Skocz do zawartości

Xenoblade Chronicles 3


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem. To Xenoblade 3 automatycznie wskakuje do mojej TOP 3 najlepszych/ulubionych gier na Switcha, zajmując chyba miejsce drugiej części (no, zjedźcie mnie xd). Musiałem trochę dopakować na sam koniec i przemyśleć ustawienie klas (pierwszy raz przez dziewięćdziesiąt kilka godzin gry xD). Przy okazji "ulepszyłem" co nieco u Noponów i wykonałem kilka questów pobocznych, odblokowując ostatnią klasę postaci.

 

Mam straszny mętlik w głowie, i pomimo że zakończenie jest takie słodko-gorzkie, to jestem całkiem usatysfakcjonowany. Okej, nie było tu jakiegoś plot twista jak na koniec dwójki, ale ta trylogia chyba zasługiwała na takie definitywne zamknięcie. Kurde, kac growy będzie tutaj bardzo duży, chociaż tak naprawdę, gdyby nie to, że mam ostatnio mało czasu, to odpaliłbym, jak nie NG+, to chociaż dodatkowe story bohaterów i tak dalej.

 

BTW, udało mi się wykręcić 599% "AWESOME" wynik przy combosach, bo jedna z bohaterek mnoży swój wynik razy 150%, więc pod koniec ona sama już wbijała 500 pkt. Szkoda, że nie było overkilla, bo bym ładny bonus do expa zebrał.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1 godzinę temu, Szwed napisał:

Mam straszny mętlik w głowie, i pomimo że zakończenie jest takie słodko-gorzkie, to jestem całkiem usatysfakcjonowany.

Też tak miałem. Musiałem się z tym przespać, a na drugi dzien przejrzec internety czy zrozumiałem pewne rzeczy tak jak inni. Zrozumiem jak ktos napisze, ze ending w dwójce był lepszy, bo tam były bombastyczne akcje i pozytywna końcówka, ale mi sie bardzo podobalo co na koniec zaserwowali tutaj.

1 godzinę temu, Szwed napisał:

Kurde, kac growy będzie tutaj bardzo duży

Ja jeszcze trochę mam xd teraz wolę sobie sejwa w dwojce przygotowywac na ng+ niz grac w cokolwiek innego

Odnośnik do komentarza

Nie wiem, jak po japońsku, może ktoś mi opowie, bo tutaj wielu fanów japońskiego dubbingu. Ale ten dubbing angielski jest naprawdę historyczny, fani brytyjszczyzny chyba nigdy nie mieli takiego kąsku. I to nie tylko ta masa tekstów, ale samo brzmienie tak ciekawie kolaboruje z historią, że naprawdę jestem ciekaw, czy tak samo jest w japońskim.

 

Przykładowo, w poprzednich Xenoblade'ach mieliśmy różne rasy, które generalnie miał swoje odrębne kultury i miejsca. Tutaj zaś np. natychmiast poznajemy kogoś takiego jak Eunie, kto nie tylko biega w legginsach na luzaku, co na pewno wymyślili sami twórcy, ale też rzuca te śmieszne "przekleństwa" w cockney - i wiemy od razu bez tłumaczenia tak dużo o tym, że posiadanie skrzydeł u głowy w tym świecie nie znaczy tego samego, a może nawet nie znaczy nic.

 

Ponieważ bohaterów jest tak wiele, żaden z nich nie ma aż tak mocno zarysowanej historii indywidualnej, i nawet po zrobieniu wszystkich questów w grze powiedziałbym, że to tłumaczenie ma tak dużą rolę w tym, jak zapamiętam te postaci. Bo tak ze scenariusza to prawie w ogóle szczerze mówiąc hehe.

 

 

Szczerze to dalej nie wiem, co mówi Lanz jak mówi "woooah, gotta redaduade right here!". A słyszałem to, jak wszystkie teksty całej szóstki, pewnie z 18 tysięcy razy...

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 4.09.2022 o 23:48, 20inchDT napisał:

Zrozumiem jak ktoś napisze, ze ending w dwójce był lepszy, bo tam były bombastyczne akcje i pozytywna końcówka, ale mi się bardzo podobało co na koniec zaserwowali tutaj.

 

spoiler z Dwójki i Trójki:

Spoiler

A mi właśnie ten happyend w Dwójce się nie podobał, popsuł fajne słodko-gorzkie zakończenie. Poświęcenie Pneumy byłoby świetnym mocnym motywem w przygodzie - ale nie dość, że cudownie przywrócono ją do życia, to jeszcze została rozszczepiona na dwie osobne postacie Homurę i Hikari, tak aby zadowolić każdego bez względu na polubiony charakter.

 

Za to słodko-gorzka końcóweczka historii w Trójce jak najbardziej spoko. W sumie scenka po napisach - jeśli dobrze ją zrozumiałem - to też happyending, ale jakoś lepiej skonstruowany. Takie enigmatyczne niedopowiedzenie świetnie się wpasowało.

 

Odnośnik do komentarza

Wjechał mały patch:

 

Xenoblade Chronicles 3 Update Now Available, Here Are The Full Patch Notes | Nintendo Life

 

Ver. 1.1.1 - 7th September 2022

- Changed the behaviour of Perilwing Ryuho so that it cannot be defeated if it’s located in an area that cannot be reached during intended story progression.
- Fixed an issue where the first battle in Teach’s Ascension Quest, “Shadow of Enmity”, would not end.
- Fixed an issue in the quest “The Illusion Returns” where the battle against the Mysterious Raiders would not end.
- Fixed an issue where the Gogol Vuaga and Gogol Dalm items, required for some Collectopaedia Cards, could not be obtained.
- Fixed an issue where the effects of dishes other than the Baked Spongy Spud and Kerfluffled Torpedo Wrap would not be applied correctly.
- Fixed an issue causing the Talent Art button not to appear and preventing players from pressing it in certain circumstances. If you have already encountered this issue, you can fix it by loading the save data after updating the game.
- Fixed an issue where the word “Verkaufen” in the Shop menu would overlap with the text right next to it when the language was set to German.
- Various other issues have been fixed in order to improve the gameplay experience.

Odnośnik do komentarza

Ja nie mogę. Niesamowita sprawa jak na grę która była szlifowana tak długo. To o tym, że Gogol vuagi nie da się zdobyć, widziałem, ale przegapiłem info, że żadne jedzenie nic nie robi.

 

W sumie pamiętam raz jak to sprawdzałem mdr, potwór mi dał 28 cp, zjadłem coś co daje 140% cp, i znowu potwór dał mi 28 cp. I ja kurde sobie pomyślałem jak bohater słabej komedii "hm, dziwne że tyle samo, pewnie są jakieś inne czynniki". Miesiąc tak być ruchanym przez Monolith i nawet nie wiedzieć, czuje się jak taki frajer xD

 

Akurat ten patch wychodzi jak prawie wszystko zrobiłem, zdobyłem i nabiłem hehe

 

 

Ciekawe czy jeszcze coś poprawili poza tymi kilkoma rzeczami, bo jak pisałem, błędów jest więcej, np. pojawianie się informacji do dyskusji do questów. Ale w porównaniu z dwójką to i tak jest tysiąc razy lepiej dopracowana na premierę.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Używanie nopon coinów to największe marnotrawstwo, te monetki jednak na coś się jeszcze przydają, a złoto przez całą grę dosłownie do niczego, no kurde, niczego. Może też miały być jak w dwójce questy gdzie trzeba płacić po pół miliona, tylko jakaś linijka kodu miała niewłaściwe przeklejenie i trzeba to spatchować, nie wiem.

Odnośnik do komentarza

W porównaniu do złota to COŚ można z nimi zrobić, np. wymaksować nową klasę w jedną sekundę (co często nie jest takie szybkie przez walki... możemy też nie lubić używać danej klasy ale chcieć mieć jeden skill z 15 levela) albo uzupełnić listę przedmiotów (co też oznacza momentami możliwość zrobienia questa, albo pomaga wymaksować affinity żeby szybciej biegać, więcej rzadkich potworów itp.) itp. Złoto dosłownie przez całą grę użyłem w jednym queście do zapłacenia noponowi za ceremonię wywoływania deszczu, jak dla mnie to on powinień brać po pół miliona, przynajmniej by było zabawnie.

P.S. Aha, jednym z efektów zwiększonego affinity jest też dwukrotne wydłużenie efektu trwania posiłków. Czyli pośrednio można nawet wykorzystać nopon coiny żeby oszczędzać nopon coiny.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Wybaczcie post pod postem ale potrzebna jest porada.

Warto podnosić poziomy wszystkich klas? Mam już po dwie na lvl 10 na łebka, czy to mi coś daje? Kiedy będzie można wejść wyżej w klasie niż poziom 10?

Które rzeczy warto zbierać, (w sumie zbieram i tak wszystko) co się najbardziej przydaje? Znajduję jakieś monety (najczęście w kontenerach i przy tych potyczkach w których pomagam jednej z walczących stron), od cholery pierdól i akcesoria. Wszystkie akcesoria, które nie są fioletowe sprzedaję.

W grze są rzeczy, które można pominąć czy będzie można wrócić zawsze wszędzie?

Sporo eksploruję ale wiadomo jak działa pogoń za czeronym punkcikiem :D 

Jestem w 3 rozdziale już i jest zajebiście jakby co!

Odnośnik do komentarza

1) Poziom ponad 10 podnosisz zazwyczaj, gdy zrobisz Ascension Quest (możesz sprawdzić w menu w opcji Hero Roster bodajże, ale nie polecam, bo są tam spoilery). To te żółte questy na liście.

2) Nopon coiny przydają się do zwiększania poziomu klas albo do wymiany w pustynnym regionie. Jak zbliżasz się do 90 to zacznij je wykorzystywać, bo ponad 99 przepadają.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Też tak myślałem, pełny rząd koronek by fajnie wyglądał, ale po prostu wiedz z góry, że NIE wymaksujesz wszystkim wszystkich klas (inaczej niż tylko grindując jedynie to). Po prostu próg jest za wysoki w porównaniu do expa i ilości contentu w grze. Zrobisz wszystkie questy w grze (a jest ich około 200 i wszystkie mają sporo scenek), zrobisz wszystkie gemy (co zajmuje też kilkadziesiąt godzin jako osobna aktywność), pokonasz wszystkie potwory unikalne (jest ich około 200, większość pokonasz drugi raz żeby 'niebieski mag" się nauczył technik), wydasz wszystkie srebrne monetki tylko na maksowanie klas z kategorią D, będziesz miał założony fioletowy Mastery Necklace na każdej postaci cały czas... i dalej nie będziesz miał pewnie nawet połowy wymaksowanych klas u większości postaci.

Naprawiono jedzenie, ale żeby to 40% CP ci wiele dawało, to musisz w ogóle zdobywać CP, a to jest nieco ograniczone w normalnej rozgrywce, bo jeśli przeciwnik ma niższy level od ciebie, to CP za niego jest symboliczne (a levele nabijają się bardzo szybko).

 

Dlatego może być warto po prostu się cieszyć tym, co jest. Niektóre klasy są fajne, niektóre nie są. Niektóre są przydatne, inne nie. Nie ma żadnego bonusu za wymaksowanie klasy (poza tym, że chyyyba niektóre questy odblokowują się tylko wtedy, gdy "dziedzic" danej klasy nabił 10 level). Jedyne, co zyskujesz, to to, co jest napisane - na 5, 10, 15 i 20 levelu odpowiedni skill/art, oraz na każdym z tych leveli ulepszenie.

 

Weźmy Flash Fencer. Każdy, kto nabije 5 level, będzie mógł założyć Critical Strike - fajna sprawa. Ale też fakt, że gdy nabijesz w końcu, dużo później w grze, 20 level, to ten Critical Strike będzie mocniejszy. Ale też niektóre postaci w ogóle nie opierają się na krytykach, albo w ogóle nie chcą zadawać dużych obrażeń - wtedy po nic im to. Kto nabije 15 level w tej klasie, będzie mógł założyć Capable Hands - skill, który na 1 levelu daje ci 60% naładowania paska, ale się ulepsza co 5 leveli, i na 20 levelu da ci natychmiastową możliwość użycia master arta. A to już może być bardzo przydatne dla przeróżnych klas, i można oprzeć na tym swoją całą taktykę (może nie na superbossa, bo to tylko na otwarcie walki, ale na codzienne walki bardzo się może przydać). Ale może masz taki skład, że używanie master arta na początku w ogóle ci nie jest przydatne? Albo tylko u jednej postaci?


Twój wybór, gra daje pełną swobodę takich rzeczy, bo choć niektóre rzeczy są dużo silniejsze niż inne (najsilniejszy skład w tej grze to raczej 5-6 razy ta sama klasa, i heros z najlepszym bonusem do chain attacku), to nic nie jest konieczne do grania. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...