Skocz do zawartości

Tak zwane indie


Mikes

Rekomendowane odpowiedzi

Niekoniecznie, tutaj jest filmik z gameplayem z PAX http://kotaku.com/bastions-writer-talks-about-their-next-game-transisto-458678698 . Widać jednak, że w rozgrywce jest jakiś fundamentalny nowy element, który pozwala jakby "spausować" grę i zaplanować następną akcje. Jakaś forma tur to ma być.

 

edytka: tutaj jeszcze więcej

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Super Hexagon za 1$, wersja DRM-Free oraz klucz Steam - http://superhexagon.com/

 

10,000 kluczy Steam do Fairy Solitaire za darmo - http://www.epicsolitaire.com/

 

EDIT:

Super Hexagon kupujcie zdecydowanie... jeśli jesteście robotami lub koreańczykami ;p

 

EDIT2:

Jeszcze nigdy nie słyszałem tylu "Game Over" w przeciągu 10 sekund. :P Niemniej jednak coś jest w tej grze takiego, że wciąga, a gdy już się wpadnie w trans, to nawet coś tam wychodzi i sprawia frajdę. Za 1$ polecam, aczkolwiek to chyba wyszło też na androida, na którego może być lepszym wyborem.

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza

Ostatnio próbowałem się przekonać i ciężko idzie. Najbardziej boli s(pipi)e sterowanie w porcie na OSX (nie działa pad od xboxa jakimś cudem) a i sama "pływalność" kursorka potrafi zirytować. Poza tym, wolałbym, żeby restarty były jeszcze szybsze. Niby trzeba tylko pacnąć spacje, ale juz sie troche wychodzi z rytmu.

 

Narazie wytrwałem 29 sekund...

Odnośnik do komentarza

W zasadzie bez przerwy się robi to samo, aż w końcu musisz osiągnąć perfekcję...

Tak i nie - zależy do czego się odnosisz. Zasady gry są banalnie proste w założeniach, owszem, ale same poziomy nie są za każdym razem identycznie i nie da się zapamiętać i zautomatyzować całości, a co najwyżej poszczególne typy "przeszkód". Losowość, w pewnym sensie, a reszta to nadal zręczność i skupienie uwagi.

 

Pograłem godzinkę niecałą, przeszedłem pierwszy poziom, drugi 40 sekund, trzeci może spróbuję jak zostanę robotem. Generalnie tak jak wspomniałem w pewien "trans" trzeba wejść i w pewnym momencie całość przychodzi naturalnie. Gram na klawiaturze i tylko czasami "płynność" strzałki daje o sobie znać.

 

Muzyka ekstra.

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że gra na padzie musi być łatwiejsza, niż na ekranie telefonu. Tak czy siak, to głównie walka ze stresem... same zadanie jest banalnie proste, masz te pasy, które wyznaczają szerokość przeszkód i ruchy, które trzeba wykonać, generalnie nie są jakieś hardkorowe. Ja zazwyczaj odpadam, bo po prostu to (pipi) się cały czas kręci i nie mogę się nagle połapać, czy lewo czy prawo. W tym sensie zaiste trzeba wejść w pewien trans i żyć tym kalejdoskopem, żeby w to grać normalnie.

Odnośnik do komentarza

Hmm, prawdę mówiąc to najzabawniejsze w tej grze jest to, że mimo poziomu trudności sprawia ona frajdę i (przynajmniej mnie) w ogóle nie frustruje. Czasem w prostych platformówkach zaczynam kląć gdy jakiś skok mi się nie uda, albo zginę w jakiś tani sposób, niczym w Limbo. Tutaj zaś po prostu zaczynam od nowa i gram dalej. Nie irytuję się, a bawię.

 

Udało mi się przejść Hexagon i Hexagoner, a w Hexagonest jakieś 30 sek wytrwać. Ten ostatni myślę jest jeszcze do przejścia dla niedzielnego gracza, aczkolwiek trochę szczęścia też potrzeba. Poziomów Hyper jednak już wałkować nie będę chyba, bo to nie tylko wymaga precyzji kursora, ale już rozpoznawania kierunku obrotu i poszczególnych typów zapadających się ścianek.

 

Fajna gierka mimo tego. Wbrew pozorom wcale nie tylko dla "hardkorowców", o czym sam się przekonałem. Na PC jednak sugeruję grać w oknie.

 

EDIT:

54 sekundy na Hardest i 55 na Hardester o_O

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza

Pochwalę się, a co! :P

 

Byłem pierwszy do nabijania się z tej gry, że roboty i koreańczycy, a koniec końców śmiem twierdzić, że jest ona o wiele bardziej przystępna, łatwiejsza i szybsza do wyuczenia przez niedzielnego gracza niż wszelkie bijatyki, doty, starcrafty i temu podobne.

 

Kluczem do sukcesu jest nawet nie tyle zręczność i skupienie, co odpowiednie sterowanie. Większość swych rekordów pobijałem na stacjonarce z klawiaturą o głębokich klawiszach, podczas gdy na laptopie strzałka się ślizgała. A podobno na ekranach dotykowych jest jeszcze gorzej. Samą grę ustawiłem, aby wyświetlana była w oknie, co by więcej ogarnąć wzrokowo. Reszta przychodzi sama naturalnie w miarę zabawy.

 

Promocja trwa jeszcze dzień, więc warto za tego 1$ kupić. Ba, nawet za pełną kwotę warto, przełamując jakiekolwiek opory, że to "gra indie na dwa klawisze praktycznie bez grafiki". Istotne jest to, że sprawia radochę. Toż to chyba pierwsza gra, w której mile się bawiłem w poprawianie i bicie własnych rekordów, bez nadmiernej frustracji. Wręcz przeciwnie.

 

 

PS. screenshot to raptem ukończony trzeci poziom, podczas gdy każdy ma jeszcze wersje hyper. Ale nawet na Hyper Hexagonest przy pierwszym podejściu nabiłem 20 sekund, a na Hyper Hexagon mam obecnie 55 sekund. Tak więc da się!

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza

No właśnie tak podejrzewałem, że na padzie (albo nawet klawiaturze...) i większym ekranie gra jednak musi być łatwiejsza. Ogólnie granie na ekranie smartfona uważam za żart i Super Hexagon jest jedną z najlepszych gierek w tym względzie (sterowanie proste, łatwe, gra widoczna i krótkie sesje), ale i tak nie jest to zbyt wygodne. Ale czy to lepiej dla gry? Wydaje mi się ewidentnie na urządzenie doręczne. Na PC to można obadać VVVVVV...

 

 

W ogóle skoro jesteśmy w dziale PC, to nie wiem czy ktoś pisał, ale niedługo wyjdzie Fez na blachy. Gra była najwyżej w moim top 10 roku zeszłego... przynajmniej spośród tych gier, które już nie były indie gierkami na pecety.

Edytowane przez ogqozo
Odnośnik do komentarza

No jak to inaczej nazwać? Że efekt jak po zażyciu odpowiedniej ilości środków odurzających? ;p

 

Nie jest to sztywny rzut z góry, a postać nie jest ciągle w centrum ekranu, lecz wszystko przy poruszaniu się lekko przekręca na boki i przemieszcza, co w połączeniu ze specyficzną oczojebną kolorystyką i ciągłymi błyskami i migotaniem ekranu przyprawia - przynajmniej mnie - o lekkie mdłości. Rozumiem, że to poniekąd istotna część stylu gry, ale niestety tak jak niski FOV w FPSach jest to element, przez który sceptycznie podchodzę do zakupu.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...