Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Where Winds Meet

Featured Replies

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 4,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Co nie? Mogliby dla urozmaicenia wrzucić murzyna do tych Chin.

  • Jukka Sarasti
    Jukka Sarasti

    Jeśli ktoś się zainteresował podczas zapowiedzi, to jest długi gameplay sprzed paru miesięcy:   Wygląda okej. Hype żadnego nie mam, ale kiedyś się pewnie sprawdzi.

  • Gra raczej ma wiele z MMO i wręcz niemal zeldy niż z samych siekanek. Masa opowieści i pobocznych aktywności, jakieś łowienie, zbieranie itd. Są np. choroby, które może złapać postać w różny sposób.

Opublikowano
6 godzin temu, Dr.Czekolada napisał(a):

Chińskie machanie mieczem odcinek 2756.

 

Co nie? Mogliby dla urozmaicenia wrzucić murzyna do tych Chin.

Opublikowano

Pewnie chłopu chodziło, że każda ta chińska bullshot gra pokazywana na pokazach sony wygląda tak samo jakby klepali je ci sami ludzie.

Opublikowano

Jeśli ktoś się zainteresował podczas zapowiedzi, to jest długi gameplay sprzed paru miesięcy:

 

Wygląda okej. Hype żadnego nie mam, ale kiedyś się pewnie sprawdzi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Gra raczej ma wiele z MMO i wręcz niemal zeldy niż z samych siekanek. Masa opowieści i pobocznych aktywności, jakieś łowienie, zbieranie itd. Są np. choroby, które może złapać postać w różny sposób.

 

Fakt, że świat typu "typowe Chiny" szybko się nasyca ostatnio, ale na tym wydaje się skupione Winds, na chińskim świecie. Podobno jest bardzo ładny i żyjący, z ludźmi i naturą aktywnie wypełniającymi klimat.

 

Bez żartu. Wydaje się też, że gra jest bardzo rozbudowana i specyficzna, jeśli dziennikarze grają cały dzień i mówią, że tylko liznęli gry. Nie w sensie walk, ale właśnie swojej własnej budowy. Kto wie, z niektórych opisów to brzmi, jakby mogła być Yakuzą swojego gatunku. Brzmi o dziwo jak całkiem wyjątkowe przeżycie.

 

 

 

"Przemierzyliśmy wiele przez te 12 godzin gameplayu, ale nie tyle była to przygoda, co kręcenie się po okolicy. Rzadko wybieraliśmy punkt i szliśmy do niego. Idziemy raczej z wiatrem, tam gdzie zwróci uwagę ciekawa sytuacja czy ładny widok (a jaki widok w Winds nie jest ładny...). Po tym czasie, nadal nie rozumiemy specjalnie, jak to wszystko działa, tylko że jest tego dużo. Ale to nie zmienia faktu, że byliśmy przez cały ten czas pochłonięci"

 

"W obszernych menusach znajdziesz archiwum do wypełniania zwierzętami, technikami, lekarstwami, wyrobami, itd. Każde odkrycie daje nam jadeit. Tak samo jak robią to szkatuły, zadania itd., przeliczając naszą rosnącą wiedzę o świecie"

 

"Wpadając do pobliskiej świątyni, bierzemy udział w turnieju (tutorial walki), oglądamy tańce koni, szukamy magicznego kota [w grze jest masa kotków], a potem wpadamy do zaskakującej dziury, szukając piłki, którą zgubił chłopiec (...) zastanawiamy się, ile jest takich dziur i co jeszcze kryją podziemia"

 

"Nasza postać wydaje się stworzona do swobodnej eksploracji, z dużym skokiem, powolnym opadem i magnetycznym wspinaniem się na wszelkie powierzchnie"

 

"po walce wdajemy się w debatę, która kończy się grą karcianą, choć nie jesteśmy pewni, jak ona działa. Potem gramy w coś jak szachy, ale też nie jesteśmy pewni, jak dokładnie działa"

 

"prawie każda postać w grze ma imię i jakąś swoją historię. Niemniej, trudno jest czasem nadążyć za napisami"

 

"Grafika jest na razie przed etapem dopracowania w kwestii wydajności i detali, ale widoczki już są efektowne"

 

"Walkę łatwo porównać do Sekiro, ale nie do końca. Można przyjąć więcej ciosów, ale też walka ma mocniejszy rytm, i jedna czy kilka kontr potrafią przesądzić walkę, nawet z bossami"

 

 

 

"Przydałoby się poprawić tutoriale, bo obecne niewiele pomagają w tej niejasności. Menusy w tej grze to właściwie przygoda sama w sobie. Czasem po wielu godzinach trafiamy na nieodebrane nagrody, techniki do założenia, możliwości ulepszeń o których nic nie wiedzieliśmy, przedmioty i komponenty zbierające kurz. Nawet nie śmiemy zaczynać takich zaawansowanych tematów jak build postaci, klasy (jak znachor), frakcje i ustawienia co-opa"

 

 

 

"Nie wiadomo, jak pogodzą się światy MMO i open worlda. To nadal jest kraina zegarów pokazujących czas do wyzwań co-opowych, rajdów itp., a to błądzenie po siele wydaje się stworzone dla samotnego włóczykija"

 

"Jedno jest pewne, połacie terenu w Winds są cudowne, pełne skarbów dosłownie i w przenośni"

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie mam pojęcia, co się dzieje z tą grą.

 

Na początku grudnia pojawiło się ogłoszenie ze zwiastunem, że gra wychodzi 27 grudnia. Tylko w Chinach i tylko na PC, ale wychodzi. Dodano też, że wersja na komórki pojawi się niedługo potem. (Teraz widzę po twitterach info, że ma wyjść 9 stycznia).

 

 

Czyli gra wyszła, przynajmniej na PC, tak? Hm, no nie słyszałem na razie żadnej osoby, która by cokolwiek o tym powiedziała. Jasne, jak ktoś mieszka w Chinach to tak jakby nie ma internetu w takim sensie jak my, ale bez przesady, jest nadal sporo informacji z kraju, ludzie też podróżują itd. Niemniej, nie jestem w stanie znaleźć ani jednego zdania od kogoś, kto faktycznie grał w tę grę, czy faktycznie wyszła i jak z nią jest. Ale może w Chinach to normalne?


Jest kilka streamów na Twitchu, ale ja się nie znam, nie wiem czy oni faktycznie grają w grę czy to jakieś demko albo puszczają nagranie, te streamy mają po 1-2 widzów. Ale może to normalne?

 

 

Na pewno jak na grę, która skoro wyszła to chyba jest skończona lol, jakoś dziwnie cienko im idzie jakiekolwiek promowanie jej na Zachodzie. Może wewnętrznie w Chinach jest zupełnie inaczej, ludzie o niej wiedzą, kupują, i po prostu nic z tego nie dociera do zachodnich mediów... Nie mam pojęcia. 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Gra wydawana przez Netease, co może pójść nie tak xD

Opublikowano

Zapisałem się do bety, zobaczymy czy dostanę kod. Gdzieś widziałem że to ma być f2p, online, trochę takie mmo wuxia. Podchodzę na luźnej gumie, bo w sumie spodziewam się kasztana. A zawsze milej jest się zaskoczyć, prawda?

Opublikowano

Naprawdę spodziewałem się, że będzie w sieci więcej info o grze, która normalnie wyszła, i gra w nią 30 milionów ludzi. W sumie wiele rzeczy, które się dzieją w Chinach, jest dość niewidocznych na Zachodzie hehe.

Opinie latające po sieci są dość mało szczegółowe i mieszane, ale też wydanie konsolowe może oznaczać dalsze dopracowanie gry, obecnie ludzie narzekają na masę bugów i niedoróbek, niemniej czego oczekiwali po darmowej grze na komórki, która tak wygląda.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Te wszystkie chińskie gry poruszają się w tej samej stylistyce. Czy chińscy developerzy mają tak związane ręce, że mogą wyłącznie dotykać takie tematy?

Opublikowano
Godzinę temu, Wojtq napisał(a):

Te wszystkie chińskie gry poruszają się w tej samej stylistyce. Czy chińscy developerzy mają tak związane ręce, że mogą wyłącznie dotykać takie tematy?

Może mają jakieś granty od rządu za promowanie chińskiej kultury, wiec im się opłaca, tym bardziej, że pomimo narzekania kilku nerdów pewnie jakaś tam moda na te klimaty i popyt jest.

Opublikowano
2 godziny temu, Wojtq napisał(a):

Czy chińscy developerzy mają tak związane ręce, że mogą wyłącznie dotykać takie tematy?

Ja mam właśnie taką teorię. W komunistycznej dyktaturze łatwo nadepnąć komuś na odcisk i wtedy nie skończy się na syfie w social mediach. Odwoływanie się do antycznej kultury i legend jest bezpieczne, a jednocześnie są to praktycznie nieznane i intrygujące settingi dla zachodniego odbiorcy. Aczkolwiek jak nagle powstaje jedna, druga, trzecia i piętnasta gra w tym samym stylu, to to zainteresowanie się kończy.

Opublikowano

W sensie czego oczekujesz lol. Jak masz strzelanki zachodnie to nie widzisz zawsze że są pistolety, karabiny, krótko ostrzyżone umięśnione typy, piach, hełmy, zielone uniformy itd.? Dla Chińczyka pewnie tak samo nudne. Albo "o ja nie mogę, zachodni RPG! Rycerz w zbroi sieka mieczem, a mag w powiewającym płaszczu wali kule ognia, wszystko przeciwko szkieletom i smokom, pierwszy raz to widzę!".

Nie wiem no, nie widzę w tym nic nowego. Gry zawsze miał swoje mody, że wiele gier ma podobną estetykę. Obojętnie z jakiego kraju.

Jednak dla Chińczyka pewnie są zauważalne różnice, oni ogarniają te dynastie tak jak my ogarniamy wojny światowe. Taki małpiszon dzieje się w świecie legendy, w sumie trudno mi powiedzieć, ale może VII wiek? Winds Meet dzieje się jakoś w X wieku. Phantom Blade Zero dzieje się jakoś chyba w XVII wieku (Wuchang chyba też). Jednak tysiąc lat różnicy... Wiele innych rzeczy też się w nich różni, co jest znaczące dla twórców (jak czytam w wywiadach), choć może gracz zachodni tego nie czai - na przykład filozofie gry oparte są na zupełnie innych religiach, także innych kulturach i językach. Sporo gier też jest fantastycznych, czy to jakieś fantasy RPG (Honor of Kings, Arknights) czy szczelanka sci-fi (Hawks Ops, FragPunk).

Wsparcie rządu na pewno coś znaczy, choć nie widziałem, by ktoś to dokładnie zmierzył i ocenił, czy to jest wpływ, czy tylko reakcja. Jednak na pewno podejście rządu do Wukonga było znaczące - zazwyczaj rząd w Chinach traktował gierki jako szkodliwą rozrywkę, a tutaj nagle zaczęli wspierać i trąbić, że to promocja chińskiej kultury i wielkie dobro, co pewnie pomogło pobić rekordy sprzedaży. To jednak coś znaczy. Sam spotkałem Chińczyków mieszkających od dawna w Europie, którzy nadal na przerwie w pracy odpalają automatycznie CCTV, więc chyba już to, że nagle CCTV bardzo chwali gierkę, musiało być sporą promocją.

Także "Rénmín Rìbào", największa gazeta, pochwala takie gry, mówiąc, że jak gry promują chińską kulturę, to są dobre. Taki niby mały fragment nieźle podsumowuje podejście mediów rządowych do gier: "Jako developer gier, musisz używać gier do promowania kultury kraju, a nie używać kultury kraju do promowania gier. Po pierwsze gry muszą spełnić swoje zadanie, a dopiero wtedy mogą z poczuciem dużej odpowiedzialności wychodzić poza ramy kultury. Sukces Black Myth: Wukong jest oparty na tym fundamencie". Czyli gra jest dobra, bo po pierwsze służyli ojczyźnie hehe.

“悟空”为啥所向披靡

Ale myślę że głównie działa to samo co zawsze - jak ktoś inwestuje setki milionów, to chce zrobić coś popularnego, bezpiecznego. Ci ludzie w Chinach w większości robią swoje pierwsze gry konsolowe, nie chcą sobie mnożyć wyzwań naraz.


Opublikowano

Problemem nie jest to, że te gry są podobne, tylko że są podobne i wychodzą w zbliżonym okresie. Kiedyś była moda na zombie, na roguelike, na soulsy (nadal jest). Jakby to było jakoś rozsypane w czasie, to by człowiek się nie przesycił.

Godzinę temu, ogqozo napisał(a):

Albo "o ja nie mogę, zachodni RPG! Rycerz w zbroi sieka mieczem, a mag w powiewającym płaszczu wali kule ognia, wszystko przeciwko szkieletom i smokom, pierwszy raz to widzę!".

Szczerze mówiąc, to ja tak właśnie na to patrzę, tylko zdanie się kończy na "ziew, skip". Np włączam trailer nowej gry na YT, wygląda jak kolejna gra z rycerzem i wyłączam. Chyba że nagle robi coś więcej, coś innego, ma jakiś twist (np. dobrym przykładem jest Crimson Desert).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.