Jump to content

Recommended Posts

Po latach early accessu, hype'owany jak nic innego Hades w końcu jest na konsolach. Jak na razie tylko na Switchu, ale tak dobrze się składa, że to idealna gra na tę konsolę. Struktura żwawego rogalika zachęca do szybkich sesji, sterowanie za pomocą face buttonów pozostaje bezproblemowe na joyconie czy handheldzie w różnych pozycjach, a komiksowa grafika jest czytelna i przyjemna nawet na małym ekranie.

 

EiZUwosU0AAqmIC.jpg

 

 

Gra przypomina nieco Bastiona czy Transistora pod względem szybkiej rozgrywki hack-n-slash z rzutem izometrycznym, prostej geometrycznie i w sterowaniu, ale rozwijającej się dynamicznie i utrzymującej regularną dostawę nowych upgrade'ów i przeciwników. Koniec końców, gra nie jest zbyt długa - szczerze mówiąc, leci szybciej, niż bym chciał. Podobnie jak w np. Dead Cells, mam wrażenie, że ci, którzy teraz zaczną, i będą "zbyt dobrzy" (tak jak DC, gra nie jest wyjątkowo trudna do zaliczania), mogą sobie trochę ograniczyć zabawę, szybko przechodząc grę. Wtedy musimy mieć nieco inną motywację, żeby sobie pogrywać i sprawdzać różne rzeczy.

 

A tymczasem Hades zdecydowanie zachęca do powolnej eksploracji rozbudowanej historii, która wyrażana jest w bardzo krótkich i zabawnych dialogach, ale przedstawia wiele postaci i rozwija się w różny sposób w zależności od tego, co właśnie zrobiliśmy w grze. Supergiant spróbowało takiego podejścia po tym, jak ludzie grający w Pyre nie chcieli powtarzać gry po jej "zaliczeniu" i oglądać, jak rozwinęłyby się inne scenariusze z innymi postaciami i wyborami (ja sam bym to robił, gdyby tylko wydali Pyre na Switcha...). Tak więc tutaj powtarzanie jest elementem gry. Po praktycznie każdej śmierci jesteśmy bogatsi nie tylko o jakieś ulepszenia postaci, ale też o to, co się wydarzyło w historii biednego Zagreusa, próbującego uciec z piekielnego dominium zarządzanego przez swojego ojca. W rolach drugoplanowych pojawia się cały zastęp bogów Olimpu.

 

 

Czy Hades jest arcydziełem, jak mówi wiele osób? A może po prostu bardzo gładką, uroczą, rozkoszną, dopracowaną giereczką dla ludzików w każdym wieku? Czy to najlepsza gra Supergiant i najlepszy rogalik ever? Najlepsza gra o greckiej mitologii od czasów Rygar: The Legendary Adventure? Na czym skupiacie się jeśli chodzi o progresję? Jak podziałało na was zakończenie?

  • Upvote 6
Link to post


Te najlepsze zasługują na oddzielne tematy. Przecież takie Celeste, Cuphead, Dead Cells, czy Stardew Valley je posiadają, tyle że są w multiplatformach, co oczywiste. A po opiniach widać, że Hades zalicza się do najlepszych.

 

Choć może lepiej byłoby podzielić tematy na devów, na przykład z Hadesem dać 3 inne gry tych samych twórców, bo przy indykach mało ludzi się udziela, więc temat raczej po 5 stronach umrze.

Edited by zdrowywariat
Link to post
4 minuty temu, devilbot napisał:

Od kiedy słabsze gry nie zasługują na tematy?

 

Źle się wyraziłem, chodzi mi o to, że przy słabszych i mniej znanych grach indie prawdopodobnie temat szybko umrze, może nawet po 2 stronach. Ale jeśli uważasz, że któraś gra powinna otrzymać swój temat to dodaj.

 

p.s. dlaczego Into the Breach nie otrzymało jeszcze swojego tematu? :)

Edited by zdrowywariat
Link to post

Zawsze ten sam typek musi napisać to samo, że nie chce mieć tematów o jednej z najpopularniejszych, najlepiej ocenianych gierek roku. Bo "indyk". (Nota bene ten sam typek założył temat o superpopularnej grze Brigandine: Legends of Runnersia - jak dla mnie fajnie, no ale nie wiem, jak on z tym żyje, powinny być 3 tematy na forum, jeden o Wiedźminie, drugi o GTA, i trzeci "inne gry"). No zapomniałem że lepiej w każdym temacie klepać non stop o trzech grach AAA, kiedy wyjdzie Bayonetta 3, kiedy wyjdzie Metroid Prime 4, kiedy wyjdzie Switch Pro, kiedy wyjdzie Metroid Prime 4 Pro, kiedy wyjdzie remake Metroid Prime 4 Pro z dodatkową mocą w doku, kiedy wyjdzie Metroid Prime 5: a Crossover with Bayonetta 3... Fascynujące to są wypowiedzi.


No nie, wolałbym wypowiedzi o grze Hades. A reszta spadać do swojego tematu "Switch: temat główny - kiedy Metroid Prime 4"

  • Haha 1
Link to post
26 minut temu, devilbot napisał:

Wrócę do domu o 17 i zakładam tematy o wszystkich indykach jakich nie ma na forum, aż mi się znudzi.

 

ale co w tym złego, lol

 

gra jest cholernie dobrze oceniana, wygląda bardzo interesująco i... no serio, jaki jest problem w tym, że ta gra ma swój temat, świat ci się zawali? 

 

po to jest forum o grach - żeby rozmawiać o dobrych grach 

Link to post

Mnie tylko denerwuje, że trzeba biegać po różnych działach w poszukiwaniu indyka, zgadywać czy wyszedł tylko na Switcha, czy na PlayStation, czy na Xa, a może znajduje się w multiplatformach. Wolałbym, żeby te małe wielkie gry miały swój osobny dział. Dziękuję za uwagę.

Edited by zdrowywariat
Link to post

Ogórek ale Twój ból dupy o to, że ludzie czekają na MPT i MP4 zamiast na te wszstkie polecane przez Ciebie indyki jest troche zabawny. Co tak konkretnie Ci się nie podoba w tej marce?

 

Co do Hadesa to ja mam nadzieje, że w przeciwienstwie do Bastiona i Transistora to będzie jakies wsparcie i gra zostanie poteznie rozbudowana tak jak DC czy SV. Wcześniejsze gry tego studia to sztosy ale niestty koszmarnie krótkie.

Link to post
8 minut temu, devilbot napisał:

Przepraszam wszystkich. Rano do mnie gosc krzyknął "naucz się jeździć kur.wo j.ebana" bo go nie wpuściłem a miał migacz a potem jeszcze zobaczyłem nowy temat z tymi wypocinami a nie lubię stylu pisania tego użytkownika i tak jakoś wyszło.

 

Trzeba było go wpuścić, nie jeździj jak jakaś ku jeana.

Link to post

Kurczę, czytam o tej grze coraz częściej i jestem niemal prawie przekonany, żeby ją kupić (tym bardziej, że mam ten kupon 40 zl na epicu, więc wyszłoby mi 32 zlote bez grosza, lol), ale nie wiem, czy to 'mój' gatunek. Grałem chwilę (no dosłownie 5 czy 10 minut) w Dead Cells i jakoś nie zatrybilo od razu, a z drugiej strony grałem też troszkę (może jakąś godzinkę) w Pyre i, choć było spoko, to jakoś nie na tyle, by rzucić inne grać i grać akurat w tę. 

 

Dobrze, powiedzmy tak -  jak duże (lub małe) jest prawdopodobieństwo, że spodoba mi się Hades, jeśli nie podobało mi się Dead Cells? Choć nie ukrywam, że do DC poszedłem na zasadzie - 'ludzie się jarają, zobaczę o co chodzi', a tym Hadesem się troszkę jaram sam z siebie no. 

Link to post
9 godzin temu, Ludwes napisał:

Kurczę, czytam o tej grze coraz częściej i jestem niemal prawie przekonany, żeby ją kupić (tym bardziej, że mam ten kupon 40 zl na epicu, więc wyszłoby mi 32 zlote bez grosza, lol), ale nie wiem, czy to 'mój' gatunek. Grałem chwilę (no dosłownie 5 czy 10 minut) w Dead Cells i jakoś nie zatrybilo od razu, a z drugiej strony grałem też troszkę (może jakąś godzinkę) w Pyre i, choć było spoko, to jakoś nie na tyle, by rzucić inne grać i grać akurat w tę. 

 

Dobrze, powiedzmy tak -  jak duże (lub małe) jest prawdopodobieństwo, że spodoba mi się Hades, jeśli nie podobało mi się Dead Cells? Choć nie ukrywam, że do DC poszedłem na zasadzie - 'ludzie się jarają, zobaczę o co chodzi', a tym Hadesem się troszkę jaram sam z siebie no. 

 

Nie wiem, czy Ci się spodoba, bo to takie Dead Cells w rzucie izometrycznym. Podobnie jak w DC masz dash do szybkiej ucieczki, zwykłe i mocne uderzenie. System walki to zdecydowanie duży plus, bo nie jest przekombinowany, czy udziwniony, jak na przykład w ich innej grze Transistor. Muzyka i voice acting również bardzo spoko. Nie wiem jeszcze, jak fabularnie, ale na tą chwilę mogę powiedzieć, że jest to gra ze sporą dawką humoru. Teksty są przemyślane, zabawne i widać, że ktoś nad nimi przysiadł. Co mi się nie podoba? I tu będzie kontrowersyjnie. Nie wiem, czy taki przepych graficzny tego typu grze jest potrzebny, gdzie dużo się dzieje. Nie mam zarzutów co do postaci animowanych, ale nie do końca przemawia do mnie tło. Wolałbym schludnej, prościej, żeby była lepsza "widoczność". No ale, co kto lubi, ja jestem zwolennikiem prostoty, szczególnie w rogalikach, gdzie trzeba mieć "oczy szeroko otwarte". Do tego nie wiem też, czy nie jest tego wszystkiego za dużo, tej waluty, statystyk itd., tak jak mówię, wolę gdy jest tego mniej, a cały ciężar gry opiera się na dobrej walce i różnorodnych przeciwnikach, co akurat ta gra posiada.

Edited by zdrowywariat
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to post
W dniu 21.09.2020 o 13:29, pawelgr5 napisał:

Co do Hadesa to ja mam nadzieje, że w przeciwienstwie do Bastiona i Transistora to będzie jakies wsparcie i gra zostanie poteznie rozbudowana tak jak DC czy SV. Wcześniejsze gry tego studia to sztosy ale niestty koszmarnie krótkie.

Gra była cały czar rozbudowywana podczas early access i w tym momencie starczy spokojnie na 100h, jak nie więcej. To jest zupełnie co innego niż Bastion, Transistor czy Pyre (chociaż Pyre broni się trochę replayability). Jest multum rzeczy do ulepszenia, niesamowicie duża ilość dialogów + masz też ponoć rozwinięty endgame (jeszcze nie doszedłem do tego, a nie chcę sobie spoilować informacjami z neta).

 

Nie wiadomo czy gra będzie dalej rozbudowywana. Supergiant powiedziało, że na razie robią sobie przerwę i będą ustalać co dalej.

 

Podrzucam znowu link do playlisty z dokumentami na temat powstawania gry. Noclip robi naprawdę fajne dokumenty:

 

  • Upvote 1
Link to post

Raczej nie ma. Trochę dziwne by to było, bo gra ma bardzo szybkie tempo i pierwsze światy to głównie kilka minut zbierania dopałek i kształtowania swego BUILDA. Dla mnie to dobre stopniowanie napięcia i przez chwilę można sobie powymiatać bez ryzyka szybkimi atakami, co wygląda efektownie. Kupowanie tylu samu dopałek przez jakiegoś menusa byłoby raczej nudne. Ogólnie po opanowaniu gry całość do zakończenia idzie się jakieś pół godziny, ale masa upgrade'ów jest do tego konieczna, więc skróty nie miałyby takiego znaczenia co w niektórych rogalikach.

Link to post

Ok, na razie docieram dwie-trzy komnaty po walce z pierwszą Furią. A samą Furię okładałem chyba z 10 razy zanim ją pokonałem pierwszym razem :D

 

Sztos gra.

 

W lustrze można dopasowywać postać. Czy później da się ją tak dopakować, że przez komnaty idziemy jak burza? Czy samo ulepszanie w lustrze jest połowiczne a decydują zdobywane w komnatach apgrejdy?

Link to post

Hmm ciężkie pytanie.

 

W komnacie można zdecydowanie dopakować postać - zwiększyć dmg w konkretnych okolicznościach albo mobilność albo życie albo inne takie. Ja też gram na god-mode i trochę mi się poumierało, więc w tym momencie mam 50% odporności na obrażenia, więc praktycznie za każdym razem nawet jak mam chvjowe dropy to jestem w stanie dojść do ostatniego bossa.

 

Natomiast jak to w rogalikach bywa, jak ci się poszczęści to możesz złożyć takie ulepszenia, że nie ma mocnych.

 

Na przykład dzisiaj używałem rękawic i miałem boon od Aresa, że zakładam status Doom na ataku i na specjalu. Do tego z młotka wypadł mi obszarowy atak i specjał po uniku. Od Afrodyty dostałem zakładanie statusu Weak na uniku. Z lusterka miałem +40% obrażeń do przeciwników którzy mają 2 statusy albo więcej. A i jeszcze od tej dwójki miałem dodatkowy boon (są różne dla różnych kombinacji bogów), gdzie gdy przeciwnik miał Weak to status Doom sam się odświeżał.

Jednym słowem, szedłem jak przez masło - doskok do przeciwnika, założenie Weak, specjał z uniku, i walimy atak zakładając przy tym cały czas odnawiający się Doom.

Skończyłem run w 30 min.

Sam miód.

Edited by estel
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.