiczne posunięcie, skoro gra siedzi na piątym systemie i powinna być mu jak najbardziej wierna.

 

23 minuty temu, KJL napisał:

A Ty byś chciał, żeby Twoja postać i walczyła jak lew i była wygadana, i umiała otwierać zamki i znała się na medycynie i na magii i jeszcze żeby umiała zabijać po cichu taka 10 w 1.

 

Gdzie tak napisałem? Pomijam fakt, że zrobienie takiej postaci w dnd to nie jest wielki problem, ale to trzeba mieć pojęcie o czym się dyskutuje. @ogqozo wspominał o bardzie, tak więc to jest tego typu postać. Można jeszcze wlecieć w mulltiklase z rogue dla sneak attack i ekspertyzę w otwieranie zamków/skradanie, ale co kto lubi.

 

Resztę pominę. Nie znasz tego systemu i polemizujesz kompletnie na ślepo.

 

Odnośnik do komentarza
4 hours ago, KJL said:

I tak z każdą statystyką, które wcale nie są zbędne, głupie i niepotrzebne, bo w dobrej grze RPG powinno się móc rozwiązać sprawę na kilka sposobów. Dla przykładu - drogą siłową, drogą skradania się i kradzieży, drogą rozmowy (przy czym tutaj powinien być wymagany jakiś poziom speech i charyzmy), drogą jakiejś pomniejszej umiejętności. I takie powinno być Baldur's Gate 3.

Najgorzej. Jeszcze jak ci gierka podaje 3 opcje dialogowe i 4 zablokowana z dopiskiem [Wymagane 15 Charyzmy]. 

Niesilowe rozwiazywanie problemow powinno byc zawsze najtrudniejsze i nie polegac na wybraniu odpowiedniej opcji dialogowej dostepnej za statystyki. Zdobycie argumentow powinno byc powiazane z jakas aktywnoscia poboczna typu w nocy skradasz sie gosciowi do domu, okradasz go z jakichs rzeczy i szantazujesz, ewentualnie wykonujesz dla niego jakies zadanie.

A po ograniu wszystkich wazniejszych rpgow ostatniej dekady wszedzie wygladalo to tak:

w3.thumb.jpeg.40ec2e5bf1a077cade4781da07ff0e9a.jpeg

 

Wiec jestem sceptyczny bo juz nikt nie potrafi balansowac gierek.

Odnośnik do komentarza

I bardzo dobrze, że tak wyglądało. Nie ma nic gorszego niż pakowanie w jakąś statystykę/skilla, żeby mieć 90% szansy na wykonanie jakiejś czynności, a finalnie i tak może sie nie powieść jak w disco elysium. Nienawidzę kiedy gra mnie karze za niefartowny rzut kostką. To samo w xcomie, stoisz przed ufokiem ze strzelbą na ryju, 90% szansy na trafienie i pudło.

Odnośnik do komentarza
W dniu 17.07.2022 o 22:05, Bartolinsky napisał:

Nie gram w ogóle w early access i nie wiem jak to tam jest, może ktoś z grających wyjaśni.

 

Wydaje mi się, że wszystko jest ostatecznie losowe. W sensie, statystyki mogą sprawiać, że rzut będzie wymagał 19 albo 2, ale ogólnie to wydaje mi się że o wszystko można rzucać. Nie wiem, czy tak samo jest z pobocznymi rzutami, typu "dzięki umiejętności kontaktu z naturą, odkryłeś drogocenny liść", ale chyba też o to wszystko są losowe rzuty. 

 

Ludzie oczywiście na to narzekają, dlatego Larian dodało opcję "wyważonych kości", oszukujących - po paru pudłach, gra przy tej opcji wymusza sukces w następnym rzucie. Nawet istotne wydarzenia w tej grze będą oparte na losowości w pewnej mierze. Jako że gra daje tyle możliwości i rozgałęzień, nie każdemu się to spodoba.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Bartolinsky napisał:

 

Resztę pominę. Nie znasz tego systemu i polemizujesz kompletnie na ślepo.

 

 

 

Ok, jak doczytałem co napisałeś to tak przyznam Ci sporo racji jest w tym co piszesz.

 

Z gier opartych na D'n'D przeszedłem Planescape i obie części właśnie Baldur's Gate tylko pamietaj, że to było wiele lat temu, w papierowe D'n'D nigdy nie grałem. Ale z tego co pamiętam w tych grach było tak, że wszystkie opcje dialogowe do wyboru pojawiały się dopiero po odpowiedniej ilości posiadanych skilli/statystyk. Jeżeli było inaczej, to naprawdę już mnie pamięć mocno myli i dałbym sobie ręke uciąć, że było inaczej - ale jak pisałem, w te gry to wiele lat temu i jest całkiem możliwe, że się mylę. W każdym razie w Falloutach tak było na 100 % i w wielu innych grach później też tak było więc mi taki sposób się podobał. 

 

Widzę, że masz większe rozeznanie w DND więc w sumie nawet chętnie usłyszę jak to tam było, bo jak mówię ja bym dał sobie ręke uciąć, że wiele możliwości było zablokowanych w grze - bo miałeś za niskie statyski.

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...
17 godzin temu, Ukukuki napisał:

Może ogłoszą premierę w Q1 2023 xd 

Stawiam raczej, że przełożą na 2024, bo przecież szykują się jakieś zmiany w D&D, czemu by nie przełożyć to na gameplay xD.

 

Niemniej jednak tak na serio to liczę, że ten teaser to nie zapowiedź patcha numer 121316376, tylko rzeczywiście rychłej premiery v1.0. Zawsze się wzbraniam, jeżeli chodzi o early accessy i ich kupowanie, ale tutaj już mam czasami takie ssanie, żeby zobaczyć co to jest, że nie wiem, czy do 2024 wytrzymam.

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

Stawiam raczej, że przełożą na 2024, bo przecież szykują się jakieś zmiany w D&D, czemu by nie przełożyć to na gameplay xD.

 

Uważam, że nie ma szans. ;)

Szykują już konkretną kampanię marketingową, więc stawiam, że najpóźniej w październiku 2023 gra przejdzie w pełniaka. I tak daje to 3 lata od startu EA. :notlikethis:

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...