Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, teddy napisał(a):

Katalogowo wyszlo prawie 280k, 215 + 65 dodatki. W salonie gosc zjechal z cena do 221, tylko jakies 16k wiecej od passata o podobnej konfiguracji

 

 

Jakim cudem dostałeś taki rabat? Ja dostałem 7k Przy katalogowej cenie auta 189k :frog:. Tłumaczył to tym, że to wersja liftingowa i na więcej nie mam co marzyć.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Shago napisał(a):

 

Jakim cudem dostałeś taki rabat? Ja dostałem 7k Przy katalogowej cenie auta 189k :frog:. Tłumaczył to tym, że to wersja liftingowa i na więcej nie mam co marzyć.

Nie wiem xD Zakladam ze moze cyrk ktory zaczal sie podczas pandemii zaczyna sie konczyc i dealerzy mocniej konkuruja cenami. W audi tez byly jakies wyprzedaze rocznika ostatnio i widzialem na niektorych modelach -70k nawet. Ogolnie gosc od razu powiedzial ze na passata i arteona maja promocje, na arteona bylo 18% ale finalnie wyszlo -20%

 

Jak dla mnie troche dziwna taktyka bo mysle ze jakby ktos sobie skonfigurowal dopasiona opcje i od razu zobaczyl cene po znizkach (ewentualnie ciut wyzsza zeby mozna sobie bylo ponegocjowac) to by pewnie wiecej osob sie wybralo do salonu. No ale skoro robia w ten sposob to chyba dziala taktyka

Odnośnik do komentarza
23 minutes ago, Shago said:

 

Jakim cudem dostałeś taki rabat? Ja dostałem 7k Przy katalogowej cenie auta 189k :frog:. Tłumaczył to tym, że to wersja liftingowa i na więcej nie mam co marzyć.

No właśnie dlatego, na nowości zwykle rabat jest dużo mniejszy niż na starsze modele albo wyprzedaże rocznika.

 

Arteon nigdy nie był sukcesem sprzedażowym, a teraz jak jeszcze jest zupełnie nowy Passat i Superb, muszą zachęcać argumentem finansowym. 

Odnośnik do komentarza

@teddy Arteon idzie do produkcji czy z placu? 

 

a przy okazji to ciekawe wyprzedaże Arteona mogą być za rok jak pewnie zaczną go zastępować nową wersją (tak zakładam że to zrobią bo Passat jest już nowy więc pewnie dopasują Arteona), w tym roku nowe Passaty ale poprzedniej generacji schodziły na mega upustach...

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Mustang napisał(a):

No właśnie dlatego, na nowości zwykle rabat jest dużo mniejszy niż na starsze modele albo wyprzedaże rocznika.

 

Arteon nigdy nie był sukcesem sprzedażowym, a teraz jak jeszcze jest zupełnie nowy Passat i Superb, muszą zachęcać argumentem finansowym. 

 

Dla mnie Arteon jest za wielki, nie mógłbym tym jeździć po Warszawie. 

Swoją drogą ciekaw jestem kiedy Golf lifting będzie można fizycznie zobaczyć w salonie.

Odnośnik do komentarza
6 minutes ago, BRY@N said:

Wierz mi, że sprzedaż to tez jest ciekawa przygoda nawet jak chcesz być szczery :CoolStoryBro:

 

 

Wiem, sprzedawałem dwa w swoim życiu :kaz: Na szczęście oba poszły do napalonych klientów, którzy nawet nie chcieli na stację diagnostyczną pojechać. Nie to, że z autami coś było bardzo nie tak, ale w 10 czy 15 letnim aucie zawsze coś znajdziesz. Ale taki urok ładnie porobionych aut, kupujesz oczami :banderas:

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Shago napisał(a):

Swoją drogą ciekaw jestem kiedy Golf lifting będzie można fizycznie zobaczyć w salonie.

a kiedy odbierasz swojego wieśwagena? bo w sumie chętnie poznam opinie jak już zaczniejsz jeździć bo po wczorajszym siedzeniu nad cennikami wychodzi że Golf mi będzie najlepiej pasował...

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, gtfan napisał(a):

a kiedy odbierasz swojego wieśwagena? bo w sumie chętnie poznam opinie jak już zaczniejsz jeździć bo po wczorajszym siedzeniu nad cennikami wychodzi że Golf mi będzie najlepiej pasował...

Hah, dobre pytanie. Miał być połowa lipca - do połowy sierpnia. Miałem cierpliwie czekać na telefon, do tej pory takowego nie było. Chyba się przypomnę i zadam to pytanie :)

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, Mustang napisał(a):

Z ciekawości, golf wychodzi finansowo lepiej niż inne vagi? 

problem w tym że teraz ciężko to porównać bo modele przechodzą liftingi, stare są na sporych wyprzedażach, nowe nie zawsze mają pełną ofertę. dlatego stan na ten moment może być jeszcze przekłamany, ale na wiosnę jak będę zmieniał to może być już inaczej.

 

w każdym razie za punkt wyjścia przyjąłem golfa kombi 1.5 tsi  150KM dsg (ten sam silnik dla wszystkich innych aut), większość aut ma większość rzeczy które potrzebuję, ale jest też wyposażenie nieoczywiste a niezbędne dla mnie - elektryczne fotele z pamięcią ustawień, bo zmieniam się za kółkiem z żoną. wychodzi więc że jest wersja style która katalogowo kosztuje 138k plus lakier, ma wszystko co chcę, no może oprócz szyb tylnych przyciemnianych ale to można jako dodatek. nie wiem też co oznaczają światła LED Plus i jak to się ma do matrixów, ale zakładam że mogą mi wystarczyć.

 

i teraz tak - nowe octavia ma póki co 2 wersja wyposażenie, nawet ta podstawowa z tym samym silnikiem w cenniku jest droższa bo z lakierem kosztuje niecałe 150k, a nie ma nawet porządnego ekranu tylko mały i ogromne ramki, nie mówiąc o elektrycznych fotelach z pamięcią których nawet nie widzę w cenniku. także bardzo słabo póki co, trzeba czekać na pełen cennik.

 

nowa cupra - cennikowo od 155k, ale od razu trzeba dodać pakiet z fotelami z pamięcią ustawień za ponad 5k, do tego trochę innych mniejszych dodatków (bo nie ma chociażby kamery cofania w standardzie), wyjdzie ze 165k przynajmniej.

 

także na upartego golf w wersji style ma wszystko minimum co mi potrzeba a kosztuje cennikowo mniej niż 145k z lakierem, także nie sądzę że nawet po rabatach reszta będzie w stanie zagrozić. a przecież od golfa też jakiś rabat dostanę, tym bardziej że skoro fabryczna konfiguracja mi pasuje (czego o innych modelach nie mogę powiedzieć) to będę mógł polować na auta ze stocku z poprzedniego rocznika.

 

ale jak będzie to zobaczymy na wiosnę, sporo może się zmienić do tego czasu :) 

 

aha, dla porównania - Hyundai i30 w max wersji z pakietem z elektrycznymi fotelami i z lakierem metalic - z upustem pięciu koła wychodzi 143k i pewnie coś jeszcze do urwania. także chyba bym postawił jednak na golfa...

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Mustang napisał(a):

Ja na stronie widzę ciut wyższe ceny, ale nadal poniżej 150k. 

korzystałem z tej strony https://cenniki.volkswagen.pl/Nowy-Golf-Variant.html

i teraz widzę  błąd, wziąłem do porównania wersję manual :/ sorry

 

w każdym razie wersja style z dsg z lakierem wychodzi 152.5k, sporo więcej niż napisałem ale octavia i cupra i tak ciągle wychodzą drożej. a tak jak pisałem z racji że wystarczyłaby mi podstawowa konfiguracja to raczej bez problemu znalazłbym taką na wyprzedaży rocznika, więc nie sądzę że skoda czy cupra które bym musiał konfigurować byłyby w stanie kosztować mniej, przynajmniej na ten moment.

 

ale seata może też obadam, może być faktycznie tańszy niż golf

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, gtfan napisał(a):

problem w tym że teraz ciężko to porównać bo modele przechodzą liftingi, stare są na sporych wyprzedażach, nowe nie zawsze mają pełną ofertę. dlatego stan na ten moment może być jeszcze przekłamany, ale na wiosnę jak będę zmieniał to może być już inaczej.

 

w każdym razie za punkt wyjścia przyjąłem golfa kombi 1.5 tsi  150KM dsg (ten sam silnik dla wszystkich innych aut), większość aut ma większość rzeczy które potrzebuję, ale jest też wyposażenie nieoczywiste a niezbędne dla mnie - elektryczne fotele z pamięcią ustawień, bo zmieniam się za kółkiem z żoną. wychodzi więc że jest wersja style która katalogowo kosztuje 138k plus lakier, ma wszystko co chcę, no może oprócz szyb tylnych przyciemnianych ale to można jako dodatek. nie wiem też co oznaczają światła LED Plus i jak to się ma do matrixów, ale zakładam że mogą mi wystarczyć.

 

i teraz tak - nowe octavia ma póki co 2 wersja wyposażenie, nawet ta podstawowa z tym samym silnikiem w cenniku jest droższa bo z lakierem kosztuje niecałe 150k, a nie ma nawet porządnego ekranu tylko mały i ogromne ramki, nie mówiąc o elektrycznych fotelach z pamięcią których nawet nie widzę w cenniku. także bardzo słabo póki co, trzeba czekać na pełen cennik.

 

nowa cupra - cennikowo od 155k, ale od razu trzeba dodać pakiet z fotelami z pamięcią ustawień za ponad 5k, do tego trochę innych mniejszych dodatków (bo nie ma chociażby kamery cofania w standardzie), wyjdzie ze 165k przynajmniej.

 

także na upartego golf w wersji style ma wszystko minimum co mi potrzeba a kosztuje cennikowo mniej niż 145k z lakierem, także nie sądzę że nawet po rabatach reszta będzie w stanie zagrozić. a przecież od golfa też jakiś rabat dostanę, tym bardziej że skoro fabryczna konfiguracja mi pasuje (czego o innych modelach nie mogę powiedzieć) to będę mógł polować na auta ze stocku z poprzedniego rocznika.

 

ale jak będzie to zobaczymy na wiosnę, sporo może się zmienić do tego czasu :) 

 

aha, dla porównania - Hyundai i30 w max wersji z pakietem z elektrycznymi fotelami i z lakierem metalic - z upustem pięciu koła wychodzi 143k i pewnie coś jeszcze do urwania. także chyba bym postawił jednak na golfa...


Podobne rozkminy jak u mnie :). Tylko ja dobrałem wyposażenie pod korek niemalże.

Panoramiczny dach? Musiał być.

Hak do holowania? Musiał być, łatwiej rowery transportować.

Światła matrycowe? A dlaczego nie? :P

No i asystenty jazdy: asystent jazdy w korku to gamechanger dla mnie.

 

Ahh, no Golf ma dla mnie jeszcze jedną wielką zaletę: to chyba najmniejsze kombi obecnie na rynku, a bagażnik i tak ponad 600l.

Odnośnik do komentarza

Seat Leon miał teraz na rok 2025 pół-lifting: nowy ekran w środku, nowe silniki, nowy lakier fjord blue, światła matrycowe w opcji, ale równocześnie bez zmian stylistycznych. Jakieś ploty były, że stylistykę zmienią później, a obsuwa wynika ze zmiany strategii (mieli wygaszać markę i zostawić tylko Cuprę, ale za dobrze się sprzedaje + ev zwolniły).

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, Shago napisał(a):


Podobne rozkminy jak u mnie :). Tylko ja dobrałem wyposażenie pod korek niemalże.

Panoramiczny dach? Musiał być.

Hak do holowania? Musiał być, łatwiej rowery transportować.

Światła matrycowe? A dlaczego nie? :P

No i asystenty jazdy: asystent jazdy w korku to gamechanger dla mnie.

 

Ahh, no Golf ma dla mnie jeszcze jedną wielką zaletę: to chyba najmniejsze kombi obecnie na rynku, a bagażnik i tak ponad 600l.

 

mimo wszystko po cichu liczę że skoda będzie bardziej konkurencyjna cenowo bo mi zwyczajnie stylistycznie bardziej się podoba  ;) no i mam nadzieję że tak jak do tej pory będzie opcja dołożenia 10k do konfiguracji golfa i dostać podobnie wyposażone auto ale w wersji 2.0 4x4 ;) 

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, Mustang napisał(a):

Seat Leon miał teraz na rok 2025 pół-lifting: nowy ekran w środku, owe silniki, nowy lakier fjord blue, światła matrycowe w opcji, ale równocześnie bez zmian stylistycznych. Jakieś ploty były, że stylistykę zmienią później, a obsuwa wynika ze zmiany strategii (mieli wygaszać markę i zostawić tylko Cuprę, ale za dobrze się sprzedaje + ev zwolniły).

właśnie przeglądam sobie cennik Seata Leona no i wygląda to całkiem spoko :) wiadomo Cupra to nie jest ale w sumie jako tatusiowóz pewnie lepiej się ten Seat sprawdzi ;) 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, AdiCarrion napisał(a):

Siemka, a 3-4 letnie nie będzie tańsze os 1-2 letniego?

 

Siemka, chciałem doradzić staremu przyjacielowi bo my się znamy wiesz, lepiej niech kupi używane auto , które ktoś już skonfigurował niż miałby robić to sam, bo on się nie zna na autach.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...