Skocz do zawartości

A Plague Tale: Requiem

Featured Replies

Opublikowano

Za każdym razem jak ktoś wspomina o Hellblade to mam flashback z grania w to :notlikethis:  Plague ma gameplay jednak i to całkiem przyjemny. 

  • Odpowiedzi 984
  • Wyświetleń 75,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • grafika jest piekna (zwlaszcza "z daleka", z bliska juz mniej ale i tak), klimat sie wylewa z ekranu, gameplay to w sumie poki co to samo co w jedynce, jade teraz 3 chapter i jak na razie jest troche

  • Podobny poziom co HFW, ale tam mamy otwarty świat i 60 fps  więc nawet nie ma co porównywać, bo wtedy szczury przegrywają. No ja nie za bardzo słyszę muzykę w grze, bo słuchawek nie mam do xboxa,

  • Dokładnie tak, choć ja oceniam przeskok z 7 na 9/10 - idealnej noty nie dam, ale kuźwa dawno tak gra nie wciągnęła mnie swoją historią, świetnie napisanymi, wiarygodnymi relacjami międzyludzkimi i ogó

Opublikowano

Może inaczej. Obie gry są mocno nastawione na story-driven, gdzie elementy gameplayu mocno uwydatniają ich budżetowość jeżeli je przystawić do większych (duh) blockbusterów jak wspomniany TLOU (z którego też się śmiano tu na forum, że symulator noszenia drabin ale teraz nikt tego nie napisze, bo po dwójce seria stała się taką grą życia dla wielu) czy inny Tatuś Wojny. Jednak jak na story-driven jeden z tych tytułów wciąż mógł zrobić więcej, by być jednak bardziej angażującą grą video.

 

Opublikowano

Hellblade to okropna gra była. Męczyłem się grając w ten twór. 

 

Gameplay w Plague Tale nie jest idealny, co najwyżej można powiedzieć że jest wystarczający, ale i tak stoi o kilka półek wyżej niż Hellblade. 

Opublikowano

Boże ta końcówka Hellblade i ilość tej najgorszej walki ever :( Do tej pory mam traumę i mimo klimatu, graficzka to baaaardzo ostrożnie (wręcz trochę sceptycznie) podchodzę do zapowiedzi drugiej części. Mam nadzieje, że mocno popracują nad gameplayem. 
 

 W Pladze jest walka, zagadki, skradanie, trochę eksploracji. To że jest kamera tpp i bohaterowie zamienią kilka zdań podczas chodzenia nie zrobi z niej walking sima. C’mon

Opublikowano

No no tez sie zgadzam, ze gameplay w plague tale po prostu jest. Ani to tragiczne, ani dobre ot taki niewyrazisty makdoland.

Opublikowano

W hellblade z tego co pamiętam to postacią się dało walczyć. Kopać itp. Tutaj to skrypt i tyle. Nie przesadzajamy z tym, że hellblade słabsze i bez gameplayu. 

Opublikowano

Skończyłem V Chapter. Co tam się odyebywało :obama:
Już wcześniej było widać, jak ta gierka urosła w porównaniu z poprzedniczką, ale ten chapter dobitnie to pokazał - zręczne żonglowanie różnymi rodzajami gameplayu, akcja, fajnie wplecione skrypty, później trochę większych terenów z opcjonalnymi ścieżkami (nareszcie eksploracja ma tu rację bytu, fajnie ukryte znajdźki), nowa zabawka, no i kapitalnie rozwijająca się postać Amicii :wub:
Nawet gówniak budzi moją sympatię, a w jedynce pierwszy rzuciłbym go szczurom :sweat:
Fabularnie też sztos, motywacje i powody działań naszej bohaterki są przedstawione w sposób dojrzały, aż człowiek cmoka z uznaniem, że gierka od tak małego studia robi to lepiej niż faktycznie trochę disneyowsko infantylny Horizon Forbidden West (przy całej mojej sympatii do tego tytułu).
O graficznych uniesieniach nawet nie wspomnę, ale powiem, że GoW Ragnarok ma wysoko zawieszoną poprzeczkę. Momentami niektóre lokacje wyglądają jak te fotorealistyczne prezentacje UE5.

1840760b7384-screenshotUrl.thumb.jpg.e516c3918606b1e57f45579017970701.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, Wredny napisał:

że gierka od tak małego studia

okolice 300 pracowników to nie jest małe studio, nad gra pracowało chyba około połowy studia, nad jedynka coś około 70 osób, ale to gdzieś mi się tylko obiło i o tym ile osób pracowało faktycznie nad grą mogą być danymi z dupy.

 

 

Ja wczoraj zakończyłem gierkę na początku 7 rozdziału i tak robi się coraz ciekawiej, eksploracja popłaca ale jak wejdziesz w nieodpowiednią ścieżkę może się zdarzyć że po ptokach i już nie wrócisz po "znajdźkę" kilka rzeczy już tak ominąłem, ale niestety to już przypadłość tego typu gier. Fabularnie tez jest lepiej niż w jedynce i gówniak nie wkurwia :pawel:

Opublikowano

Ja też powoli do przodu, chociaż straciłem trochę czasu w 3 rozdziale 

Spoiler

chciałem uratować zielarza, oczywiście jak już mi się to udało to stał jak wryty bo on miał zginąć :pawel:

 

Opublikowano
Spoiler

ano, jak ktoś ma przetrwać to pojawia się odpowiednia ikona z czasem na reakcję

 

Opublikowano
Godzinę temu, Figuś napisał:

okolice 300 pracowników to nie jest małe studio, nad gra pracowało chyba około połowy studia, nad jedynka coś około 70 osób, ale to gdzieś mi się tylko obiło i o tym ile osób pracowało faktycznie nad grą mogą być danymi z dupy.

 

 

Ja wczoraj zakończyłem gierkę na początku 7 rozdziału i tak robi się coraz ciekawiej, eksploracja popłaca ale jak wejdziesz w nieodpowiednią ścieżkę może się zdarzyć że po ptokach i już nie wrócisz po "znajdźkę" kilka rzeczy już tak ominąłem, ale niestety to już przypadłość tego typu gier. Fabularnie tez jest lepiej niż w jedynce i gówniak nie wkurwia :pawel:

 

Nad jedynką około 40 deweloperów, przy Requiem 70. Jeszcze bardziej imponujące, że zrobienie tak dużego sequela zajęło im ledwie 3 lata mając na głowie pandemię.

 

https://www.gamesindustry.biz/building-on-the-unexpected-success-of-a-plague-tale

 

 

Cytat

A Plague Tale's development team grew from 40 people on Innocence to 70 on Requiem (Asobo has around 250 staff total). Most of the team from the first one joined for the second title as Choteau says it was important to "make it feel the same and have the same basic group at the origin of each idea."

 

Z tą eksploracją to prawda. Czasami wejdziesz w jakąś wąską szczelinę i nie ma powrotu. 

Edytowane przez Bigby

Opublikowano

Mi jeszcze 2 rozdziały zostały, ale byłem już blisko je....cia gry w kąt przy 15 rozdziale. Twórcy muszą się nauczyć, że co za dużo to nie zdrowo, szczególnie jak przesadzają z najsłabszym aspektem gry. W przypadku tej gry, walka.

Opublikowano

Walka z Vitalisem pod koniec Innocence była bardziej irytująca. ;)

Opublikowano
14 minut temu, Bigby napisał:

Z tą eksploracją to prawda. Czasami wejdziesz w jakąś wąską szczelinę i nie ma powrotu. 

 

Dwa razy tak już miałem i pewnie przegapiłem przynajmniej dwa suweniry. Raz w dokach, olałem molo z łódką, bo sobie ubzdurałem, że to ten właściwy statek, a później, kiedy Hugo pierwszy raz odpala super moce, widziałem szczelinę na piętrze, ale wybrałem drzwi :frog:

Opublikowano
38 minut temu, Bigby napisał:

że zrobienie tak dużego sequela zajęło im ledwie 3 lata mając na głowie pandemię.

wiele gotowych assetów z jedynki swoje robi

38 minut temu, Donatello1991 napisał:

Mi jeszcze 2 rozdziały zostały, ale byłem już blisko je....cia gry w kąt przy 15 rozdziale. Twórcy muszą się nauczyć, że co za dużo to nie zdrowo, szczególnie jak przesadzają z najsłabszym aspektem gry. W przypadku tej gry, walka.

aha czyli jest ten sam motyw co w jedynce w pewnym momencie :lul:

Opublikowano
16 minut temu, Figuś napisał:

aha czyli jest ten sam motyw co w jedynce w pewnym momencie :lul:

 

Powtórka z kilku innych rozdziałów (m.in. trzeciego), w których musisz odpierać nadchodzących przeciwników.

 

Ale nie jest tak źle. Poszło za pierwszym razem bez problemu. 

 

Edytowane przez Bigby

Opublikowano

to dobrze że kamienie się nie kończą jak w jedynce :lul:

@Wredny jak obsługa Dualsensa na PS5? Na PC w wersji gamepassowej jest i jak haptyka działa zajebiście tak triggery w ogóle jakby nie były wykorzystane

Opublikowano

Triggery chyba tylko w przypadku kuszy działają, a i to nie jestem pewien, bo kiedy kusza była zamontowana na łódce to czułem, a później ręcznie to już chyba nie.

Opublikowano

No i gierka ukończona w 14h 55  min ( porównując swoje czasy przejścia gier, to statystycznie zawsze to robię szybciej, może dlatego, że po jakims czasie mnie łapie znuzenie i biegnę na złamanie karku do końca gry).

Graficznie super i 30 fps nie przeszkadzało. Co nie znaczy, że nie powinien być wybór. 

Dźwięk za bardzo nie wiem, ale po ost wnioskuję, że dodawało klimatu...

Który był ciężki, ale w porównaniu choćby do tlou 2, to miał dużo więcej przyziemnych momentów niz tak jak w tamtym przypadku rzucanie śnieżkami i to wszystko,  więc nie zrył bani ( oczywiście porównuje tylko ten jeden aspekt z tlou 2) całkowicie. 

Gameplay podobał mi się tylko w tedy kiedy nie trzeba było walczyć z ludźmi. Walka z nimi to dla mnie najsłabszy aspekt gry. No, ale na szczęście większość czasu można było się skradać i bawić szczurami ( w swoim czasie ).

Fabuła to największa motywacja dzięki, której ukończyłem grę, bo nie byłem nawet do sprawdzenia w gp przekonany, ale sprawdziłem i siadło. Dużo smutku, trochę łez. Imo gówniak wkurzał do samego praktycznie końca. Zresztą w pierwszej części to samo. 

 

Liczę na kolejną część i jeszcze większy budżet, bo widać że są ambicje na coś na prawdę wielkiego i godnego zapisania się w historii gamingu. Oby sprzedaż była dobra. Sam kupię pudełko.

 

Dychy nie dam, bo trafiły się momenty gdzie skrypt nie ruszył, czy strona techniczna (30 fps), oraz ta walka z ludźmi.  No, ale 9/10 zasługuje, bo serca wjebane nie mało w grę. 

Opublikowano

Wymieniłeś tyle wad i dajesz prawie maksymalną notę? 

No czegoś tu nie kumam. Jak grze ukończonej na siłę można dać 9 :kekw:

 

Te Twoje opinie, to brałbym tak z dystansem. 

Opublikowano

W dobie obsranych gier z open worldów, to ta gra jest zajebistym lekiem na granie. Ostatnio w nic mi się nie chciało grać (kurwa, rozkopane elden ringi, rozkopane deathloopy, co tam jeszcze, a chuj wie), jakieś to chujowe gierki, jakieś kurwa chuj chujostwo zajebane z grami i gówno, a tu wjechała Plaga i chce się w sumie grać, wiedzieć co się potem stanie z gówniakiem, no fabuła dostarcza, tak samo jak Innocence dostarczało. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.