Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Opublikowano

100% wpadło wliczając DLC, zrobiłem wszystko co było do zrobienia.

Wspaniałe doświadczenie, aczkolwiek pod koniec strzelanie stało się już dość nużące - głównie za sprawą latających przeciwników, którzy byli bardziej irytujący niż groźni.

 

Uwielbiam gry Remedy za ich specyficzny, namacalny klimat i styl opowieści Sama Lake'a. Control łączy wszystkie uniwersa tego studia i otwiera niezwykle ciekawe furtki na dalszy rozwój serii.

 

Najmocniejszy punkt Control to właśnie klimat, przywodzący na myśl takie klasyki jak "Z archiwum X", "The Fringe", "The Signal" i wiele innych thrillerów/horrorów sci-fi. Mimo, że sposób narracji jest teoretycznie dość monotonny (większość to opcjonalne notatki tekstowe), to ich tematyka, sposób umiejscowienia w świecie nie nuży, a z wypiekami na twarzy leciałem do każdej kolejnej ikonki interakcji, chłonąc tą całą historię i jej smaczki. A smaczków jest tutaj co nie miara, szczególnie nawiązań do Alana Wake'a, którego uwielbiam.  Zakończenie DLC AWE to jasny przekaz, że w ciągu kilku lat dostaniemy kontynuację historii w Bright Falls :banderas:.

 

Filmiki dr Darling'a, które napotykamy w czasie gry to majstersztyki, a układanie całości wydarzeń w głowie na podstawie strzępków informacji jakie znajdujemy to wspaniałe uczucie (z czasem zatajone w dokumentach informacje nasuwają się same). Misje poboczne mega ciekawe i niejednokrotnie ryjące beret - np misja z zamkniętym "obcym", który przyleciał z misji kosmicznej NASA, misja z lustrem czy lodówką, robią niesamowitą robotę właśnie dbałością o detale i całą otoczkę, którą poznajemy wgłębiając się w materiały, które gra oferuje dla dociekliwych. Coś pięknego.

 

Swoją drogą polecam filmiki poniższego jegomościa, który rozkłada na czynniki pierwsze całe uniwersum, dostarczając odpowiedzi lub fascynujących teorii, świadczące o geniuszu autora całej historii.

 


 

Spoiler

 

 

Kolejna gra Remedy (AW2!) to tytuł, na który czekam jak mało co na tej generacji.

 

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Wyświetleń 146,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Control.

  • Schranz1985
    Schranz1985

    Proszę nie podbijać tego tematu, niech ten crap zdechnie. Jedynym plusem tego średniaka był fakt że wyszedł w czasach uber biedy i był za darmo w plusie. Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalk

  • Czy to zdjęcie z redakcji miesięcznika PSX Extreme?

Opublikowano
3 godziny temu, smoo napisał:

 

Uwielbiam gry Remedy za ich specyficzny, namacalny klimat i styl opowieści Sama Lake'a. Control łączy wszystkie uniwersa tego studia i otwiera niezwykle ciekawe furtki na dalszy rozwój serii.

Mam to samo. Każda, ale to każda ich gierka ma ten niepowtarzalny styl. Niby normalne TPP akcji, a jednak tak odmienne, wyraziste, charakterne z bardzo dobrymi postaciami i wciągającym lore. Oczywiście gameplay też zawsze czymś fajnym się wyróżnia i zaskakuje, a nie tylko boom boom pif paf. Mają talent, nie ma co.

W tamtym tyg raz jeszcze skończyłem Control tym razem wersja UE ze wszystkimi DLC i w cudownych 60 ks, oj jaki to był boost. Co najlepsze, zaraz po zabrałem się znowu za Alan Wake:) No i ten mimo niskiej rozdziałki także dalej robi, oj robi.


Remedy? Obok kombinatu Nintendo, ND i R* mój ulubiony dev.

Opublikowano

Ja również sobie odświeżyłem Alana w ubiegłym tygodniu i gra prawie wcale się nie postarzała (Wersja PC) - klimat jest mistrzowski, a zabawa światłem wciąż sprawia masę frajdy i momentami powoduje lekki opad szczeny (te flary) :notbad:. Dobrze jest też spojrzeć na historię przez pryzmat tego, czego się dowiadujemy w Control.
 

 

To jakiś kryminał że ten tytuł nie doczekał się jeszcze jakiegoś Remastera, łykałbym jak indyk kluchę.

Edytowane przez smoo

Opublikowano

Ostatnio sobie myślałem o kultowej kwestii z samej końcówki AW tj. 

Spoiler

 "It's not a lake, it's an ocean."

i dopiero teraz powiązałem to z 

Spoiler

motelem OceanView

z Control.

 

Opublikowano

Dobra, wkurzyłem się. Chcę odpalić wersję Ultimate Edition na PS4 i potem na PS5 żeby przenieść save ale na konsoli jedynie widzę UE na PS5 i podstawową na PS4. Nie ma tej przejściowej żeby przetransportować save. W aplikacji na telefon widzę wszystkie 3 wersje, a tutaj tylko dwie. Kiedy z aplikacji wybiorę wersję UE na PS4 do ściągnięcia to pobiera mi podstawową wersję, a z nią są zainstalowane od razu dodatki, bo je posiadałem już zanim UE pojawiła się w Plusie.

 

WHAT THE FUCK 505. Nie chcę wszystkiego zaliczać teraz od nowa tylko przejść dodatki w wersji PS5!

Opublikowano

Sorry, że pytam ale nie miałem ówczesnej generacji. Serio Alan zbierał termosy? 

 

IMG20210507192656.jpg

Opublikowano

Tak, była to jedna ze znajdziek do zbierania w Alan Wake.

Opublikowano

Zablokowałem się na Salvadorze. Macie jakąś obłędną taktykę na typa. Praktycznie 2-3 strzały i mnie nie ma. Najgorszy jest ten bajzel w lokacji bo co robię unik to się o coś blokuję :nvmnd:

 

EDIT: dobra, poszło. Wziąłem go na zmęczenie jak Stanowski Najmana. Najlepsza taktyka dla mnie, to napierdzielać go klamotami a jego minionki dawać na swoją stronę. Ufff. Lecim dalej :)

Edytowane przez mitra

Opublikowano
2 godziny temu, mitra napisał:

Zablokowałem się na Salvadorze. Macie jakąś obłędną taktykę na typa. Praktycznie 2-3 strzały i mnie nie ma. Najgorszy jest ten bajzel w lokacji bo co robię unik to się o coś blokuję :nvmnd:

 

Rzucasz przedmiotami aż zejdzie mu osłona (biały pasek), wyciągasz broń Pierce (czyli ten mix snajperki i railguna) i ładujesz 2 strzały, chowasz się za murem albo osłoną - powtórzyć kilka razy i tyle. Jego najlepiej z dystansu dlatego ta forma broni najlepiej się sprawdzi. 

Opublikowano
Godzinę temu, Rudiok napisał:

 

Rzucasz przedmiotami aż zejdzie mu osłona (biały pasek), wyciągasz broń Pierce (czyli ten mix snajperki i railguna) i ładujesz 2 strzały, chowasz się za murem albo osłoną - powtórzyć kilka razy i tyle. Jego najlepiej z dystansu dlatego ta forma broni najlepiej się sprawdzi. 

Ta, zczaiłem, że z odległości ale szczerze powiem, że od piercea (zanim załadował się mój strzał to już prawie miałem zero życia)  wolałem użyć tego jakby granatnika. Raz, że szybciej strzela a dwa, że w razie czego Minionki też dostawały damage i można było ich opanować, żeby atakowały Salvadora. Dodatkowo tak naprawdę warto się schować gdzieś na samym początku za słupem i rzucać w typa, bo te pomagiery z dużym opóźnieniem w sumie schodzą a ja miałem z tym problem, że za dużo się ruszałem i blokowałem na jakiejś pierdole. Masę czasu straciłem bo coś mnie blokowało a wystarczyło stać i rzucać klamotami hehe.

Edytowane przez mitra

Opublikowano

Jak z Salvadorem był problem, to poczekaj na Tomassiego :D.

 

Generalnie białe paski życia to "armor" który opłaca się zbijać wyłącznie rzucając ciężkimi i dużymi rzeczami. Warto rozwinąć jak najszybciej bonusowy damage dla rzutu. Najlepsza broń w grze to chyba Pierce (strzał ładowany), potem Shatter ("shotgun"). 

Latający przeciwnicy z telekinezą to najbardziej męcząca i upierdliwa część gry, szczególnie ci bossowaci z armorem, nie sposób ich trafić rzucając bo robią uniki, a zbijanie im armora bronią to mordęga. Generalnie strzelanie wypadło najgorzej w Control, biorąc pod uwagę całokształt. Zdecydowanie przydałoby się tutaj trochę szlifów.

Opublikowano

Swoją drogą, czy da się swoją postać dokoksować jeśli chodzi o przyjmowanie mniejszej ilości obrażeń czy zostają już tylko modyfikatory? Gram na hardzie, mam misję z lustrem

 

Spoiler

gdzie walczę z odwróconą Jesse

 

a jeden rzut oponenta zbija mój pasek do 1/5 wartości. :( Umarłem tam już kilka razy i powoli tracę cierpliwość. 

Opublikowano

Jedyne co można zorbić, to zwiekszyć maxymalne HP, ale nie robi to zbyt dużej różnicy. Trzeba być po prostu w ciągłym ruchu i korzystać z tarczy.

 

W DLC jest za to bardzo przydatny mod, który odnawia życie gdy rzuca się przedmiotami w przeciwnika. Bardzo ułatwia grę.

Opublikowano
2 godziny temu, Paolo de Vesir napisał:

Gram na hardzie, mam misję z lustrem

Moim zdaniem to błąd. Wg mnie normal jest tu idealnie spasowany.

Opublikowano
4 godziny temu, balon napisał:

Moim zdaniem to błąd. Wg mnie normal jest tu idealnie spasowany.

 

Dobrze mówi. Nie wyobrażam sobie ile razy trzeba ginąć na hardzie przy Pleśni... 

Opublikowano
7 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

Gram na hardzie

 

5 godzin temu, balon napisał:

Wg mnie normal jest tu idealnie spasowany.

 

Control ma poziomy trudności? Niedawno skończyłem, ale nie przypominam sobie. Może, to już ta starość?

Opublikowano

W sumie ja też nie pamiętam wyboru, ale jak Paolo tak napisał, to założyłem że jednak gdzieś w opcjach można to zmienić.  

17 minut temu, Rudiok napisał:

 

Dobrze mówi. Nie wyobrażam sobie ile razy trzeba ginąć na hardzie przy Pleśni... 

oj pleśń to faktycznie najtrudniejszy boss.

Opublikowano

Przecież w Control nie ma poziomów trudności do wyboru. Są tylko ułatwienia dostępu, można sobie włączyć nieśmiertelność, auto aim i one shot kille.

Opublikowano

Właśnie tak czytam i zastanawiam się czy mnie skleroza łapie ale nie pamietam poziomów trudności, a robiłem platyne rok temu i nie było tam nic za poziom trudności. 

Opublikowano
5 godzin temu, balon napisał:

oj pleśń to faktycznie najtrudniejszy boss

No chyba nie, ja ją dwoma rzutami załatwiłem.

Opublikowano
6 godzin temu, Square napisał:

No chyba nie, ja ją dwoma rzutami załatwiłem.


Coooo? Chyba mówisz o innej pleśni...

 

Spoiler

Piszesz o 3 głowej pleśni z pobocznego questu? Jak go zrobiłeś???

 

Opublikowano

Tak, nawet wspomniałem o tym wcześniej

W dniu 15.02.2021 o 19:02, Square napisał:

Taa, ulepszyłem rzuty na maksa i jest to tak OP, że szkoda słów. Bossów 

  Ukryj zawartość

Kotwice i Pleśń-1

to na dwa hity miałem.

Chyba, że w dodatku AWE jest inna pleśń i o niej piszesz, bo tego jeszcze nie ograłem.

 

Jak dla mnie najtrudniejszy był Tommasi z podstawki.

Opublikowano

To jest boss z pobocznej misji w podstawce. Ja też miałem rzut dość dopakowany. Lał mnie jak szmatę. Dla mnie zdecydowanie najtrudniejszy boss z wszystkich (podstawka + dlc)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.