Skocz do zawartości

A Plague Tale: Requiem


messer88

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, balon napisał:

Te 40ks przy 120Hz na jakiej zasadzie to działa?

 

jak masz 120hz w TV gra automatycznie odpali ci się w trybie 40 klatek 

15 minut temu, balon napisał:

Rozumiem, że jak mam taki TV i w opcjach wyświetlania obrazu konsoli ustawię częstotliwość obrazu na 120 to będzie gierka działał w 40ks na XSX? To się coś na obrazie odbija?

nie odbija się,

to są te same ustawienia graficzne. Różni się tylko klatkarz

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Magik napisał:

Zaraz....mnie się wydaje że VRR nie jest potrzebne do 40fps.

Wystarczy tv z obslugą 120hz zeby wyswietlał lock 40fps.

VRR ewentualnie do odblokowanego klatkażu 40+ fps (jesli gra to obsluguje).

No właśnie też coś mi się tak wydaje, chyba VRR jest na wyższe wartości?

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Elitesse napisał:

 

Czym jest RTGI? To samo co RT? Mniej albo bardziej?

ray tracing global ilumunation

 

to technika oświetlania sceny, lokacji za pomocą  śledzenia promieni i ich odbić. Daje to znacznie bardziej realistyczne oświetlenie, bo tak jak w rzeczywistości naśladuje ona w ograniczonym stopniu to że każda powierzchnia w realnym świecie też odbija światło i oświetla otoczenie. 

Global Illumination and Path Tracing (Global Illumination and Path Tracing:  a Practical Implementation)

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, balon napisał:

No właśnie też coś mi się tak wydaje, chyba VRR jest na wyższe wartości?

to zależy od gry, tv i konsoli. 

W niektórych telewizorach np. LG VRR działa w przedziale od 20-120 fpsów, na PS5 VRR z tego co wiem jeśli gra nie wspiera natywnie VRR (nie wiem jak jest z Plague Tale) działa on w przedziale od 48-120hz.  

 

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, balon napisał:

No właśnie też coś mi się tak wydaje, chyba VRR jest na wyższe wartości?

To nie zależy od VRR, jak na wyjściu HDMI ustawisz format ulepszony w tym TV to będzie działać w 40FPS.

Nie ustawiaj formatu VRR bo wszystkie strefy podświetlania będą cały czas się świecić i będzie to wyglądać jak gówno :pawel:

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
51 minut temu, ASX napisał:

ray tracing global ilumunation

 

to technika oświetlania sceny, lokacji za pomocą  śledzenia promieni i ich odbić. Daje to znacznie bardziej realistyczne oświetlenie, bo tak jak w rzeczywistości naśladuje ona w ograniczonym stopniu to że każda powierzchnia w realnym świecie też odbija światło i oświetla otoczenie. 

Global Illumination and Path Tracing (Global Illumination and Path Tracing:  a Practical Implementation)

 

 

30 minut temu, tjery napisał:

 

Tak jak pisał ASX, oświetlenie globalne w RT.

 

 

Dzięki za wyjaśnienia ale dalej nie rozumiem czym to się różni od "zwykłego" RT. Albo inaczej. RT rozumiałem, że jest właśnie tą techniką oświetlania scen i lokacji za pomocą śledzenia promieni i ich odbić. Z tego co piszecie, to nie jest to tym samym. Natomiast w zapodanym filmie było tylko napisane o tym, że RT jest włączony bądź nie.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Donatello1991 napisał:

Podobny poziom co HFW, ale tam mamy otwarty świat i 60 fps  więc nawet nie ma co porównywać, bo wtedy szczury przegrywają.

No ja nie za bardzo słyszę muzykę w grze, bo słuchawek nie mam do xboxa, a w pilocie zepsuło i się parę przycisków w tym do podglaszania, więc w sumie czytam tylko dialogi, żeby wiedzieć o co kaman.

Zawsze możesz spróbować znaleźć apke do telewizora na swoim telefonie just saying :teehee: Chyba, że to jakiś stary przedwojenny rzęch bez funkcji Smart.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Elitesse napisał:

 

 

Dzięki za wyjaśnienia ale dalej nie rozumiem czym to się różni od "zwykłego" RT. Albo inaczej. RT rozumiałem, że jest właśnie tą techniką oświetlania scen i lokacji za pomocą śledzenia promieni i ich odbić. Z tego co piszecie, to nie jest to tym samym. Natomiast w zapodanym filmie było tylko napisane o tym, że RT jest włączony bądź nie.

 

 

Masz Global Ilumination jako tradycyjne, stosowane od lat rozwiązanie do oświetlania sceny i masz RTGI czyli Ray Traced Global Ilumination, bardziej dokładne, realistycznie odwzorowane oświetlenie.

 

Żadne "zwykłe" czy inne RT.

 

Najlepsze przykłady to Cyberpunk, Dying Light 2 i Metro Exodus Enhanced Edition. Różnica bywa ogromna.

 

Poza tym masz też osobne ustawienia Ray Tracingu dla cieni, refleksów i kilku innych rzeczy.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...