Skocz do zawartości

Noob kupuje telewizor bądź monitor pod PS5/XSX


Antares

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Kyo napisał:

@_daras_

Możesz podać jak masz ustawione w menu konsoli oraz w grze? W sensie w grze dajesz maxa (tam chyba 3000 czy 4000 jest)? Mi o jasność akurat nie chodzi, gra wyprana jest z kolorów i z jakąś dziwną mgłą na domyślnym trybie HDR.

 

W grze luminacja max (i tak na pewnym etapie przesuwania suwaka wyjdzie Ci już max, pewnie to zależy od możliwości jasności danego TV), papierowa biel mam chyba 300.

Zgadza się, jest trochę wyprane z kolorów, ale to jest jedyna taka gra. Ale wolę grać w HDR ofkors.

Odnośnik do komentarza

W większości gier, która ma wbudowane HDR to luminancję zawsze daje się na max, żebyś zobaczył różnicę. Tak samo trzeba trochę się pobawić z jasnością w opcja TV jeśli masz biel na ekranie wtedy jest git HDR. Teraz to jakoś średnio mi się chce ogrywać w gierki, którego HDR nie mają, bo róznica między SDR, a HDR jest kolosalna.

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Kyo napisał:

@_daras_

Możesz podać jak masz ustawione w menu konsoli oraz w grze? W sensie w grze dajesz maxa (tam chyba 3000 czy 4000 jest)? Mi o jasność akurat nie chodzi, gra wyprana jest z kolorów i z jakąś dziwną mgłą na domyślnym trybie HDR.


RDR2 i „popsuty” hdr? Podświetlenie max, kolory mocno do góry, kontrast dynamiczny wysoki, diody smart led wysoko i mgła praktycznie niezauważalna, a hdr w postaci lamp, księżyca, czy przedzierającego się słońca przez chmury jeden najlepszych w generacji. Do tego mega realne kolory. 

Edytowane przez balon
Odnośnik do komentarza

Ja nigdzie nie napisałem że jest HDR popsuty tylko że nic nie naprawili. Każdy gra jak mu pasuje, padło pytanie to odpowiedziałem bo akurat grałem.

Odnisnie samej gry. No to coś jest na rzeczy że trzeba coś w RDR grzebać. W innych grach nie mam z tym problemu. To samo w filmach. Mgła ledwo zauważalna? A nie powinno być jej tam wcale. Będę miał chwilę to pobawię się ustawieniami w grze. Pal licho tą mgłę, gorzej z kolorami gdzie przecież w HDR powinno być właśnie lepiej. 

Odnośnik do komentarza
59 minut temu, Kyo napisał:

Odnisnie samej gry. No to coś jest na rzeczy że trzeba coś w RDR grzebać. W innych grach nie mam z tym problemu.

Tu się zgadzam, faktycznie to jedyny tytuł gdzie musiałem coś zmieniać w ustawieniach przy hdr.

 

Godzinę temu, Kyo napisał:

grach nie mam z tym problemu. To samo w filmach. Mgła ledwo zauważalna? A nie powinno być jej tam wcale. Będę miał chwilę to pobawię się ustawieniami w grze. Pal licho tą mgłę, gorzej z kolorami gdzie przecież w HDR powinno być właśnie lepiej. 

No czasami nie było, w ogóle, głównie w lokacjach gdzie była buja zieleń oraz na śniegu. Jakoś tłumaczyłem sobie to pyłem dzikiego zachodu xd

 

Co do kolorów to się nie zgodzę. Dla mnie w hdr były mega, ale to mega realnie oddane. W sdr jakieś takie wsio za pstrokate. No nie pasowało mi taka paletą barw do tego jakże realnego tytułu. 

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, Faka napisał:

W większości gier, która ma wbudowane HDR to luminancję zawsze daje się na max, żebyś zobaczył różnicę. Tak samo trzeba trochę się pobawić z jasnością w opcja TV jeśli masz biel na ekranie wtedy jest git HDR. Teraz to jakoś średnio mi się chce ogrywać w gierki, którego HDR nie mają, bo róznica między SDR, a HDR jest kolosalna.

 

Ja się zastanawiam po co to ustawienie luminacji w większości gier, przecież np. w filmach UHD nie ma czegoś takiego, tylko jest to podawane domyślnie. W niektórych grach jak np. FIFA20 czy Star Wars: JFO nie ma opcji takiego suwaka, tylko jest ustawione jak powinno (albo jak chciał reżyser/twórca). Jak nie chcesz HDR to wyłączasz, a jak masz za jasno to po to właśnie jest opcja jasności ekranu (czy tam papierowej bieli) w opcjach gier. Luminacja ma być na max i koniec kropka idziemy do żłobka :)

Odnośnik do komentarza

Ustawienie zbyt dużej luminacji niszczy detale w bielach. Fragmenty obrazu robią się przepalone. Oczywiście niektóre nowe TV mają dynamiczny tonemapping, który stara zachować się te detale, ale nie działa to doskonale i często ma ograniczenia np do 2000 czy 4000 nitów, a gra może podawać nawet 10k. W grze z dobrym hdrem powinny być 3 suwaki (luminacja, poziom bieli/jasność oraz poziom czerni/kontrast) różnie nazwane, by dobrze ustawić hdr do swojego wyświetlacza. Np. w Horizon ZD tego brakuje i niebo w okolicy słońca często jest przepalone. Na C9 jest sporo lepiej dzięki tonemappingowi niż na starym Sony XD80, ale dalej są przepalenia.

 

W filmach wartości maksymalne mało kiedy przekraczają 1000 nitów i tv sobie z tym radzą. Idealnie jak film jest w dolby vision , wtedy każda klatka lub kadr filmu dostosowywany jest dynamicznie do możliwości TV.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No to dlaczego w niektórych grach jest regulacja luminacji, a w innych nie ma?

Jeśli nie ustawisz luminacji na poziom max, to kontrast będzie zawsze słabszy, spada wtedy poziom nitów, o które tak walczą telewizory. Detale w bielach ustawiasz jasnością ekranu przecież.

Chyba że inaczej rozumiemy te opcje w grafice w grach.

Dlatego uważam, że poziom HDRu powinien być ustawiony domyślnie tak jak w filmach i tak jak np. w FIFIE20 (która wygląda rewelacyjnie- Volta!), gdzie masz tylko suwak jasności ekranu. Po co się babrać w tych opcjach...

Odnośnik do komentarza

Dawac max w RDR2 i oglądać brak szczegółów. Przecież obrazek pokazuje jak ustawić żeby nie tracić detali. No ja to zle widze ogolnie. Wczoraj znow pograłem dwie godziny w HDR ustawionym jak trzeba. No jest ok ale jak odpale SDR to człowiek dostaje w pysk kolorami i detalami. Oczywiście również odpowiednio ustawionym suwakami. 

 

Dzis sprawdze Horizona choć pamiętam ze AC Odyssey zdecydowanie lepiej w HDR. Każdy w zasadzie ma inny tv to ciężko stwierdzić. 

 

RDR 2 w SDR wygląda jak z bajki. 

 

Edytowane przez II KoBik II
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, II KoBik II napisał:

Dawac max w RDR2 i oglądać brak szczegółów. Przecież obrazek pokazuje jak ustawić żeby nie tracić detali.

 

No właśnie nieprawda, próbowałem, bawiłem się tym z godzinę i najlepsze rezultaty wychodziły mi na max, właśnie wtedy kiedy obrazek jest przepalony. Patrzę w niebo i na słońce- piękne szczegóły, chmurki widać z osobna a nie biała plama, a słońce to jeden punkt i w dodatku razi. Nie wspomnę o nocy w pełni księżyca.

Ja bym się tym obrazkiem nie sugerował.

Odnośnik do komentarza

Mam ZD9.

Dobra, jestem przy konsoli, włączone RDR2. W ustawieniach TV (tryb HDR) zalecane tryb GRA, jasność max, kontrast 86, łagodna gradacja: mała. W opcjach grafiki w grze: "styl HDR" zaawansowany, "maksymalna jasność" (czyli pewnie luminacja) na dole jest kwadrat z logiem R* i napisane "dostosuj widok, aż logo przestanie być widoczne", logo znika przy 1600 ale dopiero gdy dam max czyli 10000 mam najwyższą luminację, faktycznie obrazek jest przepalony po prawej ale włączam grę i nic z tych rzeczy co na obrazku, niebo, chmury i słońce są piękne z najwyższą możliwą luminacją HDRu. Papierowa biel to jasność ekranu i mam na 300. Tak więc zostaję przy ustawieniach jakie miałem wcześniej. W każdej grze daję max luminację i nigdy nie mam "przepaleń".

Chyba to faktycznie zależy od możliowści TV.

Odnośnik do komentarza

Też nie do końca, bo out-of-the-box wszystko co nie kosztowało 2K złotych najczęściej jest już skonfigurowane na tyle żeby działało. To co robią tutaj chłopaki to wyciskanie ostatnich soków/naprawianie nieudolności twórców.

Odnośnik do komentarza

I Seto i Paolo macie rację. Wszystkie TV powinny być fabrycznie skalibrowane przez komputer, a nie sprzedawane "jak fabryka złoży". I to samo w opcjach grafiki gier powinna być tylko jasność ekranu, żeby dostosować do warunków w domu, a HDRy, ziarna, blurr'y i inne powinny być ustawione domyślnie tak jak chcieli twórcy gier.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Wersja na koxa. Mam Sony XE90. 

 

Chociaż gdy dam suwaki na max w AC Odyssey to tez slonce jest plamą, zamiast widocznym okręgiem słońca. Gdy zaniżam to jest ok z tym, że kolorki już tak nie bangla pomimo wpyerdolenia maxa z tv z resztą suwakow. 

 

Eh kiedyś to odpalilem Splinter Cell Chaos Theory czy PGR 2 na tiviku z dupą i jarałem się mappingiem a teraz kupując topowy tv w trakcie jego 3 lata życia jest praktycznie złomem :/

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Spioler alert z RDR2 - nie otwierać zdjęć :P

Ustawiłem jak  @_daras_ czyli 10.000 i 300. W TV Oświetlenie Oled na 100, Kontrast 100, Jasność 50, ostrość 10, Kolor 55. Te kontrasty  i kolory dynamiczne i inne ulepszacze na off. 

Generalnie za dużo tam nie grzebałem - przy zakupie coś może zmieniłem ale prawie półtora roku nic nie ruszane. 

 

Jest lepiej, wręcz dużo lepiej ale kolory nadal trochę uciekają. Słońce i lampki nadal cud miód. Nie wiem czy to siła sugestii ale mi trochę szczegóły w ciemnych scenach uciekają jak włączam teraz HDR :D

 

Foty z końca RDR2 więc kto nie skończył niech nie otwiera bo się dopatrzy jeszcze jakiegoś spoilera.


 

Spoiler

 

Ds60sPE.jpg

 

csf1d7Y.jpg

 

 

Pierwsza fota bez HDR'u. Na początku myślałem (słaby aparat w tel.) że mi uciekła ostrość ale tam jest po prostu taka lekka mgiełka (druga fota), jak by taki nalot na całości ekranu (nos przy TV). A zdjęcie to dość mocno uwypukla. No i drugie zdjęcie jest dużo jaśniejsze stąd zmiana ekspozycji (różnica w refleksie od okna w prawym górnym rogu).

 

Aha - i żeby nie było ja 70% gry przeszedłem z włączonym HDRem. Jak wyłączyłem to włączałem tylko jak wjeżdżałem nocą do Saint Denis bo efekt powala. Ale końcówkę grałem na off bo dla mnie tak było lepiej. 

 

BTW: odkryłem pierwszy poważny minus mojego Tv - po zrobieniu print screena z opcji live zoom nie ma opcji żeby go przenieść na nośnik zewnętrzny co jest totalnym bezsensem. A szkoda bo tam by było widać różnicę najlepiej. 

I pytanie, czy screnny robione z poziomu PS4 powinny się różnić? Bo się różnią - zrobione w odstępie kilkunastu sekund. 

 

off

Spoiler

DZmbwQ7.jpg

 

 

on

Spoiler

edNj0vc.jpg

 

 

Edit: (pipi)ać testy - grać i cieszyć cię gierkami i sprzętem :drinks:

Odnośnik do komentarza

RDR2 ma po prostu bardzo słaby HDR. Na początku bez patcha była tragedia, po nim troszkę lepiej ale widać, że gra była robiona tylko i wyłącznie z myślą o SDR, a HDR został wrzucony na siłę, zapewne krótko przed premierą. Można podbijać kolory, kombinować z ustawieniami ale IMO nie ma to sensu, bo i tak lepiej będzie w SDR.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

ON

1d5f3210bec6b0f0.jpg

 

OFF

3f84f089e18ae86d.jpg

 

Obie wersje ustawione na max co można wycisnąć z tego tivi. 

O dziwo HDR na zdjęciu wyszedł gorzej niż jest w rzeczywistości. 

I obie wersje maja swoje plusy i minusy. 

 

Nie lubie takich cyrków. :f zostanę przy HDR bo prsypomina to zabawe z piecem a to poyebane zabawy. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...