Skocz do zawartości

Targi: E3, GC, TGS


Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc dzisiaj trzeźwym okiem, to z gier, które przykuły moją uwagę, to:

- The Lords of the Fallen - bo pierwsza część była fajna, tylko bossowie mocno nijacy
- The Under Waves - bo klimaty podwodne, jazdy i całkiem mroczna atmosfera
- Lies of P - wiadomo, choć soulslike już trochę męczy
- Atlas Fallen - rzadko eksploatowany piaszczysty setting i od twórców The Surge, które uwielbiam
- Scars Above - przypomina Returnal, co prawda w bieda wersji, ale i tak budzi miłe skojarzenia
- Phantom Hellcat - bo lubię takie niezobowiązujące platformówkowe hack'n'slashe i ładny ma to design

 

Ale ogólnie mocno średnio i żadnego super jaranka czymkolwiek. Prócz podcastu Kojombo oczywiście.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Square napisał:

Nie są, bo wszystko zależy od tego ile efektów dowalisz. O PC też można powiedzieć, że jest za słaby na 4K bo się będzie krztusił jak za dużo dodasz.

 

No ale ja to piszę na podstawie gier, które już wyszły, a nie "hipotetycznie jak dowalisz efektów". Nawet exy Sony nie dają rady 4K 30 (Ratchet i Spider są dynamiczne/upscallowane w trybach fidelity), jedynie Horizon FW działa w natywnym 4K 30, ale tylko dlatego, że nie ma żadnego RT. Nie wspominając już nawet o multiplatformach.

 

3 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

Jeśli gry maja wyglądać jak remake Demons albo Directors Cut GoT-a to mi taka wypasiona grafika wystarcza.

 

Tobie tak, ale niektórym nie ;)

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, tjery napisał:

Tobie tak, ale niektórym nie ;)


Dla każdego coś dobrego, wiadomo. Z tym, że dawno przestałem zawracać sobie uwagę czy aby na pewno to jest 4K, a nie CBR albo jakieś 1800p, bo liczy się jedynie efekt końcowy jaki widzę na ekranie. Patrzenie na gry przez pryzmat, że coś tam nie obsługuje czegoś tam odbierałaby mi smak życia.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Paolo de Vesir napisał:


Dla każdego coś dobrego, wiadomo. Z tym, że dawno przestałem zawracać sobie uwagę czy aby na pewno to jest 4K, a nie CBR albo jakieś 1800p, bo liczy się jedynie efekt końcowy jaki widzę na ekranie. Patrzenie na gry przez pryzmat, że coś tam nie obsługuje czegoś tam odbierałaby mi smak życia.

 

No spoko, to czy ktoś widzi różnicę czy nie to odrębna sprawa, dla mnie to ma duże znaczenie, bo widzę, dla kogoś nie musi mieć i ok. Ja tu się tylko odniosłem do stwierdzenia, że nie są za słabe na 4K, a fakty są takie, że są.

Odnośnik do komentarza

 

13 minut temu, Paolo de Vesir napisał:


Dla każdego coś dobrego, wiadomo. Z tym, że dawno przestałem zawracać sobie uwagę czy aby na pewno to jest 4K, a nie CBR albo jakieś 1800p, bo liczy się jedynie efekt końcowy jaki widzę na ekranie. Patrzenie na gry przez pryzmat, że coś tam nie obsługuje czegoś tam odbierałaby mi smak życia.

 

Dodajmy do tego, że to przecież developer decyduje czy gra będzie śmigać w danej rozdziałce czy nie i czy ich autorski silnik obecnie obsługuje wszystkie efekty bez zająknięcia na danym sprzęcie (a to nie zawsze jest takie oczywiste). Wystarczy też zobaczyć, że np. gry od PS Studios na PC śmigają lepiej na kartach NVIDII aniżeli AMD to raz, dwa ocenianie czy sprzęt za ledwie nieco ponad 2 tysiące może się równać ze sprzętem dwukrotnie droższym ma sens? To jest oczywiste, że zawsze będą ograniczone, ponieważ czasy w których robią podzespoły na specjalne zamówienie nigdzie indziej niedostępne już dawno się skończyły a tym bardziej nie widzę aby ktoś się gdziekolwiek chwalił magicznym PC z padem w zestawie (który notabene też jest czymś za co płacisz) o mocy takiej samej lub wyższej niż Series X czy PS5 za równowartość co 2300zł? (o dziwo o tym najczęściej się zapomina) a jeżeli komuś nie przeszkadza używka to jeszcze taniej.

 

Sam jestem zdania, że twórcy tak bardzo zaczęli się skupiać na efektach graficznych i tego co widzimy, że troszeczkę zapomnieli o tym iż gry powinny mieć więcej charakteru i posiadać własne "ja" a nie zjadać ogon i bazować na popularności jakiegoś wielkiego tytułu próbując ugryźć kawałek tego samego tortu.

Edytowane przez chrno-x
Odnośnik do komentarza

Zamiast natywnego 4k niech celują w stały klatkarz (30 lub 60 do wyboru) i dynamiczną rodziałkę + dopakowane efekty czy draw distance bo tak szczerze siedząc trochę ponad 2m od TV nie widziałem dużej różnicy w jakości obrazu między 4k 30 a tym skalowanym 1080-1440p 60 w Spiderze: MM, a z drugiej strony 30 fpsów mniej albo dorysowujące się cienie czy obiekty (jak w Saints Row) aż kolą w oczy. Takie np. GT7 myślę że zyskało by na lepszej jakości otoczenia nawet kosztem obcięcia rozdzielczości o połowę (z natywnego 4k do CB).

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, łom napisał:

 bo tak szczerze siedząc trochę ponad 2m od TV nie widziałem dużej różnicy w jakości obrazu między 4k 30 a tym skalowanym 1080-1440p 60 w Spiderze: MM

 

W takim razie nie zwracasz zbytnio uwagi na grafikę, bo rozdzielczość ma ogromny wpływ na jakość tego co się widzi na ekranie i pisanie, że nie ma prawie różnicy między 4K a skalowanym 1440p (nie mówiąc już o 1080p) to zwyczajne nadużycie.

Odnośnik do komentarza
5 minutes ago, tjery said:

 

W takim razie nie zwracasz zbytnio uwagi na grafikę, bo rozdzielczość ma ogromny wpływ na jakość tego co się widzi na ekranie i pisanie, że nie ma prawie różnicy między 4K a skalowanym 1440p (nie mówiąc już o 1080p) to zwyczajne nadużycie.

 

To chyba od gry zależy. W GTA V różnica była bardzo widoczna dla mnie, a w Ratchecie niedostrzegalna

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, tjery napisał:

 

W takim razie nie zwracasz zbytnio uwagi na grafikę, bo rozdzielczość ma ogromny wpływ na jakość tego co się widzi na ekranie i pisanie, że nie ma prawie różnicy między 4K a skalowanym 1440p (nie mówiąc już o 1080p) to zwyczajne nadużycie.

A Ty grałeś w Spidera MM na PS5 w trybie 60 RT? Rozdzielczość to jedna sprawa a dobry AA, skalowanie czy efekty na ekranie (wszelkie blury itd.) to inna. Porównaj sobie np. jakość obrazu w np. Nier Replicant i Uncharted 4, w obu przypadkach jest 1080p a różnica w jakości obrazu jest kolosalna.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
54 minuty temu, łom napisał:

A Ty grałeś w Spidera MM na PS5 w trybie 60 RT? Rozdzielczość to jedna sprawa a dobry AA, skalowanie czy efekty na ekranie (wszelkie blury itd.) to inna. Porównaj sobie np. jakość obrazu w np. Nier Replicant i Uncharted 4, w obu przypadkach jest 1080p a różnica w jakości obrazu jest kolosalna.

 

Bardziej chodzi mi o tą samą grę w różnych rozdzielczościach. Grałem i w MM i w Remastera, teraz mam okazję grać na PC w 4K z DLSS Quality (też upscalling, ale DLSS w trybie Quality w 4K to zupełnie inna jakość upscallingu, często w ogólnym rozrachunku wypada lepiej niż natywne 4K co potwierdzają testy DF) i różnica w jakości obrazu na żywo na TV 4K jest bardzo duża na korzyść PC. Ale już w sumie może nie ma co ciągnąc dalej tego offtopu ;)

 

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...