Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Mustang napisał:

A najważniejsze jest wypatrzeć ewentualne uszkodzenia, bo tych się będą później wypierać. Jak coś nie działa albo jest ewidentnie źle zmontowane, to generalnie bez marudzenia poprawiają. U mnie np. gościu poprawiał uszczelki w Golfie. 

 

Dokładnie, gwarancja do bramy dalej się nie znamy. Dopóki nie podpiszesz papierów masz pole manewru, po podpisaniu zostaje sąd. W razie gdyby auto było uszkodzone i lakierowane będą się wypierać, a to kupujący musi udowodnić, że szkoda była w dniu zakupu. W sądzie droga przez mękę. 

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, gtfan napisał:

Taka ciekawostka - jak ktoś chce kupić Cuprę bo to fajne unikatowe auto którym można się wyróżnić z tłumu to już chyba za późno - u mnie w bloku naliczyłem w tym roku 5 nowych aut, dwie oklejone firmowymi reklamami Corolle i trzy Formentory ;) 

A to prawda, strasznie dużo już tego jeździ.

Odnośnik do komentarza
1 hour ago, BRY@N said:

Miał ktoś może jakąś Skodę albo VW z silnikiem TSI? Coś w nich poprawili czy to dalej takie tykające bomby z usterkami?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/skoda-rapid-benzyna-1-2-110-koni-ambition-perla-metalic-gwarancja-1-rok-ID6FyFGn.html 

Ten rocznik już powinien być ok, szczególnie z manualem. Poprawili bardzo dużo, zupełnie inna sytuacja niż na początku. 

 

Ale przy takim przebiegu, to niestety już potencjalnie wszystko może w pewnym momencie się wysypać. Poczytałbym fora. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 6.10.2023 o 09:27, Bartg napisał:

Najebao tych Cupr strasznie, nie dziwne, że VW postanowił w zasadzie już zaorać markę Seat. Tak jak z wyglądu 98% SUVów to dla mnie pokraki, tak taki Formentor zwłaszcza w wersji vz5 wygląda całkiem nieźle, bliżej mu do kombi niż klasycznego Suva.

 

Formentor jak się mu bliżej przyjrzeć to właśnie bardziej taki ciut większy Leon na wyższym zawieszeniu niż klasyczny SUV typu Ateca. Siedzi sie w nim też podobno bardziej jak w normalnym hatchbacku niż SUVie. A więc cross-over. ;)

 

A co do sprzedaży, to o ile dobrze pamiętam dane, w PL sam Formentor sprzedaje się lepiej niż cała gama Seata.  :D 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, BRY@N napisał:

Miał ktoś może jakąś Skodę albo VW z silnikiem TSI? Coś w nich poprawili czy to dalej takie tykające bomby z usterkami?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/skoda-rapid-benzyna-1-2-110-koni-ambition-perla-metalic-gwarancja-1-rok-ID6FyFGn.html 

 

Rapid 1.2 z 2016 za taką cene, to moja pójdzie za 50k pewnie :obama: Mam 1.4 TSI 150KM z 2018 i zero problemów z silnikiem, no ale dopiero coś koło 55.000km zrobione. To był bodajże ostatni rocznik przed wprowadzeniem 1.5 TSI z DPF i odcinaniem części cylindrów (ACT?).

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, BRY@N napisał:

Z tego co rozmawiałem to jednak ten 1.2 TSI nie bardzo do gazu się nadaje :frog:

przy rocznych przebiegach w granicach 20tys km to już odczuwalne oszczędności 

 

W miarę nowoczesne auto z silnikiem do gazu to już zostaje chyba głównie Kia, Hyundai z silnikami MPI i jakiś jeden silnik 1.4 w Oplach.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, gtfan napisał:

jeszcze Toyota chętnie zakłada w ASO gaz np. do Corolli 1.5. no i Dacia. i Skoda do tym pierdopędów 1.0.

 

Właśnie, o Dacia / Renault zapomniałem, ale z tego co kojarzę, to oni tam pchają gaz do tych silników 1.0 turbo, które chyba nie słyną z jakiejś mega niezawodności (choć mogę się mylić)? U Koreańczyków jest ten zwykły czterocylindrowy 1.4 MPI 100 KM bez turbo albo słabszy, też czterocylindrowy, 1.2 MPI 84 KM, ale ten chyba tylko w mniejszych modelach typu Rio, i20, Stonic.  

 

Toyota mi wyleciała z głowy, bo ceny tych aut na rynku wtórnym to jakiś obłęd, osobiście nie brałbym ich nigdy pod uwagę (chyba że koniecznie musiałbym mieć hybrydę), a to 1.0 MPI w Skodzie jest chyba w Fabiach tylko (i w Seatach Ibiza?), ale na papierze to straszna słabizna, chyba poniżej 100 niutów momentu. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, LeifErikson napisał:

U Koreańczyków jest ten zwykły czterocylindrowy 1.4 MPI 100 KM bez turbo albo słabszy, też czterocylindrowy, 1.2 MPI 84 KM, ale ten chyba tylko w mniejszych modelach typu Rio, i20, Stonic.  

jest jeszcze Elantra 1.6 MPI

 

4 minuty temu, LeifErikson napisał:

Toyota mi wyleciała z głowy, bo ceny tych aut na rynku wtórnym to jakiś obłęd

niby tak, ale jako nowa taka Corolla sedan to serio wychodzi ładnie cenowo na tle konkurencji (ale kto dzisiaj chce sedana)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
1 hour ago, _Red_ said:

 

Rapid 1.2 z 2016 za taką cene, to moja pójdzie za 50k pewnie :obama: Mam 1.4 TSI 150KM z 2018 i zero problemów z silnikiem, no ale dopiero coś koło 55.000km zrobione. To był bodajże ostatni rocznik przed wprowadzeniem 1.5 TSI z DPF i odcinaniem części cylindrów (ACT?).

1.4 jeszcze żyje w wariantach phev i na innych rynkach.

 

Przy takich przebiegach i z manualem, to możesz problemów z silnikiem uniknąć do lat czterdziestych. 

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, LeifErikson napisał:

 

Właśnie, o Dacia / Renault zapomniałem, ale z tego co kojarzę, to oni tam pchają gaz do tych silników 1.0 turbo, które chyba nie słyną z jakiejś mega niezawodności (choć mogę się mylić)? U Koreańczyków jest ten zwykły czterocylindrowy 1.4 MPI 100 KM bez turbo albo słabszy, też czterocylindrowy, 1.2 MPI 84 KM, ale ten chyba tylko w mniejszych modelach typu Rio, i20, Stonic.  

 

Toyota mi wyleciała z głowy, bo ceny tych aut na rynku wtórnym to jakiś obłęd, osobiście nie brałbym ich nigdy pod uwagę (chyba że koniecznie musiałbym mieć hybrydę), a to 1.0 MPI w Skodzie jest chyba w Fabiach tylko (i w Seatach Ibiza?), ale na papierze to straszna słabizna, chyba poniżej 100 niutów momentu. 

Ja mam w polo 1.2 MPI i to trzycylindrowy i nigdy więcej takiego silnika 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, BRY@N napisał:

Ja mam w polo 1.2 MPI i to trzycylindrowy i nigdy więcej takiego silnika 

 

Też miałem kiedyś styczność z tym silnikiem i faktycznie można się zniechęcić do 3cyl. :D Kultura pracy tego to była tragedia, poniżej 2500 rpm ciągle coś telepało jakby poduszki pod silnikiem były wywalone. Ale na niezawodność złego słowa nie powiem. 

 

Ale warto też pamiętać, że nowoczesne 3cyl już są znacznie lepsze i nie aż tak odczuwalnie się różnią od 4cyl. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...