Skocz do zawartości

Resident Evil 2 Remake


Hubert249

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Bzduras napisał:

To akurat bardziej do @LiŚciu było odnośnie tego, że high framerate nie działa - może chciał włączyć obie opcje i dlatego lepszy klatkaż nie chciał się załączyć?

Nie. Lepszy klatkarz u mnie nie działa. Czy to w RT czy bez RT. Pewnie to jest klatkarz wyższy niż 60 fps. ( mam obsługę 120 w TV ale tylko w fhd). 
 

Wlaczylem RT i pierwsza scenka rwie strasznie, do tego sama gra tez jakoś zjechała z klatek ale może tylko mi się wydaje. Na pewno nie ma 60fps.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, messer88 napisał:

To jakie teraz są tryby? Osobno RT i osobny z 120fps plus trzeci 60? 

Włączasz RT albo klatki, jak nie włączysz nic to masz 4K60.

12 minut temu, Czoperrr napisał:

RE3 w wersji XOX działał już w 4K i 60fps. Jakie benefity więc doszły tym razem?

Z tego co sobie oglądam Digital Foundry to RE2 i 3 działały w 1620p, trójka na premierę miała natywne 4K na Xboxie i przez to dropiła mocno w rejony 40 klatek. Teraz niby jest pełne 4K i te trzy tryby graficzne, ale osobiście jeszcze nie sprawdzałem.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Bigby napisał:

Podobno z Ray Tracingiem wydajność niezbyt zadowalająca.

 

Na PC jest bardzo dobrze, natywne 4K, wszystko max i obydwie opcje RT na maxa i na luzie 75-100 FPS. Postarali się z tym RT, nie dodali na pałę, wydajnościowo jest dobrze. W sumie jedna z niewielu gier, która na mocnym PC przy maks ustawieniach i full RT w 4K nie potrzebuje DLSS, żeby było 60+klatek, jak nie jedyna. A sam RT bardzo spoko, oświetlenie i odbicia (3 opcje, low-medium-high), robi mega klimat.

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

Póki co sprawdziłem na szybko RE2R i na PS5 z raytracingiem performance jest miejscami mocno średni, na pewno daleki od "betonowych" 60 klatek :/

 

BTW pytanko, czy ktoś z was próbował pobrać posiadane wcześniej DLC. Udało mi się pobrać dla wersji PS5 wszystkie dodatki oprócz tego najfajniejszego kostiumu dla Claire ("Elza Walker") gdzie przy każdej próbie pobrania wyskakuje mi błąd.

Odnośnik do komentarza

Na PS5 to będą natywne apki na PS5, więc na 99% musisz je mieć na dysku wewnętrznym Na Xboxie ciężko powiedzieć - niektóre tytuły X|S Optimised śmigają z dysków HDD (AC: Odyssey, Halo MCC), więc ktoś musiałby ręcznie sprawdzić.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Potestowałem chwilę RE2 i RE3.

- RT daje tyle co kot napłakał jeśli chodzi o wizualia i naprawdę trzeba by z lupą szukać różnic graficznych (na statycznych screenach coś tam niby widać, ale gra to nie statyczny screen), a klatki potrafią dropnąć w okolice 30-40 w niektórych miejscach czy scenkach - imo nie warto go włączać

- tryb normalny wygląda tak, jak go zapamiętałem

- tryb klatkażowy rusza się pięknie, a jeśli jest jakaś strata na rozdziałce to jej nie zauważyłem - to jest mój wybór na ponowne granko

- loadingi są błyskawiczne

- zombiacze truchła w oddali nadal animują się w 30fps :/

 

I to w sumie tyle wrażeń. Szkoda, że RT nie trzyma stałych 60fps, może gdzieś dalej różnice są większe. Jak na darmowy paczyk - spoko, ale nie jest to coś co przekona nieprzekonanych do zakupu gierek jeśli do tej pory tego jeszcze nie zrobili. Mimo tego i tak chętnie ogram raz jeszcze.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Bzduras napisał:

Potestowałem chwilę RE2 i RE3.

- RT daje tyle co kot napłakał jeśli chodzi o wizualia i naprawdę trzeba by z lupą szukać różnic graficznych (na statycznych screenach coś tam niby widać, ale gra to nie statyczny screen), a klatki potrafią dropnąć w okolice 30-40 w niektórych miejscach czy scenkach - imo nie warto go włączać

- tryb normalny wygląda tak, jak go zapamiętałem

- tryb klatkażowy rusza się pięknie, a jeśli jest jakaś strata na rozdziałce to jej nie zauważyłem - to jest mój wybór na ponowne granko

- loadingi są błyskawiczne

- zombiacze truchła w oddali nadal animują się w 30fps :/

 

I to w sumie tyle wrażeń. Szkoda, że RT nie trzyma stałych 60fps, może gdzieś dalej różnice są większe. Jak na darmowy paczyk - spoko, ale nie jest to coś co przekona nieprzekonanych do zakupu gierek jeśli do tej pory tego jeszcze nie zrobili. Mimo tego i tak chętnie ogram raz jeszcze.

Zgadzam sie 100%. I rzeczywiscie może są gry w ktorych przeskok z 60 do 120 klatek nie jest zbytnio zauwazalny. Tu jednak czuć wyraznie zwiekszoną immersje.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Rash napisał:

Zgadzam sie 100%. I rzeczywiscie może są gry w ktorych przeskok z 60 do 120 klatek nie jest zbytnio zauwazalny. Tu jednak czuć wyraznie zwiekszoną immersje.

 

W każdej grze przeskok z 60 do ok. 90-100 kls jest zauważalny, bo 60 wcale nie jest idealną płynnością, ale w zupełności wystarczającą to komfortowego grania. Dopiero po przekroczeniu 100 FPSów różnica już się zaciera i raczej tylko docenią ją gracze esportowi. Residenty w tym tyrbie płynności chodzą w 80-100 kls to i czuć różnicę.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Otóż to, to widać i czuć w tym, jak tę grę się obsługuje. Menusy, każdy ruch, no jest zajebicho przy takiej rozgrywce. Włączyłem na końcu testów i nie wracam do poprzednich trybów, bo nie ma po co. Jeśli gdzieś po drodze Capcom dopracuje RT tak, by trzymało tę stałe 60 to na jedno przejście byłoby fajnie włączyć, ale raczej nie ma co na to liczyć. Gratis to uczciwa cena, a bazowe wydania były na tyle dobre na nowych konsolach, że i bez tego updejtu możnaby w nie grać i wyglądałyby zajebiście.

Odnośnik do komentarza

Jako nadworny skrinszuter wstawiam małe porównanie RT vs brak RT

 

RT

TX2xeXy.jpg

 

bez RT

cN24DiW.jpg

 

W tej grze RT to odbicia plus trochę lepsze oświetlenie (bardziej kontrastowe), Także jako dodatek bez strat w płynności naprawdę spoko, bo jak zawsze w przypadku odbić dodaje plastyczności i "realizmu". Ale jak ma się to wiązać ze spadkami do 40 fps to nie ma sobie po co tym zaprzątać głowy, to nie jest żaden gamechanger jak w przypadku CP2077, Metro Exodus, Dying Light 2 czy Control. Jeszcze co do odbić to poza o wiele lepszą jakością i "realnością" (wszystkie obiekty, które powinny mieć odbicia je mają i są o wiele bardziej accurate) to w RT nie znikają przy obniżeniu kamery jak te w SSR. Może nie jest to jakaś wielka rzecz, kiedyś człowiek na to tak nie zwracał uwagi, ale RT trochę rozpieścił i fajnie jak refleksy nie bawią się w pojawiam się i znikam.

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...