Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, Ma_niek napisał:

Te team asobi to jest 50 ludzi :) i co oni moga zrobic z taka ekipa

Chciałem tylko wspomnieć że jeśli nie celuje się w jakieś gierki AAA to 50 osób w tym momencie jest w stanie zrobić więcej niż 100 z 10 lat temu. Masz np. pakiet Substance co skraca czas potrzebny na robienie tekstur, do tego np. SpeedTree do drzewek. UE4 ma wbudowany system do generowania LOD (który działa bardzo dobrze), możesz w nim też dużą część logiki gry zrobić za pomocą node'ów. W skrócie wszystko mocno poszło do przodu.

Odnośnik do komentarza

no niby jest super przyjazny UE4, houdini do proceduralnego modelowania, speed tree, substance painter to tekstur i dziesiątki innych mniej lub bardziej specjalistycznych programów, które znacząco przyśpieszają przygtowanie assetów i optymalizację, ale jednocześnie gry też stają się coraz bardziej rozbudowane i skomplikowane, a profesjonalne oprogramowanie wymaga  pracowników o wąskiej specjalizacji, gdzie 10 lat temu często jeden pracownik odpowiadał za wiele elementów w produkcji. 

 

nie ma w tym przypadku że dzisiejsze studia AAA liczą sobie po 200 osób + outsourcing zewnętrzny który często wynosi drugie tyle lub więcej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, ASX napisał:

no niby jest super przyjazny UE4, houdini do proceduralnego modelowania, speed tree, substance painter to tekstur i dziesiątki innych mniej lub bardziej specjalistycznych programów, które znacząco przyśpieszają przygtowanie assetów i optymalizację, ale jednocześnie gry też stają się coraz bardziej rozbudowane i skomplikowane, a profesjonalne oprogramowanie wymaga  pracowników o wąskiej specjalizacji, gdzie 10 lat temu często jeden pracownik odpowiadał za wiele elementów w produkcji. 

 

nie ma w tym przypadku że dzisiejsze studia AAA liczą sobie po 200 osób + outsourcing zewnętrzny który często wynosi drugie tyle lub więcej. 

 

 

A czy jakieś studio sony robi cokolwiek w ogóle w unreal engine? 

Odnośnik do komentarza

Dla tego napisałem na początku "jeśli nie celuje się w jakieś gierki AAA" gdzie wszystko musi być na bardzo wysokim poziomie i pompowane są ciężarówki $ nie tylko na development ale i marketing. Astro Bot Rescue Mission uważam za świetną grę ale nie AAA.

Odnośnie tego czy ktoś z Sony korzysta z UE4 - to był tylko przykład. Praktycznie każdy współczesny silnik jest o wiele przyjaźniejszy dla twórców i jest modyfikowany do potrzeb zespołu.

A Bend porwało się na bardzo rozbudowany projekt w porównaniu do wcześniejszych ich gier i ilości zatrudnionych osób ( koło 70 przy robieniu Days Gone).

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Voytec napisał:

Nie jestem specem od platformówek bo nie gram w gry Nintendo ale to co serwuje Asobi to jest sztos :) Więcej gier z Astro poproszę

 

15 minut temu, balon napisał:

Ogrywam 90% platformówek Niny na premierę od 20 lat i Astro sprawia duuuużo funu. 


To pograjcie koniecznie w Sackboya bo to też platformówka, która daje dużo radości.

Odnośnik do komentarza

Sony Studios Japan umierało od dawna (od czasów PS3), niestety - w ostatnich latach ratowało ich Asobi i produkcja zew. - Asobi się rozrośnie, produkcja zew. od początku kwietnia przechodzi całkowicie pod skrzydła XDEV (które się bardzo rozrasta, teraz ma pracowników na rynek JP). Największy smutek z powodu Sony Japan to ich historia oraz własne IP jak Gravity Rush, Knack, Siren czy... no właśnie, ciężko o rzeczy, które odniosły jakikolwiek sukces (krytyczny i komercyjny nie nastąpił), również na rynku JP. 

Rynek też kształtuje podejście - rynek twórców niezależnych jest obecnie gigantyczny i płodny. Mniejsze gry od Sony nie przestaną wychodzić, jedyną różnicą będzie to, że nie będą od studiów wewnętrznych i fanboye nie będą mieli kolejnych, abstrakcyjnych nabojów w swoich "rozmowach".

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
28 minut temu, SlimShady napisał:

Takie gry jak Puppeteer(perełka), The Last Guardian, czy Gravity Rush miały bardzo dobre oceny od pismaków i graczy, więc nie wiem o co chodzi z tym brakiem jakiegokolwiek sukcesu.


PS3, PS3 (przeniesione na PS4, ogromne problemy podczas prac - twórca odszedł na długo przed zmianami w Sony Japan), PS Vita - czyli największa porażka Sony jeśli chodzi o hardware, a jeśli mówimy o Gravity Rush 2 to przyjęcie przez krytyków i graczy było tylko dobre, sprzedaż fatalna - Puppeteer był super, ale, w zasadzie dosłownie, nikt go nie kupił (jak mnie pamięć nie myli w USA i Kanadzie, gra sprzedała się przy premierze w ilości... 17-27 tysięcy egzemplarzy).

Trzeba pamiętać też, jak to studio operowało: wielu game designerów, producentów i dyrektorów - mimo prób generalnie nie udało się wprowadzić rozsądnego pipeline'u produkcyjnego, gdy szefem studia został Allan Becker, zastał na różnych fazach produkcji 40 tytułów (przy ok 200-250 pracownikach). Jak widać mimo prawie dekady prób, nie udało się uratować studia w całości.

Gdyby nie długa historia i to, że w Japonii ciężko o grupowe zwalnianie pracowników, studio pewnie umarłoby wcześniej.

Odnośnik do komentarza

Te 20-30 koła Puppeteer, to jest katastrofa. Jak takie Binary Domain ma lepszy wynik, to już coś znaczy, ale nie wiem, czy 2013, to był dobry rok na wydanie tej gry. Wtedy było grubo, God of War, Gran Turismo, The Last of Us, Beyond, Tomb Raider, GTA V i pewnie trochę więcej. Wiadomo, że to może nie ten target, ale ciężko przykuć uwagę w takim towarzystwie.

Odnośnik do komentarza

Jutro będzie nowy update do PS5. Poniżej kilka szczegółów, ponoć nie wszystkie jakie będzie zawierał.

 

https://blog.playstation.com/2021/04/13/ps5-april-update-brings-new-storage-options-and-social-features/

 

Cytat

Store PS5 Games on Compatible External USB Drives.* With this feature, you can now transfer your PS5 games to USB extended storage from your console’s internal storage. It’s a great way to extend the storage capabilities of your PS5 console, and you can seamlessly copy your PS5 games back to the console’s internal storage when you’re ready to play. It is faster to reinstall PS5 games from USB extended storage than to re-download or copy them from a disc.

 

Cytat

Cross-generation Share Play. PS4 and PS5 players can now Share Play together while chatting in parties. This means PS5 console users can let their friends on PS4 consoles view their game screen, or even try out the PS5 games through Share Play, and vice versa. Options include the ability to share your screen with a friend, pass your controller virtually to a friend, or pass a second controller virtually to play co-op games together.

 

Cytat

Improved Game Base. The Game Base menu has been improved for quicker access to important content and features. You can now easily switch between Parties and Friends to start chatting with your existing parties or see what each of your online friends is up to. In addition, you can turn notifications on or off for each of the parties you’re in.

 

Cytat
  • Disable Game Chat or Adjust Players’ Volume. You can now quickly disable in-game chat, which turns off your mic audio and the voice audio of other players. Additionally, you can easily adjust the individual voice chat volume of other players in the same chat so you don’t have to ask your friends to lower or increase their mic volume each time.
  • Game Update Pre-download. Once it’s enabled by developers, title updates for games will pre-download to your console if the “automatic updates” setting is enabled and your console is on or in rest mode. This will let you start playing the latest version of a game immediately after the update’s release.
  • Customize Game Library. With the ability to search your library or hide games from view, it’s now easier to find content and personalize your view of your game library.
  • Screen Zoom. You can now adjust the magnification of the screen to suit your preference from the Settings menu.
  • New Trophy Settings and Stats Screen. The level of trophies that results in automatic capture of a screenshot or video clip can now be customized — so you can now choose to only capture and save images/videos of moments when you earn higher-grade trophies, like Gold or Platinum. We’re also introducing a new player Trophy Stats screen, where you can check out the summary of your trophy level and status at a glance.

 

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Snake_Plissken napisał:

 

Cytat

Cross-generation Share Play. PS4 and PS5 players can now Share Play together while chatting in parties. This means PS5 console users can let their friends on PS4 consoles view their game screen, or even try out the PS5 games through Share Play, and vice versa. Options include the ability to share your screen with a friend, pass your controller virtually to a friend, or pass a second controller virtually to play co-op games together.

 

Ciekawe czy pozwoli to na używanie DS4 w grach z PS5.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...