Opublikowano 4 godziny temu4 godz. Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Styczniowy numer dostępny od 2 stycznia (piątek)Prenumerata pocztowa wysyłka 29 grudnia (poniedziałek)Patronite i prenumeraty InPost wysyłka 29 grudnia (poniedziałek)Cena magazynu - 29,99 zł (116 stron + Kalendarz Gracza 2026) Roger: Numer 340 magazynu, który rozpoczyna rok 2026, trafia właśnie w Wasze ręce. Miniony rok był dla branży gier pełen zaskoczeń, ale przede wszystkim fali restrukturyzacji i zamknięć. Zanim jednak spojrzymy na trudne doświadczenia minionych 12 miesięcy, najważniejsze momenty i trendy, zapraszamy Was do zanurzenia się w najlepsze gry ostatniego roku. Redaktorzy tradycyjnie wybrali swoje TOP 10, które stało się fundamentem pełnego TOP 100 najlepszych produkcji 2025 r. A to ranking, którego nie można przegapić.Nowy rok zaczynamy też od spojrzenia w przyszłość. Androidy, niegdyś jedynie ciekawostki z filmów science fiction, pod koniec 2025 r. zaczęły funkcjonować w rzeczywistych zakładach i magazynach, wykonując pracę dotychczas zarezerwowaną dla ludzi. Co przyniesie w tej kwestii najbliższa przyszłość? Okazuje się, że nie lada rewolucję. W innym artykule, niejako dla kontrastu, stawiamy pytanie o granice życia i śmierci: co oznacza koniec, jeśli jeden zapis gry może go unieważnić? Od lat twórcy gier zamieniają śmierć w mechanikę, metaforę i akt głębokiej refleksji nad człowieczeństwem. Sprawdzamy, kto robi to najlepiej.Nie brakuje również popkulturowych fenomenów – serial „Stranger Things” stał się hitem Netfliksa dzięki festiwalowi nawiązań i easter eggów, przyciągając uwagę zarówno fanów horroru, jak i miłośników kultury i gier lat 80. Z kolei dla miłośników nieznanych historii i gier akcji przygotowaliśmy materiał o interaktywnych wariacjach Terminatora, które pozwalają odkryć batalie niemożliwe do pokazania w kinie. I maczała w tym palce… „Bethesda”. Niezwykle interesujący jest też program nagród dla pilotów dronów w Ukrainie. O cyfrowej armii w akcji, która działa niczym w rasowych strzelaninach FPP, piszemy z lekkim przerażeniem.W magazynie na dobre zagościło też Final Fantasy VII, a konkretnie – Crisis Core. Masa ciekawostek zza kulis produkcji to jedno, bo w artykule próbujemy pokazać też, jak duża franczyza może ewoluować, łącząc innowacje z hołdem dla klasyki. Będzie też o EA Sports BIG, zapomnianej już marce, która na stałe wpisała się w historię szóstej generacji konsol i inspiruje swoją unikatową mieszanką arkadowej jazdy bez trzymanki. Czemu projekt upadł? I kto tak naprawdę stał za jego narodzinami?Wraca też dział „O co chodzi jakby”, w którym opowiadamy, jak Silent Hill f przenosi psychologiczne horrory Konami na kolejny poziom, oferując subtelny, zdefragmentowany scenariusz, który wymaga od gracza pełnej uwagi i refleksji. Jeśli nie zrozumieliście fabuły nowej odsłony serii – nie martwcie się, pomożemy to wyjaśnić. A i prawie bym zapomniał – wiecie, czym są „foddian games”? Istnieją gry, które grafiką, mechaniką i myślą projektową celowo traktują odbiorcę z liścia. I co najdziwniejsze – w tym tkwi ich siła. O nich też piszemy.W numerze 340 nie zabraknie też ponad 20 recenzji świeżych produkcji – w sumie całkiem niezły wynik jak na początek stycznia. Witajcie w nowym roku, moi drodzy. Roku Grand Theft Auto VI. Przynajmniej do czasu kolejnego przesunięcia premiery :) zamów numer w sklepie PSX Extremezamów numer na AllegroTEMATY NUMERU2025 – redakcyjne podsumowanie rokuTOP 100 najlepszych gier 20252025 w kalejdoskopie – wydarzenia i trendyHARDKORPikselowa wiekuistość„Stranger Things” – więcej niż nostalgiaAndroidyO co chodzi jakby... – Silent Hill fGra w wojnęFoddian games – poetyka siermięgiRETRORetrocenzja – Disney’s Hercules Action GameTerminator – (nie)filmowe batalieCrisis Core: Final Fantasy VIIEA Sports BIGFELIETONYSuper Pisario [Michał Pisarski]Fabularna tawerna [Zax]Savepoint [Michał Walkiewicz]Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus]Story Mode [Adamus]Od gracza dla graczy [Mazzi]Okiem maniaka [Roger]STAŁE RUBRYKIPrenumerataCo nowegoOhayo NipponDobre, bo polskieHyde ParkHeadshotMyszaq lubiRegion FilmowyComix ZoneBardzo Ambitny Kącik AnimeGraczpospolitaGłos LuduPatroniteListyGRY / CO NOWEGOPokémon PokopiaSuper Meat Boy 3DThe Sinking City 2GRY / PLAYTESTMarvel Tokon: Fighting SoulsGRY / RECENZJEA.I.L.AAsterix & Obelix Mission BabylonBlood: Refreshed SupplyBubble Bobble Sugar DungeonsDestiny 2: RenegaciElden Ring Nightreign: The Forsaken HollowsForestrikeInazuma Eleven: Victory RoadLet It Die: InfernoMarvel Cosmic InvasionMicrosoft Flight Simulator 2024Mount & Blade II: Bannerlord – War SailsOctopath Traveler 0RoutineSamurai Academy: Paws of FuryShe’s LeavingSkate StoryTerminator 2D: No FateThe Berlin ApartmentThe Last Case of John MorleyThief VR: Legacy of ShadowTotal Chaos W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą prenumerat, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na sklep@psxextreme.pl lub posty w tym temacie.Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na: Facebooku, Instagramie i X/Twitterze.
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. Styczniowy numer to jak zwykle dwa główne dania- kalendarz i podsumowanie roku. Reszta to deser.
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. Fajnala nigdy dość, akurat w tym tygodniu sprawdzałem po ile leci limitka PSP z logiem Crisis Core o której zawsze marzyłem a której zdjęcie widnieje w artykule. Grę posiadam w oryginale, ale jakoś nigdy nie zdołałem jej dokończyć, a do nowej wersji nie mam przekonania.Niedawno rozmyślałem też o EA Sports BIG i o pogrzebaniu serii Def Jam. Brakuje też takich gier jak SSX, bo Steep to nie to samo... Edytowane 3 godziny temu3 godz. przez Grześ
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. Oh yeah! To jest ten numer który najbardziej lubię w całym roku. Obszerne podsumowanie 12 miesięcy i świetny kalendarz - warto wyłożyć te prawie trzy dychy. Super że piszecie o trochę zapomnianym już EA Sports Big. Fifa Street czy SSX były cool. No i Stranger Things, o tym serialu mogę czytać bez końca. To chyba dzisiaj zarywamy nockę dla kolejnych odcinków
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Godzinę temu, Perez napisał(a):Retrocenzja – Disney’s Hercules Action GameSuper! Mój ulubiony platformer 2D z dzieciństwa, a tam nawet levele 3d były. Muszę w to ponownie zagrać, nigdy nie przeszedłem trzęsienia ziemii podczas ataku cyklopa, coś mnie zabijało, nie wiedziałem jak to przejść no i zaczynaj grę od zera po game over. Okładeczka super. Numer oczywiście na wypasie, podsumowanie i kalendarz - to nas trzyma przy życiu do nowego roku.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Oby stal sie noworoczny cud i poczta dostarczyła prenumerate na długi weekend. Okładka świetna, na pewno bedzie zwracać uwagę na półce w markecie.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Autor 56 minut temu, MYSZa7 napisał(a):Romek top forma z okładkami ostatnioWarto dodać, że o ile przy gotowych artach Romek głównie ogarnia poustawianie tego, tak tutaj to już jego pomysł od A do Z - kolory, kompozycja bohaterów. Wyszło chyba nieźle :)
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. A wyobrażacie sobie, ze za rok taka okładka bedzie z postaciami z GTA VI?
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 8 minut temu, Perez napisał(a):Warto dodać, że o ile przy gotowych artach Romek głównie ogarnia poustawianie tego, tak tutaj to już jego pomysł od A do Z - kolory, kompozycja bohaterów. Wyszło chyba nieźle :)Okładka sztosik, ale nikt nie chciał zaplacić, zeby wbić na numer z kalendarzem, który ma największy nakład w roku?
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Autor 1 minutę temu, Shen napisał(a):Okładka sztosik, ale nikt nie chciał zaplacić, zeby wbić na numer z kalendarzem, który ma największy nakład w roku?Niestety czasowo ten numer wybitnie nie trafia w jakieś większe premiery. A to najczęściej działa tak, że jest premiera, jest budżet.
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Styczniowe numery to juz tradycja dobrej treści i okładki, które razem mówią potencjalnym czytelnikom dlaczego warto wciąż kupować Psxextreme w 2026r.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.