Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Mają trzy ścieżki, wydać PRO i dopłacić do kosztów produkcji HW, bo konsola nie może kosztować 6k zł (a bez tego i tak żadne czary nie pomogą), albo zacząć wszystko wrzucać day1 na PC i nie wydawać PRO, trzecia ścieżka to obie opcje, ale wtedy wyjdą na tym jak gówno. 

 

-----

Ja stawiam mimo wszystko na opcje dopłacamy do PRO i release w 2025 w bundlu z GTA, bo GTA VI przyniesie im miliardy coinów, a na PC nie wyjdzie. 

Edytowane przez KrYcHu_89
przemyślenia w realtime
Odnośnik do komentarza

Trzeba być strasznie naiwnym wierząc w to że Sony po ponad 3 latach od premiery i wydania Slim nie zarabia na konsolach. To nie 2021 gdzie każdy komponent był w kosmicznej cenie, teraz jak by się postarać to dało by radę złożyć PCta o podobnej wydajności do PS5 za te 3000zł co jeszcze 2 lata temu było kompletnie niemożliwe, a mówimy tu o cenach sklepowych a nie takich jak Sony/MS/Nintendo ma przy zamówieniach. Gdyby konkurencja zaczęła walczyć ceną to konsole były by tańsze o te 100-150$ bez żadnego problemu, a tak póki się sprzedają i nie widzą zagrożenia to będą trzymali ceny do skutku (ewentualnie najpierw podwyższą a później obniżą jak już zrobili ze slim )

Pro z GPU zbliżonym do 7700XT przy cenie 500$ może spokojnie zarabiać na siebie tylko że jak stwierdzą że i za 600$ ludzie kupią to ustawią 600.

  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
17 minut temu, łom napisał:

Trzeba być strasznie naiwnym wierząc w to że Sony po ponad 3 latach od premiery i wydania Slim nie zarabia na konsolach. To nie 2021 gdzie każdy komponent był w kosmicznej cenie, teraz jak by się postarać to dało by radę złożyć PCta o podobnej wydajności do PS5 za te 3000zł co jeszcze 2 lata temu było kompletnie niemożliwe, a mówimy tu o cenach sklepowych a nie takich jak Sony/MS/Nintendo ma przy zamówieniach. Gdyby konkurencja zaczęła walczyć ceną to konsole były by tańsze o te 100-150$ bez żadnego problemu, a tak póki się sprzedają i nie widzą zagrożenia to będą trzymali ceny do skutku (ewentualnie najpierw podwyższą a później obniżą jak już zrobili ze slim )

Pro z GPU zbliżonym do 7700XT przy cenie 500$ może spokojnie zarabiać na siebie tylko że jak stwierdzą że i za 600$ ludzie kupią to ustawią 600.

Jak 7700XT kosztuje 500 USD, to ile by musiała kosztować cała konsola, żeby przyniosła realnie duże zyski? Sony nie dostaje komponentów od AMD za darmo. 

 

Muszą ustawić cenę odpowiednio wysoko, żeby zagrało. 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

Jak 7700XT kosztuje 500 USD, to ile by musiała kosztować cała konsola, żeby przyniosła realnie duże zyski? Sony nie dostaje komponentów od AMD za darmo. 

 

Muszą ustawić cenę odpowiednio wysoko, żeby zagrało. 

Wiesz PS5 startowało z ceną 500$ a sama 5700XT (bo 6700 XT zadebiutowało na rynku dopiero pół roku po premierze PS5) MSRP miała na poziomie 400$ (w sklepach było drożej), doliczyć do tego CPU, zasilacz, płytę główną, dysk (który w 2020 nie kosztował 50$ jak teraz) itd. to można napisać że PS5 na premierę powinno kosztować minimum 1000$ a Sony na każdym egzemplarzu traciło 500$, trochę bez sensu prawda? Nie można porównywać kosztów produkcji konsoli 1:1 z cenami komponentów PC w sklepach, Sony kupuje wszystko hurtem za 50% albo i mniejszą kwotę niż ty płacisz w sklepie. Jeśli ploty się sprawdzą i Pro nadal będzie miało 16GB pamięci, nadal procek Zen 2 i jedyny wyższy koszt i przeskok to GPU to w najgorszym wypadku przy 500$ wyjdą na zero, a jeśli w tej cenie nie będzie napędu (powiedzmy że wersja z napędem to 550$) to te minimum 20$ będą na plusie (a przy wersji z napędem 50).

Odnośnik do komentarza

@KrYcHu_89

Cena rynkowa 7700XT nie jest równa hurtowej cenie samego układu dla Sony czy MS. W cenę rynkowego 7700XT wchodzi obudowa, chłodzenie, opakowanie, marża i cała reszta. 

Dla Sony i MS sam taki układ to pewnie nie 500$ a raczej 150-200$.

Ale... tak naprawdę spory skok efektywnej wydajności względem bazowej PS5 zapewni już wsparcie dla AI upscalingu w stylu DLSS.

Tym sposobem dla uzyskania efektu podobnego lub nawet lepszego niż w przyzpadku PS4 vs PS4 Pro wystarczy nawet coś w stylu 7600XT + AI upscaling.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Emet napisał:

@KrYcHu_89

Cena rynkowa 7700XT nie jest równa hurtowej cenie samego układu dla Sony czy MS. W cenę rynkowego 7700XT wchodzi obudowa, chłodzenie, opakowanie, marża i całareszta. 

Dla Sony i MS sam taki układ to pewnie nie 500$ a raczej 150-200$.

Ale... tak naprawdę spory skok efektywnej wydajności względem bazowej PS5 zapewni już wsparcie dla AI upscalingu w stylu DLSS.

Tym sposobem dla uzyskania efektu podobnego lub nawet lepszego niż w przyzpadku PS4 vs PS4 Pro wystarczy nawet coś w stylu 7600XT + AI upscaling.

Może nie aż tak nisko, no i trzeba dodać inne elementy w kosztach produkcji, no to powiedzmy cena końcowa dla PRO 3500-3999 zł byłaby ok dla klienta końcowego. 

 

7700 XT to minimum, żeby przeskoczyć obecne problemy na 2-3 lata, AI upscalingu bym nie przeceniał, oby tylko był uruchamiany z poziomu konsoli, tak aby każda gra mogła go wspierać day1, coś jak skaler np. na Decku.  

 

Taki skaler ala FSR, tylko z poziomu konsoli naprawiłby problemy z jakością obrazu, problem z performancem lepsze komponenty, jedyne co trzebaby dalej ogarnąc w patchach to gry bez trybu 60 fps, ale na szczęście na PS5 jest ich tyle, co nic. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza

Odnośnie ceny końcowej vs różnice...

 

Czy mnie przekonałyby do wymiany na Pro? To zależy.

 

Jeśli różnice będą na zasadzie:

PS5: Quality 30-40fps @ 1080-1440p ze słabym upscalingiem do 4K

Vs

PS5 Pro: Quality 30-40fps @ 1440-1600p z dobrym upcalingiem do 4K (czyli efektywnie będzie wyglądać prawie jak natywne 4K), bardziej stabilny framerate (np lock na danej wartości vs drobne spadki na bazowym PS5)

Ustawienia graficznie takie same

 

Wtedy oleję Pro i przemęczę się jakoś do czasu PS6.

 

Jeśli jednak wersje na Pro dostawałyby poza lepszą jakością obrazu też lepsze efekty, np bardziej zaawansowany, lub kompleksowy RT (np. cienie + odbicia + global illumination vs 1 lub 2 z trzech na bazowym PS5), wtedy... ciężko byłoby mi zostać przy bazowym PS5...

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

cena końcowa dla PRO 3500-3999 zł

Jakie 3500? To by dawało cenę ponad 750 euro już wliczając zawyżone przeliczniki euro na złotówki. Max i to w przypadku gdyby Pro okazało się sporo mocniejsze od tego co jest w przeciekach to 600$/Euro/3000zł a i tak to była by wysoka cena.

8 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

AI upscalingu bym nie przeceniał, oby tylko był uruchamiany z poziomu konsoli, tak aby każda gra mogła go wspierać day1

Nie licz na to, a na pewno nie w grach które zostały wydane przed premierą Pro i bez specjalnych patchy.

  • This 1
Odnośnik do komentarza
Teraz, Emet napisał:

Odnośnie ceny końcowej vs różnice...

 

Czy mnie przekonałyby do wymiany na Pro? To zależy.

 

Jeśli różnice będą na zasadzie:

PS5: Quality 30-40fps @ 1080-1440p ze słabym upscalingiem do 4K

Vs

PS5 Pro: Quality 30-40fps @ 1440-1600p z dobrym upcalingiem do 4K (czyli efektywnie będzie wyglądać prawie jak natywne 4K), bardziej stabilny framerate (np lock na danej wartości vs drobne spadki na bazowym PS5)

Ustawienia graficznie takie same

 

Wtedy oleję Pro i przemęczę się jakoś do czasu PS6.

 

Jeśli jednak wersje na Pro dostawałyby poza lepszą jakością obrazu też lepsze efekty, np bardziej zaawansowany, lub kompleksowy RT (np. cienie + odbicia + global illumination vs 1 lub 2 z trzech na bazowym PS5), wtedy... ciężko byłoby mi zostać przy bazowym PS5...

Bardzo dużo gier ma skalowanie rozdziałki na koszmarnie niskim poziomie, albo FSR Balanced wrzucony, jak Jedi Survivor, takie gry od razu dostaną kopa bez paczowanka czegokolwiek, podobnie było na PS4 PRO i PS5 we wstecznej, wtedy wszystkie gry z dynamic resolution dostały niezłego kopa, ja jestem zawsze na tak, jak dają wybór, tym bardziej, że jeszcze nie było takiej generacji HD, jak teraz, gdzie rozdzielczość jest niższa niż na PS3 era :D. 

1 minutę temu, łom napisał:

Jakie 3500? To by dawało cenę ponad 750 euro już wliczając zawyżone przeliczniki euro na złotówki. Max i to w przypadku gdyby Pro okazało się sporo mocniejsze od tego co jest w przeciekach to 600$/Euro/3000zł a i tak to była by wysoka cena.

Nie licz na to, a na pewno nie w grach które zostały wydane przed premierą Pro i bez specjalnych patchy.

W deczku to osiągnęli, na pececie też (Control Panel :D), to tutaj mówisz, że nie mogą? 

Myślę, że pozbycie się obowiązku paczkowanka, to głównie zadanie pod hasłem patent na "AI scaling".

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, KrYcHu_89 napisał:

W deczku to osiągnęli, na pececie też (Control Panel :D), to tutaj mówisz, że nie mogą?

Całkiem co innego, w grach na konsolach nie masz możliwości zmiany np. formy upscalingu czy AA i np. gra która ma załączone FSR1 (powiedzmy z rozdziałki 900p) po kolejnym upscalingu ze strony konsoli może mieć niby wyższą rozdzielczość ale dostać więcej artefaktów bo obraz jest skalowany 2 razy (raz przez grę, raz przez konsolę). Co najwyżej dadzą w formie testowej z dopiskiem 'aktywować na własną odpowiedzialność'.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, łom napisał:

Całkiem co innego, w grach na konsolach nie masz możliwości zmiany np. formy upscalingu czy AA i np. gra która ma załączone FSR1 (powiedzmy z rozdziałki 900p) po kolejnym upscalingu ze strony konsoli może mieć niby wyższą rozdzielczość ale dostać więcej artefaktów bo obraz jest skalowany 2 razy (raz przez grę, raz przez konsolę). Co najwyżej dadzą w formie testowej z dopiskiem 'aktywować na własną odpowiedzialność'.

Może wyjść źle, ale pewnie nad tym się głowią w "patencie".

 

Nintendo też zresztą robią swój patent, który również ma być na poziomie softu. 

 

image.thumb.png.be55f79a579c9093b5cc85cdf23cfc5a.png

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, KrYcHu_89 napisał:

Nintendo też zresztą robią swój patent, który również ma być na poziomie softu. 

Ale to co jest na screenie to jest jeden upscale z 540p na 1080p a mówisz o tym żeby gra która już jest upscaleowana dostała drugi upscale z poziomu konsoli. I jak to mam być z poziomu konsoli to do jakiej wartości 8k (a potem znowu w dół do 4K)? Bo przecież output resolution to jest często 4k (tylko wcześniej skalowane z niższej rozdziałki). Dużo problemów to może sprawić, jak to jakimś cudem ogarną to brawo dla nich ale ja się bym na to nie nastawiał.

Odnośnik do komentarza

@KrYcHu_89

Pisząc o RX 7600 XT zamiast 7700 XT zapomniałem o tym, że w nowych kartach TF są liczone inaczej. Od RDNA3 (i w przypadku Nvidii od serii RTX3000) TF są liczone x2 więc 7600 XT to ledwie lekko podrasowane PS5... a pod pewnymi względami jest słabsze.

Prawdę mówiąc faktycznie 7700 XT (a właściwie to 7800 XT) to MINIMUM aby w ogóle PS5 Pro miało jakikolwiek sens (poza dodaniem AI upscalingu).

Być może w przyszłości te "podwójne" teraflopy zaczną coś znaczyć, póki co to tylko liczba.

Edytowane przez Emet
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jak mają oszukiwać na TFLOPS jak to każdy może ze wzoru policzyć? TFLOPSy oznaczają operacje zmiennoprzecinkowe na sekundę i nie ta da się tego parametru zmyślić albo dać 2x. Skaluje się to wprost proporcjonalnie do taktowania.

 

Po prostu wydajność karty to znacznie więcej niż sama wydajność na operacjach zmiennoprzecinkowych. 

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, Ukukuki napisał:

Jak mają oszukiwać na TFLOPS jak to każdy może ze wzoru policzyć? TFLOPSy oznaczają operacje zmiennoprzecinkowe na sekundę i nie ta da się tego parametru zmyślić albo dać 2x. Skaluje się to wprost proporcjonalnie do taktowania.

No to teraz podstaw do wzoru parametry PS5 i zobacz jaki wynik Ci wyskoczy a jaki jest podawany (spoiler: wynik ze wzoru trzeba podzielić przez 2 żeby miał jakiekolwiek znaczenie i to AMD przestało robić od serii 7000).

Odnośnik do komentarza

@Ukukuki

Nie chodzi o oszukiwanie. Po prostu jest to nieco inaczej obliczane bo RDNA3 ma coś zwanego "dual issue compute", czyli jednocześnie może wykonywać 2 operacje.

Podobne rozwiązanie jest w GPU od Nvidii od serii RTX3000 (nie pamiętam jak się tam nazywa).

Rzecz w tym, że na chwilę obecną to teoria bo w praktyce nigdzie nie jest to wykorzystywane.. a przynajmniej nie w grach.

Dlatego obecne 30 TF to w praktyce wcześniejsze 15 TF (+ inne usprawnienia w nowszej architekturze).

W przyszłości może się to zmieni.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza

Panowie ale to jest fakt, RDNA3 jest w stanie wykonywać jednocześnie dwie operacje ale musi mieć soft napisany specjalnie pod to. Pewnie limitowane w dziwnych scenariuszach ale to trzeba by się już w ISA wczytywać. No ale to tylko operacje zmiennoprzecinkowe.  

 

W każdym razie nikt specjalnie pod to nie będzie robił gierek odcinając się od poprzednich generacji kart, będzie to stosowane coraz szerzej i częściej oraz z generacji na generację dopracowywane. Taka sama sytuacja jak przechodziliśmy z 32 bitów na 64 bity w x86 te 20 lat temu czy wchodził Hyper-threading. Na początku w gierkach kompletnie nie było przyrostu i nie było sensu dopłacać do droższych rozwiązań. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...