Skocz do zawartości

Abonamenty - przyszłość czy zguba gierek wideo


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

No ja w ostatnim czasie dzięki Game Passowi sprawdziłem/ograłem:

- Shadow of Mordor (super gra!)

- Doom (rozczarowanie :/)

- Monster HUnter: World (rozczarowanie :/)

- Nier: Automata (jestem w trakcie)

- RDR2 (jestem w trakcie)

- Ace Combat 7 (skończone)

- DMC: Devil May Cry

- Halo: Reach, Halo 1, Halo 2, Halo 3, Halo Wars 1, teraz jestem w trakcie Halo: ODST

 

Ile to pieniędzy zaoszczędzone? Samo RDR2 + Ace Combat = rok abonamentu.

A jak patrzę, ile tam jeszcze jest gier, to ręce załamuję, bo nie mam na to czasu...

 

Xbox Game Pass to jest złoto jak się nie gra dużo i nie ma ciśnienia na premiery (z wyjątkiem gier MS, bo jak wiadomo te są na premierę). 

Odnośnik do komentarza

 EA Access to też spoko sprawa, można za grosze sprawdzić te ich wszystkie raki. Dobrze by było jakby oferta na PS nie odstawała od X i PC i bajka. Jakby jeszcze Ubi wprowadziło coś podobnego na wszystkie sprzęty (może na po juz jest?) to mamy złotą erę, i lawirując miesięcznymi subskrypcjami tanio można ograć praktycznie co się chce (nie we wszystko przecież trzeba grać na premierę). 

 

No i PS Now w formie zbliżonej do Gamepassa  też by dowaliło do pieca. 

Odnośnik do komentarza

No ja to samo. Chciałem pograć w Ninja Gaiden 3 na ps4, ale to idzie z chmury. Nikt normalny w takie gry na chmurze nie będzie grał. 

Sony nie chciało wstecznej kompatybilności i teraz mają problem z ps now. 

 

X będzie kompatybilne aż do najstarszego Xa i zapowiada kilkaset gier za free na premierę. 

Rozumiem, że stare, ale w HD i ja bym skorzystał. x360 miało świetne RPGi.

Odnośnik do komentarza

 No dlatego napisałem, że PSNow W FORMIE ZBLIŻONEJ DO Gamepassa  :) tu mam na myśli granie w chmurze niech zostanie jako opcja/dodatek, a biblioteka gier do ściągnięcia na hdd (to chyba już też jest) i co najważniejsze wzorem Gamepassa... Sony wrzuca exclusively day one do usługi :Coolface:. I np takie PSNow + PSPlus w jednym abo bym przygarnął.

 Niech MS agresywnie ciśnie tego GP, dodaje do płatków śniadaniowych itp. to i japońce będą musieli czymś odpowiedzieć (przynajmniej mam taką nadzieję). 

Odnośnik do komentarza

PS Now było dostępne na długo przed game passem to nie wiem jak mogą kopiować. Osobiście nie korzystam, ale tytuły ściągnięte na konsole działają chyba identycznie jak te na własność, a stream jest tylko gier z PS3.

Jak fajnie by nie było dla graczy gdyby Sony wzorem MS wrzucało swoje wszystkie tytuły day1 to po prostu im się to nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Ciekawa analiza, polecam przeczytać cały wątek

Ciekawy zwlaszcza jest fragment o tym że przeciętny posiadacz konsoli kupuje 2 gry rocznie, czyli jakieś 120 dolarów albo ok. 500 zł rocznie. To zbyt mało dla korporacji które żyją że sprzedaży gier i usług. 

 

Przy rosnących kosztach produkcji korporacje, głowią się jak sprawić aby gracze wydawali więcej na gry. Jak na razie widać dwa podejścia do tematu:

1 - podniesienie cen gier (czyli podejście Activision, 2K, $ony), licząc na to że wzrost cen przełoży większe zyski, bo gracze i tak kupią ich gry.

2 - gamepassowa pulapka czyli podejście Xboxa. 

 

Pułapka? Tak pułapka bo rok gamepassa kosztuje 180 dolarów, a  to więcej niż wydaje przeciętny Kowalski ma gry w trakcie roku. Więc taki Kowalski zwabiony w abonamentowa pułapkę wizją setek gier nie zdaje sobie sprawy że wydaje więcej pieniędzy na gry niż robił to wcześniej. Do tego jak pokazują badania ludzie mający gamepassa chętniej wydają pieniądze na zakup gier, DLC czy mikrotranskacji. Czyli gamepass ze swoją ofertą pełni rolę wabika i sprawić że koniec końców więcej ludzi postanowi więcej wydać na gry. 

 

Oczywiście klientom też podoba się ta pułapka i chętnie w nią w wpadają bo w cenie tych 180 dolarów za rok mają dostęp do oferty o której normalnie mogliby pomarzyć za tę kwotę.

 

Odnośnik do komentarza

Ciekaw jestem czy uda im się wciągnąć tych graczy w to hobby. Wydaje mi się ,że od lat chcą zagospodarować zwykłych ludzie którzy grają od czasu do czasu w fifkę i coda ze znajomymi albo dla relaksu. Graczy którzy grają w kilka tytułów rocznie jest widocznie dla korpo zbyt mało. 

 

Obstawiam ,że nie bo stosunek sprzedanych gier do konsol od lat 80 jest podobny. Gry są strasznie angażującym hobby jeśli chodzi o czas czy pieniądze i to wielu ludzi odrzuca od głębszego wchodzenia w temat. 

Odnośnik do komentarza

We wrześniu MS ogłosił, że miał 15 milionów subskrybentów GP, na 50 milionów konsol i użytkowników PC którzy się zdecydowali kupić GP, to świetne liczby. 

 

Wczoraj ogłosili, że 70% nabywców nextgenow zasubskrybowało też GP. Jeśli na One'ie mieli ratio 30%, a na nowych konsolach jest skok do 70% to myślę, że MS na ten moment może świętować i jak to napisał Asax, skutecznie łapią ludzi w te pułapkę.

Chociaż trzeba pamiętać, że konsole na premiere zazwyczaj kupuje ta najbardziej świadoma grupa konsumentów, ale myślę, że jakby przez całą generację połowa posiadaczy X'ów subowaga gamepassa to MS i tak nie byłby smutny.

Odnośnik do komentarza

Tak tylko ,że na premierę kupili głównie fani którzy wcześniej już korzystali z GP.  Połowa jest realna ale zwrocie uwagę jak mało osób kupuje dostęp do sieciowego grania. Pytanie jak to będzie wyglądało za jakiś czas jak skończą się promocje. Sam mam wykupionego do któregoś miesiąca 2021 na promkach a skończyłem dwie gry od początku debiutu wersji PC, Gears 5 i Tactics.

 

Mi się wydaje ,że bardziej będą celować w granie w chmurze. Tutaj jest ogromny potencjał, tylko gierka musi być projektowana pod mobilne granie. 

Odnośnik do komentarza

I tu pojawia się problem. Bo jak masz gierkę pod mobilkę to już nie jest to granie w grę. Później masz wysyp śmieciowych giereczek na 5 minut na kiblu i na tym się skończy. Liczą się tylko gracze ich hajs i (pipi) gierki. Tak widzę passa i inne abonamenty na gry. Granie w chmurze w normalne gry jest ok jeśli działają prawidłowo, ale jak ma być jak na Stadii to ja dziękuję za takie coś

Odnośnik do komentarza

największą wadą gamepassa jest dla mnie to, że nie ma możliwości uruchomienia pobranych wcześniej gier, kiedy te wypadają z gamepassa. sama zmienna oferta mi nie przeszkadza. wiele gier chciałoby się ograć, a poza ograniczeniami gamepassa ogranicza nas też czas wolny w życiu prywatnym. byłoby ok, gdyby po pobraniu gry z gamepassa i jej skreśleniu z oferty uruchamiał się jakiś licznik, przykładowo 20-30 godzin i dopiero po tym czasie blokada.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, krzysiekp392 napisał:

największą wadą gamepassa jest dla mnie to, że nie ma możliwości uruchomienia pobranych wcześniej gier, kiedy te wypadają z gamepassa. sama zmienna oferta mi nie przeszkadza. wiele gier chciałoby się ograć, a poza ograniczeniami gamepassa ogranicza nas też czas wolny w życiu prywatnym. byłoby ok, gdyby po pobraniu gry z gamepassa i jej skreśleniu z oferty uruchamiał się jakiś licznik, przykładowo 20-30 godzin i dopiero po tym czasie blokada.

No na tym polega ten abonament. Jak z Netflixa coś wypada, to też nie obejrzysz. Microsoft informuje z dwutygodniowym wyprzedzeniem które gry opuszczą usługę. Mając konsolę offline możesz uruchomić grę z GP jeszcze przez 30 dni.

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

ciekawy artykuł eurogamera o tym jak gamepass zmienia branżę, można poczytać  co myślą o gamepassie developerzy, jak analitycy branżowi podchodzą do ewentualnej podwyżki ceny

 

Cytat

According to Decker, Game Pass subscribers play around 40 per cent more games altogether, they play 30 per cent more genres - however you quantify a genre. Sarah Bond said developers see "engagement" go up sixfold, on average, "some go even higher than that - like 30 times up." Most importantly though, as well as playing more, subscribers also spend more on video games themselves. Decker said "Xbox Game Pass members typically spend up to 20 per cent more on gaming than non-members".

 

Odnośnik do komentarza

Cieszy mnie, że developerzy/wydawcy są zadowoleni z gamepassa. Sega się pochlebnie wypowiada na temat ich dealu z MS, a to może oznaczać więcej portów i nowe gierki day one.

Cytat

Anna Downing, senior vice president of commercial publishing at Sega Europe, had similar things to say. "We're really happy with the results and we hope [Microsoft] are too. Ultimately, they wanted quality titles, we wanted to take advantage of a great new opportunity."

 

As an example, Downing cites Two Point Hospital's launch on Game Pass last year, which she says "helped propel the franchise to over 3 million players worldwide. That's a huge benefit of being on Game Pass, it strengthens the exposure you get to a huge first-party audience... That surge in engagement in turn helps to further establish your product in the marketplace. It's great for us and it's great for consumers who get to experience something they may not have engaged with outside of the Game Pass model."

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...