Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, Beelzeboss napisał:

Ja widzę dwa osobne sku w storze i nie ma przy nich taga play anywhere. Płać dwa razy, ale marketingowo mowimy, ze wspieramy.

 

Gra jest play anywhere. Ma dwie osobne wersje w sklepie bo na konsolach wyszła 2 lata później, ale jak kupi się jedną, to można grać na obu sprzętach.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, krzysiek923 napisał:

trylogia dishonored, the evil within, wolfenstein, quantum break... no trochę się wkurwiłem jak się okazało, że to nie są tytuły play anywhere, ale na szczęście można było zwrócić

 

Mówisz o grach, które zostały wydane przed zakupem Zenimax. Teraz wszystkie nowe gry od MS są play anywhere - Starfield, Hi-fi rush itd.

 

Quantum Break zostało wydane zanim PA zostało wprowadzone jako mus do gier od MGS. Wtedy to był ficzer wybranych gier.

Edytowane przez SnoD
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, krzysiek923 napisał:

a co stoi na przeszkodzie, aby już po przejęciu udostępnić posiadaczom jednej wersji gry również drugą wersję?

 

To że umowa na stworzenie gry tego nie przewidywała. Z produkcją gry wiążą się licencje, np. na muzykę itp. Dodatkowo w produkcji często biorą udział zewnętrzne studia, których wynagrodzenie może być powiązane ze sprzedażą gry.

Odnośnik do komentarza

"często biorą udział", "może być powiązane"... i akurat przypadkowo dotyczy to wszystkich gier o których wspomniałem

 

sorry, ale microsoftowi się po prostu nie opłaca w prezencie rozdawać czegoś, czego nie muszą i za co mogą skasować razy dwa, bo ludzie sobie sami uargumentują, że "to było przed przejęciem". fajnie byłoby poznać ich oficjalne stanowisko na ten temat, no ale właśnie żaden dziennikarz takich konkretnych pytań nie zada

Odnośnik do komentarza

Kolego, ale Ty masz w ogóle pojęcie czym jest umowa czy odpowiedzialność kontraktowa?

 

Dzisiaj produkcja jednej gry angażuje setki osób i to nie tylko ze studia, które formalnie jest jej twórcą.

 

Studia podpisują umowy, np. na stworzenie muzyki do gry, w tych umowach jest dokładnie określone w jaki sposób może zostać ona wykorzystywana, w jakich produktach, gdzie one będą sprzedawane, w jaki sposób, czy wynagrodzenie jest ryczałtowe czy powiązane np. ze sprzedażą.

 

To samo z samą produkcją gry, przy wysokobudżetowych produkcjach zatrudnianych jest często kilku zewnętrznych deweloperów, a z każdym podpisywana jest osobna umowa.

 

Każde odstępstwo od umowy wiąże się z potencjalną odpowiedzialnością odszkodowawczą.

Odnośnik do komentarza

gNZ2jynhkfU79n3ZFAMeBj-970-80.png.webp

 

Cytat
  • Xbox CVP Kareem Choudhry is leaving Microsoft as of today.
  • Choudhry worked on some of Microsoft's most cutting-edge gaming tech, from Xbox Cloud Gaming to its recent AI efforts.
  • Choudhry's exit is part of a wider Xbox leadership re-org, with new team members promoted, and new staff incoming.
  • The leadership shake-up is designed to streamline processes and help Microsoft accelerate plans for growth for Xbox Game Pass, Xbox hardware, and beyond.

 

Cytat

Microsoft's gaming org has grown to be one of the biggest contributors to Microsoft's overall revenue pie, with Xbox now outstripping Windows itself as one of the biggest drivers of income. That's in no small part thanks to the acquisition of Activision-Blizzard, which counts Candy Crush Saga, World of Warcraft, and Call of Duty among various billion-dollar verticals for the gaming org.

To that end, Microsoft has been rapidly evolving how it thinks of gaming today, and for Xbox's future. That also means some leadership changes.


After 26 years of Microsoft tenure, our sources indicate that Kareem Choudhry is exiting the company. Choudhry might be known best to Xbox fans for the quote "it eats monsters for breakfast," in reference to the Xbox Series X, and "it's a monster" in reference to the Xbox One X. Indeed, Kareem was responsible for working on some of Microsoft's most cutting-edge projects, including developing the Xbox backwards compatibility layer, Xbox Cloud Gaming, and Microsoft's new gaming AI division, known internally as XEmTech or Xbox's Emerging Tech team. Today is Choudhry's last day at Microsoft, according to sources familiar with the matter.

 

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Tak sobie myślę, że kwiknę gdy Sony ni z gruszki ni z pietruszki zapowie PS5PRO z faktycznie działającym PSSR i odstawi XSX ("most powerful console ever" przypominam) o mile w kwestii wydajności w grach . Śmieszne jest to o tyle, że w 2020 (jak nie wcześniej) Microsoft zapowiadał jak to DirectML pozwoli na niesamowitą poprawę jakości wizualii w grach. :reggie: 

Odnośnik do komentarza

No zdarzy się niespodziewana sytuacja w której nowa konsola będzie  mocniejsza od starszego 4-letniego już sprzętu, ale wciąż słabsza od średniej półki Peceta.

 

Bo prawda jest taka że konsole już dawno przestały być wyznacznikiem jakiegokolwiek postępu technologicznego, a ten wyścig na terafanki, fpsy, rozdzielczości nie ma większego znaczenia, bo jeśli ktoś chcę to może sobie już teraz złożyć kompa, który odpali wszystkie nowe gry i odstawi PS5 Pro w przedbiegach. 

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, ASX napisał:

No zdarzy się niespodziewana sytuacja w której nowa konsola będzie  mocniejsza od starszego 4-letniego już sprzętu, ale wciąż słabsza od średniej półki Peceta. Bo prawda jest taka że konsole już dawno przestały być wyznacznikiem jakiegokolwiek postępu technologicznego, a ten wyścig na terafanki, fpsy, rozdzielczości nie ma większego znaczenia, bo jeśli ktoś chcę to może sobie już teraz złożyć kompa, który odpali wszystkie nowe gry i odstawi PS5 Pro w przedbiegach. 

 

Tak, ale nie. Odstawić to może Nvidia AMD po tym jak wprowadzili DLSS i ludzie nie widzą, że co Ci z dobrej wydajności w standardowej rasteryzacji jak można te braki nadrobić sztuczkami. Z FSR korzystają też coraz chętniej developerzy, ale jeśli Sony wprowadzi standard na poziomie DLSS to będzie zwyczajnie pozamiatane.

  • This 1
Odnośnik do komentarza

od początku mam takie wrażenie, że ps5 pro ma być nie tylko skokiem jakości dla ps5, ale i postawieniem xboksa w nieciekawej sytuacji. microsoft nie wyda trzeciego sprzętu teraz, bo ma kule u nogi w postaci xss i jeszcze bardziej by namieszał klientom, a to sony ma sporą przewagę i to z ps5 i ps5 pro będą wyciskać jak najwięcej. już nie tylko xsx nie będzie najmocniejszy, ale i series s będzie bardziej ciążył, bo będzie konkurował z podstawowym ps5

  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, iluck85 napisał:

Ten rok mają tylko coś jałowy

No wydali w końcu coś innego niż cinematyk openworld. Może nie zawojowali Metacritic Roninem, ale razem ze Stellarem są fajnym uzupełnieniem portfolio. Rebirth też swoje zrobił.

A i jeszcze mają możliwość jebnac czymś na jesień. Myślę że to całkiem solidny rok 

Odnośnik do komentarza

Wiadomo jak to jest z insajderami, ale strasznie hajpują oni te nowe Gearsy, podobno graficznie mają przebijać nawet Hellblade 2, pojawiają się porównania do pierwszych Gearsow, no i mowa też o powrocie do klimatu rodem z jedynki.

 

Ja podchodzę do tego z dystansem i poczekam spokojnie do czerwca, ale skoro przynajmniej kilku ludzi obeznananych w branży tak pieje z zachwytu to coś w tym może być. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...