Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

Opublikowano
  • Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem.

Czytając ostatnie strony tematu, można tracić wiarę w to, że czytelnictwo ulegnie poprawie. Naprawdę, jeśli ktoś ogarnia angielski w stopniu jako tako komunikatywnym, to polecam przeczytać ten artykuł. Jest dobry i poza clickbaitowym nagłówkiem, nie jest o tym co ewidentnie większość myśli, że jest (a skupia się na stronie ludzkiej polityki wew. dużego wydawcy - jak to u Jasona zawsze, bo mało kto piszę o tym w biznesie growym).

Jak nie, to @Cedric ładnie go streścił.

Np. remake TLoU nie powstaje kosztem Days Gone 2, ta gra nie została zaakceptowana*. Remake TloU powstaje, bo w 2018 team wew. VASG postanowił zrobić grę, pierwszą grę, pitchowali początkowo remake Uncharted, ale stwierdzono, że projekt będzie za drogi, więc stanęło na TLoU (łatwo domyśleć się dlaczego: VASG tak czy tak pomagało w produkcji TLoU p. II , część assetów jest gotowa, łącznie z główną dwójką bohaterów i animation riggiem do nich), po zmianie kierownictwa w SIE, Hermen Hulst nowy szef SIE WS - stwierdził, że projekt nie idzie tak jak powinien, łącznie z budżetem, więc ND przejmuje kreatywną kontrolę (btw. absurdalne, że nie mieli jej od samego początku) i obecnie projekt jest wew. ND (a VASG robi to co robił, dalej pomaga wszystkim studiom z WS).

Bend, Bend po wypuszczeniu Days Gone (w średnim stanie technicznym i przeciętnymi ocenami) chciało robić kontynuację, SIE powiedziało: nah, we good. Jako, że zamknięcie studia nie wchodziło w grę (dostali nową siedzibę, a Sony zainwestowało kupę kasy w rozbudowę studia, gdzie liczba pracowników w kilka lat potroiła się), zostali oddelegowani do pomocy nad produkcją multi od ND, pojawił się też pomysł kolejnego Uncharted, które wzorem tego z PS VIty, miało być produkowane przez Bend z nadzorem ND, ale Bend ostatecznie nie chciało tego robić, więc robią nowe IP (do którego zatrudniają dalej od jakiegoś czasu).

I to tyle, wszystko to co Jason napisał dzieje się u każdego z wydawców regularnie: Nintendo (ostatni przykład: Metroid i Retro), MS, EA, T2, Ubisoft - ba!, nie jest nawet charakterystyczne dla tego przemysłu, bo w każdym kreatywnym dochodowym biznesie dzieją się te same rzeczy.

* Wydawcy rocznie dostają KILKASET pitchy (od stron zew. jak i własnych studiów), nie dość, że my jako gracze słyszymy tylko o tych zaakceptowanych, to te zaakceptowane są i tak przesiane przez sito, bo wielokrotnie kasuje się projekty, które rozpoczęły pre-produkcję, ale nie zostały zapowiedziane. 

Edit: I nie, Jim Ryan nie jest odpowiedzialny za brak DG2, hehe - jak wersja na PC się sprzeda, to może za jego kadencji ktoś przyklepie dwójkę, w końcu nie wiadomo jak nowe IP wyjdzie :V

  • Odpowiedzi 24,5 tys.
  • Wyświetleń 1,7 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • O wlasnie, niektórzy zmieniają telefon co roku na kolejny klon Samsung Galaxy za 4 klocki, a ja będę się zastanawiał kiedy będzie ten najlepszy moment, by kupić konsolę, która wychodzi raz na 7 lat.

  • Przejebane będą teraz te rozprawki niektórych czy i za ile warto brać Pro konsolę, a za ile nie warto, a czy będą gry i czy ładna czy brzydka, a w ogóle jaka będzie stopa zwrotu z zainwestowanej złotó

  • Piękny jest, nie wiem o co chodzi   

Opublikowano

Ciekawe co to za nowe IP będzie robione przez bend bo jeśli 3rd person cinematik action adventure to trochę beka, bo poprzednia ich gierka była takim IP więc wiara w to, że kolejna tego typu gra okaże się dużo lepsza i lepiej się sprzeda, może być złudna. 

Opublikowano
19 minut temu, lpcl napisał:

Ciekawe co to za nowe IP będzie robione przez bend bo jeśli 3rd person cinematik action adventure to trochę beka, bo poprzednia ich gierka była takim IP więc wiara w to, że kolejna tego typu gra okaże się dużo lepsza i lepiej się sprzeda, może być złudna. 

Byle to nie była gierka w otwartym świecie i już mamy progres.

Opublikowano
2 godziny temu, Hendrix napisał:

Bend, Bend po wypuszczeniu Days Gone (w średnim stanie technicznym i przeciętnymi ocenami) chciało robić kontynuację, SIE powiedziało: nah, we good. Jako, że zamknięcie studia nie wchodziło w grę (dostali nową siedzibę, a Sony zainwestowało kupę kasy w rozbudowę studia, gdzie liczba pracowników w kilka lat potroiła się), zostali oddelegowani do pomocy nad produkcją multi od ND, pojawił się też pomysł kolejnego Uncharted, które wzorem tego z PS VIty, miało być produkowane przez Bend z nadzorem ND, ale Bend ostatecznie nie chciało tego robić, więc robią nowe IP (do którego zatrudniają dalej od jakiegoś czasu).

Warto jeszcze dodac że ta sytuacja w której oddelegowano Bend do pomocy Naughty Dog tak bardzo nie podobała się wewnątrz studia, że kilka kluczowych osób (w tym sam założyciel studia) odeszli i już nie pracują w Bend. 

 

Koniec końców dobrze się stało bo w końcu pracują nad czymś co chcą robić, ale szkoda tego straconego czasu i ludzi którzy odeszli.

Opublikowano
21 minut temu, balon napisał:

Byle to nie była gierka w otwartym świecie i już mamy progres.


Oferty pracy wskazują na grę z otwartym światem, bo no - takich gier ludzie chcą.

@ASX
No tak, odejścia po czymś takim są całkiem normalne - szczególnie na kierowniczych stanowiskach, w zasadzie wszystkie studia kiedyś przez to przeszły bądź przejdą. Mi pozostaje życzyć, żeby kolejna gra była lepsza niż ich poprzednie, nie jestem fanem żadnej gry tego studia, może wreszcie zrobią coś co pozytywnie mnie zaskoczy. Nie dziwi mnie natomiast oddelegowanie do pracy nad multi od ND, bo nowe IP musi przejść cały proces pre-produkcji - czymś trzeba zając ludzi w studiu.

Opublikowano
5 minut temu, Hendrix napisał:


Oferty pracy wskazują na grę z otwartym światem, bo no - takich gier ludzie chcą.

@ASX
No tak, odejścia po czymś takim są całkiem normalne - szczególnie na kierowniczych stanowiskach, w zasadzie wszystkie studia kiedyś przez to przeszły bądź przejdą. Mi pozostaje życzyć, żeby kolejna gra była lepsza niż ich poprzednie, nie jestem fanem żadnej gry tego studia, może wreszcie zrobią coś co pozytywnie mnie zaskoczy. Nie dziwi mnie natomiast oddelegowanie do pracy nad multi od ND, bo nowe IP musi przejść cały proces pre-produkcji - czymś trzeba zając ludzi w studiu.

A jednak open world. xd

Opublikowano

Nie wiem czemu ktoś jest zdziwiony, do Days Gone zatrudniali ludzi z doświadczeniem w produkcji takich gier, ci pracownicy dalej tam pracują. Generalnie specjalizacja w branży gier video to ważny jej element (i o którym zaskakująco mało się pisze, w kontekście prac nad tytułami). Jest powód dlaczego w zasadzie każde studio, które pracuje na większych budżetach, robi dokładnie ten sam typ gry. Zresztą niezależni twórcy mają tak samo: specjalizacja pracowników i tu występuje.

Opublikowano
Godzinę temu, Hendrix napisał:

Nie wiem czemu ktoś jest zdziwiony, do Days Gone zatrudniali ludzi z doświadczeniem w produkcji takich gier, ci pracownicy dalej tam pracują. Generalnie specjalizacja w branży gier video to ważny jej element (i o którym zaskakująco mało się pisze, w kontekście prac nad tytułami). Jest powód dlaczego w zasadzie każde studio, które pracuje na większych budżetach, robi dokładnie ten sam typ gry. Zresztą niezależni twórcy mają tak samo: specjalizacja pracowników i tu występuje.

Czyli co możemy się spodziewać jeszcze więcej gierek tego typu z obozu sony? Trochę meh. 

Opublikowano

No możemy się spodziewać takich gierek od... tych studiów, które takie gry robiły. Takie coś jak zrobiła Guerilla Games - zajmuje długo i musi być chęć wew studia. Przeszli z FPSów do open worldów, projekt robiony był 7 lat, zatrudnili cały nowy sztab ludzi, który pracowali i mieli doświadczenie w takich grach, a i tak ich kolejne IP obok Horizona będzie prawie na pewno FPSem

To samo robi Playground z Fable (i tyle samu czasu w zasadzie zajmie btw.) - tylko, że tu nie tyle co zatrudnili nowych ludzi, co stworzyli dodatkowy team od zera  (GG i Playground można ładnie postawić obok siebie, jako podobne inicjatywy)

Opublikowano

Skupienie się sony na wielkich blockbusterach? TAK

 

Brak days gone 2? NIE

 

Remake tlou? Jest mi to obojętne ale boli,że główna ekipa naughty dog marnuje na to czas

 

 

 

 

 

Opublikowano

Na stowe ten remake TLOU wyjdzie w TLOU Collection razem z TLOU2 podciagnietym do ps5 i multi za 3 i pol bomby

Opublikowano

Jest to bardzo prawdopobnie, oddałbym jeszcze że pewnie Sony będzie celować z wypuszczeniem gry w okolice premiery serialu dla HBO który opowie o wydarzeniach właśnie z pierwszej czesci

Opublikowano
10 minut temu, schabek napisał:

Na stowe ten remake TLOU wyjdzie w TLOU Collection razem z TLOU2 podciagnietym do ps5 i multi za 3 i pol bomby

 

6 minut temu, ASX napisał:

Jest to bardzo prawdopobnie, oddałbym jeszcze że pewnie Sony będzie celować z wypuszczeniem gry w okolice premiery serialu dla HBO który opowie o wydarzeniach właśnie z pierwszej czesci

Widzę, że nie tylko ja nie wierzę w przypadki;)

Opublikowano

To wtedy takie Tlou Collection nie będzie miało sensu, serial nie wcześniej jak pod koniec przyszłego roku, dopiero co podali głównych aktorów i nawet zdjęć nie rozpoczęli z tego co kojarzę. A z info wynika że remake jest w produkcji od dłuższego czasu.

Opublikowano

No tez uwazam ze z serialem to nie bedzie mialo zwiazku. Ta kolekcje pewnie beda gotowi wypuscic na pozna jesien/poczatek 2022. Serial to ho ho i jeszcze troche

 

Generalnie to skisne jak multik bedzie tylko w TLOU Collection. To by dopiero bylo skurwysynstwo ale patrzac na ta jak sony szarpie sie o kazdy grosz nie jest to niemozliwe xD

Opublikowano

Serial TLOU? Nie dziekuje, w zyciu nie widzialem jednej dzieciecej roli glownej ktora nie bylaby wkurwiajaca, juz sobie wyobrazam ta Ellie robiaca jakies fochy co druga scene.

Opublikowano
3 godziny temu, PanKamil napisał:

Skupienie się sony na wielkich blockbusterach? TAK

Niech robią, bo robią akurat to najlepiej w branży (no może nie licząc R* ale ci przez patolke co im nabija kabzę w multi GTAV bardzo zwolnili i megs rzadko wypuszczają swoje blockbustery).

Jest tyle innych, mniejszych gierek od innych devów (nawet jako ex, nie mówiąc już o multplatformach), że nie ma co narzekać na jednorodność first party Sony. Ba patrząc na obecne trendy (multi, gimby, Fronity, koszty produkcji gierek itd) to takich pozycji będzie coraz mniej i dobrze, że ktoś je jeszcze smaży. 

Opublikowano

Czy moze mi ktoś udzielić informacji na temat Uncharted kolekcja Natana Drake z 2015 roku, a remasterów tych 3 tytułów wydanych rok później, gdzie kazda czesc jest osobno. Te z 2016 sa lepiej podrasowane?

Edytowane przez Przemo

Opublikowano
2 minuty temu, Przemo napisał:

Czy moze mi ktoś udzielić informacji na temat Uncharted kolekcja Natana Drake z 2015 roku, a remasterów tych 3 tytułów wydanych rok później, gdzie kazda czesc jest osobno. Te z 2016 sa lepiej podrasowane?

To jest to samo. 

Opublikowano
17 godzin temu, Il Brutto napisał:

Serial TLOU? Nie dziekuje, w zyciu nie widzialem jednej dzieciecej roli glownej ktora nie bylaby wkurwiajaca, juz sobie wyobrazam ta Ellie robiaca jakies fochy co druga scene.

Współczuję, serio. Jest bardzo dużo wkurwiających dzieciaków, ale zajebiście zagranych też nie brakuje. Począwszy od Stranger Things które zasłynęło min tym, że obsada dzieciaków była tak dobra, a idąc min przez to, że Ellie będzie grana przez aktorkę, która zawojowała fanów w Grze o Tron.

 

No ale narzekać można na wszystko, nawet na rzeczy, które jeszcze nie istnieją.

Opublikowano

Besskitu - choćby Dakota Fanning w Man on Fire, albo Mckenna Grace w Gifted z Chrisem Evansem - zajebiste, dziecięce role.

Opublikowano

Tak się zastanawiam po ostatnich ruchach Sony czy wkoncu święta krowa czyli polyphony nie zostanie pogoniona do roboty albo jak to mówią w Sony zrestrukturyzowana.Seria coraz gorszą i sprzedaż coraz słabsza

Opublikowano
3 minuty temu, Ma_niek napisał:

Tak się zastanawiam po ostatnich ruchach Sony czy wkoncu święta krowa czyli polyphony nie zostanie pogoniona do roboty albo jak to mówią w Sony zrestrukturyzowana.Seria coraz gorszą i sprzedaż coraz słabsza


Nie, bo: a) Kazunori Yamauchi ma pełną autonomię i decyzyjność b) seria nadal przynosi dochód (Sport się sprzedał dużo lepiej niż GT6) c) marka traktowana jest jako prestiżowa. Samo Polyphony ma się lepiej niż kiedykolwiek (nowe biuro, zwiększona rekrutacja, najnowocześniejszy sprzęt itp.) - chyba tylko jakaś katastrofa może to zmienić.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.