Skocz do zawartości

Wiedźmin 3: Dziki Gon


Rekomendowane odpowiedzi

Może jestem jakiś dziwny, ale nie specjalnie widzę różnice w grafice między wydajnością a rt na ps5. Tzn w rt chyba rozdzielczość się pogarsza no i płynność. Jakieś tam drobne „smaczeczki” dostrzegam przy wodzie czy świecach. Ale gamechangerem jest plyyyynnosc,jak w każdej grze w sumie.  Juz bym chciał odhaczać pytajniki na mapie, a tu żona się pochorowała i trzeba w świąteczne porządki bardziej się zaangażować niż miałem w planach :gayos:

Edytowane przez Szajka
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, ginn napisał:

 

No może poza stabilnymi 30 fpsami, bo jednak w niektórych miejscach różnica jest spora i zwyczajnie mi przykro, że tracę na wizualiach w trybie wydajności. Ciekawe, czy wyciągnięcie stabilnych 30 klatek to kwestia jakiegoś hotfixa. 

 

To magiczne 45fps już by robiło robote przy 4k i włączonym RT. Ale Redzi raczej nie będą mocy przerobowych przerzucać by uzyskać taki efekt.

Odnośnik do komentarza

Dla mnie na tym całym uber+ bez rt, to  wygląda jak 1.32 z HD Reworked z dodatkowymi bajerami. Potwory są lepszej jakości czy więcej detali w dalszych planach. Ale woda czy roślinność to prawie to samo. Przy czym tutaj to "prawie" robi niewielką różnicę. Cała para poszła na rtxy i tam dopiero widać różnicę w jakości.

Jest jakiś mod co poprawi ten stan jak się nie ma rtxa? Bo na nexusie trochę tego jest, ale ktoś może coś poleci.

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, PiotrekP napisał:

Dla mnie na tym całym uber+ bez rt, to  wygląda jak 1.32 z HD Reworked z dodatkowymi bajerami. Potwory są lepszej jakości czy więcej detali w dalszych planach. Ale woda czy roślinność to prawie to samo. Przy czym tutaj to "prawie" robi niewielką różnicę. Cała para poszła na rtxy i tam dopiero widać różnicę w jakości.

Jest jakiś mod co poprawi ten stan jak się nie ma rtxa? Bo na nexusie trochę tego jest, ale ktoś może coś poleci.

 

Nie jest wykluczone, że to rzeczywiście jest HD Rework. Jeśli ktoś modował wcześniej wiedźmina to poza RT tu za bardzo nie ma nowości i graficznie już wszystko widzieliśmy.

 

 

Edytowane przez UberAdi
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Szajka napisał:

Może jestem jakiś dziwny, ale nie specjalnie widzę różnice w grafice między wydajnością a rt na ps5. Tzn w rt chyba rozdzielczość się pogarsza no i płynność. Jakieś tam drobne „smaczeczki” dostrzegam przy wodzie czy świecach. Ale gamechangerem jest plyyyynnosc,jak w każdej grze w sumie. 

 

Dla mnie gra wygląda znacznie gorzej w trybie RT. Rozdziałka jest nie do zaakceptowania przy dzisiejszych TV, dodatkowo całość pogarsza całkowity brak płynności. 

 

Jak ktoś się męczy w tym trybie, to serio podziwiam za wytrwałość, ale jaki w tym cel, to już nie rozumiem :dunno:

  • This 2
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, oFi napisał:

 

To magiczne 45fps już by robiło robote przy 4k i włączonym RT. Ale Redzi raczej nie będą mocy przerobowych przerzucać by uzyskać taki efekt.

Raczej nierealne, a nawet na pewno ;) obecnie w trybie RT masz rozdziałkę minimalnie wyższą niż full HD i często poniżej 30fps.

 

2 godziny temu, PiotrekP napisał:

Dla mnie na tym całym uber+ bez rt, to  wygląda jak 1.32 z HD Reworked z dodatkowymi bajerami. Potwory są lepszej jakości czy więcej detali w dalszych planach. Ale woda czy roślinność to prawie to samo. Przy czym tutaj to "prawie" robi niewielką różnicę. Cała para poszła na rtxy i tam dopiero widać różnicę w jakości.

Jest jakiś mod co poprawi ten stan jak się nie ma rtxa? Bo na nexusie trochę tego jest, ale ktoś może coś poleci.

 

 

Nie ma żadnego moda (nie tylko do tej nowej wersji 1.4, ale też nigdy nie było do wersji 1.32), który poprawiałby rzeczy ulepszone przez RT.

 

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7232?tab=description

 

Póki co to jest najlepszy mod graficzny, dodaje skalowanie opcji graficznych sporo ponad uber+ i wcale nie zżera zbyt dużo fps, a efekty bardzo fajne. Dużo zwiększona ilość NPCów (w końcu czuć, że Novigrad to duże i zaludnione miasto), zwiększone zasięgi rysowania i LOD, dużo więcej trawy/roślin/drzew, obiekty wczytują się w swojej najbardziej szczegółowej wersji z dużo większej odległości. Sprawia, że praktycznie w ogóle nie mam pop upu.

 

I co najważniejsze sprawia, że gra w ogóle nie korzysta z tych makiet 2D drzew i roślinności w oddali (wyglądającymi jak namalowane), wszystkie drzewa/roślinność są normalnymi modelami 3D normalnie oświetlonymi z cieniami itd. po sam horyzont.

 

 

fcufTwu.jpg

 

 

Daje to też fajny boost do odbić RT, bo Redzi powiązali ilość odbić z LOD i wydłużając LOD znacznie zwiększa się ilość odbijanej roślinności w wodzie.

 

BVjwqZg.jpg

 

 

 

28 minut temu, UberAdi napisał:

Nie jest wykluczone, że to rzeczywiście jest HD Rework. Jeśli ktoś modował wcześniej wiedźmina to poza RT tu za bardzo nie ma nowości i graficznie już wszystko widzieliśmy.

 

Bo poza RT z graficznych rzeczy to jest tylko HDRP Hulka Hogana (i HD reworked potwory) i nowa roślinność (+nowe opcje uber+ na PC, ale to sobie można samemu w configu było zmienić).

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Szajka napisał:

Może jestem jakiś dziwny, ale nie specjalnie widzę różnice w grafice między wydajnością a rt na ps5. Tzn w rt chyba rozdzielczość się pogarsza no i płynność. Jakieś tam drobne „smaczeczki” dostrzegam przy wodzie czy świecach. Ale gamechangerem jest plyyyynnosc,jak w każdej grze w sumie.  Juz bym chciał odhaczać pytajniki na mapie, a tu żona się pochorowała i trzeba w świąteczne porządki bardziej się zaangażować niż miałem w planach :gayos:

No nie wiem, różnice gołym okiem widać nawet w scenie otwierającej grę jak staniesz na balkonie - wówczas sobie włącz i wykacz RT. Do tego wszelkie jaskinie czy mniejsze pomieszczenia, woda to tam mały pic w przypadku konsol.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Bielik napisał:

No nie wiem, różnice gołym okiem widać nawet w scenie otwierającej grę jak staniesz na balkonie - wówczas sobie włącz i wykacz RT. Do tego wszelkie jaskinie czy mniejsze pomieszczenia, woda to tam mały pic w przypadku konsol.

No właśnie na tym balkonie pierwszy raz doszukiwałem się różnic. Dla mnie one były marginalne,nie rzuciły mi się od razu w oczy,za to pogorszenie w prędkości animacji i rozdzielczości od razu odczułem :sapek:

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Czemu u arcymistrzowskich kowali/płatnerzy nie mogę wykonać arcymistrzowskiego pancerza i mieczy z serialu? mam schematy, ale brak opcji wytworzenia. Zrobiłem na mistrzowski i dalej kicha.

 

Edit: Tak, jak pisze @Figuś, zapomniałem, że to tylko u tego typa, plus zniknął mi jego znacznik na mapie. Dalej tego nie potrafią naprawić. Pancerzyk zostanie na mistrzowskim, ale miecze poszły na full.

Edytowane przez PiotrekP
Odnośnik do komentarza

Dalem dzisiaj kolejną szansę grze w trybie RT ale jest to kompletnie niegrywalne. Kiedy mniej się dzieje to jeszcze ujdzie ale kiedy stajemy w szranki z większą ilością przeciwników to gra chrupie co nie jest przyjemne. Niestety na konsolach tylko tryb wydajności  ma sens.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 19.12.2022 o 15:47, walek napisał:

Pytanie do graczy mocno ogarniętych Wieśka 3. Czy zabijanie randomowych oponentów, potworów itd (sporo tego przy eksploracji świata) daje wymierne korzyści w postaci szybszego levelownia? Czy tylko zadania poboczne oraz główne szybciej leveluja postać?

Ps. Są jakies poradniki do Wiedźmina dla totalnych amatorów? Bo ilość rzeczy jakie zbieramy, craftujey, budujemy itd jest przeogromna- tego jest miliony :) . Nie jest przyzwyczajony do gier RPG. Z dala omijałem takie pozycje. :) W ogóle ten wiedźmin to klasyczna PeCetowa szpil RPG.

 

Z miejsc do levelowania jakie znalazłem sam we wczesnej grze jest okolica rozbitego statku tam gdzie w jednym z zadań dotyczącym strzeżonego skarbu walczymy z dość wymagającą 

Spoiler

Północnicą

 

Nieopodal znajduje się miejsce, gdzie respawnują się ciągle topielce na levelu 10tym. Można sobie Gerwazym nurkować i ciukać je za pomocą kuszy.

 

18530e68de283-screenshotUrl.thumb.jpg.181df18844e51a282c149261014eb203.jpg

 

Miejsce jest dobrze widoczne na mapie i trudno jest je ominąć bo obok znajduje się wspominany quest. Dla postaci poniżej 12lvl może to być dobry spot do farmienia kilku poziomów.

 

Gram sobie i jestem mega zadowolony. Błędów żadnych narazie nie uświadczam, jedynie raz podczas pływania napotkałem lewitujace w powietrzu pakunki. 

 

18530e6a8ca36-screenshotUrl.thumb.jpg.4a1e593dd9a3ee5328c9b8615b3c5873.jpg

 

Ogólnie cieszę się grą jak nigdy wcześniej. Czuję że czeka kilkaset godzin nieprzerwanej exploracji bo tak właśnie lubię ogrywać ukochane tytuły.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Przechwaliłem ostatnio grę. Co jakiś czas, chyba po kilku godzinach grania, gra się wysypuje w nietypowy sposób. Mianowicie obraz staje się zamazany i rozmazany, tak jakbym przesunął suwak na najgorszą jakość grafiki albo jeszcze gorzej. Można grać ale słabo to wygląda - gorzej niż na najniższych ustawieniach w czystej wersji wydanej kilka lat temu. Ostatnio pojawił się nietypowy błąd, bo w sytuacji jak wyżej gra rzuciła mi tekstury wody na całą mapę. Akurat wychodziłem z zamku Barona aby znaleźć

Spoiler

wejście przez rzekę i studnie

to już za mostem była "woda". Z racji, że było tam trochę niżej to otoczenie wyglądało jakby było pod wodą (z tym filtrem w sensie), a na górach jakbym wychodził ponad tafle wody.

 

W takich przypadkach pomaga wyjście z gry na pulpit i ponowne uruchomienie. Przy wyjściu pojawia się komunikat z goga, że gra się wysypała i można zaraportować błąd. Poza tym jest dobrze. Momentami aż chciałbym zrobić zdjęcie ale gram na PC więc nie będę wstawać za każdym razem do klawiatury i klikać print scrn. W sumie jest jeszcze foto mod. Odpaliłem też grę na XSX i poza mniejszą płynnością jakoś nie widzę działania RT, które mogłoby mi to zrekompensować. Tak więc zostanę przy PC raczej.

Odnośnik do komentarza

Czyli XSX lepiej trzyma klatki przy RT, które jednak ogranicza się do RTGI i RTAO, bo odbicia to podbite SSR i ogólnie to raczej polecają grać w Performance, bo "RT" to ciągłe ścinki i stuttering, a także gówno rozmazane.
Na PS5 za to dużo lepszy draw distance - na klocku pod tym względem to poprzednia generacja.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...