Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, suteq napisał:

Jak technologia RTX jest w grze dobrze zaimplementowana (patrz Control, CB2077) to robi to ogromne wrażenie w kwestii wizualnej i sprawia, że świat wygląda realistyczniej. Skończyłem całe Control z full RT i nie wyobrażam sobie powrót do grania bez w tej grze. Tak samo jak włączysz RT w CB2077 to miasto od razu wygląda zdecydowanie lepiej i ciężko wrócić do grania bez RT. Obstawiam, że to samo jest z Milesem Moralesem. 

No, DF twierdzi, że to jeden z najlepiej zaimplementowanego RT :)

 

Brandon przechodzi samego siebie. Oświetlene to coś co zrobiło największy przeskok jakości graficznej między generacją PS3 i PS4 (choćby Black Flag - Unity), a RT robi różnicę między PS4 a PS5 i uważanie to za zbędny bajer... No kurwa :D 

Odnośnik do komentarza

 

1 minutę temu, Voytec napisał:

No, DF twierdzi, że to jeden z najlepiej zaimplementowanego RT :)

 

Brandon przechodzi samego siebie. Oświetlene to coś co zrobiło największy przeskok jakości graficznej między generacją PS3 i PS4 (choćby Black Flag - Unity), a RT robi różnicę między PS4 a PS5 i uważanie to za zbędny bajer... No kurwa :D 

Whateva, man. Patrz post wyżej.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, suteq napisał:

Jak technologia RTX jest w grze dobrze zaimplementowana (patrz Control, CB2077) to robi to ogromne wrażenie w kwestii wizualnej i sprawia, że świat wygląda realistyczniej. Skończyłem całe Control z full RT i nie wyobrażam sobie powrót do grania bez w tej grze. Tak samo jak włączysz RT w CB2077 to miasto od razu wygląda zdecydowanie lepiej i ciężko wrócić do grania bez RT. Obstawiam, że to samo jest z Milesem Moralesem. 

No chyba ze gra nagle wyswietla się w 30 fpsach ;)Sam długo się zastanawiałem czy grac na Ultra z RT, czy jednak bez w tych 60 fpsach, ale co by nie mówić, nawet bez RT ta gra wyglada fenomenalnie! Tak zaprojektowanego miasta nie było chyba jeszce w żadnej grze, czuć ta skale chodzac obok wierzowcow, biurowcow, nawet przydrożne bloki wygladaja swietnie,  na ścianach mozna znalezc ulotki, grafity, odpadajacy tynk i ta dbałość o szczegóły to +10 do imersji. Sama gra fabularnie jak dla mnie mocno daje rade, do tego klimat cyberpunkowy jest tak gesty, ze wylewa się z ekranu.

 

AI?, ok z lekka upośledzony, ale czy bardziej niż w innych grach typu Asassins Creed - nie powiedziałbym. Jasne policja jest zepsuta, w miescie nie ma żadnych dodatkowych aktywności (które swoja droga wiecznie i tak pomijalem w open worldach), a gra mimo błędów broni się w wielu aspektach.

 

Brakuje mi tylko innych animacji zabojstw, przydałyby się bardziej efektowne ciche eliminacje za pomocą broni białych, czy samych cyberwszczepow. Bez sensu ze kazda osobę musimy chwytać, zamiast od razu ja zabić, no i crafting rzeczywiście mógłby być lepszy, znalazłem 2 legendarne bronie na samym początku i teraz musze w nie włożyć sporo materiału by były na poziomie znalezionych smieci.

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

O tak, takedowny byłyby dużo smaczniejsze w stylu Deus Exa. Np. wszczepy w rękach zużywają nam kilka pkt RAMu, ale widzimy efektowny chwyt zza winkla, przyparcie do muru i gleba.

 

A nie tandentne duszenie stojąc perfekcyjnie tyłem (zakładając, że przeciwnik nie zechce nagle obrócić się w ułamku sekundy) i skrecanie karku jak lalce, rodem z Dishonored. 

Odnośnik do komentarza

AI jest zrąbane po całości, to fakt. Ale zrobienie AI na wysokim poziomie w mieście wielopoziomowym, gdzie część NPC jest na poziomie gracza, część pod nim a część nad nim plus samochody i realistyczna policja a na dodatek prawdziwe tłumy i dużo aut (no bo przecież metropolia przyszłości to nie może być pustek na ulicach) to byłaby katorga dla najnowszych ryzenów a co dopiero jaguar 2.1 ghz (6 rdzeni dla gier). Tacy tu spece od gamedevu się wypowiadają a nie rozumieją elementarza w tworzeniu gier. Nawet gdyby zatrudnili mistrzów kodowania AI to przy takiej skali miasta i ilości npc i aut jak w pecetowej wersji, to bez radykalnych cięć w ilości nie ma szans na zrobienie tego na dobrym poziomie. A wtedy byłby lament, że pustki i brak życia. Zobaczcie jak w GTA przy sprowokowaniu większej zadymy cudownie znikają niektórzy NPC i samochody...

Podsumowując - konstrukcja miasta którą stworzyli może być tylko i wyłącznie dekoracją, bo nawet mistrzowie z Rockstar i najnowsze procesory nie ogarnęłyby tu tego na wysokim poziomie bez radykalnych uproszczeń. Tym niemniej miejsce na poprawę Ai jest jeszcze bez dwóch zdań. 

Odnośnik do komentarza

rockstar to, rockstar tamto, a ludzie zapominaja ze w rdr2 game design, zwlaszcza konstrukcja questow i szynowy gunplay pamietaja lata 2000. stroze prawa w rdr2 tez do najlepszych mechanik z reszta nie naleza.

zanim mnie tutaj ktos zezre zywcem, to oczywiscie produkcja od rockstar nie ma az tak glebokich problemow, jakie na chwile obecna ma cp2077. chodzi mi raczej o to, ze obydwie produkcje to archaizmy w pieknym opakowaniu i rdr2 nigdy nie byl zadnym mesjaszem ani wyznacznikiem w tej kwestii

Edytowane przez Andżej
Odnośnik do komentarza
42 minutes ago, Donatello1991 said:

Konstrukcja miasta to tylko tekstury i świecidełka, rzeczy statyczne. Taki Rockstar by tam zrobił pogrom jeśli chodzi o AI. 

Ale geometria decyduje gdzie i w jakiej ilości pojawią się npc. A w grach rockstara gdzie jest miasto w dodatku płaskie i jednowymiarowe próżno szukać tłumów takich jak w CP2077 na pc w ciągu dnia w centrum miasta.

Edytowane przez p406
Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Andżej napisał:

rockstar to, rockstar tamto, a ludzie zapominaja ze w rdr2 game design, zwlaszcza konstrukcja questow i szynowy gunplay pamietaja lata 2000. stroze prawa w rdr2 tez do najlepszych mechanik z reszta nie naleza.

zanim mnie tutaj ktos zezre zywcem, to oczywiscie produkcja od rockstar nie ma az tak glebokich problemow, jakie na chwile obecna ma cp2077. chodzi mi raczej o to, ze obydwie produkcje to archaizmy w pieknym opakowaniu i rdr2 nigdy nie byl zadnym mesjaszem ani wyznacznikiem w tej kwestii

Co do żyjącego świata to się nie zgodzę, bo zachodzę w głowę, która produkcja bardziej żywy świat oddała jak nie RDR. Ale już pomijając temat RDR II to to co Cyberpunka od gry Rockstar odróżnia to cykle dnia NPCtow. W każdej grze jak zaczniesz się przyglądać AI to A zacznie znacznie wybijać się przed I ale NPCty w grach Rockstara w jakiś sposób imitowali ludzi. Jak zaczniesz za nimi podążać to zaczną się niecierpliwić i uciekać albo zrobią się agresywni. Ludzie wstawali rano, szli do pracy, potem na wódeczkę a na koniec w kimono. Ciężko nie odnieść wrażenia, że AI w Cyberze to placeholder i miało być zupełnie inne ale nie starczyło czasu. Ba, w Wiedźminie 2 to już było. Ludzie we Flotsam prowadzili jakieś życie, chodzili do pracy, potem spać.

 

Zwróć uwagę jak zachowują się NPCty w GTA jak staniesz na środku ulicy, a jak tutaj. NPC w C2077 nie ma żadnych obranych zadań. Po prostu idą ulicą i jak skończy się licznik krokow to zatrzymują się, zawracają i tak w kółko. Jak się wystraszą to albo zaczną uciekać przed siebie (często prosto pod samochód) albo... kucną i zakryją uszy.

 

Nie twierdzę, że nie jest karkołomym zadaniem stworzyć dobrze funkcjonującą sztuczną inteligencję w takim mieśice jak Night City ale to co dostaliśmy uwłacza AI z innych, konkurencyjnych gier. Od czasów Wiedźmina pod tym względem Redzi nie tylko się nie rozwinęli ale zaliczyli spory regres. Trudno, żeby w 2020 roku takie rzeczy nie przeszkadzały.

  • Plusik 3
  • Lubię! 4
Odnośnik do komentarza

Pytanko do graczy na Ps4. Zacząłem grać na slimce. Nie było by źle gdyby nie jedna sprawa o której wcześniej nie czytałem. Praktycznie na każdej powerzchni od której odbija się światło widać takie ruchome ziarno, szum.  Szczególnie widać to gdy jeżdżę po mieście, chodnik, jezdnia, pojazdy, całe są w takiej kaszy. Wszystkie opcje graficzne czy to na off czy on, nic się nie zmienia. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Pytanko do graczy na Ps4. Zacząłem grać na slimce. Nie było by źle gdyby nie jedna sprawa o której wcześniej nie czytałem. Praktycznie na każdej powerzchni od której odbija się światło widać takie ruchome ziarno, szum.  Szczególnie widać to gdy jeżdżę po mieście, chodnik, jezdnia, pojazdy, całe są w takiej kaszy. Wszystkie opcje graficzne czy to na off czy on, nic się nie zmienia. Jakieś pomysły?
Przyzwyczaj się.
CDPR po prostu nie ogarneli w ogóle grafiki na starej generacji.
Odnośnik do komentarza

Wiecie jaka jest różnica w budowie miasta miedzy CDPR a Rockstar? Taka ze w przeciwieństwie do wielkiego R tutaj po tych parunastu godzinach nie mam najmniejszej ochoty korzystać z Fast Travel. Te miasto robi tak ogromne wrażenie, że nawet jako pasazer czlowiek nie przewija podróży...Zgadzam się ze wszytkim co piszecie, ale skala projektu i wykonanie jest tu nieporównywalne na korzyść polakow. To jedna z tych gier, gdzie cos parę minut czlowiek się zatrzymuje i podziwiam grafikę, a co lepsze wnętrza tych budynków w ogole nie odstają. Można pisać wszytsko, ale za Night City - czapki z glów.

 

 

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

No niestety, ta gra to poki co PC exclusive.

 

Voytec, jak dla mnie miasto, które zbudowało CDPR to najlepsza tego typu konstrukcja jaką widziałem w grach i budowa tego świata zasługuje na zupełnie oddzielne nagrody.

 

Sama fabula zas, dialogi, postacie wynagradzają wszystkie błędy jakie mogą się pojawić. Omijałem gre szerokim łukiem po opiniach, a obecnie nie moge się oderwać.

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Zgadzam się z easye. Wertykalność i szczegółowość Night City to według mnie jeden z najmocniejszych punktów Cybera. W żadnej grze z otwartym światem nie było tak złożonej i przemyślanej metropolii. I to właśnie dlatego tak boli brak możliwości interakcji z tym miastem. Żeby nawet nie można było sobie hot doga w budzie pod stadionem kupić? Na dajcie spokój :frog:

Odnośnik do komentarza

Dla mnie NC to karykatura miasta. Kartonowa wydmuszka. Już w Gothicu mieścina miała więcej realizmu. Tutaj mamy fajne miasto z punktu architektury a reszta to lata 90. Wszystko leży i kwiczy. 

 

A sama gra jest ok, żadne objawienie czy nowa jakość. Gdyby nie błędy dałbym solidne 8/10. DLC fabularne ogram ale na spędzenie 200h jak w Wieśku 3 nawet nie liczę. Mocno się uwstecznili względem poprzedniego tytułu. Nawet misje poboczne nie mają tyle polotu. 

 

Pomijając błędy to tej grze zaszkodził rozdmuchany marketing i pewność twórców. Mam nadzieje ,że przy kolejnym projekcie to zaprocentuje i będzie lekcją pokory. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Albo jak chcieli to wydać na PS4/One to powinni to projektować pod te konsole a do PCtowej wersji dodać lepsze tekstury, wyższe rozdziałki i bajery graficzne. A tutaj widać ,że bazą był PC z pewnymi ograniczeniami pod konsole. 

 

No ale nawet wersja PCtowa jest koślawa tyle ,że dużo ładniejsza. Reszta wad zostaje taka sama. 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Labtec napisał:

Ta gra powinna być na święta tylko PC Exclusive, gdzieś tam w 2021 wydać na PS5/XSX....a z PS4/XO dać se święty spokój no ale chcieli sprzedać na hyjpie

Gdyby nie ps4xox to tych 8mln preorderow cdp nawet by nie powachal.

 

Blad polegal na tym, ze gre hajpowali na silnych pecetach a gdzies niedaleko premiery zorientowali sie, ze "ku.rwa, no nie da rady tego upchnac na ps4".

 

Ale nawet jesli graficznie nie uciagneli to nic nie tlumaczy ich z festiwalu bugow i gliczy. To co odje.bali to sa bledy na poziomie elementarnym, cos co moze zdarzyc sie poczatkujacemu indie studiu a nie firmie siedzacej od dekady a grach.

 

To tak jakby ktos obiecal super fure ale dostarczyl auto gdzie wlaczenie migacza odpala spryskiwacz, randomowo odpalaja sie poduszki a co 2h w czasie jazdy otwiera sie maska. Ale stylowa fajna.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...