Skocz do zawartości

Targi: E3, GC, TGS


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, ASX napisał:

napisałem że że nie przypomian sobie konferencji która zaoferowałaby lepszą ofertę dla graczy (zapowiedzieli 26 nowych gier do game passa, w zasadzie co miesiąc do końca roku będzie wychodzić nowa gra first party), jeśli się z tym nie zgadzasz i uważasz że to nic specjalnego to  oczywiście masz prawo do takiej opinii ;) 

Widać, że głównie żyjesz GP i traktujesz go bardzo osobiście, więc nawet rozumiem twoją perspektywę, ale ja nie w taki sposób konsumuje gry, więc to nie jest dla mnie żaden gamchanger. Nie lubię też grać pod presją czasu, czy na raty w obawie, że coś mi zniknie z oferty, a poza tytułami first party(wykluczając gry z Forza w nazwie) nie mam takiej pewności.

Nigdy nie byłem w stanie ogrywać wszystkich gier, które chciałem i to nie jest kwestia czasu,  pieniędzy, ani zasługa GP. To jest po prostu niewykonalne.

Nie robią mi te cyferki, ale spoko, dla fanów abonamentów, na pewno jest to fajne. Coś tam zawsze ich zainteresuje.

 

Właśnie tak uważam, bo popatrzymy na spokojnie:

  • 27 lipca – Microsoft Flight Simulator - już było mówione - dla mnie nuda
  • 25 sierpnia – Psychonauts 2 - multiplatforma, ale może być spoko
  • 12 października – Back 4 Blood - coop, zombie - nie mój target
  • 28 października – Age of Empires 4 - strategia, w dodatku na blachę - jak najdalej
  • 9 listopada – Forza Horizon 5 - było mówione - może być fajnie
  • Święta – Halo Infinite - Master Chief jest twoim idolem, jarasz się jego umorusaną zbroją w przerywniku. Spoko, nic mi do tego. Mnie to nie zachwyca.
7 minut temu, ASX napisał:

Wolałbym dyskutować na argumenty, a nie prywatne podjazdy, podszczypywania czy insynuacje. 

Najpierw zacznij od siebie, bo to ty wbijasz kij w mrowisku z niby niewinnym "taka ciekawostka panowie na dzisiaj, xbox ma więcej zapowiedzianych gier nextgenowych niż konkurencja, która wierzy w generację". Albo wbijasz do tematu soulsów "no słuchajcie, demonsy nie są nextgenowe, papatki, pozdrawiam". Sam się do tego celowo przyczyniasz i chcesz gadać o podszczypywaniach.

Nie wiem o co ci chodzi, ja tylko informuje, bez żadnych podtekstów - tak zaraz pewnie odpowiesz.

7 minut temu, ASX napisał:

xd Wybacz ale będę sobie wklejał takie branżowe artykuły i twitty jakie mi się podobają i nie łamią regulaminu i  naprawdę nie rozumiem tego jak wklejenie gratulacji z publicznego konta Shu Yoshidy i Hermana Hulsta gdzie pogratulowali xboxowi udanej konfernecji mogłoby komukolwiek przeszkadzać, ale jak widać się myliłem.  Myśle że takie rzeczy, kiedy szefowie obu firm doceniają nawzajem swoją prace powinny łączyć graczy a nie dzielić. 

Łykasz każdą PR-ową bździnę - w zasadzie nie wierzę, że łykasz. Prędzej odgrywasz pewną rolę, bo to jest aż niewiarygodne jak można być takim naiwniakiem. Wklejaj sobie zdrów, ale na tego typu forach większą wartość mają właśnie opinie użytkowników(nieważne, czy ci się podobają czy nie), bo do tematów o grach też nikt nie wrzuca pełnych recenzji. Raczej chodzi oto, żeby zobaczyć, co myślą szaraki.

7 minut temu, ASX napisał:

 

xD masz jakieś dziwne mniemanie o sobie 

 

No widzisz jak to jest, szybko zostałeś sprowadzony do parteru. Jak będzie kiedyś gotowy, to daj znać.

  • Plusik 7
Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Ukukuki napisał:

 

Saturn bardzo słabo radzi sobie z grami 3D. 

No co ty z tej maszynki wyciągali cuda jak vf2, duke, exhumed, quake, nights, tomb itd. czy myślisz, że nie dałby rady z ff7 na prerenderowanuch tłach? 

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Faka napisał:

E tam, z takim Tomb Raider jakoś spoko się grało, jak miałem pożyczonego od kumpla Segę Saturn za PSX, to ograłem takie Turoki, Tomb Raider, Command & Conquer, czy wyścigi samochodowe, nie było takiej tragedii z grafiką 3d.

 

Tutaj nawet porównanie zrobili z Tomb Raider

 

 

 

Wkleiłeś filmik gdzie było nagrywane na emu :reggie:  Pierwsz TR na Saturnie kręci się w okolicy 20 klatek co i tak jest dobrym osiągnięciem bo sporo gier lata poniżej 20. Pierwszy TR na PS to okolice 30 klatek ale nie są stabilne. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, SlimShady napisał:

 

 

Adwokata nikt nie potrzebuje. Zbanowany książę cyganów na alterze będzie mi coś pisał o CW. Kto tam głównie urzęduje, ja czy ty? Nie wcinaj się między wódkę, a zakąskę, bo nic nie wnosisz do tematu.

Słuchaj będę się wcinał tam gdzie mi się podoba, bo od tego jest to forum. No chyba, że znowu mnie admin zbanuje. A ty się chłopaku tak nie gorączkuj z tą swoją krucjatą chuj wie o co, bo gorąco jest i udaru dostaniesz. 

Poza tym ja np. lubię poczytać newsy z tweetera na forum bo nie używam takich cudów a na pewno jest to lepsze niż korzystanie z portalu ppe. 

Edytowane przez lpcl
Odnośnik do komentarza

@Faka Nawet na tym filmiku widać w 4:14 jak zakrzywia się tekstura podłogi na Saturnie. Saturn mógł sobie poradzić z 3d ale trzeba było w to włożyć o wiele więcej pracy niż na N64 lub PS1. Z tego co czytałem trzeba było wykorzystać jednocześnie 2 CPU które miał, aby uzyskać dobre efekty i można to porównać tylko do zamotania jakie było na początku z PS3 i '7 rdzeniowym' Cellem (który bardziej działał jak jedno rdzeniowy ale 6cio wątkowy CPU).

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, lpcl napisał:

Słuchaj będę się wcinał tam gdzie mi się podoba, bo od tego jest to forum. No chyba, że znowu mnie admin zbanuje. A ty się chłopaku tak nie gorączkuj z tą swoją krucjatą chuj wie o co, bo gorąco jest i udaru dostaniesz. 

To tym masz 50-60 lat i uprawisz CW po całym forum. O mnie się nie martw - jestem w życiowej formie.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, SlimShady napisał:

To tym masz 50-60 lat i uprawisz CW po całym forum. O mnie się nie martw - jestem w życiowej formie.

Zaskoczę cię cygan ma 120 lat ale nie narzekam. 

Edytowane przez lpcl
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, lpcl napisał:

No co ty z tej maszynki wyciągali cuda jak vf2, duke, exhumed, quake, nights, tomb itd. czy myślisz, że nie dałby rady z ff7 na prerenderowanuch tłach? 

 

Dali by radę ale widocznie się to nie opłacało. Na saturnie są problemy z renderowaniem takich gierek i wymagało by to przepisania gierki. Tam masz jeden procek od 3D a drugi od sprite xd Większość gierek 3D na saturna trzyma się w okolicy 20 klatek. 

Odnośnik do komentarza
Teraz, Mejm napisał:

Poprawcie mnie jesli sie myle, ale duke 3d na staturnie faktycznie jest 3d bo zrobili nowy engine bo buildem nie dali rady.

No w sumie z tego co pamiętam to tak. Ale inne wersje też miały swoje engine'y. 

Edytowane przez lpcl
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Ukukuki napisał:

 

Dali by radę ale widocznie się to nie opłacało. Na saturnie są problemy z renderowaniem takich gierek i wymagało by to przepisania gierki. Tam masz jeden procek od 3D a drugi od sprite xd Większość gierek 3D na saturna trzyma się w okolicy 20 klatek. 

Może i tak ale jednak sporo fajnych gierek wyszło i dziwi mnie to deprecjonowanie Saturna jako takiej kalekiej konsoli. Wiadomo, że dodali ten drugi procek po tym co zobaczyli w psone ale nie było też tak źle z tą konsolą. Pewnie jest to też kwestia tego, że u nas mało osób miało tą. konsolę. Sam jej nie miałem ale zerkałem z zazdrością na niektóre gierki Segi. 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Mejm napisał:

Poprawcie mnie jesli sie myle, ale duke 3d na staturnie faktycznie jest 3d bo zrobili nowy engine bo buildem nie dali rady.

Nie wiem jak z DN3D, ale z Doomem na Saturna były podobne cyrki.

"worst port ever made" xd (od 11:25)

 

Tymczasem port na PSXa jest uznawany za jeden z najlepszych.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Kmiot napisał:

Nie wiem jak z DN3D, ale z Doomem na Saturna były podobne cyrki.

"worst port ever made" xd (od 11:25)

 

Tymczasem port na PSXa jest uznawany za jeden z najlepszych.

Nie przesadzaj na Saturnie masz port quake a na psx nie. 

Odnośnik do komentarza

Być może, nie wiem, ale to Ty zacząłeś jakaś dziwną licytację, gdy ja się tylko odnosiłem do osobnego silnika pisanego na Saturna, co najwyraźniej było koniecznością, by hulało tam nawet coś z tak uproszczonym 3D jak Doom.

To, że nie było na PSX Quake'a nie znaczy, że konsola by go nie uciągnęła, czego dowodem późniejszy Q2.

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Kmiot napisał:

Być może, nie wiem, ale to Ty zacząłeś jakaś dziwną licytację, gdy ja się tylko odnosiłem do osobnego silnika pisanego na Saturna, co najwyraźniej było koniecznością, by hulało tam nawet coś z tak uproszczonym 3D jak Doom.

To, że nie było na PSX Quake'a nie znaczy, że konsola by go nie uciągnęła, czego dowodem późniejszy Q2.

Nie napisałem, że psx nie dałby rady tylko saturn nie był tak ułomny jak niektórzy uważają. 

Poza tym ten quake był robiony na engine exhumed, który był dobrze zoptymalizowany pod Saturna i chodził lepiej niż na psx, więc to głównie po prostu kwestia optymalizacji i narzędzi. 

Edytowane przez lpcl
Odnośnik do komentarza
13 minut temu, lpcl napisał:

Nie napisałem, że psx nie dałby rady tylko saturn nie był tak ułomny jak niektórzy uważają. 

Poza tym ten quake był robiony na engine exhumed, który był dobrze zoptymalizowany pod Saturna i chodził lepiej niż na psx, więc to głównie po prostu kwestia optymalizacji i narzędzi. 

Łap cytat z The Ultimate History of Video Games. Niestety trudność w okiełznaniu sprzętu to swego rodzaju ułomność, niektóre firmy nie miały wtedy zasobów żeby klecić engine specjalnie pod ciężki do ogarnięcia hardware.

"In theory, Saturn, which featured two Hitachi SH2 32-bit central processing chips, was more powerful than PlayStation. The truth was that the SH2 chips were somewhat inferior to the chip Sony had selected. There was even a rumor that Nakayama had selected the chip as a favor to a golf buddy. All rumors aside, programming Saturn was difficult, and allotting different operations to both of the processing chips proved nearly impossible. In an interview with the press, Sega star arcade-game designer Yu Suzuki openly admitted having trouble with the dual-processor design while working on the Saturn version of his hit game Daytona."

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, lpcl napisał:

No właśnie nie zgadzam się z tym słaby w 3d, skoro tyle sztosów tam wyszło., Ale to tylko moje zdanie. 

 

No kurde chłopie ale one chodzą w 20 klatkach i to czasem ledwo a na PS jednak celowali w 30 xD Mam saturna i jednak trochę na nim pograłem. 

 

Sprawdziłem na szybko tego Quake w necie i nie działa on na quake engine, saturn był na to za słaby. Wykorzystano jakiś silnik który dobrze sobie radził ze sprite. Do tego sama gra kompletnie nie trzyma 20 klatek czasem spadając do wartości w okolicach 10 bardzo rzadko osiągając 30. 

Edytowane przez Ukukuki
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Ukukuki napisał:

 

No kurde chłopie ale one chodzą w 20 klatkach i to czasem ledwo a na PS jednak celowali w 30 xD Mam saturna i jednak trochę na nim pograłem. 

 

Sprawdziłem na szybko tego Quake w necie i nie działa on na quake engine, saturn był na to za słaby. Wykorzystano jakiś silnik który dobrze sobie radził ze sprite. Do tego sama gra kompletnie nie trzyma 20 klatek czasem spadając do wartości w okolicach 10 bardzo rzadko osiągając 30.

Ale czy quake 2 na psx działa na engine z pc? Jest mocno pocięty na małe levele połączone loadingami, tak samo jak half life. 

Akurat pamiętam m. in. shadow mana na psx i nie był to tytan płynności, w tamtym czasie jakoś się przymykało na to oko w wielu grach. Nie będę nawet wspominał gierek na n64 jak super Mario czy właśnie quake i ich klatkażu. 

I tak jest to imponujące, że na Saturnie w ogóle wiele tych gier w miarę dobrze działało uwzględniając dodawany w pośpiechu ten drugi proc. Zresztą jeśli miałeś Saturna to sam wiesz, że taki vf2 wyglądał i działał naprawdę imponująco i wiele osób wtedy nie wierzyło, że ten port jest w ogóle możliwy. 

Tutaj jeden z moich ulubionych przykładów dobrze zrobionej gierki na Saturna exhumed, tak od 8.50. I nie mam, zamiaru nikogo przekonywać, że saturn wykazywał jakąś supremację w kwestii grafiki 3d ale miał swoje momenty i imo taki port ff7 byłby jak najbardziejna, niego możliwy (bo to zaczęło tą dyskusję), skoro nawet taki re był. 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...