Opublikowano 19 stycznia 20205 l W dniu 18.01.2020 o 14:37, balon napisał: Ktoś z tego forum (nie licząc Mejma, który zapewne zacznie w 2020 przygodę z PS4), kupi CP na PS4/ XO? U mnie preorder w cyfrze już wykupiony na XOX dzięki uprzejmości kilku osób z forum
Opublikowano 19 stycznia 20205 l Jak gra będzie dobra to na pewno ją będą monetyzować i sprzedawać latami. A zrobią to z głową żeby sobie sprzedaży nie kanibalizować. Jestem pewny ,że sprzedadzą tą grę dwa razy bo mają ku temu świetną okazję.
Opublikowano 20 stycznia 20205 l Wersje next gen będziecie mieli na start ale na pc xD Ja nie wiem czy warto czekać. Sam pewnie ogram na xbox one x bo nie chce mi się kompa dla jednej gierki updatować (musiałbym wszystko wymienić i pewnie z 5-6 k bo chciałbym zrobić to dobrze). Hype tutaj to potężna rzecz. Niby teraz kompletnie nie czekam i nawet ciesze się z przesunięcia premiery bo w tym okresie bardziej rajcował mnie re 3 nemesis ale jak będzie premiera i wszyscy będą grać to hype train zaatakuje. Nie wyobrażam sobie roku czekania jak spoilery będą latać po sieci. Tak jak z Wieśkiem 3 i wieloma innymi grami nastawionymi na fabułę. Wystarczy na mema nadziać się z zakończeniem albo spoiler pod artykułem czy filmem nie związanym z grą.
Opublikowano 20 stycznia 20205 l 2 godziny temu, blantman napisał: Wersje next gen będziecie mieli na start ale na pc xD Ja nie wiem czy warto czekać. Sam pewnie ogram na xbox one x bo nie chce mi się kompa dla jednej gierki updatować (musiałbym wszystko wymienić i pewnie z 5-6 k bo chciałbym zrobić to dobrze). Hype tutaj to potężna rzecz. Niby teraz kompletnie nie czekam i nawet ciesze się z przesunięcia premiery bo w tym okresie bardziej rajcował mnie re 3 nemesis ale jak będzie premiera i wszyscy będą grać to hype train zaatakuje. Nie wyobrażam sobie roku czekania jak spoilery będą latać po sieci. Tak jak z Wieśkiem 3 i wieloma innymi grami nastawionymi na fabułę. Wystarczy na mema nadziać się z zakończeniem albo spoiler pod artykułem czy filmem nie związanym z grą. Właśnie spoilery mnie strasznie martwią. Chyba jedyny motywator do szybszego ogrania. Poczekamy zobaczymy. Z drugiej strony branie konsoli w ciemno na premierę to może być nie być najlepszy pomysł
Opublikowano 20 stycznia 20205 l 3 godziny temu, SetoPL napisał: Z drugiej strony branie konsoli w ciemno na premierę to może być nie być najlepszy pomysł Jeśli będzie wsteczna to nie ma żadnego powodu by się nie przesiąść.
Opublikowano 20 stycznia 20205 l Myślę, że chodziło mu o "choroby wieku dziecięcego", choć akurat obecna generacja zdołała tego uniknąć, ale jednak nigdy nic nie wiadomo...
Opublikowano 20 stycznia 20205 l 26 minut temu, Wredny napisał: Myślę, że chodziło mu o "choroby wieku dziecięcego", choć akurat obecna generacja zdołała tego uniknąć, ale jednak nigdy nic nie wiadomo... Dokładnie o to mi chodziło
Opublikowano 20 stycznia 20205 l Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Trochę ciekawego info od Borysa z nowego podcastu z Rock i Borys - generalnie potwierdza się info, że nowa generacja wchodzi ciut za późno i nawet stosunkowo nieduże różnice w mocy konsol na końcu ich cyklu życia wychodzą na wierzch. Generalnie nie jestem specjalnym fanem tych podcastów, bo często dyskusje są dość ogólnikowe, ale akurat z polskiego game devu mają dobre wtyki. M.in. od jakiegoś czasu panowie mieli mocne wątpliwości co do premiery Dying Light 2 (co się dzisiaj potwierdziło). Wrzucam info: https://www.youtube.com/watch?v=6VunwbHa_HQ podobno są bardzo duże problemy z optymalizacją na Xbox One (tego najstarszego) i to był główny powód przesunięcia. Gra ma tam chodzić "ekstremalnie niesatysfakcjonująco" docelowo w CD Projekt Red krążyło założenie, że jeżeli nie wyrobią się z tą optymalizacją do stycznia, to będzie przesunięcie premiery. mimo wszystko przez 2-3 ostatnie miesiące była cisza jeżeli chodzi o wewnątrz-branżowe plotki, więc była nadzieja, że mimo wszystko się wyrobią. No nie udało się. Borys wspomniał, że na GDC pewna, ważna osoba od RED-ów stwierdziła, że w takiej formie jak to było na pierwszych pokazach to nie ma szans, żeby to zadziałało na current-genach. Spore cięcia były. źródło Borysa wspomniało też o tym, że świat niekoniecznie będzie tak otwarty jak się może wydawać. Będzie pewnie sporo misji w wnętrzach budynków i (być może) dość korytarzowe poruszanie się po mieście, bez 100% otwartego świata gra ma być krótsza od ostatniego Wiedźmina, ale ma zapewnić dużą satysfakcję przy kolejnych przejściach podobno główny wątek udało się skończyć gdzieś 3 miesiące temu, w czasie do premiery będą też dorabiać nowy content (np. zadania poboczne) podobno też w ostatnich miesiącach pojawiło się sporo specjalistów od optymalizacji, w tym firma Testronic (ploty) mocny musik w studiu na wydanie tego przed premierą next-genów. Tym niemniej projekt od początku był przeznaczony na obecną generację kolejny polski rekord crunchu już pobity Warto też pamiętać, że Redzi nie wrzucają do napisów końcowych osób, którzy odeszli z firmy przed wydaniem gry u najważniejszych osób w studiu krąży też bardzo ciekawa lista funkcjonalności, które mają być w grze, która zawiera (cytując) "wszystkie ciekawe mechaniki w grach". Inne ciekawostki: był mocno rozważany projekt zrobienia nowej gry z Ciri roli głównej, gdzie chodziły ploty, że będzie to exclusive dla Sony (!). Od kilkunastu miesięcy jednak cisza w temacie, więc pomysł poszedł do kosza pewnie generalnie bajdurzenie Redów o drugiej grze AAA w produkcji to była mocna bzdura przy okazji dyskusji o next-genach i Cyberpunku, padło też info od jednego z informatorów odnośnie wstecznej kompatybilności PS5. Info od Sony dla developerów jest takie, że potwierdzają ją dla PS4. O innych konsolach nie dostali informacji Edytowane 20 stycznia 20205 l przez Cedric
Opublikowano 20 stycznia 20205 l Juz widze jak sie ktos ze stoickim spokojem wstrzymuje do premiery nextgena xD zwlaszcza jak gra bedzie udana i wyplyna mocno pozytywne recenzje.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l 12 godzin temu, Cedric napisał: , w tym firma Testronic (ploty) O to akurat nie wiem czy dobrze Znajomy zmarnował tam 2 miesiące życia do pierwszej wypłaty, takiego pomiatania ludźmi jak śmieciami to nawet w marketach nie ma jak tam. A stawki na początek bardzo podobne
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Chyba zapowiada sie kolejny obsuw Kwestia nadgodzin przy Cyberpunk 2077 skomentowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Deweloperów Gier Crunch pod lupą. Przekładając datę premiery Cyberpunk 2077, prezes zarządu CD Projekt Red zapowiedział, że nie obejdzie się bez tzw. crunchu, czyli okresu wzmożonych prac i nadgodzin. Sprawę skomentowała przedstawicielka Międzynarodowego Stowarzyszenia Deweloperów Gier (IGDA). „Balans między pracą a życiem osobistym jest kluczowy dla zdrowia psychicznego deweloperów, a studia powinny brać pod uwagę dobro pracowników, kiedy ustalają nową datę premiery” - skomentowała Renee Gittins w rozmowie z GameDaily. https://www.eurogamer.pl/articles/2020-01-21-kwestia-nadgodzin-przy-cyberpunk-2077-skomentowana-przez-miedzynarodowe-stowarzyszenie-deweloperow-gier
Opublikowano 21 stycznia 20205 l To jest mega przykre w istocie, jak to się czyta. Polak dalej (pipi)
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Jedyny plus jaki widzę w tej sytuacji to taki, że chociaż nasi dostaną kasę za wszystkie przepracowane godziny czego nie można powiedzieć o developerach z zagranicy. Wiadomo, że po wypuszczeniu gry mogą dostać rekompensatę finansową czy urlop wypoczynkowy, ale nie ma co do tego żadnej pewności.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Myślę, że spora część odejdzie, żeby zaraz nie crunchować przy wersji na next geny
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Ogólnie widzę, że praca przy grach to jest jedno wielkie zostawanie na nadgodziny.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Jeśli mają opłacone te nadgodziny to ja nie wiem o co ten wielki ból dupy. Chce się zarabiać dobre pieniądze to się pracuje. A z tego co wiem to programiście nie narzekają na brak prac, więc...
Opublikowano 21 stycznia 20205 l 20 godzin temu, Cedric napisał: Trochę ciekawego info od Borysa z nowego podcastu z Rock i Borys - generalnie potwierdza się info, że nowa generacja wchodzi ciut za późno i nawet stosunkowo nieduże różnice w mocy konsol na końcu ich cyklu życia wychodzą na wierzch. Generalnie nie jestem specjalnym fanem tych podcastów, bo często dyskusje są dość ogólnikowe, ale akurat z polskiego game devu mają dobre wtyki. M.in. od jakiegoś czasu panowie mieli mocne wątpliwości co do premiery Dying Light 2 (co się dzisiaj potwierdziło). Wrzucam info: https://www.youtube.com/watch?v=6VunwbHa_HQ Ukryj zawartość podobno są bardzo duże problemy z optymalizacją na Xbox One (tego najstarszego) i to był główny powód przesunięcia. Gra ma tam chodzić "ekstremalnie niesatysfakcjonująco" docelowo w CD Projekt Red krążyło założenie, że jeżeli nie wyrobią się z tą optymalizacją do stycznia, to będzie przesunięcie premiery. mimo wszystko przez 2-3 ostatnie miesiące była cisza jeżeli chodzi o wewnątrz-branżowe plotki, więc była nadzieja, że mimo wszystko się wyrobią. No nie udało się. Borys wspomniał, że na GDC pewna, ważna osoba od RED-ów stwierdziła, że w takiej formie jak to było na pierwszych pokazach to nie ma szans, żeby to zadziałało na current-genach. Spore cięcia były. źródło Borysa wspomniało też o tym, że świat niekoniecznie będzie tak otwarty jak się może wydawać. Będzie pewnie sporo misji w wnętrzach budynków i (być może) dość korytarzowe poruszanie się po mieście, bez 100% otwartego świata gra ma być krótsza od ostatniego Wiedźmina, ale ma zapewnić dużą satysfakcję przy kolejnych przejściach podobno główny wątek udało się skończyć gdzieś 3 miesiące temu, w czasie do premiery będą też dorabiać nowy content (np. zadania poboczne) podobno też w ostatnich miesiącach pojawiło się sporo specjalistów od optymalizacji, w tym firma Testronic (ploty) mocny musik w studiu na wydanie tego przed premierą next-genów. Tym niemniej projekt od początku był przeznaczony na obecną generację kolejny polski rekord crunchu już pobity Warto też pamiętać, że Redzi nie wrzucają do napisów końcowych osób, którzy odeszli z firmy przed wydaniem gry u najważniejszych osób w studiu krąży też bardzo ciekawa lista funkcjonalności, które mają być w grze, która zawiera (cytując) "wszystkie ciekawe mechaniki w grach". Inne ciekawostki: był mocno rozważany projekt zrobienia nowej gry z Ciri roli głównej, gdzie chodziły ploty, że będzie to exclusive dla Sony (!). Od kilkunastu miesięcy jednak cisza w temacie, więc pomysł poszedł do kosza pewnie generalnie bajdurzenie Redów o drugiej grze AAA w produkcji to była mocna bzdura przy okazji dyskusji o next-genach i Cyberpunku, padło też info od jednego z informatorów odnośnie wstecznej kompatybilności PS5. Info od Sony dla developerów jest takie, że potwierdzają ją dla PS4. O innych konsolach nie dostali informacji To ja mogę dodać, że devsi o wykonywaniu questów bez zabijania dowiedzieli się mniej więcej w tym samym czasie co my :v@Bartg No, po Wieśkach też był exodus, tu nie będzie inaczej, CDP za to wróci do organizowania Promised Landów, trzeba nowy narybek zgarnąć, hehe Edytowane 21 stycznia 20205 l przez Hendrix
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Kryształowe turbosłowiańskie CDP zachowuje się jak typowy kapitalista w Polsce?! Nie wierzę w takie plotki
Opublikowano 21 stycznia 20205 l 1 godzinę temu, SetoPL napisał: Jeśli mają opłacone te nadgodziny to ja nie wiem o co ten wielki ból dupy. Platne nadgodziny w korpo, ta jasne xD
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Gamedev najgorsza branza, nie dosc ze czeka horda wku.rwionych graczy i na kazda obsuwe reaguje histerycznie, to jeszcze zarobki slabe. A Polak to jeszcze opie.rdoli ze za malo pracuja bo nadgodziny maja oplacone to powini zap.ierdalac xD
Opublikowano 21 stycznia 20205 l 4 godziny temu, Bartg napisał: Myślę, że spora część odejdzie, żeby zaraz nie crunchować przy wersji na next geny Creditsy w których będzie tylko prezes i sama rada nadzorcza.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l 59 minut temu, Mejm napisał: Platne nadgodziny w korpo, ta jasne xD Korpy sa pod wieksza lupa niz firma Zbyszek i Kogucik. Nie znam zadnej korpy, ktora nie miala by platnych nadgodzin. Ewentualnie do odbioru.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Nie wierzę że typek co robi po 20h dziennie w niczym się nie yebnie, zresztą pewnie masy ludzi co dłubali przy W3 nie ma już w firmie, więc nie wiadomo, co to będzie za twór. No ale faktem jest, że nikt dobrych nowin nie głosi.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Trzeba być robotem, żeby pracować ponad 10h przy pełnej produktywności. W przypadku wielu osób te nadgodziny to bezsensowne siedzenie w pracy i marnowanie czasu. Niech sypną kasą na więcej ludzi zamiast na bonusy dla prezesa.
Opublikowano 21 stycznia 20205 l Czlowiek pracujacy umyslowo jest wydajny moze 4h dziennie, jezeli wezmiemy pod uwage czas poswiecony na "wejscie w problem" i przerywniki takie jak inni ludzie, lunch czy toaleta Sa szerokie i dosc latwo dostepne badania na ten temat, wiec jezeli w CDP jest kultura "szef musi widziec ze pracuje" jak w Rockstar to naprawde nie zazdroszcze.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.