Skocz do zawartości

Dreams


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Wojtq napisał:

Nieźle jedziesz z koksem. Masz już jakąś animację do niego? W ogóle jak jest ze szkieletami? Można stworzyć dowolną ilość jointów?

 

Ptaszor jest zbudowany na lalce (szkielet), dlatego można nim biegać, skakać itp. Jest to lalka "delux" więc zawiera dźwięki, animacje biegania, chodu, wznoszenia sie do skoku, szczyt skoku, lądowanie - takie drobne rzeczy dzięki którym twoja postać jest zwarta i gotowa do gry. Oczywiście poza tym masz kilkadziesiąt opcji w menu lalki - zrobisz każdy typ chodu, naweet kulejącego ćpuna. 

 

co do samej animacji. Jeśli mowa o poruszaniu sie to często używam fabrycznych gdy postać jest człowiekiem/robotem. Jeśli jest to coś jak ten ptaszor to wyłączam fabryczne i robie swoje. Robi sie je naprawdę łatwo tylko trzeba wiedzieć jak (najgorszy jest chód ale od czasu apdejtu do full wersji chód jest zayebisty i go nie zmieniam). Wystarczy poświęcić kilka godzin i samemu sie rozkminia co i jak. Ogólnie mówiąc można zanimować wszystko i w jaki sposób tylko zechcesz. 

 

Nie mam jeszcze do niego animacji bo mi sie nie chce na ten moment (patrzenie na same pióra mnie męczy xd), ale pousuwałem wszystkie animacje poza chodem. Przez to, że lalka ma szyję na metr to animacja skoku odrywa głowe od szyi która jest zawieszona na jointach (szyja jest oparta na fizyce, bardzo ładnie to wygląda w ruchu). Wszystkie animacje do ptaszka musze zrobić od nowa bo tak powyginałem lalke, że żadna animacja fabryczna nie ogarnia co sie dzieje xd także wieczorem zrobie dziobanie ziemi i otwieranie/ zamykanie pióropuszu.

 

co do jointów. Nigdy nie spotkałem sie z limitem. To, co ja wyprawiałem z tymi connectorami to już dawno powinien pojawić sie limit gdyby jakiś był. Temu ptakowi zawiesiłem ponad 50 connectorów typu sznurek i wszystko działało przepięknie, tzn. technicznie bo jednak ułożenie szyi nie było takie jakie chciałem. Kilka stron wcześniej wrzuciłem Orła mechanicznego i tam są connectory typu sworznie i ball jointy (nie pamiętm polskiej nazwy), od cholery ich tam jest i... No działa jak ta lala. nic sie nie krzaczy.

 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

@Fanek ok. 3h

 

Trudno mi powiedzieć, po prostu wychodzi siedzenie w Dreamsach od kwietnia zeszłego roku. Teraz pewnie mam z 350h i siłą rzeczy pojawił sie jakiś progres. Na początku robiłem cztery cylindry i kwadrat połączone sworzniami i nazywałem to samochodem a teraz to. I tak uważam, że jestem lamus, bo to co robią inni to jakiś kosmos. Aha, no i obejrzałem wszystkie tutoriale na youtubie plus oglądam tutoriale na Artstation (ostatnio oglądałem designera z Disneya, opowiadał jak komponować kolory i materiały i jak one wpływają na podświadomość). Zresztą biorę inspiracje z Art Station - polecam wam wszystkim. TONY materiałów, którymi można sie zainspirować.

 

Przede wszystkim musicie poświęcić na to czas. Ja nie należe do najmądrzejszych więc powinniście ogarnąć Dreamsy 5x szybciej ode mnie :D

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

@Kron997 - dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Super sprawa. Mechanicznego orła z Diuny widziałem, fajnie to wyglądało.

 

A powiedz jeszcze, bawiłeś się gameplayem? Jak to wygląda z tworzeniem odpowiednich gatunków gier? Czy są jakieś templatki na platformówki 3D / platformówki 2D / rzuty izometryczne / wyścigi / FPSy / itp. ? Czy jednak wszystkie kamery ustawia się samemu?

(Z tego co widziałem jest jakaś kamera domyślna, więc zastanawiam się czy łatwo przełącza się na inne tryby).

 

Dzięki za polecenie Artstation.

 

Odnośnik do komentarza

@Wojtq

 

Bawiłem się gameplayem i jest to najbardziej satysfakcjonująca rzecz dla mnie. Niestety nie ma gotowych "szablonów" pod gatunek. Startujesz kreacje od pustej mapy.

 

Platformer 3D - rzucasz lalke delux, kilka kwadratów różnej wielkości pod nogami i masz platformera xd Poważnie :D 

 

Platformer 2D - ustawiasz w menu lalki "ruch w dwóch wymiarach". Możesz do tego dodać opcje patrzenia w kamere gdy lalka jest w spoczynku

 

RPG - No panie, ja sie za to nie biore, jest to do zrobienia jak najbardziej, ale menusy, logiki, przypisywanie, tekstboxy - pochłaniacz czasu. Do tego trzeba przeczesać tutoriale z youtuba. Możesz sobie zerknąć na youtuba ile to wymaga logiki. Ale satysfakcja jest niespotykana. A najlepsza jak po kilku godzinach przestoju naprawiasz problem (miałem tak z tamtym ptakiem z Diuny, nie chciał latać i ruszać skrzydłami w tym samym czasie, okazało się, że na drugiej ramie skrzydła włączyłem w klatce animacji "sprężystość")

 

Rzut izometryczny robisz dzięki "camera pointer". Dodajesz do tego troche logiki czyli, mover, follower, sztywność na maksa albo nie. Dodajesz pokraczne lalki, ogień bajery i masz Diablo xd

 

FPS - używasz lalki od MM z kamerą umieszczoną w głowie (jest w kolekcji startowej). Nie bądź głupi jak ja bo dostaniesz yobla - strata czasu. Próbowałem zrobić to samemu i sie udało ale ile razy wyzywałem świat to nie pytaj. Wtedy pierwszy raz stwierdziłem, że Dreams to sraka totalna. Zdecydowanie skorzystaj z fabrycznej :D animacje broni, przeładowywania i wszystko co znamy z fpsów musisz niestety zrobić sam. Najlepsze jest to, że wszystko zrobisz. No nawet nie wiem jaki przykład dać xd

 

TPP - rzucasz lalke na mapke i... już :D domyśla kamera

 

Wyścigi - robisz samochód - musisz wiedzieć jak, łatwa sprawa. Movery, Rotatory, Controller Sensor. Connectory (nie używaj ich do zawieszenia bo Ci sie roklapie jak żaba ale wyskoczy w powietrze - connectory (sworznie) nie radzą sobie z taką fizyką. Przeciwników musisz zrobić logiką albo nagraniem siebie gdy wchodzisz w swój pojazd (jest taki gadżey w sekcji animacji) - na tyle elastyczne narzędzie, że poradzi sobie w tłumie ale lepiej dodać logike

 

Oprócz platformera 2D to wszystko ustawiasz samemu

 

jezus jaka ściana, zapomniałem sie :D 

Edytowane przez Kron997
  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, balon napisał:

Dobra to teraz powiedzcie czy są już stworzone jakieś pełnoprawne gierki, w które można zagrać (nie musza być długie), z poczuciem, że to wciąga i jest naprawdę na fajnym poziomie?

 

Sprawdź House of Bevis. Jest kilka sensownych i rewelacyjnych projektów ale nie pamiętam nazw. Sprawdź gry oznaczone serduszkiem Mm i zakładkę”na czasie”

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, balon napisał:

Dobra to teraz powiedzcie czy są już stworzone jakieś pełnoprawne gierki, w które można zagrać (nie musza być długie), z poczuciem, że to wciąga i jest naprawdę na fajnym poziomie?

Jest tego już sporo. Nowy Crash wyszedł, czekam na nowe Uncharted. 

 

Edytowane przez YETI
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Sprawdziłem ile może być connectorów opartych na fizyce - ok. 150. Przy tej ilości gra włącza slow mode, oczywiście odpowiednio to zoptymalizowałem. Zaznaczam że chodzi tutaj o niezanimowane elementy. Przy zanimowaniu przyłączonych obiektów ten limit sie nie ukaże (wtedy fizyka nie gra roli) 

 

Założę się że są magicy którzy jeszcze lepiej to potrafią zoptymalizować. Plac zabaw :D 

Odnośnik do komentarza

jedna z najlepszych kreacji imo. Bardzo dobrze sie w to gra, no i to różnorodne otoczenie <3 

 

 

@MEVEK Bez problemu. Fizyka na sworzniach wariuje przy skomplikowanych połączeniach. Jak skończysz ten pojazd to skopiuj go i zrób drugą wersję, z zawieszeniem, od razu załapiesz o co mi chodzi :D 

 

 

Edytowane przez Kron997
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Kron997 napisał:

jedna z najlepszych kreacji imo. Bardzo dobrze sie w to gra, no i to różnorodne otoczenie <3 

 

 

@MEVEK Bez problemu. Fizyka na sworzniach wariuje przy skomplikowanych połączeniach. Jak skończysz ten pojazd to skopiuj go i zrób drugą wersję, z zawieszeniem, od razu załapiesz o co mi chodzi :D 

 

 

 Dokladnie mialem na mysli kierunki jazdy. Kiedy pojazd wywrocimy na plecy, ten wciaz ma jechac do przodu. Tak powaznie to wciaz siedze w tutorialu :dance2: 

Odnośnik do komentarza
Teraz, MEVEK napisał:

 Dokladnie mialem na mysli kierunki jazdy. Kiedy pojazd wywrocimy na plecy, ten wciaz ma jechac do przodu. Tak powaznie to wciaz siedze w tutorialu :dance2: 

 

Nie napędzaj auta motor boltami tylko moverem - jak sie wywali na dach to pojedzie dalej do przodu :D Masz na końcu samouczków jak zrobić pojazd, banalna sprawa :D 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza




Fajna gierka ale ciężko mi się na początku auto prowadziło :) warto zwrócić uwagę pod koniec jak przejeżdża się przez wodę i zostawia ślad.




Tutaj byłem lekko zdziwiony, że nawet takie rzeczy można robić. Oczywiście to bardziej szkielet rozgrywki ale i tak jestem pełen podziwu.




Tu z kolei Minas Tirith
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...