Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

W weekend zrobiłem ponad 200 km i byłem w Dusznikach-Zdrój, bardzo fajnie się jeździ po krętych drogach. Ogólnie mam zrobione 600 km od odbioru auta, to więcej niż zrobiłem przez całe życie. Prawko mam od dawna, ale autem jeździłem raz na rok albo jeszcze rzadziej i to dopiero moje pierwsze autko. Muszę je umyć i doprowadzić do porządku to zrobię jakieś lepsze zdjęcia. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Kupiłem urządzenie, które czerwoną diodą sygnalizuje wypalanie dpf. Wpina się je do gniazda obd. Żadna kontrolka o tym nie informuje, jedynie trzeba patrzeć na podwyższone obroty i spalanie na postoju. Chodzi o to żeby nie przerywać procedury wypalania. Mi to nie jest potrzebne, ale już widzę jak kobita patrzy na powyższone obroty :) a lampka to lampka, nie gasić auta dopóki nie przestanie świecić, proste. 

 

20231103_184234.thumb.jpg.f5c18f20c434ef8f3181c6a114297b4d.jpg

Edytowane przez D.B. Cooper
Odnośnik do komentarza
On 11/3/2023 at 8:05 PM, D.B. Cooper said:

Kupiłem urządzenie, które czerwoną diodą sygnalizuje wypalanie dpf. Wpina się je do gniazda obd. Żadna kontrolka o tym nie informuje, jedynie trzeba patrzeć na podwyższone obroty i spalanie na postoju. Chodzi o to żeby nie przerywać procedury wypalania. Mi to nie jest potrzebne, ale już widzę jak kobita patrzy na powyższone obroty :) a lampka to lampka, nie gasić auta dopóki nie przestanie świecić, proste. 

 

20231103_184234.thumb.jpg.f5c18f20c434ef8f3181c6a114297b4d.jpg

Jak się takie urządzenie nazywa? Sprawdzę czy do peugeotów czegoś takiego nie ma. Chociaż jakiś geniusz tak zaprojektował gniazdo obd, że trzeba rozbierać tunel przedni, ale wolałbym sprawdzić jeśli jest opcja. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Mustang napisał:

Wprowadzili w końcu nowy, tańszy model, to są wzrosty. 

A jaki on tańszy - przed premierą Tonale to Stelvio chodziło od 150k, a jakby nie patrzeć to auto większe, z porządnym silnikiem a nie jakimś downsizingowym czymś. Szkoda że coś się w Alfie odwaliło i z aut które w 2020r kosztowały konkurencyjne pieniądze (Giulia od 120k, Stelvio od ok 150k) nagle wywaliło ceny na ponad 230k bez wyraźnego powodu. Wiem oczywiście że ten skok częściowo wynika z wycofania podstawowej "budżetowej" wersji i silnika 200KM z tylnym napędem w Giulii, ale tylko częściowo bo ceny innych wersji też poszły w górę jakieś 30-40% stając się zwyczajnie mało opłacalne.

 

Ale ten wystrzał cen do poziomów absurdalnych to chyba obecna taktyka całego koncernu - np. Tipo od ponad 100k? No sorry. 

Odnośnik do komentarza

Ostatnio siedziałem w Skodzie Scali, bardzo mi się spodobało, mógłbym mieć ten samochód. Takie 150KM automat brzmi idealnie dla mnie, full wypas wersja w tym momencie to 130k po rabacie. W przyszłym roku ma być lifiting, to się wybiorę na jazdę próbną. Ogólnie Scala ma idealne proporcje dla mnie pod względem wielkości i rozmiaru bagażnika.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, krupek napisał:

Teraz to już nawet za Picanto, albo i10 trzeba dać 60k, żeby cokolwiek w nich mieć. Goły Duster ponad 80k, a pamiętam jak kupowałem Focusa to przez chwilę nawet myślałem o Dusterze, bo za 80k to była dosyć bogata wersja.

Zgadza się, ale ten wzrost cen w Kia jeszcze można tłumaczyć tym że by się mniej więcej pokrywał inflacją. Przynajmniej tak było jak patrzyłem na Ceeda którego sam mam - ta sama wersja co moja kosztuje teraz jakieś 20% więcej, a ma większy i mocniejszy silnik i lepsze wyposażenie. Ale wyjaśnienia aż takiego wzrostu cen w Alfie to serio nie widzę...

Odnośnik do komentarza
55 minut temu, Shago napisał:

Ostatnio siedziałem w Skodzie Scali

Mnie się bardzo spodobała Octavia Scout. Też fajny wybór silników, automat DSG, napęd 4x4, większy prześwit i za 170k można mieć bardzo dobrze wyposażoną wersję. Bardzo też mi się podoba stylistyka wnętrza z tym drewnem w kokpicie. Fajna, tańsza alternatywa w zakupie i utrzymaniu od A4 Allroad.

 

51 minut temu, gtfan napisał:

Zgadza się, ale ten wzrost cen w Kia jeszcze można tłumaczyć tym że by się mniej więcej pokrywał inflacją. Przynajmniej tak było jak patrzyłem na Ceeda którego sam mam - ta sama wersja co moja kosztuje teraz jakieś 20% więcej, a ma większy i mocniejszy silnik i lepsze wyposażenie. Ale wyjaśnienia aż takiego wzrostu cen w Alfie to serio nie widzę...

Alfy jakoś nigdy mnie nie jarały, ale to samo ceny np w Mercedesie i Audi za modele typu A4 i klasa C.

 

 

A dziś rzuciło mi się w oczy takie znalezisko a propos cen aut kiedyś i dziś:

FB_IMG_1699436834275.thumb.jpg.11d812868252abb69b526ec3b7b18b80.jpg

 

Odnośnik do komentarza

2.0 115KM :sadkek:. Ależ to musiało palić.. Dzisiaj Ford z 1.0 wyciska 170KM :kekw:

 

A ta Skoda Scout wygląda zajebiście :obama:, tylko cóż, trochę za droga jak na samochód, którym będę jeździł od święta :frog:. I po przemyśleniu te kombi to jednak długie są, wkurzał bym się szukając miejsca na mieście, bądź parkując na swoim miejscu w garażu podziemnym tuż przy filarze..

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, krupek napisał:

 

A dziś rzuciło mi się w oczy takie znalezisko a propos cen aut kiedyś i dziś:

FB_IMG_1699436834275.thumb.jpg.11d812868252abb69b526ec3b7b18b80.jpg

 

 

tylko tak szczerze - goła Octavia I z silnikiem 75KM za 43k w 99r - jeszcze parę lat temu podobnie kosztował Fiat Tipo 1.4 sedan który w sumie byłby porównywalnym pod względem wyposażenia, ale troszkę nowocześniejszy autem ;) 

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza

Plus zarobki zupełnie inne. 
 

Scala, szczególnie Monte Carlo i 1.5 tsi? Na pewno bardzo fajne w praktyce połączenie. Czerwone detale jak w GTI od VW, jedna z najlepszych nazw wersji wyposażenia ever, silnik o świetnej relacji osiągów do zużycia paliwa. Zresztą nawet Fabia w takiej konfiguracji wydaje się fajna i zbliżona osiągami do typowo sportowych wersji sprzed kilku lat.

Odnośnik do komentarza

Scala fajne auto sam o takiej myślałem, ale finalnie KIA w podobnej cenie daje dużo więcej. Scala to trzeba pamiętać dalej po prostu większe POLO, a Cee'd to kompakt pełną gębą. 

 

Krupek wspominał o Scout I ogólnie mając do wyboru takie samochody jak właśnie scout, allroad, alltrack absolutnie nie widzę sensu kupować suva. Idealnie połączenie samochodu "do wszystkiego"

Edytowane przez Sedrak
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, gtfan napisał:

A jaki on tańszy - przed premierą Tonale to Stelvio chodziło od 150k, a jakby nie patrzeć to auto większe, z porządnym silnikiem a nie jakimś downsizingowym czymś. Szkoda że coś się w Alfie odwaliło i z aut które w 2020r kosztowały konkurencyjne pieniądze (Giulia od 120k, Stelvio od ok 150k) nagle wywaliło ceny na ponad 230k bez wyraźnego powodu. Wiem oczywiście że ten skok częściowo wynika z wycofania podstawowej "budżetowej" wersji i silnika 200KM z tylnym napędem w Giulii, ale tylko częściowo bo ceny innych wersji też poszły w górę jakieś 30-40% stając się zwyczajnie mało opłacalne.

 

Ale ten wystrzał cen do poziomów absurdalnych to chyba obecna taktyka całego koncernu - np. Tipo od ponad 100k? No sorry. 

Taką mamy ogólną politykę cenową producentów.

Znasz jakieś tanie auta budżetowe obecnie poniżej 100k wykraczające poza segment aut miejskich? Albo czteronapędowe sedany o dobrych osiągach w niskiej cenie?

Porównując podobnie skonfigurowane auta Giulia jest wciąż tańsza od BMW 3.

Odnośnik do komentarza

Podobnie ma kosztować nowy Citroen C3, który swoją drogą wygląda świetnie:

 

image.thumb.png.a9d3563a45fc329af679f20440df3723.png

 

Jak ktokolwiek będzie produkował spalinówki po 2030 to będzie dobrze.

 

Osobiście obstawiam, że następna osobówka będzie moim ostatnim autem spalinowym na własność, później tylko abonament/wynajem/jakkolwiek to nazwać.

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Znowu latam zastępczymi autami, tym razem Polo 1.0 TSI z DSG i T-Roc 2.0 TDI też DSG. I ponownie zauważam, jak przyjemnie jeździ się z miękką hybrydą, której tutaj w obu przypadkach brak.
Czy 1.0 TSI, czy w mniejszym stopniu, ale również 2.0 TDI, DSG trzyma na bardzo niskich obrotach, na których po prostu brakuje momentu i samochód w trybie D zamula przed kickdownem. Tymczasem w eTSI nawet przy 1500 obrotów i mniej wystarczy leciutko wcisnąć gaz i samochód się przyjemnie rozpędza, jest ten elektryczny boost. Do tego nie ma wrażenia wibracji czy trzymania auta na za niskich obrotach, a w tym dieslu takie jednak trochę mam.

Tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, żeby kolejne auto też było w jakimś stopniu zelektryfikowane.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...