Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

To prawda, samochód jest elektryczny, minimalistyczny z małą ilością elementów i skrajnie ustandaryzowany. Teoretycznie warunki do bardzo niskiej awaryjności. 
 

Słyszałem, że Tesle oblewają przez układ hamulcowy. Kierowcy, co oczywiste i zrozumiałe, używają prawie tylko układu odzyskiwania energii do hamowania, co finalnie nie służy hamulcom, kiedy zaczyna testować i sprawdzać je diagnosta.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.12.2023 o 09:21, AdiCarrion napisał:

Ranking niezawodności aut używanych według niemieckiego ADAC.

Alfa ,Dacia i koreańce wyżej od niemieckiej trójcy-ależ to musi być szok dla januszy -ekspertów.

ranking awaryjności.jpg

A mają taki ranking jeżeli chodzi o testy zderzeniowe i bezpieczeństwo? Bo w tym temacie Dacia leży i kwiczy, nie bez powodu forumowy szef firmy kłócił się o to kiedyś z milaneze

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 4.12.2023 o 13:25, Bartg napisał:

Nie no zaraz, Tesla w poprzednim teście była klasyfikowana jako auto 2-3 letnie i wypadła świetnie, po pół roku wypada fatalnie, coś tu się nie zgrywa.

No przecież o tym piszę-nowsze Tesle są lepiej wykonane, natomiast w rankingu, który podałem zawarte są auta nawet kilkunastoletnie a pierwsze Tesle  były jakościowo padakami.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Czoperrr napisał:

Chyba już po zimie więc wczoraj wybrałem się na myjnię bo auto wyglądało już T R A G I C Z N I E. Czarny metalik wygląda zajebiście ale tylko przez chwilę. 

 

No właśnie ja przy wyborze przy każdym aucie unikałem białego i czarnego.
Poprzednie miałem srebrne i nawet po 1.5msca bez myjni nie wyglądało na brudne, bo kurz pył się adoptował i wyglądało po prostu jakby przyciemniło lakier :D

W tej chwili mam "beż impala" i też nie widać brudu na nim, tu fajny lakier się trafił bo zależnie od ilości słońca raz jest szary, beżowy albo wpadający w ciemny złoty.

  • This 1
Odnośnik do komentarza

tylko że tego modelu nie ma w Europie...

 

a tu przykładowe "europejskie" MG testowane przez NCAP:

https://www.euroncap.com/en/results/mg/4+electric/48646

https://www.euroncap.com/en/results/mg/zs+ev/39678

https://www.euroncap.com/en/results/mg/hs/39677

 

 

dla porównania Dacia która też konkuruje ceną:

https://www.euroncap.com/en/results/dacia/spring/44197

https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero+stepway/42506

Edytowane przez gtfan
  • Lubię! 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Nie czytałem szczegółów, ale pytanie czy 0 gwiazdek jest przez brak jakichś elektronicznych systemów typu kontrola martwego pola, utrzymywanie pasa ruchu czy automatyczne hamowanie, czy z powodu słabości konstrukcji. Bo jeśli przez brak  elektronicznych asystentów, to moim zdaniem nie oznacza wcale, że takie auto jest niebezpieczne, bo IMO najważniejsze jak się buda zachowuje w trakcie zderzenia, a nie czy jest jakiś dodatkowy pikacz albo kontrolka. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, LeifErikson napisał:

Nie czytałem szczegółów, ale pytanie czy 0 gwiazdek jest przez brak jakichś elektronicznych systemów typu kontrola martwego pola, utrzymywanie pasa ruchu czy automatyczne hamowanie, czy z powodu słabości konstrukcji. Bo jeśli przez brak  elektronicznych asystentów, to moim zdaniem nie oznacza wcale, że takie auto jest niebezpieczne, bo IMO najważniejsze jak się buda zachowuje w trakcie zderzenia, a nie czy jest jakiś dodatkowy pikacz albo kontrolka. 

 

z tego co czytałem wczoraj to problemem była fatalna ochrona pasażerów przez źle zaprojektowaną deskę rozdzielczą która podczas wypadku stwarzała zagrożenie dla bezpieczeństwa...

Odnośnik do komentarza

Jak w Pekinie jechałem 2-3 razy takim ich tworem to w środku się czułem jak w takim samochodziku, którym dzieci po markecie jeżdżą. Jeden duży plastikowy twór, konstrukcja i rama składa się jak z papieru. Nie bez powodu przez tyle lat wielu producentów z Chin nie mogło uzyskać homologacji u nas.

33 minuty temu, LeifErikson napisał:

Nie czytałem szczegółów, ale pytanie czy 0 gwiazdek jest przez brak jakichś elektronicznych systemów typu kontrola martwego pola, utrzymywanie pasa ruchu czy automatyczne hamowanie, czy z powodu słabości konstrukcji. Bo jeśli przez brak  elektronicznych asystentów, to moim zdaniem nie oznacza wcale, że takie auto jest niebezpieczne, bo IMO najważniejsze jak się buda zachowuje w trakcie zderzenia, a nie czy jest jakiś dodatkowy pikacz albo kontrolka. 

Jak nie ma systemów bezpieczeństwa i elektroniki, albo słabo chroni pieszego przy uderzeniu, ale rama i konstrukcja są ok to zwykle na te 1-3 gwiazdek modele się załapują. Przynajmniej tak zawsze było, za czasów kłótni milana z balonem o jego daczkę.

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, krupek napisał:

Jak w Pekinie jechałem 2-3 razy takim ich tworem to w środku się czułem jak w takim samochodziku, którym dzieci po markecie jeżdżą. Jeden duży plastikowy twór, konstrukcja i rama składa się jak z papieru. Nie bez powodu przez tyle lat wielu producentów z Chin nie mogło uzyskać homologacji u nas.

 


Ja miałem takie wrażenia jak jeździłem Dacią Spring, masakra. 

Odnośnik do komentarza

Czytałem ostatnio o niemieckich testach 3-4 letnich Tesli które trafiają na jakieś rygorystyczne przeglądy, duża ilość nie przechodzi z powodu zużytego zawieszenia poprzez obciążenie baterii i problemy z hamulcami. Co test, co kraj to inny obyczaj, no ale Niemcy podchodza do tego poważnie :whistling:

 

A widzieliście to? Chińczyki zrobili piękne auto :wub:

 

 

Odnośnik do komentarza

U nas się rozwodzi nad tym, czy warto tworzyć Izerę (moim zdaniem zdecydowanie warto dać szansę), a tymczasem nawet Wietnam od 0 stworzył z powodzeniem nową markę pojazdów elektrycznych

 

Wietnamski producent aut elektrycznych wyceniany wyżej niż Ford czy Stellantis - rp.pl

 

Ogólnie elektryczna rewolucja wywraca porządek do góry nogami i europejskie marki są trochę w dupie przyzwyczajone do wysokich marż.

Odnośnik do komentarza
On 12/15/2023 at 6:30 PM, Fanek said:

Czytałem ostatnio o niemieckich testach 3-4 letnich Tesli które trafiają na jakieś rygorystyczne przeglądy, duża ilość nie przechodzi z powodu zużytego zawieszenia poprzez obciążenie baterii i problemy z hamulcami. Co test, co kraj to inny obyczaj, no ale Niemcy podchodza do tego poważnie :whistling:

 

A widzieliście to? Chińczyki zrobili piękne auto :wub:

 

 

 

Niezly, ale nadal imho najładniejszy elektryk to Lucid Air w wersji Sapphire

 

image.thumb.png.54562dc49378cd8629d45d6f00e6f69d.png

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

to się porobiło

 

jak ktoś nie chce oglądać całego testu to podsumowanie jest od 33:15

 

rok temu byłem przekonany że wymuszoną elektryfikację zatrzyma proste dodanie do siebie kilku zmiennych i dojście do jakże oczywistych wniosków że to się zwyczajnie nie ma szans udać, teraz myślę że przymusową elektryfikację zatrzymają europejscy producenci samochodów

 

(edit: link wrzuciłem w momencie jak zaczynałem oglądać podsumowanie, teraz słucham i gość właśnie powiedział to samo co ja wyżej ;)

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...