Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Shadow of the Tomb Raider

Featured Replies

Opublikowano
12 minut temu, balon napisał:

E tam przecież jak na gierkę action adventure to bardzo solidne pozycje. 


Dokładnie. Dla mnie część pierwsza to praktycznie 10/10 jeśli chodzi o formę, rodzaj i ilość zabawy, a do tego fantastyczną oprawę. Owszem, historyjka do doopy, niepotrzebne multi, ale nie każda gra musi mieć przecież oscarową opowieść, a tryb multiplayer to tylko bonus, opcja w menu, do której nikt nie każe zaglądać.

Rise of the Tomb Raider to sla mnie wciąż 8/10, gdyby nie ten śmietnik na mapie, pewnie dałbym więcej.

  • Odpowiedzi 625
  • Wyświetleń 74,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Czytam: "Sam and Reyes are coming back"   Myślę: Kto?

  • Myślałem, że w lepszą grę od Spider-mana i God of War już w tym roku nie zagram, a tu nowy Tomb zaczyna wychodzić na prowadzenie. Szok    Mało tego, na tę chwilę nie mam żadnych wątpliwości, że to naj

  • Chętnie odpocznę od grobowców i Uncharted formuły na te grę. O ile bardzo mi się to spodobało to jednak tęsknię za hard corowym stylem pierwowzorów. Doskonale sie bawiłem przy kazdej z tych trzech ods

Opublikowano
9 godzin temu, _Be_ napisał:

No ta jedynka taka na 7, ale hajpowali na forum to wziąłem żeby się srogo rozczarować a tego RotTR to w ogóle szkoda strzępić ryja.

Przecież RotR jest dużo lepszy od reboota. Jest mniej walki, mniej strzelania, a więcej eksploracji czy grobowców. Strzelanie owszem, dalej jest, ale nie w takiej chorej ilości jak w poprzedniczce. 

Opublikowano

Amen brutha. Za każdym razem łapie się za głowę jak ludzie piszą że reboot był spoko a pod każdy względem lepszy RoTR już nie. Pewnie boli ta roczna wyłączność, ale w momencie premiery to był je,by sztos.

Edytowane przez Paolo de Vesir

Opublikowano

Zgadzam się ze wszystkim co piszesz Paolo tylko nie z tym, że Bluberowi mogłaby czasowa wyłączność przeszkadzać.

Opublikowano

Kupi się jak wyjdzie edycja GOTY czy inne anniversary, tak jak poprzednie części. 1 i 2 część były w porządku, ukończyłem je, co rzadko mi się zdarza.

Opublikowano

Dla mnie obie pierwsze odslony rebootu to palce lizac i nie tylko. Jedynka wbila sie genialnie w moje gusta, a mozliwosc wbicia haka w leb nic nie podejrzewajacego kolesia pieknie komponuje sie z reszta. Taaak, strzelania bylo w brod, ale mi to nie przeszkadzalo wcale. RotT przeszedlem na wdechu. 

Nie sadze, zeby Shadow w jakikolwiek sposob mnie zawiodl. 

Opublikowano
15 minut temu, Yap napisał:

Dla mnie obie pierwsze odslony rebootu to palce lizac i nie tylko. Jedynka wbila sie genialnie w moje gusta, a mozliwosc wbicia haka w leb nic nie podejrzewajacego kolesia pieknie komponuje sie z reszta. Taaak, strzelania bylo w brod, ale mi to nie przeszkadzalo wcale. RotT przeszedlem na wdechu. 

Nie sadze, zeby Shadow w jakikolwiek sposob mnie zawiodl. 

Oczywiście, że tak. Wszystko w tej grze się zgadza. Dobra dupa, ładna grafika, strzela się do ruskich. 

Lara > Aloy 

Opublikowano

Kto napisał scenariusz, mają kogoś nowego? Pamiętam że nigdy nie czułem takiego zażenowania obserwując przebieg fabuły jak w poprzedniej części

Opublikowano

Wiem tyle, ze corka Pratchetta(odpowiedzialna za scenariusz 1/2) na szczęście już tam nie pracuje. Pozostaje mieć tylko nadzieje, ze nie zostawila po sobie "jajka niespodzianki".

Edytowane przez SlimShady

Opublikowano
14 godzin temu, suteq napisał:

Przecież RotR jest dużo lepszy od reboota. Jest mniej walki, mniej strzelania, a więcej eksploracji czy grobowców. Strzelanie owszem, dalej jest, ale nie w takiej chorej ilości jak w poprzedniczce. 

Dla mnie oba to słabizna. 

Opublikowano

A dla mnie tak jak pisałem - paradoks - mimo tego, że praktycznie każdy element z osobna jest lepszy w RotTR to jako całość robi dużo gorsze wrażenie niż część pierwsza.
Po pierwsze nie ma już efeku WOW, po drugie dostajemy więcej tego samego, tylko w mniej ciekawych lokacjach, a po trzecie przedobrzyli z ilością bezsensownych znajdziek, robiąc z gry śmietnik w stylu UBI. Po prostu zabrakło osoby, która potrafiłaby utrzymać to w ryzach i nadzorować projekt - żeby wszystkiego było "w sam raz" (jak w części poprzedniej), a nie "wpissdu".

Opublikowano

Śmiesznie się czyta o bezsensownych znajdźkach w RoTR, ale Horizon ZD to już mesjasz. 

 

7b21b9f4f278d783311b70e978576bb5.png

 

No i przecież RoTR miał pod każdym względem bardziej dopracowane i różnorodne miejscówki, niż reboot. Efektu pierwszego WOW nie neguję, ale przecież powrót do rebootu po skończeniu RoTR jest bolesny niczym kop w jaja. Sam próbowałem przejść TR2013 raz jeszcze w 60 klatkach no i nie idzie. Wszystko tam zrealizowano gorzej niż w sequelu.

Edytowane przez Paolo de Vesir

Opublikowano

Zarówno TR 2013 jak i RoTR to dla mnie ten sam poziom i przy obu się dobrze bawiłem, i raczej się zanosi na to że przy Shadow też tak będzie. Ot takie lajtowe gierki z fajną przygodą, faktycznie mogą tylko dać więcej grobowców i fajnie by było jakby wrócił motyw podróży po świecie i różne miejscówki jak w starych tombach. 

Opublikowano
13 godzin temu, chris85 napisał:

Wszystko w tej grze się zgadza. Dobra dupa, ładna grafika, strzela się do ruskich. 

Lara > Aloy 

Amen.

Opublikowano
10 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

Śmiesznie się czyta o bezsensownych znajdźkach w RoTR, ale Horizon ZD to już mesjasz. 

 

7b21b9f4f278d783311b70e978576bb5.png

 

No i przecież RoTR miał pod każdym względem bardziej dopracowane i różnorodne miejscówki, niż reboot. Efektu pierwszego WOW nie neguję, ale przecież powrót do rebootu po skończeniu RoTR jest bolesny niczym kop w jaja. Sam próbowałem przejść TR2013 raz jeszcze w 60 klatkach no i nie idzie. Wszystko tam zrealizowano gorzej niż w sequelu.

 

Ostatnio właśnie zaliczyłem jedynkę na PS4 i bawiłem się tak samo dobrze a może nawet i lepiej niż przy Rise. Obie gierki uważam za bardzo udane i na trójkę czekam bo zwyczajnie lubię dzisiejszą Larę. Jak zwiększą jeszcze nacisk na eksplorację grobowców i ciut dopracują model strzelania to o resztę jestem spokojny i grę kupię w premierę. 

Opublikowano
12 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

Śmiesznie się czyta o bezsensownych znajdźkach w RoTR, ale Horizon ZD to już mesjasz. 

 

7b21b9f4f278d783311b70e978576bb5.png


Tak, bo Horizon to sandbox, więc teren dużo większy, a znajdźki opcjonalne, więc się człowiek o nie nie potykał. RotTR jest zaśmiecony w ten sam sposób, co Wolfenstein II The New Colossus - pseudo-fabularne scrolle/czytanki, które leżą na drodze Lary i co 7 minut wybijają gracza z rytmu.
Ja jedyneczkę splatynowałem drugi raz na PS4 i znów się nie mogłem nadziwić, jakie to śliczne (oprócz twarzy Lary, niepotrzebnie przzy tym grzebali - całe szczęście w RotTR znów jest ładniutka). Tak czy siak czekam na Shadow i ciekaw jestem, czy tendencja spadkowa zostanie utrzymana, czy może będzie forma zwyżkowa.

Opublikowano

rotr do rebootu zrobil takie poprawki jak unch4 przy unch3

 

wiecej eksploracji, lepsze zagadki, mniej strzelania - bardzo na plus

Opublikowano
  • Autor

Moim największym zastrzeżeniem do serii

jest jej przeciętność, żeby nie powiedzieć mierność, jeżeli chodzi o kwestię fabularną. Dobrze, że babeczka odpowiedziała za historię już nie pracuje w Square. Podobnie ma się sprawa z pobocznymi postaciami postaci.Tak bezpłciowych bohaterów drugoplanowych nie było w tego typu grze od dawna. Ekipa odpowiedziała za Tomb Raider powinna uczyc się od ND. Jeżeli w Shadow dopracuja te dwa elementy to może dostaniemy jedną z najlepszych gier akcji? Prosimy tez trochę więcej różnorodności, w Rise miałem już po dziurki tych zimowych sowieckich miejscówek.

Edytowane przez rodi84

Opublikowano

Jako, że nad grą pracuje Eidos Montreal odpowiedzialne wcześniej za Deusy to jest nadzieja, że historia w końcu będzie godna przygód Lary i postacie poboczne zostaną jakoś rozwinięte. 

 

A co do znajdziek to Wredny ma jak najbardziej rację. Ale żeby to zrozumieć to po prostu trzeba być ich poszukiwaczem w grach. RoTR to śmietnik pod tym względem, to nie podlega dyskusji. Nie ma to związku z żadnym rokiem ekskluzywności na Xboxa. W pierwszej części były rozmieszczone z pomysłem, a te fabularne nie męczyły tak bardzo i ciekawie rozwijały historię Yamatai. W RoTR jest ich tak dużo nawalone, że boli od tego głowa, nie rozwijają pobocznych wątków w nawet małym stopniu tylko są kilkuzdaniowymi historiami różnych osób ze sobą niepowiązanych. Zbieranie ich to męczarnia nawet dla wytrwałych platynowców.

 

A na Shadow of the Tomb Raider czekam bardzo między innymi że względu na Eidos - moje ulubione studio pod Square Enix. Historia już będzie najlepsza w serii, gameplayowo i graficznie zagrają myślę bezpiecznie i będzie to Rise of the Tomb Raider tylko z nowym singlem i w nowej lokalizacji.

 

Niech tylko darują sobie pracę nad jakimkolwiek multiplayerem i będzie ok.

Edytowane przez Voytec

Opublikowano
10 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

Przecież znajdzie w ROTR są totalnie opcjonalne. Boli ten rok, oj boli.

 

Minus za debilny przytyk i tłumaczenie sobie w sposób, który Ci pasuje.

 

8 godzin temu, Voytec napisał:

A co do znajdziek to Wredny ma jak najbardziej rację. Ale żeby to zrozumieć to po prostu trzeba być ich poszukiwaczem w grach. RoTR to śmietnik pod tym względem, to nie podlega dyskusji. Nie ma to związku z żadnym rokiem ekskluzywności na Xboxa. W pierwszej części były rozmieszczone z pomysłem, a te fabularne nie męczyły tak bardzo i ciekawie rozwijały historię Yamatai. W RoTR jest ich tak dużo nawalone, że boli od tego głowa, nie rozwijają pobocznych wątków w nawet małym stopniu tylko są kilkuzdaniowymi historiami różnych osób ze sobą niepowiązanych. Zbieranie ich to męczarnia nawet dla wytrwałych platynowców.


Tyle że nie o to mi chodziło -  dopiero musiałbym być popier.dolony, gdybym oceniał grę przez pryzmat trofeów...
Ja lubię eksplorację i zaglądanie w każdy kąt, lubię wykombinować drogę do jakiejś ukrytej komnaty i tam zostać nagrodzony jakąś starożytną relikwią - i tak było w Tomb Raider (a ostatnio również w God of War).
Natomiast w Rise of the Tomb Raider wiele z tych pierdół jest zwyczajnie karą dla osób, które chcą się cieszyć gierką - leżą na drodze, nigdzie nie muszę zbaczać, wręcz się o nie potykam, nie wypada nie podnieść, a jak już to uczynię, to okazuje się kolejnym scrollem/dyktafonem jakiegoś no-name'a z Trinity, który nagrywa swoje złote myśli o tym, że ma dość i ogólnie planuje zdradę... A później to zostawia na beczce, na środku pokoju w obozie tej organizacji... Ja yebę... A wszystko to czytane beznamiętnym głosem lektora, wyraźnie pracującego za karę...

Opublikowano
36 minut temu, Wredny napisał:

Minus za debilny przytyk i tłumaczenie sobie w sposób, który Ci pasuje.

 

Napisałeś totalnie bzdurny post i jeszcze się dziwisz, że sięgam do takich przytyków.

Edytowane przez Paolo de Vesir

Opublikowano

Nie wiem, co w tym "bzdurnego", skoro piszę jak jest, a Ty po prostu nie potrafisz tego zrozumieć...
To może w ten sposób - poniżej znajdziesz linka do mojej recenzji RotTR na PPE - jak Ci się będzie chciało, to przeczytaj i może zrozumiesz złożoność problemu.

https://www.ppe.pl/recenzje/2936/gdzies-ty-sie-szlajala-lafiryndo.html

Opublikowano

Recka na PPE :obama: Ciezkie dziala wyciagacie koledzy.

Opublikowano
4 godziny temu, hav7n napisał:

Recka na PPE :obama: Ciezkie dziala wyciagacie koledzy.


Kiedyś była gdzie indziej, ale gdy się stamtąd ewakuowałem, usunąłem swoje wszystkie materiały, więc to jedyne miejsce, gdzie mam ją zarchiwizowaną i skąd mogę ją podlinkować.
Chodziło mi o to, że może po przeczytaniu całego tekstu, w którym przedstawiam "ZA i PRZECIW", starając się być jak najbardziej obiektywnym, przestanie się tu rzucać tekstami, że kogoś "boli rok XBOXowej wyłączności". Tak jakby na PS4 przez ten czas nie było w co grać i RotTR był jedyną grą, od której uzależniłem odpalenie konsoli...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.