Skocz do zawartości

Crash Bandicoot 4: It's About Time


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem już blisko końca (ostatnia wyspa), rushuję te etapy i odstawiam grę na wirtualną półkę aby nigdy już do niej nie wrócić. Po początkowym zachwycie i wraz z upływającymi godzinami wychodzi na wierzch największy grzech tego tytułu: brak umiaru. Nie jest to gra easy to play, hard to master, bo tutaj play jest samo w sobie hard, a master - next to impossible. Całą przyjemność i chęci do masterowania zabiły długie, naszpikowane pułapkami, bardzo techniczne mapy. 

 

Za dużo wszystkiego - skrzynek, wrogów, znajdziek które wymagane są do chociaż satysfakcjonującego przejścia. Szkoda, bo widać włożone w tę grę serce do platformówek. Tylko jeszcze raz, przy piątce proszę o krótsze levele. 441 skrzynek, jeden z późniejszych map? No dajcie już spokój.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

A ja się odbiłem i wywaliłem z dysku. To jest pierwsza gra w której mam problem z określeniem odległości od przeszkody, kamera jest często dziwnie zawieszona przez co miałem losowe zgony bo byłem pewny że idealnie wymierzyłem skok czy byłem z dala od przeciwnika. W etapach 2d z kamerą od boku nie miałem tego problemu. Do tego za długie poziomy (tak jak by chcieli upchać 3 levele ze starych Crashy w jednym) i sterowanie nie tak dokładne i responsywne jak kiedyś (przynajmniej ja mam takie odczucie) i mamy przepis na grę od której na pewno odbije się masa osób. Szkoda bo w N. Sane Trilogy były skopane hitboxy, tutaj już nie są ale doszły inne problemy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Loooo jezu, a mi się tak gierka podobała. Ważne aby nie robić sobie jakiś spin na wymaksowanie. Ja w trakcie przechodzenia wybiłem to sobie z głowy (patrząc właśnie na długość plansz i czasami ich budowę), bo szkoda mi czasu i nerwów. 
Ostatnie levele to jak Paolo pisze. Nawet przejście do końca nie było takie proste. 
 

Mam nadzieję, że wysmażà CB5. 

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, łom napisał:

A ja się odbiłem i wywaliłem z dysku. To jest pierwsza gra w której mam problem z określeniem odległości od przeszkody, kamera jest często dziwnie zawieszona przez co miałem losowe zgony bo byłem pewny że idealnie wymierzyłem skok czy byłem z dala od przeciwnika. W etapach 2d z kamerą od boku nie miałem tego problemu. Do tego za długie poziomy (tak jak by chcieli upchać 3 levele ze starych Crashy w jednym) i sterowanie nie tak dokładne i responsywne jak kiedyś (przynajmniej ja mam takie odczucie) i mamy przepis na grę od której na pewno odbije się masa osób. Szkoda bo w N. Sane Trilogy były skopane hitboxy, tutaj już nie są ale doszły inne problemy.

 

Pograłem chwilę i również wywaliłem.

 

Coś jest nie tak z perspektywą przy sterowaniu Crashem w 3d "do przodu". Ciężko wyczuć gdzie znajduje się przeszkoda / skrzynka.

 

Grałem niewiele, a czułem się jakbym grał z obowiązku. Poza tym nigdy nie byłem fanem Crasha.

 

 

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, beardo0 napisał:

Coś jest nie tak z perspektywą przy sterowaniu Crashem w 3d "do przodu". Ciężko wyczuć gdzie znajduje się przeszkoda / skrzynka.

 

Grałem niewiele, a czułem się jakbym grał z obowiązku. Poza tym nigdy nie byłem fanem Crasha.

No to w tym przypadku, jedno wyjaśnia drugie. 

Odnośnik do komentarza

To nadal klasyczna paltformówka, ale niestety i u mnie obejdzie się bez masterowania (a trochę żal). Fajne rozwiązania gameplayowe i trochę lekkiego urozmaicenia w serii (w te podobno słabe części z czasów PS2 nie grałem), ale jak juz wcześniej kilka osób pisało - poszczególne poziomy są zbyt długie żeby sobie później psuć nerwy setnymi próbami przejścia idealnie jednego poziomu.

Także z przyjemnością przejdę i do widzenia ;)

Odnośnik do komentarza

Ja jeden z początkowych etapów od checkpointa do checkpointa powtarzałem 17 razy, bo ciągle postać mi się zsuwała z lewitującej skrzynki jak na nią skakałem. To przełączanie trójkątem też czasami irytuje bo ciężko wyczuć moment. Jeszcze trochę spróbuję w to pograć, olewając  zbieranie  tych skrzynek, ale jak pałka się przegnie to wywale to z dysku. Szkoda mi nerwów.

Edytowane przez PiotrekP
Odnośnik do komentarza

Crash 4 jest cudowny i najlepszy w swoim gatunku. IMO przebija oryginalna trylogie. Za wyjatkiem maksowania - przegieli pale i nie mówię o poziomie trudności, a o tym, ze kazdy level trzeba przejść po kilka razy na rozne cele, a zazwyczaj trzeba z poradnikiem, bo skrzynki sa tu ustawione mocno tricky i jest ich od chvja. Potem czasowki, ktore nie daja funu jak w poprzedniczkach, bo levele sa po prostu za dlugie.

 

Do C4 bede wracał przez reszte zycia, ale na maskowanie mi go szkoda. 

Odnośnik do komentarza

Myślę, że mogę uznać grę za skończoną w stopniu który mnie satysfakcjonuje. 71% trofików 43/52, czyli wszystkie które nie wymagają grindu.

 

IMG_20220714_165619.thumb.jpg.b34a21526c751ea88eeed9f7bc122823.jpg

 

Gra świetna, ale potężnie niezbalansowana, bo nie jest to zręcznościówka tylko w dalszych etapach wręcz wymagająca uczenia się na pamięć i bycia dokładnym co do piksela. Czekam na sequel, ale jest mnóstwo do poprawy.

Odnośnik do komentarza

Spoko. Ja wczoraj wyczaiłem, że poza Platynowymi reliktami są jeszcze odznaki Toys for Bob do zdobycia w czasówkach. Raczej nie będę próbował tego zdobyć, ale zobaczymy. Na razie skupiam się na taśmach (zostały trzy do odblokowania i przejścia) oraz wszystkich strojach.

Niektóre rzeczy w CTR były ciężkie, ale tutaj nieźle podnieśli poprzeczkę.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...