Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach.

No niestety tak to juz nie dziala. Jak bedzie PS5 to i tak przez dlugi czas beda wychodzic cross-geny - deweloperom nie oplaca sie robic gry na nowy sprzet z mala baza uzytkownikow na starcie, szczegolnie jak ma to byc rozbudowany projekt, a produkcja trwa kilka lat.

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza

Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach.

Otóż to. Już na pecetach muszą się zmagać z tego typu problemami i co mamy? Częste problemy z optymalizacją i w ogóle blacharz będzie tańczyć tak, jak mu konsole zagrają. Nowa generacja konsol = nowy wymiar grania dla całego growego świata.

Edytowane przez Masamune
Odnośnik do komentarza

 

Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach.

Otóż to. Już na pecetach muszą się zmagać z tego typu problemami i co mamy? Częste problemy z optymalizacją i w ogóle blacharz będzie tańczyć tak, jak mu konsole zagrają. Nowa generacja konsol = nowy wymiar grania dla całego growego świata.

 

 

Oczywiście nie masz racji - słaba optymalizacja na pc to nie jest kwestia starszego hardware'u, który developer powinien brać pod uwage.

Po pierwsze i mniej ważne: trend idzie już od dłuższego czasu w kierunku co raz lepszych doznań wizualnych. Kilka lat temu wypasem była karta graficzna za 800zł (8800GT), teraz smok (970GTX) kosztował 1500zł a obecne karty są jeszcze droższe. Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów.

 

Ale teraz najważniejsze: Na grach PC nie zarabia się zupełnie tak samo jak na grach konsolowych. Największe studia wypuszczają gry na konsole bo z tego jest największa kasa przy okazji niskim kosztem (i potem słabym efektem) robią port na PC aby prz okazji dorobić sobie kilka złotych ale lwia częśc zysków zawsze była na konsolach dlatego wszyscy mają w du pie optymalizację na pc. I to nie jest nawet kwestia tego, że gracze ze starszym i słabym sprzętem mają problemy. Takie gry jak Hitman czy Tomb Raider chodziły przeciętnie na topowych kartach graficznych za 3000 zł.

 

Oczywiście nie dotyczy to gier stricte pod PC czyli jakieś CSy, LoLe, WoTy, WoWy, Eve'y  i inne tytuły nie portowane z konsol. A nowe konsole niczego nie zmienią bo GPU w konsoli i tak dalej będzie co najwyżej mocno przeciętny w porównaniu do PC bo ani MS ani Sony nie wypuści konsoli, która będzie kosztowała 3 tysiące aby wsadzić tam bebechy ze średniego komputera osobistego. 

  • Plusik 1
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Mówiąc w skrócie to już nie te czasy konsol, co nie każdy przeciętny kowalski nie mógł sobie pozwolić na zakup PS2/PS3 z powodu ceny jaka była wystawiona za konsolę, a oferowała takie doznania graficzne i wizualne, nie wspominając o feelingu grania, gdzie taki PC w tamtych czasach mógł wciągany być dupą, a wyjmowany nosem, bo to była 2-3 wyższa liga jeśli chodzi o konsole. Dzisiejsze czasy to inne pod tym względem, że większy nacisk gier i więcej hajsu jest z multiplatform typu cody raki batlefildy agaty meble i urwy owerłacze, gdzie skupiają większość na społeczne granie ot co, większy zysk z tego po prostu mają, a doszły koszta typowo jak utrzymywanie serwerów wypluwając przez te DLC i większe koszta developingu, co już nie mamy takich czasów, że stwórcy mogli sobie pozwolić na wydanie dodatków z uj większym contentem. Parafrazując konsole > PC jeśli chodzi o zysk z kasy na dzień dzisiejszy i mało kogo obchodzi teraz devsom jakas optymalizacja z blacharni i tyle.

Edytowane przez Faka
Odnośnik do komentarza

Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów

 

O jakim procencie mówisz, bo statystyki ze steama pokazują, że to pc master coś tam, to jedna wielka bujda, tylko niewielki procent gra na bardzo wysokich ustawianiach, a o 4k to nawet nie wspominam.

Oczywiście, że przy obecnym rozwoju technologi w konsolach nigdy nie znajdziemy topowych kart, ale co z tego, skoro takie słabe PS4 ma tak wyglądające U4 czy Horizon.

Edytowane przez YETI
Odnośnik do komentarza

Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach.

 

Rak. Jakoś Nintendo wspierało kompatybilność wsteczną i inne rzeczy. Microsoft robi to dla graczy a Sony nie bo po co? Lepiej wypuscić gierkę z PS2 w cenie 60zl. 

Odnośnik do komentarza

Rak. Jakoś Nintendo wspierało kompatybilność wsteczną i inne rzeczy. Microsoft robi to dla graczy a Sony nie bo po co? Lepiej wypuscić gierkę z PS2 w cenie 60zl.

Ja mówię o robieniu gier tylko na jeden sprzęt (PS5) i tradycyjnym podziale na generacje, a ty wyskakujesz z wsteczną kompatybilnością. OK.

Edytowane przez SzczurekPB
Odnośnik do komentarza

Odpowiadam YETIemu który wypowiada się na temat PC, ale niech będzie. Ile jest graczy na Steamie? Jak sobie to przemnożysz nawet przez ten Twoim zdaniem mały procent to się okazuje, że graczy z dobrymi konfigami jest sporo. A że jest 3x tyle każuli z lapkami za 1000 zł? Good for them, odpalają sobie jakieś doty czy CS-a 1.6 i też grają. Procent bez powiedzenia o czego procent to jest nie mówi za wiele.

 

PC master coś tam? CW poza CW maybe, halo moderacja111 :ogor:

Odnośnik do komentarza

 

Rak. Jakoś Nintendo wspierało kompatybilność wsteczną i inne rzeczy. Microsoft robi to dla graczy a Sony nie bo po co? Lepiej wypuscić gierkę z PS2 w cenie 60zl.

Ja mówię o robieniu gier tylko na jeden sprzęt (PS5) i tradycyjnym podziale na generacje, a ty wyskakujesz z wsteczną kompatybilnością. OK.

 

 

No bo widać jakie sony ma do tego podejście, doić golić frajerów do cna. Nintendo do pewnego momentu (switch) i MS od niedawna jednak widzi, że robienie swojemu community dobrze procentuje. Ale z drugiej strony rozumiem też twoje podejście, ale wydaje mi się, że tworzenie słabszej wersji sprzętowej można zlecić jakimś wyrobnikom jak przy cross genowych portach lub cokolwiek. 

Odnośnik do komentarza

 

Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów

 

O jakim procencie mówisz, bo statystyki ze steama pokazują, że to pc master coś tam, to jedna wielka bujda, tylko niewielki procent gra na bardzo wysokich ustawianiach, a o 4k to nawet nie wspominam.

Oczywiście, że przy obecnym rozwoju technologi w konsolach nigdy nie znajdziemy topowych kart, ale co z tego, skoro takie słabe PS4 ma tak wyglądające U4 czy Horizon.

 

 

Bardzo łatwo przytoczyć ogólną ankietę ze Steama, z której za dużo nie wynika bo ona nie odnosi się w ogóle do tego co napisałem. Wyniki z ankiety ze steam jest jak dyskusja o popularności języka angielskiego - najpopularniejszy jest chiński bo statystycznie jest najwięcej jego użytkowników na świecie. Mimo wszystko gierki wychodzą głownie po angielsku a nie po chińsku.

Tak samo jak rozmawiamy o grach AAA, które wychodzą na konsolę i PC czyli Assasiny, jakieś Fallouty, Wiedzminy a nie 134 000 indie games, w które ochoczo zagrywają się miliony userów z ukrainy i polski na steamie na swoich komputerach Pentium 4 z 2GB ram.

 

Większość graczy PC, która chce sobie pograć w tytuły AAA używa kart typu 750TI, GTX960/970 i wyższych. To jest dla mnie gaming a nie setki tysięcy graczy dalej męczących Diablo2, minecrafta albo tibie. Jeśli ktoś śledził premiery topowych i średnich gpu ten wiedział, że producenci już kolejną generację nie nadążają za popytem, ceny są coraz bardziej chore. I najwazniejsze: GPU kosztuje 300-600 dolarów albo euro. To że w Polsce na 1080GTX trzeba wydać dwie minimalne pensje to jest zupełnie coś innego.

 

 

// specjalnie przekoloryzowałem

Odnośnik do komentarza

 

Tego nie wie narazie nawet sony z tego co czytam ale sadzac po tym ze pro jest sporo mocniejsze przynajmniej sadzac z dotychczasowych zapowiedzi specyfikacji to obstawiam ze wogole nie beda robione wieksze pozycje na zwykle ps4. Jakies liniowe produkcje, cinematic ikspyriens moze i tak ale gry z wieksza swoboda cxy otwartym swiate, jestem przekonany ze beda wychodzic tylko na pro

Tak, na pewno jakis deweloper porzuci baze 50 mln posiadaczy PS4 i zacznie robic wysokobudzetowego open worlda tylko na Pro. To tak jakbys otworzyl sklep spozywczy i chcial sprzedawac chleb na osiedlu tylko ludziom z jednej klatki. Biznes by sie krecil. Poza tym open worldy maja sie dobrze na PS4 - Wiedzmin 3, MGS5, Horizon, wiec nie rozumiem czemu maja nagle przestac wychodzic na PS4, ale z gorsza grafika od wersji na Pro.

Chodzi mi o open worldy na vr a nie ogolnie na ps4. Czytaj ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza

 

 

Podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Wychodzi PS5 i developerzy zaczynają z czystą kartą, nie musząc się martwić by gra chodziła na starszych i dużo słabszych sprzętach.

Otóż to. Już na pecetach muszą się zmagać z tego typu problemami i co mamy? Częste problemy z optymalizacją i w ogóle blacharz będzie tańczyć tak, jak mu konsole zagrają. Nowa generacja konsol = nowy wymiar grania dla całego growego świata.

 

 

Oczywiście nie masz racji - słaba optymalizacja na pc to nie jest kwestia starszego hardware'u, który developer powinien brać pod uwage.

Po pierwsze i mniej ważne: trend idzie już od dłuższego czasu w kierunku co raz lepszych doznań wizualnych. Kilka lat temu wypasem była karta graficzna za 800zł (8800GT), teraz smok (970GTX) kosztował 1500zł a obecne karty są jeszcze droższe. Gracze na pc nie mają problemu z kupowaniem GPU o wartości jednej waszej konsoli bo tak było od zarania dziejów.

 

Ale teraz najważniejsze: Na grach PC nie zarabia się zupełnie tak samo jak na grach konsolowych. Największe studia wypuszczają gry na konsole bo z tego jest największa kasa przy okazji niskim kosztem (i potem słabym efektem) robią port na PC aby prz okazji dorobić sobie kilka złotych ale lwia częśc zysków zawsze była na konsolach dlatego wszyscy mają w du pie optymalizację na pc. I to nie jest nawet kwestia tego, że gracze ze starszym i słabym sprzętem mają problemy. Takie gry jak Hitman czy Tomb Raider chodziły przeciętnie na topowych kartach graficznych za 3000 zł.

 

Oczywiście nie dotyczy to gier stricte pod PC czyli jakieś CSy, LoLe, WoTy, WoWy, Eve'y  i inne tytuły nie portowane z konsol. A nowe konsole niczego nie zmienią bo GPU w konsoli i tak dalej będzie co najwyżej mocno przeciętny w porównaniu do PC bo ani MS ani Sony nie wypuści konsoli, która będzie kosztowała 3 tysiące aby wsadzić tam bebechy ze średniego komputera osobistego. 

 

 

No ok, co do optymalizacji to masz rację - devsi mają gdzieś PCty i optymalizację nań, bo to wokół konsol kręci się branża i pieniądze. laptopy z biedronki nie robią tutaj żadnej różnicy.

 

Nie masz racji natomiast, jeśli chodzi o to, czy nowa generacja konsol coś zmieni. Piszesz że to nie ma znaczenia bo i tak będą miały GPU słabszy niż w PC. Zauważ, że nawet mimo tego faktu, gry pokroju Battlefront, czy BF1, lub nawet AC:Unity kiedyś były poza zasięgiem nawet najmocniejszych pc-tytanów, które nawet w tym 2013 spokojnie by sobie z tym poradziły. Poza zasięgiem z bardzo prostego powodu - bo konsole były na to za słabe i nikt nie chciał w to inwestować, bo co to za pieniądz z rynku pc. Wraz z nową generacją sprzętu, dostaliśmy nową generację gier. Kolejne generacje konsol to jest to co napędza rynek gier, i rozwój wizualiów w grach. PC nigdy nie dostanie wiele więcej niż są nam w stanie dać konsole.

 

Dlatego uważam, że Szczurek ma rację, podział na generacje to jedyna słuszna opcja. Z kalsycznym podziałem generacji, devsi zaczynają z czystą kartą i każdy gracz wyjdzie na tym lepiej, bo ma gwarancję skoku jakościowego. Jeśli producenci konsol zaczną się bawić w coroczne ulepszenia PS4 czy XO, zatrzymamy się na pewnym poziomie i w zasadzie postęp będzie znikomy. To tak jak niedawne poczynania MS - FH3, GOW4, te gry na ultra PC nie wychodzą poza możliwości XO. Wszystko w zasadzie jest takie same, tylko w wyższej rozdzielczości i framerate. PS4 Pro, na razie też się nie wyróżnia, ot 4k, lub lepszy AA w 1080p. Dopiero prawdziwa następna generacja ruszy wszystko do przodu.

Odnośnik do komentarza

A co on niby ciekawego Ci powie? To samo co się dowiesz za 2-3 dni w sieci.

Cierpliwości, bo to nie nowa generacja, tylko konsola które nigdy nie wykorzysta swoich możliwości. $ony nie może od tak sobie olać zwykłej PS4 i zrobić na Pro dużo lepsze graficznie giery a że 4k jest coraz bardziej popularne to wspaniała okazja dla nich, ponieważ podniesienie rozdzałki w grach na Pro nie jest takie straszne i żaden posiadacz zwykłej PS4 o to nie będzie zazdrosny, buntował się czy też wyzywał firmę od śmieci itp.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

A co on niby ciekawego Ci powie? To samo co się dowiesz za 2-3 dni w sieci.

Cierpliwości, bo to nie nowa generacja, tylko konsola które nigdy nie wykorzysta swoich możliwości. $ony nie może od tak sobie olać zwykłej PS4 i zrobić na Pro dużo lepsze graficznie giery a że 4k jest coraz bardziej popularne to wspaniała okazja dla nich, ponieważ podniesienie rozdzałki w grach na Pro nie jest takie straszne i żaden posiadacz zwykłej PS4 o to nie będzie zazdrosny, buntował się czy też wyzywał firmę od śmieci itp.

Trzeba zaznaczyc tez ze to dokonala okazja do zarobienia na tv 4k

 

Edit: prosze cie zmien avatar z tej mary nocnej bo razi w oczy

Odnośnik do komentarza

Od 60 klatek jest PC. Tak jest już od dawna(wyjątek Nintendo).Na konsolach ludzie są skazania na łaskę dewelopera. Może i bedą robić gry na Pro w 60 klatkach. Raz na jakiś czas komuś się zdarzy. Większość twórców, pewnie podbije AA, tekstury, cienie i inne pierdoły ale o 60 klatkach w grach na PRO zapomnijcie, bo to nie jest PC i nie działa w ten sposób, jak na PC.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Od 60 klatek jest PC. Tak jest już od dawna(wyjątek Nintendo).Na konsolach ludzie są skazania na łaskę dewelopera. Może i bedą robić gry na Pro w 60 klatkach. Raz na jakiś czas komuś się zdarzy. Większość twórców, pewnie podbije AA, tekstury, cienie i inne pierdoły ale o 60 klatkach w grach na PRO zapomnijcie, bo to nie jest PC i nie działa w ten sposób, jak na PC.

:thanks:

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...