Skocz do zawartości

Final Fantasy XVI


Rekomendowane odpowiedzi

Trzydzieści lat. Gry dzisiaj nie mają praktycznie nic wspólnego z grami z tak dawnego czasu. Kurczę, Yoshida mówi teraz, że "pierwsze Final Fantasy było filmowym przeżyciem", tak wtedy wyglądała wizja tego co to jest "filmowa gra video". Tak dawno to było. Serio jestem zaskoczony, że przy okazji zapowiedzi FF16 tyle osób mówi że dla nich średniowieczne fantasy to jest jakaś "tożsamość Final Fantasy".

 

Ja nawet grałem w te gry wtedy i mi się fajnie grało i w sumie to bardzo dużo w nie grałem, ale nigdy nie nazwałbym żadnego FF arcydziełem dopóki nie poszli w dużo bardziej bombastyczne klimaty w szóstce. 

 

 

Tutaj w sumie najbardziej mnie zastanawia, na ile to w ogóle będzie RPG i w jakim sensie. Open world to nie będzie, bo gra jest zbyt skupiona na filmowym epickim opowiadaniu historii, czyli nie będzie to RPG w tym współczesnym sensie. Walki też będą jak z gry akcji. Z drugiej strony, trudno posądzać twórców FF XIV o to, żeby nie mieli smykałki do pewnej bardzo klasycznej, intymnej istoty RPG-owania - i że udało im się zrobić co, co i zarabia kasę, i nie podlizuje się trendom ignorując artyzm. Mimo że wielu elementów "typowego Final Fantasy" nie ma, to jednak przyjemnie wiele jest. Z wywiadów też wynika że kochają jRPG-i, więc... nie wiem, może tak naprawdę zrobili takowego. Materiały promocyjne z definicji są kierowane nie do największych fanów.

Odnośnik do komentarza

A mnie z kolei ten trailer się spodobał. Od razu dodam, że jestem mega sceptyczny jeśli chodzi o tę grę, a to głownie z jednego powodu - FFXV, które było po prostu koszmarem, zwłaszcza fabularnym (chociaż nie tylko). Wiadomo, że to tylko trailer i zbyt dużo informacji z niego wyciągnąć się po prostu się nie da, ale odniosłem wrażenie, że świat gry nie będzie już taki pusty, że wątek główny będzie oparty o ciekawą koncepcję, że politycznie ta kraina będzie żyć swoim życiem. To wszystko zwiastuje dużo lepiej, niż to co dostaliśmy w kilku ostatnich odsłonach FF. 

 

Wiadomo, póki co to tylko gdybanie, ale nie spodziewałem się niczego dobrego po tej produkcji i miło się zaskoczyłem. Do tej pory obserwowałem rozwój tej gry nawet nie jednym okiem, ale "jedną piąta oka", ale teraz Square delikatnie wzbudziło moje zainteresowanie. Tylko... mogliby się w końcu pozbyć tego koszmarnego systemu walki :)

 

No zobaczymy. 

Edytowane przez tom173
Odnośnik do komentarza

Ta gra akurat wygląda jakby na każdym kroku próbowali krzyczeć "wyciągnęliśmy błędy z wszystkiego co krytykowaliście w FF XV i teraz zrobimy zupełnie odwrotnie!!!". Co dla mnie w sumie nie do końca jest tylko zaletą. Nie chodzi nawet o poziom piętnastki tylko fakt, że moje ulubione gry zazwyczaj są dopracowane, ale też w przynajmniej kilku elementach odjeżdżają we własną stronę.

 

 

Tutaj od zawsze jest podkreślane, że to kompletnie nie jest piętnastka. Że praktycznie w ogóle nie robią tego ludzie od piętnastki, a już zwłaszcza w żadnej odpowiedzialnej roli (ci głównie siedzą na Forspoken), ale że robi to studio od kultowej czternastki. Że prace nad grą zaczęły się 6 lat temu od napisania przez Yoshidę całościowego projektu scenariusza i gry, bez zaczynania samej developerki zanim cały kształt nie został ustalony. Że zamiast zadowolić wszystkich (pamiętamy otwarcie XV zawsze od napisu: "for fans and first-timers"), teraz zrobią mniej elementów, aby były bardziej dopracowane i spójne. I tak dalej. Praktycznie wszystko co Square-Enix mówi o tej grze można opisać jako "po pierwsze to w ogóle nie jest piętnastka, po drugie też".

Odnośnik do komentarza

Jestem najarany. Kolejna nowa koncepcja summonów, której jeszcze w serii nie było, też wygląda ciekawie. System walki, jeśli będzie taki jak 7R to będzie cudownie.


Szkoda tylko, że przy trailerach FF XV też wszyscy byli zachwyceni, a sama gra okazała się bardzo dużą wydmuszką pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, WisnieR napisał:

Szkoda tylko, że przy trailerach FF XV też wszyscy byli zachwyceni, a sama gra okazała się bardzo dużą wydmuszką pod każdym względem.

Developing piętnastki to była telenowela od czasów nieodżałowanego FF Versus 13 na ps3, więc nie przesadzajmy z tymi zachwytami.

 

Odnośnie tej odsłony, zapowiada się że od początku zaczęli projekt z głową, koniec z gadkami że sprzęt nie podołał wizji, no i niejako wracają konwencją do starszych odsłon. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, WisnieR napisał:

 System walki, jeśli będzie taki jak 7R to będzie cudownie.


 

 Ow no no no no. System walki w 7r jak na początku nawet robil tam gdzieś w połowie wiało kasztanem. Walki były mocno przeciągane a limity szybko stały się po prostu nudne. Do platynki właśnie nawet nie podchodziłem przez to ze gra mnie zmęczyła pustymi lokacjami, szaroburymi kanalami midgaru i tym systemem walki właśnie. Muzyka jedynie to top top. 

 

Mam nadzieję że to poprawia w 16stce + jak najmniej guwno side questow. 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

A propos średniowiecza. Po wywiadzie dla IGN, producent gry - Naoki Yoshida - został zaatakowany w sieci za swoje słowa. Zapytany przez redaktora o różnorodności etniczne, tak odpowiedział:

- "Nasza koncepcja projektowa, od najwcześniejszych etapów rozwoju, zawsze w dużym stopniu skupiała się na średniowiecznej Europie, włączając w to historyczne, kulturowe, polityczne i antropologiczne standardy, które panowały w tamtych czasach. Decydując się na wybór scenerii, która najlepiej pasowałaby do historii, którą chcieliśmy opowiedzieć – historii krainy nękanej przez zarazę – czuliśmy, że zamiast tworzyć coś na skalę globalną, konieczne jest ograniczenie zakresu do jednego obszaru lądowego – geograficznie i kulturowo odizolowanego od reszty świata w epoce bez samolotów, telewizji i telefonów. Z powodu ograniczeń geograficznych, technologicznych i geopolitycznych Valisthea nigdy nie będzie tak zróżnicowana, jak współczesna Ziemia… czy nawet Final Fantasy XIV, które ma do dyspozycji całą planetę (i księżyc) pełną narodów, ras i kultur".

Rzecz jasna nie brakuje ludzi, którzy w sposób krytyczny podchodzą do tego stanowiska:

- "Jak Yoshida przewidział, jestem rozczarowany odpowiedzią. Konkretnie, powoływanie się na średniowieczną Europę jako powód homogeniczności w fantasy jest wkurzające. Po części dlatego, że średniowieczna Europa była różnorodna, a także dlatego, że historia jest chaotyczna, a wieki średnie były dziwne".

Całe szczęście pojawiło się wiele pozytywnych opinii:

- "Różnorodność to polityczny problem społeczny USA, to jest gra wschodnia, japońska konkretnie. Japonia jest krajem homogenicznym, nie możesz nakładać standardów politycznych i krytyki społecznej USA na zespół tworzący grę, który nie ma z tym praktycznie żadnego doświadczenia. To jest nierozsądne i nierealne. Oni nie zrobili nic złego, jesteś po prostu zbyt wrażliwy i wciskasz im swoje problemy".

W każdym razie coś czuję, że redaktorzy Polygonu już zacierają ręce. :szekle:
https://www.ign.com/articles/final-fantasy-16-square-enix-interview-lore?utm_source=twitter

W linku wywiad m.in. z Hiroshi Takai oraz Kazuoto Maehiro.

Edytowane przez Sylvan Wielki
  • Lubię! 1
  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.