October 20, 20222 yr Gameplayu dużo nie było i boje się, że bedzie taki prostacki system jak w ff 14. Za to wreszcie powrót do klimatów fantasy i średniowiecza Te futurystyczne klimaty jak w FF7 i FF13 w ogóle nie pasują do serii.
October 20, 20222 yr Trzydzieści lat. Gry dzisiaj nie mają praktycznie nic wspólnego z grami z tak dawnego czasu. Kurczę, Yoshida mówi teraz, że "pierwsze Final Fantasy było filmowym przeżyciem", tak wtedy wyglądała wizja tego co to jest "filmowa gra video". Tak dawno to było. Serio jestem zaskoczony, że przy okazji zapowiedzi FF16 tyle osób mówi że dla nich średniowieczne fantasy to jest jakaś "tożsamość Final Fantasy". Ja nawet grałem w te gry wtedy i mi się fajnie grało i w sumie to bardzo dużo w nie grałem, ale nigdy nie nazwałbym żadnego FF arcydziełem dopóki nie poszli w dużo bardziej bombastyczne klimaty w szóstce. Tutaj w sumie najbardziej mnie zastanawia, na ile to w ogóle będzie RPG i w jakim sensie. Open world to nie będzie, bo gra jest zbyt skupiona na filmowym epickim opowiadaniu historii, czyli nie będzie to RPG w tym współczesnym sensie. Walki też będą jak z gry akcji. Z drugiej strony, trudno posądzać twórców FF XIV o to, żeby nie mieli smykałki do pewnej bardzo klasycznej, intymnej istoty RPG-owania - i że udało im się zrobić co, co i zarabia kasę, i nie podlizuje się trendom ignorując artyzm. Mimo że wielu elementów "typowego Final Fantasy" nie ma, to jednak przyjemnie wiele jest. Z wywiadów też wynika że kochają jRPG-i, więc... nie wiem, może tak naprawdę zrobili takowego. Materiały promocyjne z definicji są kierowane nie do największych fanów.
October 21, 20222 yr Dawno nie widziałem tak słabego trailera. Twórcy obiecują, że w najbliższym czasie podzielą się sporą ilością informacji.
October 21, 20222 yr A mnie z kolei ten trailer się spodobał. Od razu dodam, że jestem mega sceptyczny jeśli chodzi o tę grę, a to głownie z jednego powodu - FFXV, które było po prostu koszmarem, zwłaszcza fabularnym (chociaż nie tylko). Wiadomo, że to tylko trailer i zbyt dużo informacji z niego wyciągnąć się po prostu się nie da, ale odniosłem wrażenie, że świat gry nie będzie już taki pusty, że wątek główny będzie oparty o ciekawą koncepcję, że politycznie ta kraina będzie żyć swoim życiem. To wszystko zwiastuje dużo lepiej, niż to co dostaliśmy w kilku ostatnich odsłonach FF. Wiadomo, póki co to tylko gdybanie, ale nie spodziewałem się niczego dobrego po tej produkcji i miło się zaskoczyłem. Do tej pory obserwowałem rozwój tej gry nawet nie jednym okiem, ale "jedną piąta oka", ale teraz Square delikatnie wzbudziło moje zainteresowanie. Tylko... mogliby się w końcu pozbyć tego koszmarnego systemu walki No zobaczymy. Edited October 21, 20222 yr by tom173
October 21, 20222 yr Ta gra akurat wygląda jakby na każdym kroku próbowali krzyczeć "wyciągnęliśmy błędy z wszystkiego co krytykowaliście w FF XV i teraz zrobimy zupełnie odwrotnie!!!". Co dla mnie w sumie nie do końca jest tylko zaletą. Nie chodzi nawet o poziom piętnastki tylko fakt, że moje ulubione gry zazwyczaj są dopracowane, ale też w przynajmniej kilku elementach odjeżdżają we własną stronę. Tutaj od zawsze jest podkreślane, że to kompletnie nie jest piętnastka. Że praktycznie w ogóle nie robią tego ludzie od piętnastki, a już zwłaszcza w żadnej odpowiedzialnej roli (ci głównie siedzą na Forspoken), ale że robi to studio od kultowej czternastki. Że prace nad grą zaczęły się 6 lat temu od napisania przez Yoshidę całościowego projektu scenariusza i gry, bez zaczynania samej developerki zanim cały kształt nie został ustalony. Że zamiast zadowolić wszystkich (pamiętamy otwarcie XV zawsze od napisu: "for fans and first-timers"), teraz zrobią mniej elementów, aby były bardziej dopracowane i spójne. I tak dalej. Praktycznie wszystko co Square-Enix mówi o tej grze można opisać jako "po pierwsze to w ogóle nie jest piętnastka, po drugie też".
October 22, 20222 yr Mordy wydają się mieć mniej detali niż w FF7R z ps4. Troche takie plastikowe jak z fmv do X lub XII. Za to gameplay wygląda jak hype anime battles <3
October 23, 20222 yr Jestem najarany. Kolejna nowa koncepcja summonów, której jeszcze w serii nie było, też wygląda ciekawie. System walki, jeśli będzie taki jak 7R to będzie cudownie.Szkoda tylko, że przy trailerach FF XV też wszyscy byli zachwyceni, a sama gra okazała się bardzo dużą wydmuszką pod każdym względem.
October 23, 20222 yr 3 godziny temu, WisnieR napisał: Szkoda tylko, że przy trailerach FF XV też wszyscy byli zachwyceni, a sama gra okazała się bardzo dużą wydmuszką pod każdym względem. Developing piętnastki to była telenowela od czasów nieodżałowanego FF Versus 13 na ps3, więc nie przesadzajmy z tymi zachwytami. Odnośnie tej odsłony, zapowiada się że od początku zaczęli projekt z głową, koniec z gadkami że sprzęt nie podołał wizji, no i niejako wracają konwencją do starszych odsłon. Zobaczymy.
October 23, 20222 yr 4 godziny temu, WisnieR napisał: System walki, jeśli będzie taki jak 7R to będzie cudownie. Ow no no no no. System walki w 7r jak na początku nawet robil tam gdzieś w połowie wiało kasztanem. Walki były mocno przeciągane a limity szybko stały się po prostu nudne. Do platynki właśnie nawet nie podchodziłem przez to ze gra mnie zmęczyła pustymi lokacjami, szaroburymi kanalami midgaru i tym systemem walki właśnie. Muzyka jedynie to top top. Mam nadzieję że to poprawia w 16stce + jak najmniej guwno side questow.
November 5, 20222 yr I demo tez ma byc. Ja sie tam jaram i nie moge sie doczekac. 14 mi bardzo dobrze podeszla i w zasadzie to nadal czasami pogrywam. Wyjdzie demo to sie sprawdzi system walki. O story sie jakos nie boje.
November 6, 20222 yr Przecież 14 to mmorpg to co tu porównywać.Mi to nadal zajeżdża 15 i te trailery nie robią na mnie wrażenia.Wolałbym coś ala FF9 .Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
November 8, 20222 yr Bedzie tez na pc https://pl.ign.com/final-fantasy-xvi/53001/news/final-fantasy-xvi-oficjalnie-jako-czasowy-exclusive-dla-playstation-5
November 8, 20222 yr Xbox pewnie później. Kurde przez jedną markę Final Fantasy trzeba będzie wydać tyle tysięcy na tego wielkiego kloca
November 8, 20222 yr Godzinę temu, ogqozo napisał: Xbox pewnie później. albo w ogole, FF15 słabo sie sprzedało na xboxie
November 9, 20222 yr Author A propos średniowiecza. Po wywiadzie dla IGN, producent gry - Naoki Yoshida - został zaatakowany w sieci za swoje słowa. Zapytany przez redaktora o różnorodności etniczne, tak odpowiedział: - "Nasza koncepcja projektowa, od najwcześniejszych etapów rozwoju, zawsze w dużym stopniu skupiała się na średniowiecznej Europie, włączając w to historyczne, kulturowe, polityczne i antropologiczne standardy, które panowały w tamtych czasach. Decydując się na wybór scenerii, która najlepiej pasowałaby do historii, którą chcieliśmy opowiedzieć – historii krainy nękanej przez zarazę – czuliśmy, że zamiast tworzyć coś na skalę globalną, konieczne jest ograniczenie zakresu do jednego obszaru lądowego – geograficznie i kulturowo odizolowanego od reszty świata w epoce bez samolotów, telewizji i telefonów. Z powodu ograniczeń geograficznych, technologicznych i geopolitycznych Valisthea nigdy nie będzie tak zróżnicowana, jak współczesna Ziemia… czy nawet Final Fantasy XIV, które ma do dyspozycji całą planetę (i księżyc) pełną narodów, ras i kultur". Rzecz jasna nie brakuje ludzi, którzy w sposób krytyczny podchodzą do tego stanowiska: - "Jak Yoshida przewidział, jestem rozczarowany odpowiedzią. Konkretnie, powoływanie się na średniowieczną Europę jako powód homogeniczności w fantasy jest wkurzające. Po części dlatego, że średniowieczna Europa była różnorodna, a także dlatego, że historia jest chaotyczna, a wieki średnie były dziwne". Całe szczęście pojawiło się wiele pozytywnych opinii: - "Różnorodność to polityczny problem społeczny USA, to jest gra wschodnia, japońska konkretnie. Japonia jest krajem homogenicznym, nie możesz nakładać standardów politycznych i krytyki społecznej USA na zespół tworzący grę, który nie ma z tym praktycznie żadnego doświadczenia. To jest nierozsądne i nierealne. Oni nie zrobili nic złego, jesteś po prostu zbyt wrażliwy i wciskasz im swoje problemy". W każdym razie coś czuję, że redaktorzy Polygonu już zacierają ręce. https://www.ign.com/articles/final-fantasy-16-square-enix-interview-lore?utm_source=twitter W linku wywiad m.in. z Hiroshi Takai oraz Kazuoto Maehiro. Edited November 9, 20222 yr by Sylvan Wielki
December 9, 20222 yr BONER! W ogóle typ podkładający głos głównemu bohaterowi to Gendry z Gry o Tron. Słychać, że koles wykonał kawał zajebistej roboty. Poza tym gra zaliczyła olbrzymi upgrade graficzny, w ruchu wygląda świetnie. JARAM SIE
December 9, 20222 yr http://static-ie.gamestop.ie/images/products/284374/5scrmax1.jpg gejmstop tutaj ma taką,cena 120e https://www.gamestop.ie/PS5/Games/82066/final-fantasy-xvi-deluxe-edition?spMailingID=72421873&spUserID=OTA2NDI1MTkwMjgS1&spJobID=2262393182&spReportId=MjI2MjM5MzE4MgS2 Edited December 9, 20222 yr by banzai
December 9, 20222 yr Fajne te napierdzielające się summony itd ale reszta, szczególnie charter design strasznie genric, nie sadziłem, że kiedyś to powiem, ale brakuje mi tutaj Nomury Edited December 9, 20222 yr by Sefiro
December 9, 20222 yr A mi się podoba powrót do nieco mniej fantazyjnego designu postaci, no i bardziej pasuje do średniowiecznego settingu.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.